Web Analytics Made Easy - Statcounter

علیرضا حیدری گفت: تا پایان اسفندماه تعداد یک میلیون قطعه طیور بومی در روستاهای کرمانشاه علیه بیماری ویروسی نیوکاسل واکسینه می شود.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ علیرضا حیدری در گفتگو با خبرنگار مرصادنیوز، با اشاره به واکسیناسیون رایگان طیور بومی استان علیه نیوکاسل، اظهار داشت: در استان کرمانشاه هر ساله بنا بر اعتبار لازم دو تا سه مرحله واکسیناسیون علیه بیماری نیوکاسل انجام می شود که امسال یک مرحله در فروردین ماه انجام شد و مرحله بعد از ابتدای دیماه شروع شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



رئیس اداره مدیریت بیماری های طیور دامپزشکی استان کرمانشاه ادامه داد: از ابتدای دیماه تاکنون ۵۴۰ هزار قطعه طیور بومی در روستا‌های سراسر استان مقابل بیماری نیوکاسل به صورت رایگان واکسینه شده اند و در نظر داریم تا پایان اسفندماه این تعداد را به یک میلیون قطعه برسانیم.

رئیس اداره مدیریت بیماری های طیور دامپزشکی استان کرمانشاه گفت: به این منظور ۱۴ تیم دامپزشکی در شهرستان‌های مختلف فعالیت می کنند.

وی خاطر نشان کرد: این بیماری نوعی بیماری ویروسی است که در طیور شیوع دارد و از ۵۰ سال پیش در کشور دیده شده است.

حیدری افزود: این بیماری درمان قطعی ندارد و تنها با رعایت اصول بهداشتی و ایجاد امنیت زیستی با واکسیناسیون از شیوع بیماری جلوگیری کرد.

رئیس اداره مدیریت بیماری های طیور دامپزشکی استان کرمانشاه با بیان اینکه این بیماری برای انسان هیچگونه خطری ندارد و مشترک بین طیور و انسان نیست گفت: از علائم بالینی بیماری می توان به اسهال سبزرنگ، در موارد حاد فلج شدن پاها و پیچیدن گردن به سمت بدن که در زبان کُردی به آن (بالَه شوره) گفته می شود، بی اشتهایی و گوشه گیری اشاره کرد.

حیدری بیان داشت: واکسیناسیون علیه این بیماری سبب ارتقای ایمنی طیور در برابر بیماری شده که این کار با هدف مقابله با بیماری نیوکاسل همچنان ادامه خواهد داشت.

وی افزود: شیوع این بیماری در صنعت طیور گوشتی می تواند به لحاظ اقتصادی بسیار خطرناک باشد، لذا اجرای طرح واکسیناسیون رایگان در روستاها می‌تواند ایمنی طیور بومی علیه بیماری نیوکاسل را ایجاد کرده و از انتشار ویروس از طیور بومی به واحد‌های صنعتی جلوگیری کند.

 

انتهای پیام/

منبع: دانا

کلیدواژه: بیماری نیوکاسل استان کرمانشاه علیه بیماری طیور بومی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۳۳۹۰۷۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شهرداری اصفهان نسبت به کنترل سگ‌های ولگرد اقدام کند

عضو شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: شهرداری این کلان‌شهر باید نسبت به کنترل سگ‌های ولگرد، واکسینه و عقیم‌سازی آن‌ها اقدام کند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، محمدرضا فلاح امروز _یکشنبه شانزدهم اردیبهشت_ در صدوسی‌ویکمین جلسه شورای اسلامی شهر اصفهان در تذکری با اشاره به نگرانی شهروندان نسبت به حضور سگ‌های ولگرد و بی‌صاحب در سطح مناطق حتی محلات مرکزی شهر اظهار کرد: سلامت و امنیت روانی جامعه با این شرایط به خطر افتاده است، در حالی که شهرداری براساس قانون شهرداری‌ها موظف به مبارزه با پرسه‌زدن حیوانات موزی در سطح شهر است.

وی افزود: نسبت به کنترل سگ‌های ولگرد باید واکسینه و عقیم‌سازی آن‌ها اقدام شود، هرچند مدتی است نسبت به این امر بی توجهی صورت گرفته است.

کد خبر 750776

دیگر خبرها

  • دام‌ها در خوزستان به طور رایگان واکسینه می‌شوند
  • واکسیناسیون بیش از ۷۰ هزار راس دام علیه بیماری آبله در هفتکل
  • سازمان جهانی بهداشت اعلام کرد؛ نجات جان ۱۵۴ میلیون نفر با تزریق واکسن در ۵۰ سال گذشته
  • واکسن ها در ۵۰ سال گذشته جان ۱۵۴ میلیون نفر را نجات داده اند
  • هزار حجاج استان سمنان برابر مننژیت واکسینه می‌شوند
  • سمپاشی مزارع گندم ارومیه علیه سن غلات و علفهای هرز
  • سمپاشی ۱۸۱۶ هکتار از مزارع ارومیه بر علیه آفت سن غلات
  • شهرداری اصفهان نسبت به کنترل سگ‌های ولگرد اقدام کند
  • برگزاری اولین اردوی جهاد دامپزشکی در خرم‌دره
  • تزریق واکسن پنوموکوک در ۷ استان کشور آغاز شد