Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا، مدیرعامل شرکت فولاد هرمزگان روز چهاررشنبه در این آیین گفت: بعد از ۱۳ سال عملیات اجرایی این طرح در هرمزگان آغاز شد، قرار بود مردم استان از اشتغالزایی این طرح بهره‌مند شوند اما هیچ کاری صورت نگرفته بود.

عطاالله معروفخانی افزود: این طرح در نشست های رفع موانع تولید پیگیری شد و با مساعدت مدیرعامل فولاد مبارکه اصفهان و خرید سهام های خرد توسط فولاد مبارکه دستور اجرای این طرح صادر شدکه امید می‌رود با حمایت های مسوولان استان شاهد اجرای طرح های توسعه ای در این مجموعه باشیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرعامل شرکت ستاره سیمین هرمز نیز در این مراسم گفت: تفاهم نامه شرکت با بانک صادرات ایران آماده مقاوله است و این بانک تا پایان مسیر همراه خواهد ماند، البته طرح و ایده افزایش سقف فولاد در این منطقه از دهه‌های قبل مطرح بود و از سال ۹۸ شتاب بیشتری به خود گرفت.

آقازاده یادآور شد: درحال حاضر ۸۵ درصد مطالعات طرح انجام شده و پیشنهاد مشاور مصوب شده و طرح‌ها اولویت گذاری شده  وهمچنین مجوز تاسیس و زیست محیطی آن اخذ شده و اسناد مناقصه طرح تهیه شده و درحال حاضر مناقصه درحال اکران است.

مدیرعامل شرکت ستاره سیمین هرمز اظهار داشت: ۲۷۰ هکتار زمین صنعتی در اختیار این طرح قرار گرفته و انشعاب گاز واحد احیا در دستور کار است.

آقازاده گفت: طرح‌های این شرکت براساس پیشنهاد مشاور شامل دو واحد احیا مستقیم با ظرفیت سه میلیون و ۴۴۰ هزار تن، یک واحد فولادسازی با ظرفیت سه میلیون تن در سال با افزایش ظرفیت یک و نیم میلیون تن، یک واحد نورد پیوسته با ظرفیت پنج میلیون تن که گنداره در سال با قابلیت افزایش به میزان هفت میلیون تن در سال و ۲ واحد آهک سازی هر یک با ظرفیت ۱۲۰ هزار تن در سال است.

نماینده مردم بندرعباس، قشم، حاجی آباد ، بندر خمیر و بوموسی درمجلس شورای اسلامی هم در این آیین گفت: نه نقطه پایداری در تولید فولاد رسیده ایم و زمینه فعالیت بیشتر وجود دارد.

محمد آشوری افزود: توسعه کشور باید سمت و سوی متناسب و پایدار به خود بگیرد که امروز اختلالات کارکردی در توسعه کشور وجود دارد.

مدیرعامل فولاد مبارکه هم گفت: درحالیکه بزرگ‌ترین تولید کننده فولاد جهان چین است و راهبردشان برای آینده شرکت های کوچک و تشکیل مجموعه های بالای ۱۵۰ میلیون تنی است واین به افزایش رقابت پذیری شأن کمک می‌کند و چنین اتفاقاتی باید در کشور ما هم رخ دهد، در غیر این صورت در این همه چندان دور اگر رقیب هم باشیم اتفاق خوبی نخواهد بود، مسأله دیگر رقابت پذیری با خارج است.

محمد یاسر طیب نیا افزود:باید آماده رقابت جهانی باشیم و توسعه های این هدایت منطقه باید هدفمند باشد و باید طرح جامع داشت و توسعه ها در چارچوب آن انجام شود، توسعه ها در اینجا باید مبتنی با صادرات باشد و سایر توسعه های منطقه ای اینجا را پوشش دهد.

وی ابزار کرد: بزرگترین رقیب ما از کشور دیگر یا پنج دلار کشتی های چند صد تنی سنگ آهن تخلیه می‌کند و در کشور ۱۵ دلار هزینه می‌کنیم چونکه زیرساخت ها ایجاد نکرده ایم ،اینجا باید کشتی های ۱۵۰ هزار تنی و ۲۰۰ هزار تنی داشته باشیم که امکان تخلیه و بارگیری نصف این در اینجا وجود ندارد و ظرفیت ها تکمیل است.

استاندار هرمزگان هم بیان کرد: یکی از ضعف های صنعت کشور توسعه نیافتن صنعت فولاد است و تعداد محدودی از آلیاژها را تولید می‌کنیم، بنابراین درخواست ما برای شروع کار از این بابت بود که دنیا بفهمد ایرانی ها در اوج تحریم کار را خودش شروع کرده است.

مهدی دوستی بیان کرد: تولید فولاد کشور قبل از انقلاب یک میلیون تن بود و واحد فولاد سازی اینجا سه میلیون تن است و مظلومیت نظام است که این کارها در زمان تحریم انجام شده و بیان نمی‌شود.

وی گفت: محلی برای ایجاد بندر اقیانوسی در هرمزگان مشخص شده است که آخرین نقطه خلیج فارس است که در بندزرک بوده و می‌تواند نگرانی پهلوی گیری شناورها بسیار بزرگ را مرتفع کند که می توان آن را با راه‌آهن به فولادسازی ها در بندرعباس متصل کرد، در سفر رییس جمهور در خصوص این بندر اقیانوسی تصمیم‌های خوبی گرفته شد.

برچسب‌ها فولاد هرمزگان خلیج فارس بندرعباس دهه فجر پروندهٔ خبری فجر انقلاب؛ ۴۳ سال ایستادگی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: فولاد هرمزگان خلیج فارس فولاد هرمزگان خلیج فارس بندرعباس دهه فجر میلیون تن توسعه ها هزار تن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۳۳۸۷۶۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توسعه صدرا با هم افزایی مدیران شتاب می‌گیرد

نشست بررسی مسائل و مشکلات شهر صدرا به دستور دکتر ایمانیه استاندار فارس با ریاست دکتر شیبانی فرماندار شهرستان شیراز و با محوریت شرکت عمران شهر جدید صدرا در فرمانداری شهرستان شیراز برگزار شد.

مدیر عامل شرکت عمران شهر جدید صدرا در این نشست گفت: شهر جدید صدرا هم اکنون بیش از ۲۰۰ هزار نفر جمعیت دارد که با اتمام ۲۰ هزار واحد نهصت ملی مسکن که در حال ساخت هست پیش بینی می‌شود جمعیت این شهر به افق چهارصد هزار نفر برسد.

پوربهی افزود: هر چند تلاش‌های جهادی فراوانی در یک و نیم سال گذشته برای حل مشکلات شهر صدرا شده، اما این شهر همچنان در بخش‌های مختلف شاهد چالش‌ها و مشکلات عدیده‌ای است که حل آنها مستلزم یک تلاش جهادی و هم افزایی همگانی است.

او ادامه داد: عمده مشکلات امروز شهر صدرا در بخش‌های درمان و بهداشت، آموزش و پرورش، ورزش است.

مدیر عامل شرکت عمران صدرا ادامه داد: هم اکنون ۲۲ هزار دانش آموز در شهر صدرا مشغول به تحصیل هستند که ۹ هزار نفر از این دانش آموزان به دلیل کمبود مدرسه اجبارا در مدارس شهر شیراز مشغول تحصیل می‌شوند.

پوربهی بیان کرد: هر چند شرکت عمران صدرا در این سال‌ها در جهت توسعه فضا‌های آموزشی گام‌های موثری برداشته است به طوری که چندین مدرسه در حال ساخت را در برنامه داریم، اما همچنان این شهر با کمبود هفده مدرسه رو به رو است.

او افزود: عقب ماندگی‌هایی در شهر صدرا در حوزه درمان و بهداشت و ورزش هم وجود دارد که با برنامه ریزی‌های انجام شده تا پایان سال با حمایت دانشگاه علوم پزشکی و اداره کل ورزش و جوانان فارس بخش زیادی از آنها برطرف خواهد شد.

مدیر عامل شرکت عمران با بیان اینکه ۲۲ اداره در شهر صدرا مستقر هستند، افزود: این شرکت امادگی این را دارد برای استقرار ادارات دولتی و توسعه اماکن ورزشی، آموزشی، بهداشتی زمین و زیر ساخت‌های لازم را مهیا کند.

پوربهی گفت: در یک و نیم سال گذشته تلاش شده است با برنامه ریزی‌های مدون و دریافت برنامه‌های بلند مدت و کوتاه مدت از ادارات مختلف در شهر صدرا گامی موثر در جهت برداشتن مشکلات برداریم، برنامه ریزی مدونی که برای نخستین بار در تاریخ شهر صدرا انجام شده‌است. 

مدیر عامل شرکت عمران صدرا به مشکلات جاده ۱۰ و نیم کیلومتری قره پیری اشاره کرد و افزود: کار اجرایی این جاده به عهده شرکت عمران صدرا است. حدود شش و نیم کیلومتر این جاده که در حریم شهر صدرا قرار دارد، اماده اسفالت است، اما مابقی که در حوزه شهر شیراز قرار دارد کار تملک آن که وظیفه شهرداری شیراز است، انجام نشده و مهمترین مانع پیشرفت این پروژه همین موضوع است، گویی اتمام این جاده که می‌تواند برای شهروندان شیرازی هم حائز اهمیت باشد در اولویت شهرداری شیراز قرار ندارد.

او ادامه داد: امروز برای رفع مشکلات شهر صدرا بیش از ۸ همت اعتبار نیاز است که این مبلغ اعتبار ۳۶ سال شرکت عمران صدرا و شهرداری شهر صدرا است، اما اگر یک تلاش همگانی در سطح استان و شهر صدرا قرار انجام شود قطعا حل مشکلات در کمترین زمان ممکن شدنی است.

در این جلسه مصوب شد از سهم سه درصد که شهرداری به آموزش و پرورش استان واریز می‌کند این اعتبار مستقیما صرف ساخت و توسعه اماکن اموزشی شهر صدرا شود و در این حوزه تهاتر شود.

 همچنین قرار شد از ظرفیت خیرین و همایش خیرین که قرار است در ۲۸ و ۲۹ اردیبهشت ماه در شهر صدرا برگزار شود، در جهت حل مشکلات آموزشی شهر صدرا استفاده شود.

باشگاه خبرنگاران جوان فارس شیراز

دیگر خبرها

  • آغاز ساخت ۳۰ هزار واحد نهضت ملی مسکن پلاک‌های فرسوده تهران
  • تاکید طالبان بر ساخت راه برای توسعه ارتباط افغانستان و منطقه
  • ایجاد ۲ خوشه صنعتی در حوزه فولاد و پتروشیمی
  • ماجرای دعوای هند و شرکت مهندسی توسعه گاز چه بود؟
  • آفریقا؛ قاره فرصت ها؛ موانع همکاری های تجاری ایران و آفریقا چیست؟
  • ساخت ربات چینی با سرعت و دقت انسانی
  • پیاده‌سازی توسعه بهره‌وری در هوشمندسازی صنعت فولاد
  • توسعه صدرا با هم افزایی مدیران شتاب می‌گیرد
  • رقابت ۴۵ هزار نفر داوطلب کرمانی در مرحله نخست کنکورسراسری
  • آغاز عملیات اجرایی احداث بزرگراه در محور خاش - سراوان