Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-05-01@15:13:59 GMT

۳۵ پرونده قصور پزشکی بررسی شد/۲۵ پزشک محکوم شدند

تاریخ انتشار: ۲۰ بهمن ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۳۳۸۹۱۱

۳۵ پرونده قصور پزشکی بررسی شد/۲۵ پزشک محکوم شدند

به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند؛ «محمدعلی توکلی» مدیرکل پزشکی قانونی خراسان‌جنوبی امروز در نشست خبری، اظهارداشت: طی ۱۰ ماهه سال جاری ۱۲ هزار و ۸۴۶ پرونده در پزشکی قانونی استان بررسی شده که نسبت به سال گذشته ۱۶ درصد رشد داشته است. 

وی افزود: طی ۱۰ ماه گذشته تعداد متوفیان ناشی از تصادفات ۲۳۷ مورد بوده که نسبت به سال گذشته ۲۰.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

۳ درصد رشد پیدا کرده و در این زمینه با توجه به جمعیت خراسان‌جنوبی رتبه چهارم کشور را داریم. 

مدیرکل پزشکی قانونی خراسان‌جنوبی در مورد جسدهای ارجاع شده به پزشکی قانونی جهت معاینه، بیان کرد: طی ۱۰ ماه گذشته ۴۹۷ جسد معاینه شده که نسبت به سال گذشته ۲۰ درصد افزایش داشته و از این جهت استان ۲۷ کشور هستیم. 

توکلی عنوان کرد: در این مدت بیش‌از ۳ هزار پرونده نزاع در پزشکی قانونی بررسی شده که نسبت به سال گذشته ۳.۳ درصد رشد داشته و شهرستان‌های بیرجند، قاین و طبس سه دارای بیشترین پرونده‌ها بوده است. 

وی با بیان اینکه تصادفات در خراسان‌جنوبی رتبه دوم مراجعه به پزشکی قانونی را دارد، گفت: از این جهت در سطح کشور نسبت به جمعیت رتبه ۲۶ را داریم. 

مدیرکل پزشکی قانونی خراسان‌جنوبی افزود: در بحث معاینات سقط درمانی نیز آمار امسال سقط ۸۶ مورد مراجعه به پزشکی قانونی داشتند که به ۵۰ مورد مجوز داده شد و به ۳۶ مورد مجوز داده نشده است. 

توکلی عنوان کرد: پرونده‌های مصدومین ناشی از تصادفات طی این مدت در سال جاری ۳ هزار و ۵۰۸ پرونده بوده که نسبت به سال گذشته ۱۸.۸ درصد رشد داشته است. 

وی تبیین کرد: در زمینه مصدومین ناشی از تصادفات خراسان‌جنوبی در سطح کشور متناسب با جمعیت رتبه ۱۰ را دارد که جالب نیست و در این زمینه نیز شهرستان‌های بیرجند، طبس و قاین رتبه های اول تا سوم را دارند. 

مدیرکل پزشکی قانونی خراسان‌جنوبی به عملکرد آزمایشگاه الکل این اداره کل اشاره کرد و افزود: تعداد پرونده‌های مربوط به الکل ۴۹۵ مورد بوده است. 

توکلی خاطرنشان کرد: در زمینه مصدومین ناشی از حادثه کار ۱۹۳ نفر مصدوم داشتیم که در مقایسه با سال گذشته ۱۶ درصد رشد داشته و در این بخش نیز رتبه ۲۷ کشور را داریم. 

وی گفت: متوفیان حادثه ناشی از کار نسبت به سال گذشته ۳۸.۵ درصد کاهش داشته است.

 مدیرکل پزشکی قانونی خراسان‌جنوبی به نظریه‌های صادر شده اشاره و ۵۳ درصد علت فوت را تصادفات دانست و اظهار کرد: در سال جاری طی این مدت ۱۵ درصد کاهش تعداد مراجعه ناشی از سقط داشتیم. 

توکلی در مورد قصور پزشکان، خاطرنشان کرد: طی ۱۰ ماه گذشته به ۳۵ پرونده قصور پزشکی رسیدگی شده که  ۱۰ پزشک تبرئه و ۲۵ پزشک محکوم شدند.

مدیرکل پزشکی قانونی خراسان‌جنوبی به کمبود نیروی آزمایشگاه اشاره و تصریح کرد: کمبود پزشک در پزشکی قانونی نداریم ولی کمبود نیروی آزمایشگاه در پزشکی قانونی استان وجود دارد.

توکلی بیان کرد: در تمام شهرستان‌های استان به جز خوسف پزشکی قانونی با پزشک مستقر داریم. 

مدیرکل پزشکی قانونی خراسا‌ن‌جنوبی عنوان کرد: به دلیل گستردگی خراسان‌جنوبی باید در شهرستان‌ها که تعداد پرونده و مراجعات کم بوده هم پزشک مستقر داشته باشیم و برای مرکز استان که مراجعات و پرونده زیاد است نیز همان پزشک باشد. 

انتهای پیام/ ۶۹۰۶۹

منبع: فارس

کلیدواژه: وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی توکلی خراسان جنوبی پزشکی قانونی پرونده مدیرکل پزشکی قانونی خراسان جنوبی نسبت به سال گذشته پزشکی قانونی درصد رشد داشته

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۳۳۸۹۱۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بهره مندی بیش از ۴۰۰ هزار نفر در شهر‌های زیر ۲۰ هزار نفر خراسان جنوبی از بیمه سلامت

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای خراسان جنوبی، مدیرکل بیمه سلامت استان در برنامه پرسمان گفت: تا کنون ۴۰۰ هزار نفر از روستائیان، عشایر و ساکنان شهر‌های زیر ۲۰ هزار نفر جمعیت استان، به صورت رایگان بیمه سلامت شده اند.


اربابی افزود: در شهر‌های بالای ۲۰ هزار نفر و سایر اقشار، بیمه شدن بر اساس استعلام و دهک بندی انجام می‌شود که دهک ۱تا۵ رایگان است و بیمه نامه شان به صورت الکترونیک تمدید می‌شود.


وی با اشاره به استقبال کم دهک‌های ۶ تا ۱۰ از بیمه سلامت گفت: تخفیف‌های خوبی برای این دهک‌ها در نظر گرفته شده که می‌توانند استفاده کنند، به طور مثال افراد دهک۶، برای یکسال، تنها بیست درصد حق بیمه‌ی خود یعنی ۳۸۷ تومان را پرداخت می‌کنند.


این رقم برای هر فرد در دهک ۷، ۳۰ درصد حق بیمه اش معادل ۵۸۰ هزار تومان برای یکسال، هر فرد دهک ۸، ۷۷۵ هزار تومان، دهک ۹، ۹۶۹ هزار تومان و برای هر فرد دهک ۱۰ یک میلیون و ۹۳۸ هزار تومان در سال است.

مدیر کل بیمه سلامت استان گفت: هم استانی‌ها می‌توانند با شماره گیری ۱۶۶۶#* از وضعیت بیمه خود استعلام بگیرند که در صورت نداشتن بیمه، می‌توانند به دفاتر پیشخوان دولت مراجعه و خود را بیمه کنند حتی افرادی که از دهک خود اطلاع ندارند و یا دهک شان مشخص نیست نیز می‌توانند بصورت رایگان یکماه زیرپوشش بیمه سلامت قرار گیرند تا وضعیت شان مشخص شود.

اربابی با بیان اینکه افراد برای بهره مندی از مزایای بیمه سلامت باید در اداره کل بیمه سلامت نشان دار شوند افزود: بیمه سلامت خراسان جنوبی با بیش از ۹۵ درصد مؤسسات درمانی استان قرارداد دارد.


وی با اشاره به حمایت بیمه سلامت از اتباع بیگانه نیز گفت: بر اساس تفاهم نامه بین بیمه سلامت و سازمان مهاجرت اتباع، این افراد نیز برای داشتن مجوز اقامت یا تمدید آن، باید حتما پوشش بیمه داشته باشند و بیمه برای اقامت آنان جنبه اجباری دارد که در این خصوص می‌توانند زیر پوشش بیمه سلامت قرار گیرند.

دیگر خبرها

  • کاهش ۲۲ درصدی حوادث ساختمان در خراسان جنوبی
  • جزو چند کشور اول جهان در زمینه علوم هسته‌ای و پزشکی هستیم
  • جزئیاتی از مسمومیت پزشکان با مشروبات الکلی تقلبی در شیراز
  • بهره مندی بیش از ۴۰۰ هزار نفر در شهر‌های زیر ۲۰ هزار نفر خراسان جنوبی از بیمه سلامت
  • اضافه شدن هزار و ۴۸۰ نیروی جدید به آموزش و پرورش خراسان جنوبی
  • بررسی بودجه آموزش و پرورش در لایحه ۱۴۰۳/ همان چالش همیشگی باطعم بی قانونی!
  • رسیدگی پزشکی قانونی به ۲.۱ میلیون پرونده در سال گذشته
  • جزئیات تازه از مسمومیت پزشکان با مشروبات الکلی تقلبی در شیراز
  • تبادل الکترونیک پرونده بیماران از اطاله دادرسی جلوگیری می‌کند
  • تبادل الکترونیک پرونده بیماران از اطاله دادرسی جلوگیری می کند