Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا، برای اجرای این طرح کشاورزی که به کشت گیاهان دارویی از جمله آلوورا اختصاص دارد، ۱۱ میلیارد تومان از سوی بخش خصوصی هزینه و سرمایه گذاری شده است.

با اجرای این طرح برای ۱۵ نفر به شکل مستقیم و ۲۵ نفر به شکل غیرمستقیم اشتغالزایی شده است.

معاون وزیر جهاد کشاورزی گفت: کشت در محیط های بسته و گلخانه ای از سیاست های مهم وزارت جهاد کشاورزی به شمار می رود که توسعه آن به طور جدی در دستور کار وزارتخانه قرار دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مسعود منصور گفت: گیاهان داوریی از مزایای مهم توسعه‌ای کشور و از راه های پیشبرد سیاست های اقتصاد مقاومتی است و نقش مهمی در تامین نیازهای داخل کشور و جلوگیری از خروج ارز ایفا می کند.

رییس سازمان جنگلها، مراتع و آبخیزداری اظهار داشت: سالانه ۲ هزار تن محصولات خام دارویی به خارج از کشور صادر می شود در حالی که باید با فرآوری این محصولات ارزش افزوده ایجاد کرده و فرآورده ها را صادر کنیم و از خام فروشی پرهیز نماییم.

برچسب‌ها وزارت جهاد کشاورزی افتتاح طرح کشاورزی استان قزوین گلخانه

منبع: ایرنا

کلیدواژه: وزارت جهاد کشاورزی افتتاح طرح کشاورزی وزارت جهاد کشاورزی افتتاح طرح کشاورزی استان قزوین گلخانه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۳۳۸۹۹۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بلوک بندی اراضی کشاورزی/ بذر در مازندران تولید می شود

به گزارش خبرنگار مهر، علیرضا مهاجر ظهر چهارشنبه در جلسه جهش تولید در دیمزارهای مازندران گفت: میانگین سرانه زمین در کشور ۳.۲ هکتار است که اگر به کمتر از این میزان برسیم قطعاً با کاهش بهره وری در اراضی مواجه خواهیم شد.

وی ادامه داد: واردات دانه‌های روغنی توسط واردات کنندگان در ازای خرید محصولات داخلی با قیمت مصوب از کشاورزان است و پس از پرداخت وجه به کشاورزان و تأیید آن اجازه واردات به این شرکت‌ها داده می‌شود.

معاون امور زراعت وزارت جهاد کشاورزی با بیان اینکه بلوک بندی اراضی کشاورزی یکی از راهکارهای مقابله با کوچک شدن اراضی است که به صورت پهنه بندی مدیریت می‌شوند، افزود: مدیریت زراعی منسجم بر اراضی کشاورزی باعث افزایش بهره وری مزارع می‌شود.

مهاجر اظهار داشت: در مازندران باید کارهای زیربنایی نظیر احداث انبارهای فنی برای نگهداری استاندارد محصولات کشاورزی انجام شود.

وی تصریح کرد: شرکت خدمات حمایتی و تعاون روستایی وظیفه اصلی تأمین نهاده‌های کشاورزی نظیر کود و سم را برعهده دارند و باید بر اساس رسالت اصلی خودشان عمل کنند.

بابک مؤمنی رئیس سازمان جهاد کشاورزی مازندران در این جلسه با اشاره به اینکه ذات و رسالت جهاد کشاورزی تولید است، ادامه داد: تولید بذر محصولات کشاورزی در استان با جدیت دنبال می‌شود و امسال این مشکل چندساله را رفع خواهیم کرد.

وی بر تأمین و تولید بذر محصولات کشاورزی استان با مباشرت شرکت خدمات حمایتی تاکید کرد.

کد خبر 6094289

دیگر خبرها

  • نخستین پروانه بهره‌ برداری شهرک دولتی صادر شد
  • دشت هراز بزرگترین تولیدکننده برنج مازندران است
  • حدود ۵۰ هزار نفر در بخش دامپروری قم مشغول به‌کارند
  • برگزاری جشنواره‌‎ گل محمدی و آیین گلابگیری در قزوین و بویین زهرا
  • مشکل تولید بذر کشاورزی در مازندران امسال رفع خواهد شد
  • بلوک بندی اراضی کشاورزی/ بذر در مازندران تولید می شود
  • پرداخت حدود هزار میلیارد تومان غرامت بیمه به کشاورزان
  • رونمایی از سامانه سرمایه‌گذاری استان یزد
  • واگذاری ۷۵۰ هکتار زمین برای احداث گلخانه در استان اردبیل
  • واگذاری ۷۵۰ هکتار زمین برای احداث گلخانه