Web Analytics Made Easy - Statcounter

فریدون سعیدی گفت: امروز ایران یک قدرت منطقه ای و جهانی است که هیچ موضوعی در منطقه بدون ایران قابل حل نمی باشد ، هزینه استقلال و مقاومت همیشه زیاد بوده و ایران این هزینه را با خون و شهادت پرداخت کرده است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ فریدون سعیدی کارشناس مسائل سیاسی در گفتگو با خبرنگار جهانبین نیوز؛ ضمن تبریک دهه فجر اظهارکرد: انگلیسی ها سوم اسفند 1299 رضا خان را اجیر کردند تا به تهران آمده و به آب خوردن این شهر را تسخیر کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی اضافه کرد: رضا خان برای تغییر سلطنت خود و تسبیط آن در 9 بند اعلامیه ای را تدوین کرده و بر در و دیوار شهر نصب می کند ، از موارد این اعلامیه ساکت و مطیع بودن تمامی تهرانی ها و گوش به اوامر و احکام نظامی ، حکومت نظامی از 8 شب تا 7 صبح ، تعطیلی کلیه روزنامه تا اطلاع ثانوی و ... می توان نامبرد.

سعیدی ابراز کرد: رضا شاه بعد 15 سال به ثروتمندترین فرد آسیا و مالک مرغوبترین اراضی ایران شد و تنها دلیل آن تصاحب املاک و اراضی مردم بود که از بودجه دولتی برای بالا بردن ارزش آنها استفاده کرد.

وی عنوان کرد: رضا شاه در آن زمان وزارت راه سازی را مجاب میکند تا برای ملک شخصی اش راه سازی کنند و وزارت کشاورزی را مجاب می کنه که تراکتورها و ادوات و ماشین های کشاورزی را راه اندازی کند ،تلگراف و ارتباطات دایر بشه و دولت برای راه اندازی ملک و املاک رضا شاه بسیج شد.

کارشناس مسائل سیاسی استان عنوان کرد: از سال 1306 تا 1320  چهل و هفت درآمد مستقیم کشور به خرید اسلحه و مهمات از انگلیس اختصاص پیدا کرد و 800 کیلومتر مربع اراضی مرغوب ایران شامل کوه های آرارات و دامنه های اطراف آن به ترکیه که تحت سیطره انگلیس آن زمان بوده داده می شود.

سعیدی همچنین ابراز کرد: دشت نا امید به مساحت 300 کیلومتر مربع در شرق افغانستان و حق کشتیرانی اروند به جز 5 کیلومتری آبادان به عراق نیز از جمله بذل و بخشش های رضا خان در زمان حکومتش بود.

وی درباره سوم شهریور 1320 اینگونه گفت: در این تاریخ انگلیس همان استعمار پیر به ایران حمله می کند و در ساعات اولی نیروی دریایی جنوب از هم پاشیده میشود ، در تهران و تبریز و اهواز به هواپیماهای نیروی هوایی اجازه حمله داده نمی شود و سر انجام در دومین روز حمله متفقین پایگاه های نظامی و لشگر ها خالی از نیرو شد ،تیپ های خراسان ،گرگان ، گیلان ، آذربایجان و... همگی فرار را بر قرار ترجیح داده و می گریزند.

وی ادامه داد: رضا شاه در شهریور 1320 تبیعد شد و تصمیم گرفت چند روزی در کرمان استراحت کنه و با مخالفت انگلیسی ها مواجه شد و پسرش را بر سلطنت نشانده و محمدرضای پهلوی 37 سال بر ایران سلطنت کرد.

سعیدی گفت: بعد از انقلاب مردم ایران در سال 57 در اقتصاد بین المللی کشور ها به سه دسته تقسیم می شوند (کار آفرینان ، کارخانه داران و تولید کنندگان مواد اولیه) که در این بین کار آفرینان کشور هایی هستند که در زمینه مهندسی پیشرفت کردند ،به برکت انقلاب و روحیه جهادی جوانان این مرز و بوم ما به این ها دست پیدا کردیم.

وی بیان کرد: برق و تلفن و گاز و راه روستایی ، تولیدات کشاورزی ، فناوری هسته ای ، فناوری هوافضا ، ساخت تجهیزات نظامی ، پیشرفت صنعت نفت  و پتروشیمی ، پیشرفت صنعت فولاد ،و سیمان ، تولیدات معدنی ، تولید برق ، احداث راه آهن ، افزایش فرودگاه ، بالابردن ظرفیت دانشگاه ها ، پیشرفت در عرصه بهداشت و درمان از دسته دستاورد های انقلاب اسلامی بعد از سال 57 می باشد. 

وی تحریف دشمنان و غفلت عوامل داخلی را از دلایل مقایسه انقلاب اسلامی با حکومت پهلوی دانست  و افزود: 43 سال پس از گذشت انقلاب اسلامی و دستاورد های آن هنوز ما مجبوریم آن را با حکومت عقب مانده و دست نشانده انگلیس و آمریکا مقایسه کنیم و این بخاطر یک تحریف دشمنان و دو غفلت یا جهل یا تجاهل عوامل داخلی می باشد.

سعیدی ابراز کرد: امروزه در فضای مجازی مطرح می شود اگر شاه هم بود این پیشرفت ها وجود داشت اما باید بگویم با توجه با توجه به بخشش ها و مواردی که در دوران پهلوی و پادشاهان وجود داشت از آرارت و خوزستان و هرات و... اگر اینگونه پیش می رفت تا کنون همه استان های کشور را بخشیده بودند و الان اگر به استان های مرزی هم میخواستیم برویم باید ویزا میگرفتیم.

وی بیان کرد: حکومت پادشاهی ایران را از لحاظ سوق الجیشی و اهمیتی که برای آمریکا دارد بایستی با کشور مصر مقایسه می کرد ، اما ایرانی ها راه مبارزه را انتخاب کردند و مصر راه سازش را انتخاب کرد و سالانه بابت این سازش از طرف آمریکا 4 میلیارد تومان کمک بلاعوض گرفته ولی ایرانی ها از همان اول فشار اقتصادی ، سیاسی ، تحریم ها و جنگ نابرابر را تجربه کردند. 

سعیدی افزود: امروز ایران یک قدرت منطقه ای و جهانی است که هیچ موضوعی در جهان بدون ایران قابل حل نمی باشد ، هزینه استقلال و مقاومت همیشه زیاد بوده و ایران این هزینه را با خون و شهادت پرداخت کرده است.

انتهای پیام /

منبع: دانا

کلیدواژه: رضا شاه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۳۳۸۴۰۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

درخواست فدراسیون تیراندازی عراق از ایران

نمایندگان فدراسیون تیراندازی عراق از فدراسیون تیراندازی ایران، سالن‌های تیراندازی و سایت اهداف پروازی بازدید کردند. - اخبار ورزشی -

به گزارش خبرگزاری تسنیم و به نقل از روابط عمومی فدراسیون تیراندازی، خضیه عباس و علی حسون، نمایندگان فدراسیون تیراندازی عراق صبح امروز (پنجشنبه 13 اردیبهشت) با حضور در فدراسیون تیراندازی کشورمان ضمن دیدار با مرتضی قربانی، رئیس فدراسیون از زیر ساخت‌های تیراندازی ایران شامل سایت اهداف پروازی، سالن‌های 10 متر و 25 متر و فینال بازدید کردند.

خضیه عباس در این دیدار عنوان داشت: ایران و عراق دو کشور مسلمان هستند و ما  یک مذهب داریم. ایران در تیراندازی پیشرفت زیادی داشته و ما در فدراسیون تیراندازی عراق به کمک شما نیاز داریم. باعث افتخار است که در راه پیشرفت خود از شما کمک بخواهیم.

وی در ادامه افزود: در رشته تفنگ یک دختر تیرانداز عراقی به نام زینب با وایلد کارت فدراسیون جهانی جواز حضور در المپیک پاریس را به دست آورده است، اما او مربی حرفه‌ای ندارد. درخواست داریم در این مورد به ما کمک کنید.

مرتضی قربانی، رئیس فدراسیون تیراندازی کشورمان ضمن خوشامدگویی به نمایندگان فدراسیون عراق و تاکید بر ارتباط نزدیک دو کشور اظهار داشت: کاملا آماده هستیم که به تیراندازی عراق کمک کنیم و در خصوص مربی نیز حتما همکاری نزدیکی با شما خواهیم داشت.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • ایران ابرقدرت نظامی منطقه/ معادلات قدرت به نفع مسلمان رقم خورد
  • چالش های اتحادیه اروپا در خاورمیانه چیست؟/ نگاه بروکسل به پرونده هسته ای ایران با اسرائیل متفاوت است/ اتحادیه اروپا می تواند با ایران در مقابله با تهدیدهای مشترک همکاری کند
  • دستاورد مجموعه‌های دانش‌بنیان‌ ایرانی قابل تقدیر است
  • واشنگتن پست : طرح صلح خاورمیانه بایدن توهم است تا واقعیت/ طرح نتانیاهو برای غزه شامل جنگ بیشتر است/ اعراب طرف گفت و گویی در تل آویو ندارند
  • تلاش دشمنان برای دین زدایی در جهان اسلام
  • خاورمیانه 2050 چه شکلی است؟/ 3 سناریو با فرض جنگ سرد آمریکا و چین
  • درخواست فدراسیون تیراندازی عراق از ایران
  • توسعه کشور بدون تلاش کارگران میسر نیست
  • ابداع صفحات خورشیدی خم شونده و قابل شستشو 
  • اژدهای زرد در مسیر صلح‌سازی / بررسی نوع بازیگری چین در حوزه میانجیگری میان گروه های فلسطینی