Web Analytics Made Easy - Statcounter

باشگاه خبرنگاران جوان - نظام رتبه بندی جهانی webometrics در ویرایش ماه ژانویه ۲۰۲۲ تعداد ۱۱ هزار و ۹۹۹ دانشگاه و موسسه آموزش عالی جهان را رده بندی کرده است.

این نظام رتبه بندی به ارزیابی حضور پژوهشی و آموزشی دانشگاه‌ها در وب، از طریق وب‌سایت‌های دانشگاهی آنان می‌پردازد.

در این رتبه بندی وب‌سایت دانشگاه‌ها و مراکز تحقیقاتی بر اساس ۳ شاخص ارزیابی و رتبه بندی می‌شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

تعداد ارجاع یا لینک‌های برقرار شده از سایر سایت‌ها به سایت دانشگاه (شاخص visibility) با وزن ۵۰ درصد تعداد استنادات ۲۱۰ نویسنده پر استناد دانشگاه در googol scholar ( شاخص transparency/openness) با وزن ۱۰ درصد تعداد مقالات کیفی دانشگاه قرار گرفته در بین ۱۰ درصد مقالات پر استناد موضوع مربوطه در سایت SCImago (شاخص Excellence/scholar) با وزن ۴۰ درصد

در ویرایش ماه ژانویه ۲۰۲۲ رتبه بندی وبومتریکس، تعداد ۶۹۴ دانشگاه و موسسه پژوهشی و آموزشی از جمهوری اسلامی ایران رده بندی شده‌اند.

از این میان ۱۳ دانشگاه در میان رتبه‌های زیر هزار قرار دارند.

بررسی رتبه بندی وبومتریکس در نسخه جدید نشان می‌دهد که از ۶۹۴ دانشگاه و موسسه آموزشی و پژوهشی ایرانی حاضر در این رتبه بندی تعداد ۶۷ دانشگاه علوم پزشکی، تعداد ۲۳۲ دانشگاه وابسته به وزارت علوم و همچنین مراکز دولتی، تعداد ۲۴۴ واحد دانشگاه آزاد اسلامی، تعداد ۱۴۷ موسسه آموزش عالی غیردولتی و موسسات پژوهشی هستند.

۱۳ دانشگاه برتر ایرانی دارای رتبه زیر ۱۰۰۰ در نسخه ۲۰۲۲ نظام رتبه بندی وبومتریکس

در بین دانشگاه‌های جهان نیز ۱۰ رتبه اول به دانشگاه هاروارد از آمریکا، دانشگاه استانفورد از آمریکا، انستیتو فناوری ماساچوست (MIT) از آمریکا، دانشگاه برکلی کالیفرنیا از آمریکا، دانشگاه آکسفورد از انگلستان، دانشگاه میشیگان از آمریکا، دانشگاه واشنگتن از آمریکا، دانشگاه کرنل از آمریکا، دانشگاه کلمبیا نیویورک از آمریکا و دانشگاه جان هاپکینز از آمریکا، اختصاص دارد.

انتهای پیام/ 

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: دانشگاه ایرانی رتبه بندی جهانی رتبه بندی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۳۳۸۴۷۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واکنش وزیر علوم به یورش پلیس آمریکا به دانشجویان

وزیر علوم گفت: وقتی که آزادی در دانشگاه لگد مال می‌شود و حمایت و دفاع از مظلوم جرم تلفی می‌شود، به حرمت دانشگاه و دانشگاهیانمان در ایران عزیز اسلامی می‌بالیم. - اخبار سیاسی -

به گزارش خبرنگار دانشگاه خبرگزاری تسنیم، محمدعلی زلفی‌گل وزیر علوم، تحقیقات و فناوری با انتشار پست‌هایی در خصوص خیزش دانشجویان دانشگاه‌های آمریکا در صفحه مجازی خود اعلام کرد: وجدان بیدار دانشگاهیان دانشگاه‌های جهان در مقابل درندگی، نسل کشی، کشتن غیر نظامیان، بانوان و کودکان در غزه خروشید.

حمایت دانشگاه امیرکبیر از دانشجویان آمریکا در حمایت از غزه

وی همچنین در پست‌های دیگری عنوان کرد: «وقتی که آزادی در دانشگاه لگد مال می‌شود و حمایت و دفاع از مظلوم جرم تلفی می‌شود، به حرمت دانشگاه و دانشگاهیانمان در ایران عزیز اسلامی می‌بالیم. یورش پلیس آمریکا به تجمع دانشجویان این بار در دانشگاه تگزاس، تظاهرکنندگان تنها خواستار توقف نسل کشی در غزه هستند.

بنی آدم اعضای یکدیگرند
که در آفرینش ز یک گوهرند
چو عضوی به درد آورد روزگار
دگر عضو‌ها را نماند قرار

این اعتراضات حکایت از وجدان بیدار دارد، مسئولین آمریکا، به ندای وجدانتان گوش دهید، درندگی، نسل کشی، کشتن غیر نظامیان، بانوان و کودکان دور از شان بشر و بشریت است، یادتان باشد، خیلی زود دیر می‌شود.

امان از وقتی که خدا بخواهد و امان از وقتی که خدا نخواهد، عزت و ذلت دست خداست، خداوند قدرت مطلق است، با خدا در نیفتید، خدا را باور کنید، خداوند با مظلومان است، خون مظلوم تاوان سختی دارد.»

وی همچنین صبح امروز در میان جامعه دانشگاهی استان کهگیلویه و بویراحمد اعلام کرد: وقتی جامعه دانشگاهی دنیا در مقابل جنایت‌های اسرائیل بایستند حتما معادله عوض می‌شود و دنیا در مقابل این نسل‌کشی موضع‌گیری خواهد کرد و سازمان‌های بین‌المللی تصمیمات جدی‌تری خواهند گرفت.

وی تأکید کرد: از همه دانشگاه‌های کشور و دنیا می‌خواهم در مقابل نسل‌کشی در غزه، درندگی و کشتن غیرنظامیان زنان و کودکان از خود حساسیت نشان دهند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • چرا افراد معروف برای خرید فالوور، خرید فالوور اینستاگرام را انتخاب می‌کنند؟
  • افت ۴ پله‌ای رتبه علمی ایران
  • واکنش وزیر علوم به یورش پلیس آمریکا به دانشجویان
  • نوبت اول آزمون سراسری ۱۴۰۳ - دانشگاه بجنورد ( عکس)
  • ملاک‌های افزایش شهریه مدارس غیردولتی با رتبه‌بندی آنها
  • اصلاح احکام رتبه بندی ۱۰۰ معلم بازنشسته سال‌های ۱۴۰۰ تا ۱۴۰۲
  • واکنش صحرایی به گزارش مهر/ ۱۰ امتیاز در رتبه بندی دانشجو معملمان
  • تولد اولین گوزن زرد سایت مانشت و قلارنگ ایلام‌
  • ۱۰ امتیاز برای دانشجومعلمان در مرحله ارتقای رتبه‌بندی
  • مقایسه نرخ رشد اقتصادی ایران در میان اقتصادهای بزرگ دنیا (+جدول)