Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-05@20:49:42 GMT

سازمان منطقه آزاد کیش آغازگر آزاد سازی سواحل

تاریخ انتشار: ۲۰ بهمن ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۳۴۰۲۲۸

سازمان منطقه آزاد کیش آغازگر آزاد سازی سواحل

به گزارش ایرنا، سازمان منطقه آزاد کیش در پی دستور رییس جمهور برای آزاد سازی سواحل تا حریم ۶۰ متری مجموعه پلاژ اختصاصی کارکنان و مدیران خود را که به صورت طولی حدود ۷۰ متر از ساحل سیمرغ این جزیره را اشتغال کرده بود را تخریب کرد.

سرپرست سازمان منطقه آزاد کیش در آیین آزاد سازی سواحل با بیان اینکه این سازمان اجرای دستور رییس جمهور را با تخریب اماکن ملکی خود آغاز کرده است افزود: اینکه مدیران از امکانی اختصاصی برخوردار باشند با فلسفه انقلاب اسلامی سنخیت ندارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

محمدرضا نوایی لواسانی با بیان اینکه بخش عمده ای از سواحل کیش آزاد است یادآور شد: ۲ ساختمان و مجموعه دیگر نیز که سواحل جزیره را اشغال کرده اند شناسایی شده و به زودی تخریب می شوند تا حریم ۶۰ متر مورد تاکید در قانون سواحل و دستور رییس جمهور در آنها رعایت شود.

وی در خصوص قرار گیری طرح های بخش خصوصی در سواحل نیز گفت: این قانون در مورد این طرح ها نیز اجرا می شود اما با توجه به اینکه آنان کسب و کار و فعالیتی دارند برای جلوگیری از آسیب به آنها این اقدام با ملاحضاتی انجام می شود.

طرح راهبردی سواحل کیش تاپایان سال تصویب می شود

سرپرست معاونت عمرانی و فنی سازمان منطقه آزاد کیش نیز در این آیین با بیان اینکه طرح راهبردی سواحل کیش با اتکا به اسناد بالادستی تدوین شده است افزود: در این طرح تمام سواحل تا حریم ۶۰ متر به صورت کامل آزاد سازی می شود و علاوه بر آن از ۶۰ تا ۱۲۰ متر حریم دوم دیگری نیز در نظر گرفته می شود.

سعید پورزادی یادآور شد: این طرح تا پایان امسال در مراجع ذیصلاح به تصویب می شود و مقرر شده براساس ان در حریم ۶۰ تا ۱۲۰ متر برخی سازه های سبک با کاربری گردشگری و فرهنگی از سوی سرمایه گذاران ساخته شود.

نهم بهمن ماه امسال، رییس جمهوری در دستوری با عنوان فوری و بدون استثناء به دولتی‌ها ۲۰ روز مهلت داد تا برای رفع تصرف از سواحل کشور اقدام کنند. در این نامه آمده بود که «کلیه دستگاه‌های دولتی موظفند نسبت به آزادسازی مناطق ساحلی تصرف شده تا مرز مجاز قانونی (حداقل ۶۰ متر از ساحل) اقدام نمایند.»

برچسب‌ها کیش انقلاب اسلامی ایران سازمان منطقه آزاد کیش

منبع: ایرنا

کلیدواژه: کیش انقلاب اسلامی ایران سازمان منطقه آزاد کیش کیش انقلاب اسلامی ایران سازمان منطقه آزاد کیش سازمان منطقه آزاد کیش آزاد سازی حریم ۶۰ ۶۰ متر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۳۴۰۲۲۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پوشش مناطق خطرآفرین دریا در دستور کار طرح سالم‌سازی

ایسنا/گیلان فرماندار شهرستان رشت گفت: تمهیدات لازم برای بازگشایی طرح‌های سالم‌سازی انجام گیرد، آموزش و استقرار منجیان غریق، پوشش مناطق خطرآفرین، رعایت موازین شرعی و قانونی از جمله مواردی است که باید در دستور کار قرار گیرد.

کیا عاشوری امروز، ۱۶ اردیبهشت‌ماه در نشست ستاد ساماندهی سواحل شهرستان که در بخش خشکبیجار برگزار شد، با اشاره به در پیش بودن فصل تابستان و آغاز فعالیت طرح‌های سالم‌سازی در نیمه خردادماه اظهار کرد: شهرستان رشت با ۲۲ کیلومتر نوار ساحلی از ۱۰ روستای ساحلی بخش‌های خشکبیجار و لشت نشا برخوردار است.

وی افزود: تمهیدات لازم برای بازگشایی طرح‌های سالم‌سازی انجام گیرد، آموزش و استقرار منجیان غریق، پوشش مناطق خطرآفرین، رعایت موازین شرعی و قانونی از جمله مواردی است که باید در دستور کار قرار گیرد.

فرماندار شهرستان رشت گفت: اجرای برنامه‌های فرهنگی متنوع از عمده مسائلی است که در این ایام باید به آن پرداخته شود، داشتن مناطق دیدنی و امکان میزبانی از هموطنان و گردشگران در عمده ایام سال، ظرفیت و فرصت استثنایی برای معرفی شایسته رشت فراهم آورده که باید به بهترین نحو مورد استفاده قرار گیرد.

وی با اشاره به پرداخت مطالبات ناجیان غریق، تصریح کرد: سال گذشته تمامی مطالبات ناجیان غریق پرداخت شد، البته تلاش‌های شوراهای اسلامی و دهیاران این مناطق انکارناپذیر است که جای قدردانی دارد، امسال باید یک شناگاه در این مناطق ایجاد شود.

عاشوری با تاکید بر اینکه شوراها و دهیاران با استقرار امکانات و آلاچیق‌های سنتی از ظرفیت‌های گردشگری مناطق خود استفاده کنند، گفت: انتظار داریم برنامه‌های فرهنگی در طرح‌های دریا با هدف ترویج عفاف و حجاب و اشاعه فرهنگ ناب اسلامی با همکاری دستگاه‌های متولی تقویت شود.

فرماندار رشت با تاکید بر لزوم مدیریت آسیب‌های اجتماعی در سواحل شهرستان رشت ادامه داد: برای توسعه بخش گردشگری در سواحل شهرستان رشت جذب سرمایه گذار در دستور کار قرار گرفته و فرمانداری شهرستان نیز قطعا همکاری لازم را در جذب و حمایت از سرمایه‌گذار در برنامه قرار می‌دهد.

وی با بیان اینکه ۶۰ نقطه حادثه‌خیز در سواحل رشت شناسایی شده و تحت پوشش قرار دارد، گفت: نیاز است صدا و سیما نسبت به فرهنگ‌سازی و اطلاع‌رسانی در خصوص سواحل در سطح کلان اقدام کند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • نخستین محموله خودروهای هیبریدی واردات قطعی به منطقه آزاد قشم رسید
  • منطقه آزاد چابهار در مسیر ساخت نیروگاه خورشیدی
  • نخستین محموله خودروهای هیبریدی واردات قطعی به قشم رسید
  • پوشش مناطق خطرآفرین دریا در دستور کار طرح سالم‌سازی
  • ۶۰ نقطه حادثه خیز در سواحل رشت شناسایی شد
  • یکپارچه‌سازی اراضی کشاورزی؛ گل یا پوچ
  • تخریب سازه‌های بتونی غیر مجاز و آزاد سازی سواحل نور
  • تخریب سازه‌های بتونی غیر مجاز و آزاد سازی سواحل شهرستان نور
  • جزیره قشم در نگاه سازمان مدیریت بحران جایگاه ویژه‌ای دارد
  • بهره گیری از ظرفیت‌های منطقه آزاد کیش با هدف خودکفایی مددجویان کمیته امداد