Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-04@21:37:29 GMT

سرعت وزش باد در اشنویه به ۸۶ کیلومتر بر ساعت رسید

تاریخ انتشار: ۲۰ بهمن ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۳۳۸۵۹۸

سرعت وزش باد در اشنویه به ۸۶ کیلومتر بر ساعت رسید

صالح راوندی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: وزش باد شدید که از روز گذشته در این شهرستان آغاز شده، مشکلاتی را برای تردد مردم در معابر عمومی و گذرگاه ها به وجود آورده است.

وی ادامه داد: طبق نقشه های پیش یابی، سامانه بارشی از عصر روز پنجشنبه وارد استان می شود که هشدار زرد و اطلاعیه های لازم درباره فعالیت این سامانه و بارش برف و وزش باد صادر شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رییس اداره هواشناسی اشنویه افزود: بارش برف و وزش باد در جاده های کوهستانی و  احتمال کولاک با ورود این سامانه در منطقه پیش بینی شده است که تجهیز خودروها به لوازم زمستانی، آماده باش راهداری و شهرداری ها، لغو فعالیت های کوهنوردی و توجه به توصیه های کارشناسان جهاد کشاورزی ضروری است.

راوندی، حداقل و حداکثر دمای هوای این شهرستان در ۲۴ ساعت گذشته را به ترتیب ۱.۹ و ۸.۳ درجه بالای صفر اعلام کرد.

به گزارش ایرنا، اشنویه در جنوب آذربایجان غربی و در یک منطقه سردسیر و کوهستانی هم مرز با کشور عراق و ترکیه واقع شده است؛ در شهرستان مرزی اشنویه هم اکنون یک ایستگاه هواشناسی در شهر و ۲ ایستگاه باران سنجی نیز در روستاهای سنگر و بخش نالوس این شهرستان در حال فعالیت است.

آذربایجان‌غربی از استان‌های شمال‌غربی کشور است که در منطقه‌ای کوهستانی واقع شده و میانگین بارندگی سالانه در این استان در حدود ۳۴۰ میلی‌متر است؛ بارش‌ها در این استان از آبان‌ماه شروع می‌شود و تا اوایل خرداد هر سال ادامه دارد.

برچسب‌ها سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای تغییرات آب و هوا آذربایجان غربی اشنویه سازمان هواشناسی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای تغییرات آب و هوا آذربایجان غربی سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای تغییرات آب و هوا آذربایجان غربی اشنویه سازمان هواشناسی وزش باد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۳۳۸۵۹۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نجات جان چهار مفقودی در ارتفاعات اوچ دره شاهین دژ

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی،حمید محبوبی؛ مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر آذربایجان‌غربی گفت:طبق گزارش واصله به مرکز کنترل و هماهنگی عملیات استان در ساعت ۱۱:۱۲صبح امروز مورخ ۱۵ اردیبهشت ماه۱۴۰۳؛ مبنی بر مفقودی چهار نفر در ارتفاعات اوچ دره شهرستان شاهین دژ، تیم امداد ونجات هلال احمر به محل حادثه  اعزام شدند.   وی افزود:تیم اعزامی بعد از طی مسافت و حضور در محل حادثه،پس از ۴ ساعت به چهار طبیعت گرد مفقودی دسترسی پیدا کردند و آنها را پس از انجام کمکهای اولیه به پایین دست کوهستان انتقال دادند.

دیگر خبرها

  • اولین اداره و قوانین راهنمایی و رانندگی؛ سرعت بالای ۱۵ کیلومتر در ساعت ممنوع!
  • شوط پربارش‌ترین شهر آذربایجان‌غربی در ۲۴ ساعت گذشته بود
  • نجات جان چهار مفقودی در ارتفاعات اوچ دره شاهین دژ
  • تلاش ٢ ساعته نجاتگران هلال احمر برای دسترسی به مصدوم دارای عارضه قلبی در ارتفاعات شیوه بیرو اشنویه
  • پیرمردِ دچار ایست‌قلبی در کوه‌های اطراف اشنویه احیا شد
  • برداشت گیاهان بهاری در اشنویه دومین قربانی خود را گرفت
  • اولین اداره و قوانین راهنمایی و رانندگی | سرعت بالای ۱۵ کیلومتر در ساعت ممنوع!
  • هشدار هواشناسی کاشان نسبت به وزش باد شدید
  • پربازدید‌های خبرگزاری صدا وسیمای آذربایجان غربی در ۲۴ ساعت گذشته
  • نجات فرد سقوط کرده از ارتفاعات سخت‌گذر اشنویه