Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-05-01@11:46:23 GMT

عامل مهم امید از دیدگاه امام خامنه‌ای

تاریخ انتشار: ۲۰ بهمن ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۳۳۹۸۰۵

عامل مهم امید از دیدگاه امام خامنه‌ای

‍‍‍‍‍‍

آنها که به خود عادت دادند روحیه یأس را بپرورانند و نسبت به همه مسائل بدبین باشند، از حرکت باز می‌مانند و خود عاملی برای یأس دیگران می‌شوند. - اخبار فرهنگی -

به گزارش خبرنگار فرهنگی خبرگزاری تسنیم، اراده برای رسیدن به هدف و توانایی یافتن یا ساختن راه جایگزین، دو مؤلفه‌ای هستند که برای واجدان «امید» برشمرده‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

آنها که به خود عادت دادند روحیه یأس را بپرورانند و نسبت به همه مسائل بدبین باشند، از حرکت باز می‌مانند و خود عاملی برای یأس دیگران می‌شوند. در نگاه دینی، امید عنصر مقدسی است که هر انسانی باید واجد آن باشد. امید در آموزه‌های دینی با عنصر توکل همراه است و بلکه مهم‌ترین پیش‌نیاز آن شمرده می‌شود؛ زیرا فردی که توکلش بر خداوند باشد، امور را به او واگذار و از یأس دوری می‌کند. امید با کلیدواژه‌ «رجا» و نا امیدی با کلیدواژه‌های «یأس» و «قنوط» در آیات و احادیث شناخته می‌شوند.

رهبر معظم انقلاب که خود نماد و جلوه «امید» هستند، طی این پنج دهه، عملاً امید را به تصویر کشیدند و به بهانه‌های مختلف مردم را دعوت به این عنصر حیات‌بخش کردند. کلیپ زیر بخشی از فرمایشات ایشان درباره ضرورت و بایسته‌های «امید» است.

نامه رهبر انقلاب به جوانان نقطه‌ عطفی در معادلات فرهنگی و اجتماعی غرب بود

انتهای‌پیام/  

 

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۳۳۹۸۰۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اجتماع امام رضایی‌ها در کرج برگزار می‌شود

ایسنا/البرز رئیس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری کرج از برنامه‌ریزی برای برگزاری اجتماع امام رضایی‌ها در ورزشگاه انقلاب کرج خبر داد.

به گزارش ایسنا، امیر اشتری روز چهارشنبه ۱۲ اردیبهشت در نشست خبری «اجتماع ۲۰ هزار نفری امام رضایی‌های کرج» اظهار کرد: این اجتماع جمعه  ۲۸ اردیبهشت از ساعت ۴ الی ۷ عصر در زمین چمن ورزشگاه انقلاب برگزار می‌شود.

وی ادامه داد: برای برنامه ریزی جهت برگزاری هرچه بهتر این رویداد فرهنگی- مذهبی ۱۲ کمیته تشکیل شده و از نمایندگان تشکل‌ها و ادارات مختلف کرج دعوت به عمل آمده تا در جلسات مربوطه شرکت کنند.

وی توضیح داد: البته با توجه به اینکه همه مردم علاقه خاصی به امام هشتم شیعیان دارند، بیشتر بر مشارکت گروه‌های مردمی در این اجتماع متمرکز شده است و قطعا شاهد حضور اقشار مختلفی در این رویداد خواهیم بود.

این مسئول اضافه کرد: برنامه ریزی لازم برای برقراری امنیت، شکل پذیرایی، نحوه حمل و نقل شرکت کنندگان و ... صورت گرفته و امیدواریم شاهد حضور حداکثری مردم در این اجتماع باشیم.

رئیس ستاد مردمی اجتماع ۲۰ هزار نفری امام رضایی‌ها توضیح داد: در این رویداد شاهد بخش‌های مختلفی چون برپایی غرف فرهنگی، نقاشی، عکاسی و ... هستیم و علاوه بر این، از مهمانان ویژه برای حضور در این اجتماع دعوت می‌شود

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • سازمان فرهنگی شهرداری مشهد برای دهه کرامت چه برنامه‌هایی دارد؟
  • اجتماع امام رضایی‌ها در کرج برگزار می‌شود
  • کنگره بین‌المللی اندیشه‌های قرآنی امام خامنه‌ای برگزار شد
  • دیدار جمعی از معلمان و فرهنگیان با رهبر معظم انقلاب
  • معلمان شاخص ترین عنصر در تعلیم و تربیت فرزندان مردم هستند
  • فال شمع روزانه برای متولدین ماه‌های مختلف امروز چهارشنبه ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • سید محمد خاتمی: کشور در شرایط حساسی به سر می‌برد/ چشم امید ما برای عبور از بحران‌ها و گشودن افق‌ها به دانشگاه است/ اولین کار مجلس هفتم تثبیت قیمت‌ها بود و دیدیم که تورم روز به روز افزایش پیدا کرد
  • ۱۱ اردیبهشت در دنیای علم چه خبر؟
  • عفاف و حجاب ریشه در فطرت زن دارد/ دلایل عقلی ضرورت حجاب را تائید می کند
  • برگزاری چهل و دومین جشنواره فرهنگی - هنری «امید فردا» در همدان