Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش روز چهارشنبه ایرنا به نقل از روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی خوزستان محمدرضا میان آب در نخستین نشست قرارگاه صدور اسناد تک برگ کشاورزی با بیان اینکه بهره‌برداری درست و پایدار ، حفظ و نگهداری اراضی کشاورزی برای نسل‌های آینده ضروری است بر داشتن اطلاعات و آمار دقیق و به روز از اراضی کشاورزی استان تاکید کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی با اشاره به اینکه سطوح زیرکشت، نوع کشت و مشخصات مالکان و بهره برداران به منظور اعمال مدیریت و برنامه ریزی صحیح از این منبع ارزشمند است گفت: حدنگاری مجموعه فعالیت‌های مرتبط با کاداستر است که شامل تهیه نقشه با استفاده از عکس هوایی، زمینی، دریایی و تصاویر ماهواره ای یا نقشه برداری زمینی و تطبیق نقشه با وضعیت واقعی و موجود املاک و اضافه کردن همه اطلاعات ثبتی، حقوقی و توصیفی و کنترل نهایی و به روز رسانی آن است.
وی افزود: مبنای کار صدور سند بر اساس ماده ۵۴ قانون رفع موانع تولید رقابت پذیر و ارتقای نظام مالی کشور و آیین نامه اجرایی تبصره ۳ الحاقی ماده ۹ قانون افزایش بهره وری بخش کشاورزی و منابع طبیعی است و بر اساس مصوب هیات وزیران در هفتم تیر ۱۳۹۴ کاداستر در کشور خواهد بود.
میان آب، با بیان اینکه در سال ۱۳۴۱ که تقسیمات اراضی کشور صورت گرفت به دلیل نبود نقشه برداری، اراضی به صورت مشاع بین کشاورزان تقسیم شد ادامه داد: هم اکنون حدود ۶ میلیون پرونده حقوقی و کیفری در محاکم قضایی کشور موجود است که پایه و اساس آنها اختلافات اراضی به دلیل مشخص نبودن عرصه‌ها است.

مدیراموراراضی سازمان جهاد کشاورزی خوزستان افزود: اراضی ملی دیگری نیز در اختیار دولت است که کشاورزان این اراضی دولتی را تصرف کرده‌اند و پرونده هایی در این خصوص در محاکم قضایی وجود دارد.
وی با بیان اینکه همه ساله بسیاری از اراضی کشاورزی بلااستفاده باقی مانده و یا از چرخه تولید خارج می شود که باعث کاهش تولید است گفت: ضروری است که نقشه های دقیق مالکیتی کاداستر اراضی کشاورزان ، اراضی دولتی و عرصه های منابع طبیعی با مختصات یو.تی.ام(UTM )در سطح استان تهیه و به عنوان اصلی ترین مرجع تصمیم گیری ها مورد استفاده قرار گیرد.
میان آب بیان کرد: تثبیت مالکیت اراضی کشاورزی، برنامه ریزی برای مدیریت یکپارچه اراضی ، فراهم شدن بستر پایش و جلوگیری از تغییر کاربری اراضی ، صدور اسناد مالکیت ، پاسخ و استعلام دستگاه های مربوطه با دقت و سرعت بالا از مهمترین فواید انجام کاداستر است.
وی به تشکیل کارگروه هماهنگی استانی و کمیته فنی اجرایی طرح کاداستر و ایجاد اداره حدنگاری و مهندسی در سال ۱۳۹۵ اشاره و اضافه کرد: اقدامات ترویجی و آموزشی در سطح روستاها نیز در این خصوص صورت گرفته است.
میان آب عقد هفت فقره قرارداد تهیه نقشه کاداستر کشاورزی با مقیاس یک به ۲ هزار با استفاده از تصاویر هوایی و روش سیستم زمینی در سطح ۲۱۰ هزار هکتار را از دیگر اقدامات صورت گرفته در قالب طرح کاداستر بیان کرد و افزود: ۳۵ فقره رفع تداخل اراضی ملی و غیر ملی در سطح خوزستان منعقد شده است.

وی مرحله صدور سند تک برگ را از مهمترین برنامه های وزیر جهاد کشاورزی بیان کرد و گفت: طرح کاداستر شامل سه مرحله کداستر اراضی، رفع تداخل و صدور اسناد تک برگ ماکیت زراعی است که این پروسه فراسازمانی بوده و بین سه دستگاه منابع طبیعی و آبخیز داری ، سازمان جهاد کشاورزی و اداره کل ثبت اسناد و املاک صورت می گیرد.
مدیر امور اراضی سازمان جهاد کشاورزی خوزستان با بیان اینکه این اقدام بر اساس تفاهم نامه بین وزارت جهاد کشاورزی، سازمان ثبت اسناد و املاک کشور صورت گرفته اظهارداشت:در همین راستا و بر اساس دستور وزیر جهاد کشاورزی و در راستای تسریع در انجام صدور اسناد تک برگ زراعی قرارگاه صدور اسناد تک برگ کشاورزی کشوری در ۱۵ بهمن امسال تشکیل شد و بر همین اساس اولین جلسه قرارگاه مذکور در ۲۰ بهمن ماه در جهاد کشاورزی خوزستان برگزار شد.
میان آب افزود: این قرارگاه شامل روسا یا نمایندگان تام الاختیار اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری ، سازمان جهاد کشاورزی ، مدیریت امور اراضی، اداره کل ثبت اسناد و املاک ، سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی و آبخیزداری، نظام صنفی کشاورزی، مدیریت ترویج کشاورزی، روابط عمومی سازمان، معاونت برنامه ریزی و امور اقتصادی ، معاونت توسعه  منابع انسانی ، مشاور رییس سازمان در امور اراضی و رفع تداخلات است.
وی تهیه نقشه راه برای صدور سند تک برگ اراضی خوزستان، تهیه آمار قانون تعیین تکلیف اراضی، احصای پلاک های شش دانگ مشتثنیات استان ، احصای میزان اراضی کشاورزی فاقد مالکیت دارای سند دفترچه‌ای و دارای سند حدنگار و برنامه ریزی ترویجی برای اطلاع رسانی به جامعه هدف را از مهمترین مصوبات اولین جلسه قرارگاه بیان کرد.

میان آب، از کشاورزان ذی نفع درخواست کرد برای تبدیل اسناد دفترچه‌ای و نسقی خود به سند تک برگ، به مدیریت امور اراضی مستقر در مدیریت های جهاد کشاورزی شهرستان مراجعه و نسبت به ارایه مدارک و مستندات مورد نیاز اقدام کنند که پس از تکمیل پرونده مراتب از طریق اداره ثبت اسناد و املاک شهرستان پیگیری و سند صادر می شود.
به گزارش ایرنا استان خوزستان ۱.۲میلیون هکتار اراضی زیرکشت با تولید ۱۷.۵میلیون تن محصولات زراعی ، باغی ، دامی ، عسل و فراورده های شیری در جایگاه نخسات کشور ایستاده است.
خوزستان به تنهایی ۱۴درصد تولیدات زیربخش کشاورزی کشور را تولید می‌کند.

برچسب‌ها کشاورزی اراضی کشاورزی خوزستان

منبع: ایرنا

کلیدواژه: کشاورزی اراضی کشاورزی خوزستان کشاورزی اراضی کشاورزی خوزستان جهاد کشاورزی خوزستان سازمان جهاد کشاورزی ثبت اسناد و املاک صدور اسناد تک برگ اراضی کشاورزی برنامه ریزی منابع طبیعی امور اراضی بر اساس میان آب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۳۳۹۸۹۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سند دار شدن بخشی از زمینهای کشاورزی در ساری

 

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مازندران، ‌‌ مدیر جهاد کشاورزی ساری از صدور ۵۸۹فقره سند نقل و انتقال زمینهای کشاورزی پارسال در این شهرستان خبر داد.

سید اسماعیل علوی با بیان اینکه انتقال رسمی سند مورد معامله، امنیت مالکیت را در پی دارد و برای اخذ سند اراضی کشاورزی نیاز به اقداماتی است، افزود: اجرای طرح شناسایی وضعیت کاربری اراضی کشاورزی برای تثبیت و صدور اسناد مالکیت گامی اساسی برای بهبود وضعیت اراضی زراعی و باغی است.

علوی در تریح جزئیات دریافت سند زمینهای کشاورزی گفت: مهم‌ترین مدارک اخذ سند برای زمین کشاورزی ؛ سند عادی مالکیت یا بنچاق مالکیت بنام مالک که مشخصات فرد فروشنده بعنوان مالک اولیه و خریدار بعنوان مالک اصلی ثبت شود، اصل و کپی کارت ملی، کپی و قولنامه های صادر شده برای ملک، نقشه هوایی و نقشه utm، فیش پرداختی هزینه اخذ سند کشاورزی، کپی اولین سندهای اراضی کشاورزی، کپی سند مالکیت ملک و در اراضی مشاعی با رعایت “قانون جلوگیری از خرد شدن اراضی کشاوری” است که در صورت حضور نداشتن مالک لازم است وکالتنامه نقل و انتقال بنام متقاضی ارائه شود. 

 

دیگر خبرها

  • لزوم همکاری فرمانداران برای رفع موانع تحقق حداکثری حدنگاری استان کرمان
  • رفع موانع تحقق حداکثری حدنگاری استان کرمان با همکاری فرمانداران
  • تشدید مقابله با حفر چاه‌های غیرمجاز در کرمانشاه
  • مدیران استان بوشهر برای رفع مشکلات کشاورزان پای کار باشند
  • تشدید برخورد با حفر چاه‌های غیرمجاز در کرمانشاه
  • ۷۶ درصد اراضی کشاورزی استان بوشهر سنددار شده است
  • سند تک برگ اراضی به کشاورزان بوشهر تحویل داده شد
  • سند دار شدن بخشی از زمینهای کشاورزی در ساری
  • صدور اسناد تک برگ در گروه‌های مشاع به نام دولت
  • صدور سه هزار و ۳۵۴ پروانه گلخانه خانگی درسیستان وبلوچستان