Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-01@19:52:16 GMT

ایران در میان ۱۰ کشور نخست تنوع زیستی جهان قرار دارد

تاریخ انتشار: ۲۰ بهمن ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۳۳۹۵۸۳

ایران در میان ۱۰ کشور نخست تنوع زیستی جهان قرار دارد

به گزارش ایرنا، حسن اکبری  روز چهارشنبه در این آیین افتتاح پاسگاه محیط بانی اثر ملی طبیعی کوه نمک "جاشک" از توابع شهرستان دیر استان بوشهر افزود: کمک مردم به رویکرد اکوتوریسم و منابع پایدار باید توسعه یابد زیرا برای سرمایه‌گذاری، ایجاد اشتغال و ارز آوری بسیار ضروری و موثر خواهد بود.

وی ادامه داد: تلاش می‌شود با کمک نمایندگان مجلس و حمایت وزارت میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری طرح و یا لایحه ای برای حفاظت و پایداری حیات وحش در مجلس شورای اسلامی به تصویب برسد که تحقق این امر می تواند تحولات اساسی در طبیعت کشور ایجاد کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اکبری بیان کرد: استان بوشهر دارای آثار بسیار متنوعی است که با همکاری مسئولان، مردم و رسانه ها باید از سرمایه‌های زیستی آن حفاظت کرد.

وی ادامه داد: استان بوشهر در حوضه دریانوردی، ساحل، جنگل حفاظت محیط زیست و حیات وحش پیشگام است و مشارکت همه دستگاه‌ها و مردم برای حفاظت از این منابع ضروری است. 

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان بوشهر گفت: کوه نمک جاشک از آثار فاخر و برجسته طبیعی ملی ایران است که در شورای عالی محیط زیست به ثبت رسیده است.

فرهاد قلی نژاد افزود: حفظ این اثر طبیعی برای نسل امروز و آینده ضروری است و می تواند برای منطقه و جوانان فرصت شغلی فراوانی ایجاد کند.

فرماندار دیر گفت: این شهرستان با داشتن ۹۵ کیلومتر مرز آبی و در حوزه گردشگری چهار جزیره تهمادون، اُم الگُرم، نخیلو و خان ظرفیت بی نظیری در خاورمیانه است.

یونس باربرز افزود: این جزایر با مساحت ۳۲ هکتار در فصل اردیبهشت محل زادآوری پرندگان مهاجر و لاکپشت‌ها هستند و با وجود صدها هزار پرنده صحنه بسیار زیبایی در این جزایر شاهد هستیم.

وی بیان کرد: خورهای زیبا، وجود آب معدنی بویژه کوه و اثر زیبای نمکی جاشک اثر بسیار زیبا و به تعبیری عروس کوه‌های نمکی دنیا است.

فرماندار دیر ادامه داد: وجود کوه نمک جاشک به تنهایی سود ندارد بلکه باید با برنامه ریزی صنعت گردشگری این منطقه را فعال کرد.

وی گفت: طرحی برای نگهداری خوب از آهوان در دستور کار است و تلاش می‌شود با برنامه ریزی انجام شده بعد از پنج سال نسل آهوان به ۱۰ هزار راس برسد و این برای صادرات موثر است.

مدیرعامل شرکت پتروشیمی مرجان گفت: بین سازمان محیط زیست و شرکت پتروشیمی مرجان تعامل سازنده ای وجود دارد. 

سپهدار انصاری نیک افزود: توسعه با محیط زیست تعارض دارد اما اگر در توسعه از عقلانیت استفاده شود این تعارض کاهش یافته و می توانیم آن را به حداقل برسانیم و به زیبایی از آن بهره برداری کنیم 

برچسب‌ها کوه نمک بوشهر سازمان حفاظت محیط زیست افتتاح طرح بندردیر

منبع: ایرنا

کلیدواژه: کوه نمک بوشهر سازمان حفاظت محیط زیست کوه نمک بوشهر سازمان حفاظت محیط زیست افتتاح طرح بندردیر استان بوشهر محیط زیست کوه نمک

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۳۳۹۵۸۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

صندوق ملی محیط زیست از طرحهای حافظ محیط زیست حمایت می کند

به گزارش خبرنگار مهر، اسلام جاودان خرد ظهر چهارشنبه در گفتگو با خبرنگاران افزود: طرح‌های حافظ محیط زیست در حوزه صنعتی، کشاورزی، طرح‌های کاهش دهنده آلودگی هوا، آب و خاک، نیروگاه‌های تولید انرژیِ پاک به خصوص طرح‌های مدیریت پسماند شهرداری‌ها شامل پرداخت این تسهیلات می‌شوند.

وی بیان داشت: واحدهای صنعتی، معدنی، شهرداری‌ها، ادارات جهاد کشاورزی، صنعت معدن و تجارت، میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری، شرکت‌های صنعتی و فرمانداران می‌توانند نسبت به معرفی طرح‌های حائز اهمیت در راستای حفاظت از محیط زیست به ریاست این صندوق یا محیط زیست استان برای مراجعه کنند.

جاودان خرد افزود: هیچ نهادی تاکنون برای ارائه طرح‌های زیست محیطی و دریافت تسهیلات به صندوق ملی محیط زیست مراجعه نکرده است.

وی اظهار داشت: صندوق ملی محیط زیست به عنوان یک مؤسسه عمومی غیردولتی وابسته به سازمان حفاظت محیط زیست در زمینه حفظ و تنوع زیستی و جلوگیری از آلودگی و تخریب محیط زیست کشور فعالیت می‌کند.

وی اظهار داشت: این صندوق، تسهیلاتی با بهره کم به طرح‌های حافظ محیط زیست پرداخت می‌کند اما متأسفانه تاکنون در استان کهگیلویه و بویراحمد از این ظرفیت ملی استفاده نشده است.

جاودان خرد تصریح کرد: متأسفانه صنایع، شهرداری‌ها، شرکت‌های شهرک‌های صنعتی و حتی بخش خصوصی و غیردولتی از این فرصت برای ارائه طرح‌های محیط زیستی و بهره مندی از دریافت تسهیلات حمایتی این صندوق استفاده نکرده‌اند.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان بیان داشت: بخش عمده منابع مالی این صندوق در چارچوب اساسنامه و در قالب اعطای تسهیلات با نرخ ترجیحی برای رفع آلودگی‌های محیط زیست و طرح‌هایی که منجر به حفظ محیط زیست شوند، مصرف می‌شود.

کد خبر 6094198

دیگر خبرها

  • صندوق ملی محیط زیست از طرحهای حافظ محیط زیست حمایت می کند
  • بازدید رایگان از موزه تنوع زیستی پارک پردیسان برای یک هفته
  • دستگیری ۸ نفر از متخلفان محیط زیستی در اقلید
  • ​​​​​​​توسعه همکاری محیط زیستی ایران و آفریقای مرکزی
  • همکاری با آفریقای مرکزی در تمامی زمینه های محیط زیستی
  • نمونه‌های دریایی ایران در مرکز ذخایر ژنتیکی و زیستی ایران ذخیره می‌شود
  • یک بزمجه بیابانی در زیستگاه‌ طبیعی نیک‌شهر رهاسازی شد
  • مشاهدۀ پلنگ ایرانی در لرستان
  • ارائه راهکارهای محیط زیستی برای توسعه صنایع در سواحل «مکران»
  • رده‌بندی مناطق حفاظتی محیط‌زیست