Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبررگزاری فارس از خرم‌آباد، علی رسولیان معاون صنایع کوچک وزیر صمت ظهر امروز در مراسم تودیع و معارفه مدیرکل صنعت، معدن و تجارت لرستان بیان داشت: آقای منصوری در مدتی که مسوولیت اداره صمت لرستان را داشت زحمات زیادی را انجام داد و در سفر اخیر رییس جمهور به استان نیز گام‌های خوبی برداشت.

وی افزود: فرایند انتخاب مدیران در وزارت صمت به این شکل است؛ مدیرانی که معرفی می‌شوند از نظر علمی و تجارب و توانمندی مدیریتی و آشنایی با ظرفیت‌های بومی مورد بررسی قرار می‌گیرند که مدیرکل جدید صمت لرستان این ویژگی‌ها را دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 معاون وزیر صمت گفت: ظرفیت‌های لرستان بسیار خوب است و اگر نقشه منسجمی داشته باشیم و به بخش خصوصی اعتماد کنیم می‌توانیم توسعه صنعتی در این استان را شاهد باشیم. در این راستا باید در سطح استانی و ملی پیگیری‌ها و کارهای بزرگی انجام شود. 

رسولیان با تاکید بر حذف بروکراسی دست و پا گیر اداری، گفت: حمایت از شرکت‌های دانش بنیان از ضرورت‌های امروز است که باید به آن توجه کنیم، ضمن اینکه در دولت و بخش خصوصی باید به سمت افزایش و بهبود تکنولوژی برویم تا بتوانیم در سطح دنیا رقابت کنیم.

وی با بیان اینکه وزارت صنعت، معدن و تجارت چند کار را در دوره اخیر در دستور کار دارد، تصریح کرد: آمایش سرزمینی و شناخت ظرفیت‌های مناطق و استان‌های مختلف یکی از برنامه‌های وزارت صمت است. موضوع بعدی الکترونیکی کردن فرآیندها و شفافیت اطلاعات است، معتقدیم اطلاعات باید به صورت شفاف در اختیار همه باشد که در این راستا سامانه‌های جامع در حال راه اندازی است.

معاون وزیر صمت خاطرنشان کرد: اصلاح ساختار موضوع بعدی است که وزارتخانه صمت آغاز کرده است؛ ساختار جدید با کمک بخش‌های علمی کشور طراحی شده است.

وی در ادامه اظهار داشت: در حوزه شهرک‌های صنعتی چند اولویت داریم؛ اول اینکه موظفیم برای صنعتگران زمین مورد نیاز را تامین کنیم که امسال در سطح کشور ۷ هزار هکتار اراضی به شهرک‌های صنعتی کشور اضافه شد که توجه به مناطق محروم و مناطقی مانند لرستان در این راستا مورد توجه است.

رسولیان گفت: در بحث تامین برق در شهرک‌ها و نواحی صنعتی امسال برای تامین ۲۵۰۰ مگاوات قرارداد منعقد کردیم که طی دو سال این میزان برق تامین خواهد شد. طبق تفاهم‌نامه‌ها با وزارت نیرو بدنبال این هستیم که در شهرک‌های صنعتی به سمت خود تامینی برق برویم.

رئیس سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران با بیان اینکه ۵۰ شرکت در سال جاری به شرکت دانش بنیان تبدیل شده است، عنوان کرد: برای کسب و کارهای کوچک موفق شدیم ۷۰۰ واحد کارگاهی را در سطح کشور ایجاد کنیم.

وی یادآور شد: امسال در سطح کشور با برنامه ریزی صورت گرفته و با محوریت بخش خصوصی ۱۷۱۵ واحد احیا شد که حدود ۳۶ واحد در لرستان بود.

رسولیان در پایان گفت: امیدواریم روند احیا ظرفیت‌های راکد با کمک به خصوصی ادامه داشه باشد و بتوانیم به شرایط مناسب در این زمینه برسیم.

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: خبرگزاری فارس خبر فارس نیوز لرستان شهرک صنعتی شهرک های صنعتی شهرک ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۳۳۸۶۷۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تسهیلات و نبود نقدینگی عمده مشکلات واحد‌های صنعتی در قوچان است

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز خراسان رضوی،رئیس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی قوچان در حاشیه بازدید از برخی واحد‌های صنعتی و تولیدی این شهرستان به مناسبت هفته کار و کارگری، گفت: کمیسیون کار و کارگری که با حضور دستگاه‌های مرتبط به‌صورت ماهانه برگزاری جلسات تخصصی دارد به دنبال حل مشکلات کارگران و واحد‌های تولیدی و صنعتی در این شهرستان است.
حسین ولایتی  با اشاره به بررسی‌های انجام‌شده درزمینه مشکلات شرکت‌های تولیدی و خدماتی،افزود: تنها دو شرکت حدود دو ماه معوقه پرداخت حقوق کارگران خود را دارند و مابقی واحد‌های صنعتی و تولیدی در قوچان پرداخت حقوق کارگران و کارکنانشان را به‌روز و ماهیانه انجام می‌دهند و مشکل دیگری در حوزه کار و کارگری در سطح شهرستان وجود ندارد.
رئیس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی قوچان گفت: موضوعات و مباحث دیگری درزمینه درخواست‌ها و مشکلات واحد‌های صنعتی و تولیدی هم موردبررسی قرار می‌گیرد که عمده آن به پرداخت تسهیلات، نبود نقدینگی و بدهی به تأمین اجتماعی، مالیات و دارایی و شرکت گاز مرتبط است و باید با همکاری و هماهنگی بین دستگاهی این مشکلات نیز مرتفع شود.

دیگر خبرها

  • تسهیلات و نبود نقدینگی عمده مشکلات واحد‌های صنعتی در قوچان است
  • یک‌هزار و ۷۰۰ واحد بهره‌بردار در شهرک‌های صنعتی قم فعال هستند
  • ۲ هزار و ۱۵۱ واحد تولیدی در سال ۱۴۰۲ احیا شدند
  • حمایت دستگاه قضائی از کار و کارگر/ ۲ هزار و ۱۵۱ واحد تولیدی در سال ۱۴۰۲ احیا شد
  • حمایت دستگاه قضایی از کار و کارگر/ ۲ هزار و ۱۵۱ واحد تولیدی در سال ۱۴۰۲ احیا شد
  • بزرگترین واحد تولید اسپری در تویسرکان آماده راه‌اندازی است
  • رفع موانع صادرات واحدهای تولیدی در استان تهران پیگیری شود
  • شهرک صنعتی «کشت و صنعت» لرستان به‌زودی بهره‌برداری می‌شود
  • بهسازی معابر شهرک‌های صنعتی اردبیل با اعتباری بالغ بر ۶۰۰ میلیارد ریال
  • ممنوعیت خرید و فروش اراضی شهرک‌های صنعتی قبل از اخذ پایان‌کار