Web Analytics Made Easy - Statcounter

باشگاه خبرنگاران جوان اصفهان - سردار محمدرضا میرحیدری امروز در نشست خبری گفت: با توجه به تغییراتی که در کشور همسایه افغانستان رخ داد و حاکمیت طالبان در این کشور، میزان قاچاق مواد مخدر تحت شعاع قرار گرفته و روند آن کاهشی بوده است.

در ۱۰ ماهه امسال کشفیات مواد مخدر در استان اصفهان ۱۲ درصد کاهش یافته امادستگیری قاچاقچیان پنج درصد افزایش داشته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


میزان موادی که در این مدت کشف شده بالغ بر ۴۰ تن و ۷۶۱ کیلو گرم بوده که به تفکیک حدود ۳۲ تن تریاک، یک تن مرفین، ۲۴۳ کیلو هروئین، پنج تن حشیش و سایر مواد مخدر بوده است.

او به افزایش ۲۵ درصدی کشفیات مشروبات الکلی در استان اشاره کردو گفت: شمار تولیدکنندگان مشروبات که با آنان در ۱۰ ماهه امسال برخورد شده حدود ۲۳ درصد افزایش یافته است.

در یک مورد که به تازگی کشف شد، در شرایط بد و در چاه فاضلاب تولید مشروب داشتند.

سردار میرحیدری می‌گوید جرایم خشن در استان در ۱۰ ماهه امسال ۴۲ درصد کاهش یافته است.

همچنین قتل در استان اصفهان نسبت به سال گذشته هفت درصد در استان اصفهان کاهش پیدا کرده است.

برای بهبود شرایط استان در چهارشنبه پایانی سال که باعث نگرانی می‌شود، برخورد با قاچاق، خرید و فروش و توزیع مواد محترقه را تشدید خواهیم کرد، زیرا هر ساله شاهد قربانی شدن اطفال و نوجوانان هستیم و لازم است خانواده‌ها نیز از فرزندان خود مراقبت کنند.

سردار میرحیدری گفت: علاوه بر دستگیری آنان و برخورد جدی نسبت به شناسایی عاملان فروش، در صورت آسیب به شهروندان در این ایام، توزیع کنندگان و فروشندگان نیز به عنوان معاونت در این حوادث شناسایی خواهند شد و در زمینه جبران خسارات باید پاسخگو دستگاه قضا باشند.

دستگیری قاچاقچیان کالا در ۱۰ ماهه امسال ۳۲ درصد افزایش و شمار پرونده‌های تشکیل شده امسال در حوزه قاچاق کالا ۴۵ درصد رشد داشته است.

او همچنین به افزایش ۲۲ درصدی تردد خودرو‌های حامل بار قاچاق در محور‌های مواصلاتی استان اشاره کرد و گفت: برای برخورد با خودرو‌های شوتی طرح پایش مشترک پلیس امنیت، پلیس راه و راهور استان در دست اجرا داریم و شوتی‌ها که به قاچاق در محور‌های استان مبادرت می‌کنند، شناسایی و با آنان قاطع برخورد خواهیم کرد که شامل اعمال جرایم سنگین و توقیف بلند مدت وسایل نقلیه آنان می‌شود.


سرقت از مغازه‌ها ۳۱ درصد، سرقت از منازل ۲۸ درصد، خودرو ۱۷ درصد، موتورسیکلت ۱۶ درصد، کیف قاپی ۱۶ درصد، احشام ۲۰ درصد و سرقت از داخل خودرو‌ها و قطعات آن‌ها به ترتیب ۱۹ و ۲۵ درصد امسال کاهش داشته است.

آمار سرقت از اماکن همچنان بالاست

فرمانده انتظامی استان اصفهان می‌گوید آمار سرقت از اماکن چهار درصد افزایش دارد که در این زمینه انتظار می‌رود با ساماندهی ضایعاتی‌ها و خریداران که تقاضا برای فروش این ضایعات را افزایش داده، کنترل شود، زیرا این امر سبب تضییع حقوق مردم شده است.

سرقت پلاک امسال چهار درصد افزایش یافته و از شهروندان درخواست داریم که وسایل نقلیه خود را در مکان‌های خلوت و فرعی‌ها رها نکنند، زیرا این شرایط سبب شده که متخلفان به سرقت پلاک خودرو‌ها مبادرت کنند.

همچنین جرایم اقتصادی در استان اصفهان در ۱۰ ماهه امسال ۱۵ درصد کاهش، جعل ۱۲ درصد و کلاهبرداری ۱۰ درصد کاهش یافته است.

او می‌گوید متوفیان تصادفات شهری امسال هشت درصد و جرحی پنج درصد کاهش یافته است، اما متأسفانه تعداد تصادفات درون شهری ۱۵ درصد افزایش یافته که به نظر می‌رسد به دلیل افزایش تردد‌ها پس از کرونا باشد که البته این امار در شأن و منزلت مردم با فرهنگ اصفهان نیست.

فرمانده انتظامی استان اصفهان می‌گویدامروز دستگاه‌های امنیت استان با همدلی و هم افزایی برای ارتقاء امنیت سطح استان تلاش می‌کنند تا با اتحادمان شرایط مطلوبی در سطح استان به رغم همه مشکلات که به دلیل عوامل بیرونی وجود دارد، برقرار باشد.



انتهای پیام/م

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: نیروی انتظامی کشف مواد مخدر سرقت خودرو ۱۰ ماهه امسال استان اصفهان درصد کاهش یافته درصد افزایش مواد مخدر خودرو ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۳۴۰۱۵۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کسب رتبه نخست منطقه ۹ اصفهان در افزایش تناژ جمع‌آوری مواد بازیافتی

مدیر منطقه ۹ شهرداری اصفهان از کسب رتبه نخست افزایش تناژ جمع‌آوری مواد بازیافتی در ایستگاه‌ها و ناوگان جمع‌آوری پسماند خشک توسط این منطقه خبر داد.

سیدسلمان قاضی‌عسگر در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: با توجه به اهمیت تفکیک پسماندها و لزوم تحویل پسماندهای خشک قابل بازیافت به مراکز ذی‌صلاح، همچنین افزایش مراجعه شهروندان به ایستگاه‌های جمع‌آوری پسماند خشک و جلب مشارکت آن‌ها برای تفکیک و تحویل اقلام بازیافتی، آموزش‌های ویژه‌ای در مراکز فرهنگی و آموزشی و مساجد اجرا و موجب افزایش بازیافت سطح منطقه شده است.

وی افزود: با توجه به اعلام مدیر عامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری اصفهان در برسی مناطق پانزده‌گانه، آمار مقایسه‌ای پسماند خشک قابل بازیافت جمع‌آوری شده در ایستگاه‌های بازیافت، منطقه ۹ شهرداری اصفهان در رتبه نخست افزایش تناژ جمع‌آوری مواد بازیافتی در ایستگاهای بازیافت سطح شهر است.

مدیر منطقه ۹ شهرداری اصفهان تصریح کرد: بهترین راهکار جداسازی مواد بازیافتی از پسماند تر تفکیک از مبدا است، از این‌رو شهروندان به‌ویژه زنان خانه‌دار باید با جدا کردن بازیافت از پسماند تر در راستای حفظ محیط زیست با شهرداری همکاری کنند.

قاضی‌عسگر خاطرنشان کرد: در حال حاضر دو ایستگاه ساختمانی و دو غرفه ثابت بازیافت در سطح شهر فعال است و درصدد هستیم تا پایان سال جاری تعداد ایستگاه‌های بازیافت را برای رفاه حال شهروندان منطقه افزایش دهیم.

کد خبر 749383

دیگر خبرها

  • کاهش ۱۶ درصدی سرقت‌ها در آذربایجان شرقی
  • خشکسالی، کشت گل محمدی در خراسان رضوی را ۱۰ درصد کاهش داد
  • این دروغ را درباره کاهش افسردگی باور نکنید
  • افزایش نرخ تورم و قیمت مواد غذایی در اسپانیا
  • کسب رتبه نخست منطقه ۹ اصفهان در افزایش تناژ جمع‌آوری مواد بازیافتی
  • خوردنی هایی که افسردگی می‌آورند
  • (ویدئو) ماجرای سرقت لول‌های تریاک در سریال آینه عبرت | مواد مخدر آتقی واقعی بود!
  • کاهش سرقت در اردبیل
  • سرقت مغازه در استان بوشهر ۲۸ درصد کاهش یافت
  • قند پنهان در کدام یک از مواد غذایی وجود دارد؟