Web Analytics Made Easy - Statcounter

بعد از موشک‌های نقطه‌زن و ناوگان پهپادی حزب‌الله که از دو دهه گذشته خواب از چشمان صهیونیست‌ها ربوده اکنون معادله جدید مقاومت در زمینه دفاعی ، جدیدترین ایستگاه ترس اسرائیل است. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، «برتری نیروی هوایی اسرائیل» افسانه‌ای است که مقاومت در 2 جنگ سال‌های 2000 و 2006 با این رژیم مهر ابطال به آن زد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بعد از شکست خفت‌بار ارتش رژیم صهیونیستی از مقاومت در سال 2000 و اخراج تحقیرآمیز اشغالگران از جنوب لبنان، جنگ جولای 2006 معروف به جنگ 33روزه که در راستای تلاش صهیونیست‌ها برای جبران شکست قبلی آغاز شد، دومین شگفتی حزب‌الله و ناکامی رژیم اشغالگر را رقم زد.

پایان برتری نیروی هوایی اسرائیل

در این جنگ و به شکلی که دشمن صهیونیستی پیش‌بینی نمی‌کرد، علاوه بر دستاوردهای متعدد حزب‌الله در زمینه میدانی و اطلاعاتی، موشک‌های مقاومت عمق اراضی اشغالی را به شکل مستمر و روزانه مورد هدف قرار می‌دادند. نمایش قدرت موشکی حزب‌الله در جنگ جولای تحول عمیقی در معادلات درگیری به وجود آورد و نیروی هوایی اسرائیل را به چالش کشید.

معادله جدیدی که بعد از این جنگ به وجود آمد موجب شده که طی 10 سال گذشته هیچ جنگ جدیدی علیه لبنان شکل نگیرد و در مقابل حزب‌الله به تقویت توان نظامی و موشکی و انسانی خود پرداخت.

اکنون قدرت موشکی حزب‌الله در زمینه تعداد و کیفیت، توسعه یافته و موشک‌های نقطه‌زن آن سلاح دقیقی است که در جنگ جولای تعداد زیادی از آنها در دسترس نبود اما اکنون شرایط کاملاً عوض شده است.

در همین راستا چندی قبل یک افسر بلندپایه نیروی هوایی ارتش رژیم صهیونیستی در یکی از شبکه‌‌های تلویزیونی این رژیم با مقایسه توانمندی حزب‌الله در سال 2006 با سال‌های اخیر گفت که باید اعتراف کرد که حزب‌الله در دهه گذشته دست روی دست نگذاشت، بلکه ضمن مجهز شدن به موشک‌های پیشرفته ضدهوایی، برتری نیروی هوایی ارتش اسرائیل را به چالش کشید؛ به‌نظر می‌رسد در جنگ آینده همه هواپیماهای اسرائیلی نخواهند توانست به‌سلامت به آشیانه‌های خود بازگردند.

درواقع پروژه موشک‌های دقیق حزب‌الله اولین و مهمترین منبع نگرانی تل آویو در جنگ آینده است و همین امر مانع از هرگونه اقدام نظامی علیه حزب‌الله می‌شود. زیرا این سلاح توانایی جنگی مقاومت لبنان را تا حد یک ارتش ملی افزایش می‌دهد و حزب الله بدون نیاز به داشتن نیروی هوایی، از تمام مزایای چنین نیرویی برخوردار خواهد بود. این موشک‌ها می‌توانند هرگونه تاسیسات حیاتی و مراکز جمعیتی غیرنظامی رژیم صهیونیستی را هدف قرار دهند.

چندی پیش «ایلی بار-اون» سرهنگ بازنشسته ارتش صهیونیستی، اعتراف کرد که قدرت آتش‌‌بار زمین به زمین حزب‌الله از 95 درصد ارتش‌های دنیا بیشتر است.

پهپادهای حزب الله؛ کابوس جدید صهیونیست‌ها

درحالی که هیچ یک از تلاش‌های آمریکا و رژیم صهیونیستی برای مقابله با پروژه موشک‌های نقطه‌زن حزب‌الله نتیجه نداشته است، اخیرا محافل نظامی و امنیتی اسرائیل از دغدغه و نگرانی جدید این رژیم در برابر مقاومت لبنان پرده برداشتند.

پیشرفت چشمگیر حزب‌الله در زمینه پهپادی که عامل جدید نگرانی صهیونیست‌هاست، مسئله‌ای است که تاثیر بالایی در قواعد درگیری در جنگ احتمالی آینده خواهد داشت و یکی از مهمترین سلاح‌های حزب الله در تقابل با اشغالگران محسوب می‌شود.

محافل صهیونیستی ابراز نگرانی می‌کنند که حزب الله لبنان مواضعی را در اراضی اشغالی در نظر گرفته و در هرگونه درگیری احتمالی در مرحله آینده، علاوه بر موشک‌های دقیق، از پهپادهای خود برای هدف قرار دادن این مواضع استفاده خواهد کرد.

در سایه گزارش‌هایی که اخیراً در مرکز مطالعات امنیت داخلی رژیم صهیونیستی «آلما» درباره توانمندی پهپادی حزب الله منتشر شده، رژیم اسرائیل معتقد است که با توجه به افزایش شمار پهپادهایی که توسط حزب‌الله به پرواز در می‌آیند رویارویی آینده با حزب الله برای بسیاری نگران کننده شده است. مرکز مطالعاتی آلما در دسامبر 2021 با انتشار گزارشی اعلام کرد، حزب‌الله در راستای تقویت ناوگان پهپادی خود تلاش می‌کند و شمار پهپادهای آن تاکنون به 2 هزار فروند می‌رسد که اغلب آنها توسط خود حزب‌الله ساخته شده‌اند. این در حالی است که حزب الله در سال 2013 تنها 200 پهپاد در اختیار داشت.

از طرف دیگر نهادهای امنیتی ارشد رژیم صهیونیستی در مصاحبه با روزنامه عبری زبان هآرتص توضیح دادند که حزب الله از طریق این پهپادها هم‌زمان بر فعالیت ارتش اسرائیل در مرز با لبنان نظارت می‌کند و این پهپادها از مهم‌ترین سلاح‌هایی خواهند بود که در جنگ بعدی میان حزب الله و اسرائیل مورد استفاده قرار خواهند گرفت.

پدافند هوایی مقاومت؛ سومین ایستگاه وحشت اشغالگران

اما ایستگاه سومی که اخیرا صهیونیست‌ها به عنوان منبع نگرانی خود درباره آن صحبت می‌کنند پدافند هوایی حزب‌الله است که رسانه‌های صهیونیستی به شکل گسترده به آن پرداخته‌اند؛ موضوعی که سید «حسن نصرالله» دبیر کل حزب‌الله نیز در گفتگویی که شب گذشته با شبکه العالم داشت به آن اشاره کرد.

دبیرکل حزب‌الله در بخشی از این گفتگو به افزایش قدرت نظامی مقاومت در سطوح مختلف از جمله سامانه‌های پدافند هوایی اشاره کرده و همین امر را عامل هراس صهیونیست‌ها از تجاوز به حریم هوایی لبنان دانست.

چند روز قبل نیز شعبه عملیات ارتش رژیم صهیونیستی در گزارشی با عنوان «انگشت در چشم اسرائیل» تاکید کرد که حزب‌الله به سامانه‌هایی دست یافته که فعالیت نیروی هوایی اسرائیل در آسمان لبنان را مختل می‌کند و هدف آن سرنگونی همه هواپیماهای اسرائیل در جنگ آینده است. همچنین به نظر می‌رسد که نیروهای حزب‌الله در زمینه استفاده از این سامانه‌ها آموزش‌های لازم را دیده‌اند.

در این گزارش همچنین آمده است که فعال شدن سامانه پدافند هوایی حزب‌الله آزادی عمل اسرائیل را در انجام مانورهای هوایی (تجاوز به حریم هوایی لبنان) توسط هواپیماهای جنگی و پهپادها در آسمان لبنان سلب می‌کند.

نصرالله: پدافند هوایی حزب الله فعال شده است / پاسخ ایران به هر حمله ای شدید و کوبنده خواهد بودپدافند هوایی حزب الله کابوس جدید رژیم صهیونیستیشیخ نعیم قاسم: چون حزب الله به مدرسه مقاومت تبدیل شده مورد هجمه قرار می‌گیرد

معادله جدید حزب‌الله و بن‌بست بزرگی که اسرائیل گرفتار آن شد

سید حسن نصرالله پیش از این در سخنانی‌ که به مناسبت‌های مختلف بیان می‌کرد هنگام صحبت از قدرت نظامی حزب‌الله و آمادگی مقاومت برای ایستادگی مقابل دشمن در هر جنگی، به مسئله موشک‌های نقطه‌زن متمرکز بود اما شب گذشته برای نخستین بار به صحبت درباره پدافند هوایی حزب‌الله پرداخته و گفت: ما برای اولین بار در مقاومت اسلامی پدافند هوایی را فعال کردیم که تاکنون نتایج بسیار خوبی داشته و شمار پهپادهای اسرائیلی که به آسمان لبنان تجاوز می‌کنند به شکل قابل توجهی کاهش یافته است.

سید حسن نصرالله به معادله «فعال سازی در مقابل پهپادها» یعنی همان فعال‌سازی پدافند هوایی برای سرنگونی پهپادهای صهیونیستی که اغلب با هدف جاسوسی و جمع‌آوری اطلاعات وارد لبنان می‌شوند اشاره کرد.

این یعنی حزب‌الله در معادله بازدارندگی مقابل دشمن صهیونیستی همچنان روند رو به جلوی خود را ادامه می‌دهد؛ به این صورت که بعد از تثبیت توانایی خود در عملیات‌های موشکی و پهپادی این بار در زمینه دفاعی معادله جدیدی را ترسیم کرده است. البته این معادله صرفا مربوط به زمان جنگ نیست و از مرحله فعلی فعال شده؛ به همین دلیل است که صهیونیست‌ها از آن به عنوان جدیدترین عامل نگرانی خود یاد می‌کنند.

همانطور که دبیرکل حزب‌الله اشاره کرد، اگر صهیونیست‌ها ذره‌ای به پیروزی خود در جنگ جدید با حزب الله امید داشتند یک لحظه نیز صبر نمی‌کردند اما عوامل بازدارنده زیادی که مهمترین آنها موشک‌های نقطه زن حزب‌الله است تاکنون مانع آغاز چنین جنگی شده است. بنابراین از دو دهه گذشته تاکنون رژیم صهیونیستی همواره با تجاوز به حریم هوایی لبنان و فرستادن پهپادهای جاسوسی به آسمان این کشور در تلاش برای جمع‌آوری اطلاعات از مواضع حزب‌الله بوده است.

اما فعال‌سازی پدافند هوایی مقاومت لبنان موجب شده تا صهیونیست‌ها این امکان را نیز از دست بدهند و مدت‌هاست که هیچ پهپاد اسرائیلی در آسمان مناطق مختلف لبنان دیده نمی‌شود.

ناظران امور معتقدند این وضعیت، اسرائیل را در برابر یک بن بست بزرگ قرار می‌دهد. از آنجایی که نیروی زمینی ارتش رژیم صهیونیستی پاشنه آشیل این رژیم محسوب می‌شود و یکی از عوامل شکست ارتش اسرائیل در جنگ‌های متعدد بوده است، صهیونیست‌ها نیروی هوایی خود را اصلی‌ترین برگ برنده در جنگ با مقاومت-چه در داخل فلسطین و –چه خارج از آن می‌دانستند.

در شرایطی که سامانه گنبد آهنین که زمانی افسانه اسرائیل در زمینه پدافند هوایی بود، حتی در رهگیری راکت‌های گروه‌های فلسطینی نیز ناکام می‌ماند و هم‌زمان با آن ناوگان موشکی مقاومت لبنان روز به روز قدرتمندتر می‌شود و بعد از فعال سازی پدافند هوایی حزب‌الله هواپیماهای رژیم صهیونیستی جایی برای جولان دادن نمی‌یابند، تل‌آویو چاره‌ای جز سکوت و عقب‌نشینی ندارد.

پرواضح است که حزب‌الله با در اختیار داشتن چنین قابلیت‌هایی در زمینه موشکی و پهپادی و دفاعی با توجه به شرایط امنیتی و میدانی و تحولات جبهه شمالی اراضی اشغالی قادر خواهد بود قدرت بازدارندگی و قاطعیت خود را روی زمین به دشمن تحمیل کند. حتی خود صهیونیست‌ها نیز اعتراف می‌کنند هر جنگ احتمالی در آینده می‌تواند به موجودیت اسرائیل پایان دهد.

انتهای پیام/

منبع: تسنیم

کلیدواژه: رژیم صهیونیستی اسرائیل سید حسن نصرالله حزب الله لبنان رژیم صهیونیستی اسرائیل سید حسن نصرالله حزب الله لبنان پدافند هوایی حزب الله نیروی هوایی اسرائیل ارتش رژیم صهیونیستی حزب الله در زمینه موشک های نقطه زن مقاومت لبنان معادله جدید صهیونیست ها حزب الله حزب الله حزب الله فعال سازی موشک ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۳۳۹۴۹۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پاسخ موشکی حزب‌الله به حمله صهیونیست‌ها علیه غیرنظامیان لبنانی

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، جنبش مقاومت اسلامی لبنان بامداد پنجشنبه از عملیات موشکی علیه نظامیان و پایگاه رژیم صهیونیستی در شمال فلسطین اشغالی خبر داد.

حزب‌الله در این راستا، تصاویر حمله موشکی به اهداف صهیونیستی در مناطق «رامیم»، «هونین» و «مرغلیوت» در شمال فلسطین اشغالی را منتشر کرد.

جنبش مقاومت اسلامی لبنان ضمن اشاره به گرفتن تلفات از صهیونیست‌ها در این حمله، گفت که این عملیات را در پاسخ به حملات اشغالگران علیه غیرنظامیان لبنانی انجام داده است.

این در حالی است که در بامداد پنجشنبه، مناطق اطراف شهرک‌های «مارون الراس»، «حولا» و «یارون» چندین مرتبه هدف حملات توپخانه‌ها و جنگنده‌های رژیم صهیونیستی قرار گرفتند.

جنبش مقاومت اسلامی لبنان پیش از این نیز گفته بود که نظامیان صهیونیست در نزدیکی پایگاه «جل العلام» در شمال فلسطین اشغالی را با موشک هدف قرار داده است.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • حملات هوایی شدید اسرائیل به جنوب لبنان
  • آماده باش تمام عیار حماس برای نبرد با اسرائیل در رفح/ حمله موشکی حزب‌الله لبنان به سربازان اسرائیل
  • مقام حزب‌الله: ایران بازدارندگی ساختگی اسرائیل را نابود کرد
  • حزب‌الله لبنان: کمک‌های نظامی آمریکا به اسرائیل چراغ سبز حمله به رفح است
  • شهادت عضو دیگر حزب الله در جنوب لبنان
  • حزب‌الله یک کاروان ارتش اسرائیل را به کمین انداخت
  • کمین ترکیبی حزب الله لبنان برای کاروان نظامی صهیونیست‌ها در کفرشوبا
  • پاسخ موشکی حزب‌الله به حمله صهیونیست‌ها علیه غیرنظامیان لبنانی
  • هجمه مسئولان صهیونیست ضد گالانت درباره وضعیت جبهه شمال
  • حزب‌الله و تعبیر مقاومت هوشمند