Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-03@03:12:15 GMT

مفسد بزرگ اقتصادی در کرمان دستگیر و روانه زندان شد

تاریخ انتشار: ۲۰ بهمن ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۳۳۹۵۱۹

مفسد بزرگ اقتصادی در کرمان دستگیر و روانه زندان شد

به گزارش روز چهارشنبه ایرنا و به نقل از پایگاه خبری پلیس، سردار عبدالرضا ناظری در تشریح این خبر افزود: در پی ارجاع نیابت قضایی از دادسرای عمومی و انقلاب تهران به پلیس امنیت اقتصادی کرمان در رابطه با حضور یک محکوم فراری در این استان که از سال ۱۳۹۶ به دلیل تخلفات و جرائم مکرر اقتصادی در استان های مختلف کشور تحت تعقیب بوده است، موضوع بصورت ویژه در دستور کار پلیس قرار گرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: یکی از پرونده های این مفسد بزرگ اقتصادی، اخلال در نظام اقتصادی و نظام پولی کشور از طریق تحصیل مال از طریق نامشروع به مبلغ ۵۹۶ میلیارد تومان به روش های ثبت شرکت های صوری، جعل اسناد و جعل ضمانت نامه های بانکی است که از سوی دادسرای عمومی و انقلاب تهران به تحمل ۲۰ سال حبس تعزیری، ضبط کلیه اموالی که از طریق خلاف قانون به دست آمده و ۷۴ ضربه شلاق محکوم شده بود.

وی ادامه داد: متهم در حالی که با قرار وثیقه آزاد بوده پس از اطلاع از جزئیات حکم، تصمیم به فروش اموال ضبط شده و فرار از کشور می گیرد.

این مقام ارشد انتظامی استان کرمان تصریح کرد: از دیگر جرائم و محکومیت های وی، معاونت در جعل ضمانت نامه های بانکی به مبلغ ۳۰۶ میلیارد تومان و مجازات دو سال حبس، پرداخت رشوه به مبلغ هشت میلیارد ۵۰۰ میلیون تومان و مجازات سه سال حبس تعزیری، ضبط مال ناشی از ارتشا، استفاده از سند مجعول و مجازات 10 سال حبس تعزیری و معاونت در ارتکاب بزه دخالت در اموال توقیف شده از طریق آزادسازی ملک در یافت‌آباد تهران است.

سردار ناظری بیان کرد: در این رابطه و با توجه به حساسیت موضوع و رویکرد پلیس برای برخورد جدی با جرائم اقتصادی و با همکاری بسیار خوب دستگاه قضایی، ماموران واحد اطلاعات و عملیات پلیس امنیت اقتصادی استان کرمان با انجام اقدامات اطلاعاتی، آخرین مخفیگاه این فرد را در یکی از محله های شهر کرمان شناسایی و وی را طی یک عملیات ضربتی در زمانی که قصد فروش قسمتی از اموال ضبط شده را داشت، دستگیر کردند.

فرمانده انتظامی استان کرمان با اشاره به اینکه این فرد قصد داشت بلافاصله پس از فروش اموالی که به نفع دولت ضبط شده بود و نقد کردن آنها از مرزهای شرقی از کشور خارج شود، تصریح کرد: این محکوم فراری به دلیل حجم سنگین پرونده هایی که در رابطه با اخلال در امنیت اقتصادی کشور داشت، بلافاصله پس از دستگیری به دلیل قطعی بودن محکومیت، به زندان منتقل شد.

برچسب‌ها کرمان نیروی انتظامی کرمان دادگاه ویژه رسیدگی به جرایم اخلال گران و مفسدان اقتصادی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: کرمان نیروی انتظامی کرمان کرمان نیروی انتظامی کرمان سال حبس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۳۳۹۵۱۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اهمیت نبرد در جبهه اقتصادی کمتر از جنگ نظامی نیست

فرمانده سپاه استان کرمان گفت: اهمیت نبرد در جبهه اقتصادی کمتر از جنگ نظامی با دشمن نیست و تلاش کارگران باعث شده تا دشمن در این جنگ هم موفقیتی نداشته باشد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از کرمان، مراسم تجلیل از کارگران نمونه شرکت معدنی و صنعتی گل‌گهر صبح امروز با حضور محمدمهدی فداکار استاندار کرمان، سردار محمدعلی نظری فرمانده سپاه ثارالله استان کرمان، مسئولان شهرستانی و کارگران این مجموعه برگزار شد.

سردار محمدعلی نظری فرمانده سپاه ثارالله استان کرمان در این آیین با گرامیداشت یاد و خاطره شهیدان به‌ویژه شهید سپهبد قاسم سلیمانی اظهار داشت: کارگران در خط مقدم جبهه جنگ اقتصادی هستند که این روز را به آنها تبریک می‌گویم.

وی با بیان اینکه مقام معظم رهبری سال‌ها شعار سال را با موضوع تولید و اقتصادی انتخاب می‌کنند، بیان کرد: این انتخاب شعار سال نشان از اهمیت پیروزی در جنگ اقتصادی برای کشور دارد.

فرمانده سپاه ثارالله استان کرمان با اشاره به اینکه امروز جبهه اقتصادی کمتر از جبهه جنگ سخت نظامی با دشمن نیست و از مجاهدت همه تلاشگران این عرصه تشکر می‌کنم، ادامه داد: پیامبر (ص) بر بازوان کارگران بوسه زد تا به ما نشان دهد که باید قدردان زحمات و تلاش کارگران در عرصه کار و تولید باشیم. 

وی با بیان اینکه از ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی بیش از 14 هزار شهید کارگر در کشور داریم که در عرصه جنگ نظامی هم کمک کردند، گفت: دشمن بیش از چهار دهه در جنگ اقتصادی با ما وارد شده ‌اما ایستادگی و مقاومت مردم و کار و تلاش کارگران باعث شده تا در این جنگ هم موفقیتی نداشته باشد.

سردار نظری با اشاره به اینکه امروز حوزه مقاومت بسیج شهید الله‌دادی کارگران و کارخانجات شرکت معدنی و صنعتی گل‌گهر در این منطقه افتتاح شد که می‌تواند اثرگذاری بسیار خوبی برای افزایش تولید و توسعه داشته باشد.

حجت‌الاسلام عباس مسلمی‌زاده امام جمعه سیرجان در این جلسه با تبریک هفته کار و کارگر، اظهار داشت: همه واقف هستید که فرآیند تولید، ستون فقرات کشور است و اگر تولید نباشد کشور از بین می‌رود.

وی با بیان اینکه طبیعی است که کارگر ستون فقرات تولید است و تلاش کارگر است که به تولید منجر می‌شود، گفت: جامعه کارگری بزرگ‌ترین جامعه و خانواده در دنیا است؛ نگاه به کارگر و نگاه به اصل کار یک نگاه یکسو و یک جانبه نباید باشد.

امام جمعه سیرجان با اشاره به اینکه امروز جامعه ما نیاز به کار و تولید دارد، افزود: انسان از نظر روحی نیز نیاز به کار دارد و فطرت آدمی با کار و تلاش سرشته است؛ بیکاری فسادآور و فسادزا است و ضرورت برنامه‌ریزی و سرمایه‌گذاری برای تولید و اشتغال در کشور وجود دارد.

انتهای پیام/511/

دیگر خبرها

  • وحشت‌آفرینی شرور سابقه‌دار در غرب تهران | قدرت‌نمایی این مرد به زندان ختم شد
  • بانک‌های خصوصی استان کرمان هیچ کمکی به استان نمی‌کنند
  • تلاش برای اقدام به قتل در مدرسه‌ای دیگر در انگلیس
  • ابراهیمی فرارسیدن سالروز تأسیس بانک سپه را تبریک گفت
  • کشف دو محموله میلیاردی قاچاق در این استان
  • سازنده صفحه جعلی از یک خواننده معروف در اینستاگرام دستگیر شد
  • شکایت خواننده معروف به پلیس فتا | گرداننده صفحه اینستاگرام دستگیر شد
  • پیروز در جنگ اقتصادی با ادامه راه شهدا رقم می‌خورد
  • اهمیت نبرد در جبهه اقتصادی کمتر از جنگ نظامی نیست
  • متهم جرائم اقتصادی در کرمانشاه دستگیر شد