Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها - پس از دستگیری قاتل شهید رنجبر توسط نیروی انتظامی؛ مردم شیراز ضمن تشکر از پلیس در زمینه برقراری امنیت خواهان برخورد قاطعانه و مستمر با اراذل و اوباش شدند. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از شیراز، امنیت یکی از دو نعمتی است که بارها و بارها بر قدردانی و شکرگزاری نسبت به آن تاکید شده؛ اهمیت موضوع تا جایی است که این نعمت همردیف با سلامت آمده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این زمینه براساس قانون در محیط‌های اجتماعی و شهری تامین امنیت به‌عهده  نیروی انتظامی قرار گرفته و  مقام معظم رهبری در این باره فرموده‌اند: " فراتر از تفکیک مسئولیت‌ها و مأموریت‌ها و جدایی بین بخش‌های مختلف، مأموریتی هست که آن مأموریت، مسأله‌ اساسی است. برای انجام آن مأموریت، نیروی انتظامی و روحانیون محترمی که در این نیرو مشغول انجام خدمتند، همه باید مجتمعاً و مشترکاً کار کنند.

آن مأموریت، عبارت است از حفظ امنیت اسلامی در محیط جامعه این اساسی‌ترین کار نیروی انتظامی است؛ کار بسیار بزرگی هم هست.شنیده‌اید که: «نعمتان مجهولتان الصّحّة والأمان» این کلام، چه کلام حکما باشد، چه کلام اولیا باشد، امنیت را عِدل سلامتی و صحت قرار داده است؛ این خیلی مهم است".

این درحالی است که در میان آسیب‌های اجتماعی افرادی هستند که اصطلاحاً اراذل و اوباش نامیده می‌شوند و اقدام به ایجاد مزاحمت یا شرارت‌های کوچک و بزرگ می‌کنند که یکی از مطالبه‌‌های به حق مردم برخورد با این افراد است.

هرچند با توجه به شکل‌گیری بخش‌های مختلف سکونت‌گاهی در اطراف کلانشهرها این موضوع به ویژه در مناطق حاشیه‌ای شهر بیشتر نمایان است.

برخورد قاطعانه برای درس عبرت دیگران

یکی از شهروندان شیرازی در گفت‌وگو با تسنیم با بیان اینکه پلیس حافظ امنیت است گفت: نباید اجازه داد که اراذل و اوباش به راحتی سبب ناامنی در جامعه شوند.

وی با بیان اینکه فرزندان و خانواده ما باید در محیطی امن زندگی کنند و بزرگ شوند افزود: کسانی که بدون هیچ ترسی سلاح سرد به دست می‌گیرند اراذلی هستند که باید با آنها برخورد جدی و قاطعانه شود تا درس عبرتی باشد برای دیگران.

شهروند دیگری که خود را محبی معرفی می‌کند، در گفت‌وگو با تسنیم می‌گوید: اراذل نباید احساس امنیت داشته باشند چون اگر احساس کنند فضا امن است دست به اقدامات و رفتارهای خشونت‌بار بیشتری می‌زنند. 

این شهروند شیرازی معتقد است که پلیس باید آنقدر قوی باشد که احساس امنیت را از همه جانی‌ها، اشرار و اراذل بگیرد.

یکی دیگر از شهروندان شیراز نیز از اقدام قاطعانه مأموران پلیس در برخورد با اراذل و اوباش تشکر کرد و اظهار داشت: برخورد قاطعانه پلیس با این اراذل و اوباش قابل تحسین است و بنده معتقدم باید بیشتر با این افراد مقابله کرد تا درس عبرتی باشد برای کسانی‌که مرتکب چنین جرائمی می‌شوند.

یکی از بانوان شیرازی نیز ضمن قدردانی از مأموران پلیس در برخورد با اراذل و اوباش تصریح کرد: از دستگاه قضایی نیز بابت اقدامات قاطعانه‌شان تشکر می‌کنم و امیدوارم خداوند به آنان عمر طولانی عنایت کند و به‌کوری چشم دشمنان اسلام شاهد موفقیت ایران اسلامی و رسیدن پرچم انقلاب به دست امام زمان(عج) باشیم.

خط و نشان دادستانی فارس برای اراذل و اوباش/ دیگر احساس آرامش نخواهید کرد‌جانشین انتظامی استان خوزستان: اراذل و اوباش دیگر امنیت نخواهند داشتطرح 2فوریتی مجلس برای تشدید مجازات اراذل و اوباش

تعداد کلانتری‌ها مناسب با رشد سکونت‌گاه‌ها باشد

این درحالی است که شهرک مهرگان یکی از مناطق حاشیه‌ای شیراز است که درخواست مردم و امام جماعت مسجد آن محله برخورد جدی با اراذل است. موسوی یکی از ساکنان این محله به تسنیم گفت: نبود کلانتری در این منطقه و فاصله زیادش با نزدیکترین کلانتری سبب شده که ناامنی و دعواهای محله‌ای در آن زیاد باشد.

وی می‌گوید: بارها اتفاق افتاده که دعوا و نزاعی در محله رخ داده اما تا از کلانتری گل سرخ به اینجا بیایند؛ تمام شده است.

در روزهای اخیر نیز تمامی فرماندهان نیروهای مسلح اعم از نیروی انتظامی، فرمانده سپاه فجر و دادستان مرکز استان فارس بر مبارزه و برخورد قاطعانه با اشرار و اوباش تاکید کردند و هشدار دادند.

سردار اشتری در این باره با هشدار به مخلان نظم و امنیت و افرادی که شرارت می‌کنند، گفت برخورد قاطع با آنان صورت خواهد گرفت و با استمرار طرح‌هایی هرگز اجازه نخواهیم داد که خون شهیدان عزیزمان پایمال و خدشه‌ای به امنیت کشور وارد شود.

فرمانده کل انتظامی کشور  عنوان کرد: امروز کارکنان انتظامی با روحیه و اقتدار در حال انجام ماموریت هستند و ریشه کسانی که شرارت و اعمال خلاف قانون انجام می‌‎دهند می‌خشکانند.

سردار رهام‌بخش حبیبی، فرمانده انتظامی استان فارس نیز در این باره با هشدار به مخلان نظم و امنیت گفت: پلیس با این افراد به شدت برخورد خواهد کرد و برای این موضوع طرح‌هایی داریم که از فردا اجرایی می‌شود.

سردار بوعلی فرمانده سپاه فجر نیز با تصریح به اینکه امنیت خط قرمز نیروهای مسلح است، گفت: سپاه فارس کنار نیروی انتظامی قاطعانه با اشرار و کسانی که قصد برهم زدن امنیت جامعه را داشته باشند برخورد خواهند کرد.

فرمانده سپاه فجر با بیان اینکه یاد و خاطره و حماسه‌آفرینی شهدای نیروی انتظامی هرگز فراموش نخواهد شد، خاطرنشان کرد: به اشرار هشدار می‌دهیم اشراف اطلاعاتی بسیار خوبی در سطح استان فارس موجود است.

انتهای پیام/424/ش

منبع: تسنیم

کلیدواژه: برخورد قاطعانه نیروی انتظامی اراذل و اوباش

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۳۳۸۹۸۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عاملین رعب و وحشت در نقده دستگیر شدند

فرمانده انتظامی شهرستان نقده از دستگیری ۵ نفر از اراذل و اوباش که با انجام اقدامات مجرمانه، امنیت و آسایش شهروندان را سلب کرده بودند، خبر داد.

حسام صلاحی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در آذربایجان‌غربی از دستگیری ۵ نفر از اراذل و اوباش فعال در این شهرستان خبر داد و اظهار کرد: این افراد با انجام اقدامات مجرمانه، امنیت و آسایش شهروندان را سلب کرده بودند.

وی با اشاره به اقدامات این افراد افزود: شب گذشته در پی وصول خبر نزاع و درگیری و ایجاد رعب و وحشت در سطح شهرستان، بلافاصله، موضوع در دستور کار پلیس قرار گرفت.

فرمانده انتظامی شهرستان نقده ادامه داد: با انجام اقدامات فنی و اطلاعاتی توسط پلیس تمامی عوامل دخیل در این نزاع شناسایی شدند.

وی عنوان کرد: با هماهنگی قضائی به عمل آمده، در کمترین زمان ممکن یک نفر از این اراذل و اوباش در شهرستان وقوع جرم و ۴ نفر دیگر در یکی از شهرستان‌های همجوار دستگیر و به همراه آلات مورد استفاده در نزاع و درگیری، جهت سیر مراحل پرونده، تحویل مقام قضائی شدند.

کد خبر 748862

دیگر خبرها

  • اراذل و اوباش سابقه‌دار در اهر دستگیر شدند
  • استاندار لرستان: امنیت استان حاصل مشارکت پلیس و مردم است
  • برخورد پلیس با عوامل خرید و فروش سلاح گرم و اراذل و اوباش در فضای مجازی و دستگیری ۳۰۰۰ نفر
  • قدردانی مسئول دفتر رهبر معظم انقلاب اسلامی در قم از اجرای طرح نور
  • عاملین رعب و وحشت در نقده دستگیر شدند
  • دستگیری یکی از اراذل و اوباش معروف در گرگان
  • کاهش ۵۰ درصدی تلفات ناشی از تصادفات جاده‌ای در ابتدای امسال
  • فیلم| لحظه دستگیری ۷نفر از اراذل و اوباش ارومیه
  • دستگیری ۱۱ نفر از اراذل قمه‌کش در ارومیه
  • لحظه دستگیری ۷ نفر از اراذل و اوباش ارومیه