Web Analytics Made Easy - Statcounter

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه یزد گفت: حافظان و قاریان قرآن باید با توجه به معانی، مفاهیم و تفاسیر قرآن کریم، آموزه‌های قرآنی را در جامعه نشر دهند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از یزدرسا، آیت الله محمدرضا ناصری صبح امروز در مراسم تقدیر از برگزیدگان قرآنی بنیاد شهید و امور ایثارگران اظهار داشت: امروز در دورانی قرار گرفته ایم که شیطنت‌های شیاطین در دنیا بسیار است و شبهات بسیاری را ایجاد می کنند و به مسائلی دامن زده و می خواهند انسانها را به سوی گمراهی و پوچی هدایت کنند و در این مسیر تلاش های بسیاری انجام می دهند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: ما به عنوان یک کشور اسلامی، خط و راهی که انتخاب کرده ایم، راه اصیل اسلامی است و راهی است که مسیر انسان به خدا و به کمال منتهی می شود.

ناصری بیان کرد: در این زمان باید نسبت به حفظ دین، اعتقادات و انقلابمان بسیار حساس باشیم و در این مسیر خود، فرزندان و جامعه را باید مدنظر داشته باشیم که این دستور خدا در قرآن کریم است.

امام جمعه یزد با اشاره به آیه ای از قرآن کریم که می فرماید شما مسئولید که خود و اهل‌تان را از آتش جهنم نجات دهید، افزود: این موضوع امروز در مورد مسئولان ما نیز صدق می کند زیرا آنها نیز در برابر افراد بلاد خود مسئول هستند.

وی بیان کرد: بهترین راهی که در این مسیر می توان انتخاب کرد و در آن هیچ انحرافی نیست، قرآن است زیرا بر اساس آیات قرآن، این کتاب آسمانی شما را به راه مستقیم هدایت می کند.

ناصری ادامه داد: کسی که قرآن می خواند باید بداند که خدا با او در حال گفتگوست بنابراین با حضور قلب به آیات خدا توجه کند و به تفسیر و معنی قرآن نیز توجه داشته باشد.

امام جمعه یزد تاکید کرد: آنچه در قرآن حائز اهمیت است، توجه به معانی و مفاهیم قرآن و متخلق شدن به آیات و مفاهیم قرآنی است زیرا قرآن راهگشا و راهنماست.

وی عنوان کرد: کسانی که حافظ قرآن هستند، توجه داشته باشید که اگر می خواهید کار کاملی انجام داده باشید، ضمن حفظ معانی و تفاسیر، نکات دستوری و اخلاقی و اجتماعی آیات را در بین مردم نشر دهید به ویژه در مدارس این کار باید به شکل جدی‌تری انجام شود.

ناصری تصریح کرد: در این صورت است که هم حافظ قرآن و مردم پیرامون آن، بهره کاملی از آیات قرآن برده‌اند و اگر اینگونه شود، ثمرات حفظ و قرائت قرآن صدها برابر می شود.

وی تاکید کرد: قرائت و حفظ قرآن مفید است اما نمی تواند محرک جامعه باشد در حالی که جامعه باید با دستورات قرآن تحرک و پویایی داشته باشد.

ناصری با نقل خاطراتی از امام خمینی(ره) عنوان کرد: در زندگی خود هیچکس را ندیدم که به اندازه امام راحل قرآن بخواند و قرآن خواندن امام خمینی(ره) اثر بزرگی در جامعه داشت که انقلاب اسلامی بزرگترین مصداق آن است.

انتهای پیام/خ

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۳۳۹۰۷۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

زندگی با آیه ها یک فعالیت هم افزا با حضور دستگاه های مختلف بود

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام تقی زاده دبیر پویش طرح ملی زندگی با آیه ها و رییس سازمان دارالقرآن در نشستی که پیرامون بحث و بررسی طرح زندگی با آیه ها امروز دوشنبه دهم اردیبهشت ماه با حضور جامعه قرآنی و تمامی دستگاه های مشارکت کننده در مجمتع فرهنگی سرچشمه برگزار شد، گفت: زندگی با آیه ها یک فعالیت هم افزا با حضور دستگاه های مختلف فرهنگی بود. نظر سنجی قبل از ماه مبارک انجام شد و بعد از آن نیز مجدد آن را تکرار کردیم تا اثر بخشی فعالیتهای انجام شده را دریابیم. در این عملیات تولیدات مکتوب، تولیدات فضای مجازی و فعالیتهای که در صدا و سیما شکل گرفت و اتفاقاتی که در زیر ساخت ها اتفاق افتاد و تبلیغات محیطی یکی دیگر از ارکانی بود که سعی کردیم در تصویر کردن بهتر این طرح از آن کمک بگیریم.

وی ادامه داد: در نامه ای که حجت الاسلام قمی بهمن ماه و قبل از آغاز ماه مبارک رمضان به دفتر رهبر معظم انقلاب ارسال کردند نظر معظم له را برای اجرای چنین طرحی در ماه مبارک جویا شدند که پاسخ به این نامه رهبر انقلاب این چنین آمده است: «کار قرآنی در شمار مبارک ترین کارهای جهادی و اسلامی است مراقب باشید در نیمه راه رها نشود و پیگیری نکردن و برنامه ریزی نکردن آفت برنامه های شوق انگیز است.»همه فعالیتهای قرآنی را رهبری در راستای فهم و تدبر می بینند که در این زمینه حفظ قرآن تاثیرات خودش را دارد.

رییس سازمان دارالقرآن اظهار داشت: ما حفظ آیات موضوعی را به عنوان نقطه کلیدی مطرح کردیم که با نگاه کارشناسی به تمامی مراحل از تصحیح و جریان حفظ و عمل و قرآنی شدن را دنبال کرد. فلذا توجه ویژه ای به حفظ موضوعی داشتیم. ما با این نگاه هدف از طرح زندگی با آیه ها را گفتمان سازی و تببین معارف قرآنی نیاز جامعه در راستای فریضه جهاد تبیین با این طرح مورد توجه قرار دادیم.

تقی زاده ادامه داد: در ماه مبارک رمضان چهار سطح عملیاتی طراحی شد.گفتمان سازی زندگی با آیه ها از عنوان تا مفهوم اینکه قرآن به دنبال سامان بخشی زندگی است، به عنوان نخستین سطح برشمرده شد. همچنین شکل گیری هم افزایی بین جریان های مردمی و دستگاه ها با این تناسب که فعالیت خودمان تقویت میدان باشد. مخاطب محوری که معیار اصلی ما بوده در تفکیک مخاطبان با عنوان های مختلف بانوان و نوجوان در این طرح مورد توجه واقع شده است.

دبیر پویش طرح زندگی با آیه ها با اشاره به اینکه نظرسنجی قبل و بعداز فعالیتهای قرآنی ماه رمضان داده های خوبی میدهد، اظهار داشت: نظر سنجی با سنجش دو هزار نفر از استانها و تهران انجام شد در این نظر سنجی بالغ بر ۷۵ درصد حسرت حفظ نکردن قرآن را دارند. اکثر افراد در خانه از قرآن شخصی استفاده می کنند که با آمدن نظر سنجی دوم که روزهای آینده نتایجش مشخص می شود میتوان تحلیل های خوبی در این زمینه انجام داد.

کد خبر 6092100 سمانه نوری زاده قصری

دیگر خبرها

  • زندگی با آیه ها یک فعالیت هم افزا با حضور دستگاه های مختلف بود
  • روحیه غیرت و جوانمردی ورزشکاران باستانی باید در جامعه ترویج شود
  • آیت‌الله نجفی تهرانی درگذشت
  • ثبت‌نام لیگ قرآنی «ضحی» در گیلان آغاز شد
  • تجلیل از نخبگان قرآنی در استان البرز
  • نحوه دریافت کارت ورود به جلسه آزمون اعطای مدرک به حافظان قرآن
  • هنر‌های قرآنی از منظر میراث فرهنگی حائز اهمیت است
  • قرآن فضای گفتگوی بسیاری درباره هنر دارد
  • نماینده آیت الله العظمی سیستانی خواستار تربیت شخصیت قرآنی دانش آموزان و دانشجویان شد
  • سند راهبردی جامعه قرآنی عصر رونمایی شد