Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار ایرنا، ایرج صفایی روز چهارشنبه در مراسم افتتاح اولین اتاق اصناف کشاورزی کشور در قصرشیرین افزود: قصرشیرین با ثبت اولین اتاق اصناف کشاورزی کشور از شهرستان‌های پیشرو است.

 وی اظهار کرد: از حمایت فرماندار قصرشیرین و همکاری کشاورزان و بهره‌برداران و مدیران جهاد و تعاون روستایی این شهرستان نیز که در کوتاهترین زمان ممکن سه اتحادیه صنفی دامپروری و شیلات، باغبانی و زراعت را تشکیل دادند تا شاهد افتتاح اولین اتاق اصناف کشاورزی باشیم قدردانی می‌کنم و امید است شاهد افزایش تولید و بهره‌وری باشیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

قصرشیرین پتانسیل های بسیار زیادی در بخش کشاورزی و باغ داری دارد 

فرماندار قصرشیرین نیز در این مراسم با تبریک دهه فجر بر فجرآفرینان و با بزرگداشت یاد امام و شهدای انقلاب اسلامی، گفت: قصرشیرین دارای پتانسیل‌ها و ظرفیت‌های بسیار زیادی در حوزه کشاورزی و باغداری است.

مرادعلی تاتار افزود: تشکیل سه اتحادیه صنفی و ثبت اتاق اصناف کشاورزی یک کار خوب و تاثیرگذار در حوزه کشاورزی است و اولین شهرستان در کشور هستیم که این مهم را به انجام رساندیم و الگویی برای سایر شهرستان‌ها در این حوزه خواهیم بود.

نظام صنفی نماینده واقعی بهره برداران در بخش کشاورزی است 

دبیر نظام صنفی کشاورزی استان کرمانشاه نیز گفت: در ۴۲۰ شهرستان در  ۳۲ استان کشور، قصرشیرین اولین شهرستانی است که از تیرماه تا کنون نسبت به ثبت سه اتحادیه صنفی و اتاق اصناف کشاورزی اقدام کرده تا امروز شاهد راه اندازی اولین اتاق در سطح کشور باشیم که در واقع نظام صنفی نماینده بهره برداران در بخش کشاورزی است.

فرزاد امیری افزود: نظام صنفی در واقع به عنوان خادم در مراجع تصمیم گیر و تصمیم ساز در خدمت ادارات مربوط هستند تا از حقوق و و منافع اعضا دفاع کنند.

وی اظهار داشت: در بحث بیمه تامین اجتماعی افرادی که مشمول نظام قانون صنفی هستند و پروانه صنفی دارند می توانند پنج کارگر بیمه کنندکه کشاورز تنها هفت درصد حق بیمه را پرداخت می کند و سهم کارفرما نیز در این زمینه معاف است.

دبیر نظام صنفی استان کرمانشاه، از شناسنامه دار کردن باغات طبقه مصوبه وزارت جهاد کشاورزی خبر داد و گفت:طبق این مصوبه تمام باغات  شناسنامه دار می شوند و از این رو باید مدارک قانونی ارایه شود تا عملیات آن آغاز شود.

امیری ادامه داد: قصرشیرین از هر لحاظ چه در جنگ و اکنون پیشرو بود و ما مدیون مردم این منطقه هستیم که باید با خدمت نسبت به آنها ادای دین کنیم.

نظام صنفی کشاورزی بزرگ ترین تشکل غیر دولتی بخش کشاورزی است

مدیر تعاون روستایی قصرشیرین نیز گفت: نظام صنفی کشاورزی بزرگ ترین تشکل غیر دولتی بخش کشاورزی و دارای ماهیت غیر انتفاعی است که به منظور هویت بخشی به مشاغل بخش کشاورزی و دفاع از حقوق صنفی کشاورزان و مشارکت آن ها در تصمیم گیری های بخش کشاورزی ایجاد شده است.

حسین قمری افزود: نظام صنفی کشاورزی قصرشیرین از سال ۸۹ تاسیس شده بود که تا تیرماه ۱۴۰۰ غیر فعال بود و بر اساس بلاغیه وزیر جهاد کشاورزی و دستور سازمان مرکزی تعاون روستایی ایران نسبت به عضو گیری اقدام نمود که ظرف ۶ ماه گذشته تاکنون یک هزار و ۵۰۰ نفر از کشاورزان را عضو گیری  و نسبت به صدور ۹۸۱ فقره پروانه فعالیت کشاورزی اقدام کرده است.

وی ادامه داد: پروانه صنفی صادره توسط نظام صنفی بر اساس ابلاغیه وزیر جهاد کشاورزی به عنوان مدرک معتبر شغلی محسوب شده و ارایه انواع خدمات به کشاورزان بر اساس ابلاغیه وزیر منوط به داشتن پروانه فعالیت از نظام صنفی کشاورزی است.

شهرستان قصرشیرین در غرب کرمانشاه بیش از ۲۷ هزار نفر جمعیت و ۳۱ هزار هکتار اراضی کشاورزی و باغی، ۱۸۶ کیلومتر مرز با عراق دارد و دارای ۲ مرز رسمی خسروی و پرویزخان است.

برچسب‌ها وزارت جهاد کشاورزی نظام صنفی تعاون روستایی قصرشیرین کشاورزی دهه فجر

منبع: ایرنا

کلیدواژه: وزارت جهاد کشاورزی نظام صنفی تعاون روستایی وزارت جهاد کشاورزی نظام صنفی تعاون روستایی قصرشیرین کشاورزی دهه فجر اتاق اصناف کشاورزی نظام صنفی کشاورزی تعاون روستایی جهاد کشاورزی بخش کشاورزی اولین اتاق

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۳۳۹۳۶۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

منع بکارگیری مشمولان غایب در واحد‌های صنعتی، معدنی و صنفی

به گزارش خبرگزاری صداوسیمامرکز یزد، در اجرای مواد ۵۸، ۶۳ و ۶۳ مکرر قانون نظام وظیفه و وظایفی که به عهده وزارت صنعت، معدن و تجارت گذاشته شده نشست مشترکی بین محمدکاظم صادقیان مدیرکل صنعت، معدن وتجارت و معاونت نظام وظیفه فرماندهی انتظامی استان یزد مبنی بر شناسایی مشمولین نظام وظیفه و عدم بکارگیری آنها در واحد‌های صنعتی، معدنی و صنفی برگزار شد.
در این نشست مقرر شد ضمن بازدید مشترک از واحد‌های مذکور مفاد قانونی مربوط به اطلاع صاحبان صنایع، بهره برداران معادن و متصدیان واحد‌های صنفی رسانده شود. 
کسانی که به نحوی مشمولان غایب را در موسسات دولتی و غیر دولتی از قبیل کارخانه ها، آموزشگاه ها، کارگاه ها، بنگاه ها، مغازه‌ها و تعمیرگاه ها، به کارگیری کنند، توسط نیروی انتظامی، وزارتخانه‌های تعاون، کار و رفاه اجتماعی و صنعت، معدن و تجارت شناسایی و به محاکم قضایی معرفی می‌شوند.
بر اساس ماده ۶۳ مکررقانون نظام وظیفه عمومی، مجازات به کارگیری مشمولان غایب نظام وظیفه برای بار اول، هزینه سالانه یک سرباز و برای بار دوم و بیشتر، هزینه سالانه ۳ سرباز است.

دیگر خبرها

  • پلمب ۴۸ واحد صنفی متخلف در مرند
  • تبدیل ۲۱.۶ درصد مجوز کاغذی به پروانه الکترونیکی در اردبیل
  • رشد اقتصادی در گرو صلح جهانی است
  • لزوم تسریع در استقرار ساختار جدید نظام صنفی کشاورزی و منابع طبیعی
  • تایید نهایی بیش از ۵۸ هزار متقاضی نهضت ملی مسکن
  • پروانه فعالیت رسمی شرکت تعاونی نوآوران لوتوس پیروزی صادر شد
  • جزئیات تازه و تکان‌دهنده از خودکشی سمیرا آل سعیدی
  • کشف بیش از ۸۰ هزار لیتر سوخت قاچاق در قصرشیرین
  • پلمب۲ تالار متخلف در صومعه‌سرا
  • منع بکارگیری مشمولان غایب در واحد‌های صنعتی، معدنی و صنفی