Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار ایرنا، همزمان با نهمین روز از دهه فجر امروز چهارشنبه یک واحد تولید خوراک آماده طیور با ظرفیت تولید سالانه ۲۴هزار تن با حضور استاندار در شهرک صنعتی سفیدرود رشت افتتاح شد.

این واحد صنعتی در زمینی به مساحت ۶ هزار متر مربع و زیربنای ۲ هزار و ۹۵۰ متر با سرمایه‌گذاری ۲۸۰ میلیارد ریال در شهرک صنعتی سپیدرود رشت به بهره‌برداری رسید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

همچنین سردخانه یکهزار تنی با ظرفیت اشتغال ۱۲۰ نفر در جاده رشت- تهران در زمینی به مساحت چهار هزار و ۲۲۷ متر مربع در چهار طبقه و با میزان سرمایه‌گذاری ۳۵۰ میلیارد ریال به بهره‌برداری رسید.برای بهره‌برداری از این پروژه  ۶۰میلیارد ریال نیز از محل تسهیلات بانکی تامین شده است.

هیچ سرمایه‌گذاری نباید در پشت در مدیران منتظر بماند

استاندار گیلان نیز در حاشیه افتتاح این پروژه ها در جمع خبرنگاران گفت: باید امنیت غذایی، مزرعه تا سفره را جدی بگیریم و نسبت به تکمیل زنجیره ارزش اقدام کنیم.

اسدالله عباسی با بیان اینکه گیلان امروز در تولید مرغ رتبه ممتازی را در کشور دارد، افزود: تولید استان ۱۰درصد نیاز کشور را تامین می کند و با توسعه صنایع تبدیلی و بسته‌بندی علاوه بر ایجاد ارزش افزوده، می‌توان سطح بهره‌وری و اشتغال را نیز افزایش داد.

استاندار گیلان همچنین افزایش ظرفیت سردخانه‌ای را موجب رشد اقتصاد کشاورزی دانست و با اشاره به عمر کوتاه محصولات کشاورزی، توسعه سیستم نگهداری محصولات کشاورزی را گامی اثرگذار برای افزایش مدت نگهداری محصول با رعایت استانداردها و توزیع آن در زمان مناسب عنوان کرد.

وی با تاکید بر اینکه نباید اعتبارات تنها در مرکز استان صرف شود، تقسیم منابع در تمامی نقاط استان و در همه بخش‌ها را امری مهم خواند و تصریح کرد: در راستای اجرای این سیاست تاکنون افزون بر ۵۰ مجوز بی نام در بخش‌های مختلف آماده شد که مبنای آن آمایش سرزمینی، مزایا و فرصت‌های هر منطقه است.

نماینده عالی دولت در گیلان به مدیران تاکید کرد: هیچ سرمایه گذاری نباید پشت درب‌های بسته اتاق مدیران بنشیند، بلکه مدیر وظیفه دارد در جهت رفع موانع سرمایه‌گذاری و حذف بروکراسی زائد اداری مسیر سرمایه گذاری را هموار کند.

علاوه بر این امروز یک شرکت تولیدی لوله‌های تک‌جداره آبرسانی و کشاورزی و لوله‌های دوجداره فاضلابی با ظرفیت تولید سالیانه ۲ هزار تن و سرمایه گذاری ۱۵۰ میلیارد ریال در زمینی به مساحت سه هزار متر مربع در شهرک صنعتی سفید رود رشت به بهره برداری رسید.

حدود سه هزار واحد صنعتی در گیلان فعال است.

برچسب‌ها رشت وزارت صنعت معدن و تجارت استانداری گیلان گیلان پروندهٔ خبری فجر انقلاب؛ ۴۳ سال ایستادگی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: رشت وزارت صنعت معدن و تجارت استانداری گیلان رشت وزارت صنعت معدن و تجارت استانداری گیلان گیلان سرمایه گذاری میلیارد ریال بهره برداری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۳۳۹۵۳۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کمبود ۱۲ هزار نفری نیروی کار د‌ر واحد‌های تولیدی و صنعتی قم

وحید وزیری راد مدیرکل تعاون،کار و رفاه اجتماعی قم با اشاره به کمبود ۱۲ هزار نفری نیروی کار د‌ر واحد‌های تولیدی  استان عنوان کرد: واحد‌های تولیدی  استان قم برای افرادی که متقاضی اشتغال باشند، زمینه شغل ثابت و پایدار را فراهم کرده‌ است.

وی عنوان کرد: همچنین در سامانه جستجوی کار استان قم، نیز افزون بر ۳۰ هزار نفر تقاضای ارتقای شغلی خود را ثبت کرده‌اند.

وی با تاکید بر اینکه بخشی از بیکاری موجود در قم از نوع « بیکاری ارادی» است، گفت: برای بسیاری از جوانان فاقد شغل در این استان زمینه لازم برای اشتغال وجود دارد و این افراد با مراجعه به اداره‌کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی و یا سایر مراکز رسمی به واحد‌های تولیدی معرفی خواهند شد.

وزیری راد خاطرنشان کرد: در مراکز فنی و حرفه‌ای استان قم، آموزش‌های مهارتی مبتنی بر نیاز‌های روز و آینده جامعه به کارورزان ارائه می‌شود.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به طرح نهضت ملی مسکن، تصریح کرد: تعاونی‌های موفق و امتحان پس داده قم, در این طرح مشارکت فعال دارند.

وی با بیان اینکه تاکنون هیچ‌کدام از متقاضیان معرفی شده به تعاونی‌های قم به‌خاطر عدم واریز آورده یا تاخیر در واریز آن از پروژه اخراج نشده‌اند، گفت: اداره‌کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی قم با خرید انبوه تجهیزات و مصالح موردنیاز در مسیر کاهش هزینه‌های تمام شده واحد‌های مسکونی حرکت می‌کند.

وزیری راد عنوان کرد: هم اینک استان قم در طرح نهضت ملی مسکن از نظر سرعت در تامین زمین و پیشرفت فیزیکی پروژه‌ها در بین ۲ استان برتر کشور قرار گرفته‌است.

باشگاه خبرنگاران جوان قم قم

دیگر خبرها

  • بیش از ۴ هزار میلیارد ریال برای احیای واحدهای تولیدی سیستان و بلوچستان هزینه شد
  • بیش از ۱۰۰ طرح نیمه تمام صنعتی برای ورود به چرخه تولید چشم انتظار حمایت دولت
  • نخستین واحد پرورش قارچ صنعتی در جوین خراسان رضوی افتتاح شد
  • کمبود ۱۲ هزار نفری نیروی کار د‌ر واحد‌های تولیدی و صنعتی قم
  • گیلان قطب صنایع غذایی در کشور
  • افتتاح نخستین طرح صنعتی گیلان در سال جهش تولید
  • تجلیل از ۳۰ نفر از جامعه کار و کارگری گیلان
  • یک‌هزار و ۷۰۰ واحد بهره‌بردار در شهرک‌های صنعتی قم فعال هستند
  • باز شدن پای محصولات صنعتی قزوین به بازار‌های بین المللی
  • بزرگترین واحد تولید اسپری در تویسرکان ایجاد می‌شود