Web Analytics Made Easy - Statcounter

بیانیه سفارت آمریکا در ابوظبی که طی آن از وقوع حمله موشکی یا پهپادی به این پایتخت امارات خبر داده و از شهروندان آمریکایی‌ خواسته بود به پناهگاه بروند، ساعاتی بعد از صفحه سفارت حذف شد. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم، منابع خبری و برخی رسانه‌های منطقه بامداد امروز  از وقوع حداقل دو انفجار در شهر ابوظبی، پایتخت امارات متحده عربی خبر دادند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

خبرگزاری رسمی امارات (وام) از قول اداره دفاع مدنی این کشور گزارش داد که یک انفجار ساعت 9 دقیقه بامداد امروز چهارشنبه در ساختمانی واقع در خیابان «حمدان» رخ داده و تیم‌های امدادی واطفای حریق اقدام به تخلیه ساختمان و اطفای حریق ناشی از انفجار کپسول گاز کرده‌اند.

بر اساس این ادعا، این «حادثه» هیچ تلفاتی نداشته است. ادعای اینکه این حادثه ناشی از انفجار کپسول گاز بوده بنا به ممنوعیت استفاده از این کپسول‌ها طی سال های گذشته، ادعای درستی نبوده و ناظران در این ادعای اماراتی‌ها تشکیک کرده‌اند.

حملات مستمر ائتلاف سعودی به صنعا/ وقوع انفجار در ابوظبی

هشدارهای نیروهای مسلح دولت نجات ملی یمن یک ماه اخیر و عملی کردن آن‌ها در امارات و عربستان سعودی، آن چنان حساب شده و جدی بوده که باعث شد اماراتی‌ها حساب دستشان بیاید و قبل از فوت وقت به فکر چاره بیفتند؛ اولین اقدام آن‌ها کاهش فشار به جبهه مأرب یمن به وسیله نیروهای مزدور خود بودند که دیروز وب سایت خبری «الخبر»، به نقل از سه منبع نظامی (در دولت مستعفی) نوشت که تیپ‌های العمالقه امارات پیشروی به سمت مأرب را متوقف کرده‌اند.

دومین اقدام اماراتی‌ها متوسل شدن به آمریکایی‌ها و اسرائیلی‌ها بود که مقامات این دو طرف برای اعلام حمایت خود حتی راهی ابوظبی شدند. اسحاق هرتزوگ، رئیس رژیم اسرائیل هفته پیش به امارات رفت و هدف سفر او براساس اعلام رسانه‌های صهیونیستی نه اقتصادی که هماهنگی برای مقابله با حملات مشابه و تکرار این گونه حملات علیه رژیم اسرائیل بود.

افشای پشت پرده سفر «هرتزوگ» به امارات؛ چرا ارتش یمن سومین عملیات را انجام داد؟

وقتی‌ مقامات آمریکا یک‌دیگر را تکذیب می‌کنند

در کنار این، یک هفته بعد از آنکه وزیر دفاع آمریکا بعد از اولین حمله به امارات با محمد بن زاید، ولی‌عهد ابوظبی تماس گرفت و بر حمایت سیاسی و نظامی از امارات کرد، ژنرال کنث مک‌کنزی، رئیس فرماندهی مرکزی ارتش آمریکا دیروز سه شنبه به این کشور رفت و با رئیس ستاد کل نیروهای مسلح امارات دیدار کرد.

در این دیدار فرمانده سنتکام با بیان اینکه آمریکا تعدادی از جنگنده‌های اف 22 خود و ناوشکن «یو اس اس کول» مجهز به موشک‌های هدایت شونده را به منطقه فرستاده، مدعی شد که: «امارات یکی از حرفه‌ای ترین ارتش‌های منطقه را دارد و این کشور مکان خیلی امنی است»!

ادعای فرمانده سنتکام آمریکا: امارات خیلی امن است!

با این حال، 12 ساعت از این ادعای ژنرال مک‌کنزی نگذشته بود که انفجار شهر ابوظبی را لرزاند؛ حتی در این انفجار اگر ما روایت و ادعای مقامات اماراتی را بپذیریم، بیانیه‌ای که سفارت آمریکا در ابوظبی منتشر کرده، به خوبی نشان می‌دهد که اینکه گفته شود امارات خیلی امن است، ادعای گزافی بیش نیست و انفجار ابوظبی، شاید حادثه نبوده است.

سایت سفارت آمریکا در ابوظبی در این بیانیه‌اش که ساعاتی بعد آن را حذف کرد، به اتباع آمریکایی مقیم امارات این گونه هشدار داد: «امروز نهم فوریه 2022، گزارش‌هایی از احتمال وقوع حمله موشکی یا به وسیله پهپاد بر فراز ابوظبی در امارات متحده شده است.»

در این بیانیه آمده: «سفارت از هموطنان آمریکایی می‌خواهد اقدامات آتی لازم را به منظور حفظ سلامتی خود انجام دهند و هر لحظه خود را برای وقوع هرگونه حملات آتی بیشتر آماده کنند.»

این بیانیه نشان می‌دهد که آمریکایی‌ها برخلاف ادعای اماراتی‌ها، انفجار در ابوظبی را حمله موشکی یا پهپادی شناسایی کرده‌اند و بدون هماهنگی ابوظبی بیانیه‌‌ای را صادر کرده‌اند که باعث شرمندگی اماراتی‌ها شده  است و همین عدم هماهنگی، دلیل حذف این بیانیه از روی صفحه سفارت آمریکا است.

سفارت آمریکا در این بیانیه‌ گفته است: «اگر انفجار شدید شنیدید، سریعا به پناهگاه بروید. اگر در خانه یا ساختمان هستید، به پایین ترین بخش ساختمان بروید که حداقل دیوارهای خارجی کمی داشته باشد و به پنجره و راهرو دسترسی داشته باشد ... بدانید که حتی اگر موشک یا پهپاد رهگیری و منهدم شود، سقوط ترکش‌ها خطر بزرگی است و بعد از هر حمله‌ای از ترکش‌ها و باقی‌مانده [موشک‌ها و پهپادها] فاصله بگیرید و اخبار  را از منابع رسمی برای دریافت توصیه‌های رسمی رصد کنید.»

انتهای پیام/

منبع: تسنیم

کلیدواژه: اخبار آمریکا اخبار امارات اخبار آمریکا اخبار امارات سفارت آمریکا اماراتی ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۳۳۸۳۱۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ادعای وزیر خارجه انگلیس : ایران منطقه را بی‌ثبات می‌کند!

وزیر خارجه انگلیس با طرح ادعاهایی علیه ایران، گفت اسرائیل باید از راه‌حل ۲ دولتی حمایت کند.

به گزارش ایسنا، دیوید کامرون، وزیر خارجه انگلیس روز دوشنبه و در اظهاراتی گفت «پیشنهاد سخاوتمندانه‌ای» برای آتش‌بس ۴۰ روزه در غزه در مقابل آزادی اسرا اسرائیلی وجود دارد.

طبق گزارش الجزیره، وی مدعی شد: ایران با حمایت از حماس در غزه و حوثی‌های یمن (انصارالله) و حزب‌الله لبنان موجب بی‌ثباتی در منطقه می‌شود.

این ادعا در حالی است که انگلیس به همراه آمریکا بارها به خاک یمن حمله کرده‌اند و از حامیان رژیم صهیونیستی در نسل‌کشی در غزه بوده‌اند.

ایران هم بارها اعلام کرده نیروهای مقاومت در منطقه بر اساس منافع کشورهای خود، به مبارزه علیه اشغالگری آمریکا و رژیم صهیونیستی ادامه می‌دهند.

کامرون که در ریاض صحبت می‌کرد، ادامه گفت: اسرائیل باید از راه‌حل ۲ دولتی حمایت کند زیرا این امر در طولانی مدت به سودش خواهد بود. راه‌حل ۲ دولتی در طولانی مدت امنیت اسرائیل را تضمین خواهد کرد.

اخیرا نیز «آنتونی بلینکن» وزیر خارجه آمریکا توافق آتش‌بسی که به حماس پیشنهاد شده را «بسیار سخاوتمندانه» توصیف کرد و گفت حماس باید هرچه سریع‌تر درباره آن تصمیم‌گیری کند.

او مدعی شد که حماس در میان غیرنظامیان مخفی می‌شود و پایان‌نیافتن جنگ غزه به این دلیل است که حماس سلاح‌های خود را کنار نگذاشته، اسرا را آزاد نکرده و خود را تسلیم نکرده است!

بلینکن همچنین مدعی شد که اجرای راهکار ۲ دولتی در مناقشه فلسطین و رژیم صهیونیستی و همچنین عادی‌سازی روابط میان تل‌آویو و کشورهای منطقه «بزرگ‌ترین ضربه به ایران و حماس» خواهد بود.

او همچنین با طرح این ادعا که حماس تنها مانع حصول توافق آتش‌بس در جنگ غزه است، گفت سران جنبش مقاومت فلسطین باید هرچه سریع‌تر درباره پیشنهادی که به آن‌ها شده تصمیم‌گیری کنند.

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • سفارت آمریکا در بغداد مرکز گسترش انحرافات اخلاقی است
  • نبرد دیپلماتیک میان سودان و امارات
  • چرا هنوز با موجودات فضایی ارتباط برقرار نکرده‌ایم؟
  • حضور سفیران و مقامات بین المللی در همایش و نمایشگاه ملی ژئوماتیک
  • ادعای وزیر خارجه انگلیس : ایران منطقه را بی‌ثبات می‌کند!
  • اولین پمپ بنزین رباتیک در امارات افتتاح شد
  • ادعای اقدام علیه املاک دولت ایران؛ باکو قصد مصادره اموال کرده است؟
  • وزیر خارجه آمریکا به عربستان می‌رود؛ غزه محور اصلی گفت‌وگو با مقامات سعودی
  • تاکسی هوایی امارات تا پایان 2025 به راه می افتد
  • راه‌اندازی اکوسیستم تاکسی هوایی الکتریکی در ابوظبی