Web Analytics Made Easy - Statcounter

اسلامی سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی استان یزد با اشاره به افزایش ابتلای کودکان زیر 12 سال به امیکرون در استان یزد، گفت: اکثر فوتی‌های استان یزد واکسیناسیون را کامل نکرده بودند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ علیرضا اسلامی سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی استان یزد در گفتگو با خبرنگار یزدرسا، با بیان اینکه در شبانه روز گذشته، بیش از ۸۰۰ بیمار مبتلا به کرونا در استان یزد شناسایی شده‌اند، گفت: از هزار و ۳۲۵ نمونه گرفته شده از بیماران مشکوک به کرونا ویروس در شبانه روز، بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی ۸۲۷ بیمار مبتلای قطعی به کرونا در استان شناسایی شده‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به اینکه کودکان زیر 12 سال ابتلای زیادی در پیک ششم کرونا در استان داشته‌اند، افزود: امیکرون سویه‌ای از کرونا است که کودکان را نیز مبتلا می‌کند و به همین جهت در این مدت شاهد افزایش مراجعات برای درمان بوده‌ایم.

اسلامی با تاکید بر رعایت پروتکل‌های بهداشتی، عنوان کرد: خانواده‌ها باید در کنار رعایت پروتکل‌های بهداشتی و مراقبت از خود، توجه ویژه‌ای به‌سلامت کودکانشان داشته باشند.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی استان یزد به میزان پایین واکسیناسیون نوبت سوم واکسن کرونا اشاره کرد و اظهار داشت: در حال حاضر واکسیناسیون افراد بالای 18 سال در استان 48 درصد است که این میزان باید به بالای 85 درصد برسد.

وی خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه بیش از سه تا چهار ماه از واکسیناسیون افراد گذشته، تزریق نوبت سوم سبب ایمنی دوباره بدن در مقابل این ویروس می‌شود.

اسلامی با اشاره به اینکه اکثر فوتی‌ها و مبتلایان به کرونا در استان یا واکسن نزده بودند و یا اینکه نوبت‌های سه گانه واکسن را دریافت نکردند، افزود: بدون شک تزریق نوبت سوم بیش از 90 درصد ایمنی بدن را در مقابل امیکرون بالا می‌برد و باعث کاهش ابتلا و مرگ‌ومیرهای کرونایی می‌شود.

انتهای پیام/خ

منبع: دانا

کلیدواژه: کرونا در استان استان یزد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۳۳۸۴۵۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مسمومیت ۵۳ نفر با قارچ وحشی/ اورژانس هشدار داد

سخنگوی سازمان اورژانس کشور، از مسمومیت ۵۳ نفر با قارچ وحشی در سه استان کشور خبر داد و نسبت به افزایش مسمومیت با این نوع از قارچ هشدار داد.

بابک یکتاپرست در گفت‌وگو با ایسنا با اشاره به آمار مسومیت با قارچ وحشی گفت: امسال با توجه به افزایش میزان بارش باران، رویش قارچ در طبیعیت افزایش یافته است و متاسفانه از آنجایی که اطلاعات مردم و گردشگران درباره قارچ ها کم است؛ ممکن است عده‌ای با مصرف این قارچ های وحشی، دچار مسمومیت شوند.

وی با اشاره به آمار مراجعان مسمومیت به اورژانس افزود: از هشتم فروردین تا پنجم اردیبهشت ماه و در واقع طی مدت حدود یک ماه، ۵۳ نفر بر اثر استفاده از قارچ وحشی، مسموم شده‌اند. درحال حاضر ۱۴ نفر از این افراد در بیمارستان‌ها تحت نظر هستند. همچنین ۳۹ نفر درمان شده و ترخیص شده‌اند.

سخنگوی سازمان اورژانس کشور گفت: خوشبختانه این مسومیت تاکنون کشته برجای نگذاشته اما لازم است که مردم و به خصوص طبیعت‌گردان از مصرف این قارچ‌ها پرهیز کنند.

وی افزود:متاسفانه میزان مسمومیت ها، نسبت به گذشته سه برابر افزایش یافته بنابراین مسئله باید بیشتر مورد توجه مردم و مسئولان مربوطه قرار بگیرد.

به گفته سخنگوی سازمان اورژانس کشور بیشترین میزان مسمومیت‌ها با قارچ در استان‌های فارس، لرستان و کرمانشاه به ترتیب با ۱۶،۱۳ و ۱۰ نفر بوده است. 

انتهای پیام 

دیگر خبرها

  • یک واکسن دیگر در لیست واکسیناسیون کودکان ایرانی
  • مسمومیت ۵۳ نفر با قارچ وحشی
  • مسمومیت ۵۳ نفر با قارچ وحشی/ اورژانس هشدار داد
  • پایان نوبت اول آزمون سراسری در صحت و امنیت کامل
  • آمار مرگ در ایران | افزایش تعداد فوتی‌ها | آمار مرگ مردان ۱۱.۲ درصد بیشتر از زنان
  • ۱۳ هزار سگ صاحب‌دار در کهگیلویه و بویر احمد واکسینه شدند
  • برگزاری نوبت اول آزمون سراسری در خوزستان با امنیت کامل 
  • مصوبات کمیسیون‌ها درباره اسقاط خودرو و قیمت‌گذاری آرد و نان
  • تزریق و تلقیح بیش از ۱۶۱ هزار دز واکسن فلج اطفال در همدان
  • افزایش ۳۸ درصدی آمار فوتی‌های تصادفات آذربایجان شرقی