Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها ـ فرمانده انتظامی استان اصفهان گفت: با روندی که از سال گذشته برای کنترل جرایم آغاز شده تا کنون ادامه دارد و در ۱۰ ماهه امسال ۴۲ درصد جرایم خشن در استان اصفهان کاهش یافته است. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از اصفهان، سردار محمدرضا میرحیدری ظهر امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه با اشاره به تحریم ظالمانه دشمن و برنامه‌های که در حوزه فرهنگی برای تغییر نگاه ارزشمند ایران اسلامی دارند ، اظهار داشت: اجازه ندهیم دشمنان ذهن نسل جدید را با تبلیغات مسموم خودشان بدی‌های گذشته را خوب و خوبی‌های انقلاب اسلامی را بد جلوه بدهند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: همه کسانی که رهرور شهدا هستیم وظیفه داریم نگذاریم دشمنان برای تغییر نگاه نوجوانان و جوانان قدم بردارند و وجهه انقلاب اسلامی را خراب کنند.

فرمانده انتظامی استان اصفهان با بیان اینکه مقام معظم رهبری عنایت ویژه به نیروی انتظامی دارند، گفت: رسالت ما بیشتر شده و برای حفظ انقلاب اسلامی مصمم‌تر شده‌ایم و در مأموریت‌های خود با تلاش مضاعف و افزایش برنامه جهت دسترسی به راهبردها و گام‌هایی که حضرت آقا در گام دوم انقلاب تأکید دارند در اجرای فرامین با تمام وجود در خدمت نظام مردم باشد و اجازه نخواهیم داد بدخواهان خللی وارد کنند.

وی ادامه داد: امروزه با اتحاد دستگاه‌های امنیتی مصمم هستیم برای کنترل اشکالات شرایط اقتصادی و جغرافیایی از ابعاد مختلف چه در ارتباط با اتباع، مهاجرت‌ها و جرایم ناشی از آنها را با همصدایی با دستگاه‌های مسئول در سال جدید بهبود بخشیم.

سردار میرحیدری تصریح کرد: در ارتباط با سامانه 110 از اول فروردین سال 1400 تا30 دی ماه، میزان زنگ‌خور مرکز فوریت‌های پلیس  3میلیون و 569 هزار و 175 مورد تماس بوده که از این میزان 16 درصد مرتبط با حوزه ترافیک و تصادفات، یک درصد حوزه اقتصادی، یک درصد حوزه سایبری، 3 درصد مواد مخدر، 9 درصد مزاحمت‌ها، 11 درصد سرقت،  20 درصد درگیری و نزاع و 38 درصد سایر موارد بوده است.

فرمانده انتظامی استان اصفهان با اشاره به عدم آشنایی مردم با حوزه ماموریتی 110، اظهار داشت: متاسفانه تماس‌های غیر فوریتی که با ما گرفته می‌شود باعث اختلال در خدمت رسانی می‌شود می‌بایست آشنایی مردم با فعالیت‌های پلیسی خوب تبیین شود تا در انعکاس اخبار فوریتی وقت شبکه گرفته شود و ماموریت‌ها سریع‌تر و دقیق‌تر انجام شود و  حقوق شهروندان را دنبال کنند.

وی افزود: 21 درصد تماس‌ها غیر فوریتی بوده که باعث وقت گیری تیم‌های فوریتی و هم احتمالا با توجه به عدم حضور به موقع باعث نارضایتی افراد  می‌شود در حالیکه اگر آنها با اخبار هویت 110 آشنا بشوند، سرعت عمل پلیس بالا می رود.

سردار میرحیدری خاطرنشان کرد: روندی که از سال گذشته برای کنترل جرایم آغاز شده تا کنون ادامه دارد و در ده ماهه امسال 42 درصد جرایم خشن کاهش یافته، 86 درصد جرایم خشن کشف شده که نسبت به سال گذشته 8 درصد رشد داشته است، موضوع قتل با توجه به اقدامات انجام شده 7درصد کاهش داشته، 98 درصد آنها کشف شده که نشانگر ذکاوت و اراده قوی پلیس آگاهی است.

فرمانده انتظامی استان اصفهان: تمام برنامه‌های نظام استکباری تحت تأثیر انقلاب اسلامی استفرمانده انتظامی کردستان: جانمان را برای حفظ امنیت مردم فدا می‌کنیمفرمانده انتظامی فارس: قاتل شهید رنجبر؛ حین دستگیری حالت طبیعی نداشت

وی ادامه داد: سرقت به عنف 48 درصد کاهش داشته که بین استان‌ها سرآمد بودیم و نشانگر ذکاوت مردم اصفهان است و آگاه‌سازی که نسبت به هشدارهای پلیس داشتند باعث موفقیت استان شده است، سرقت در قالب مامور نما اداره گاز، آب حتی پلیس 56 درصد کاهش داشته، 5 درصد میزان سرقت‌ها کاهش، میزان کشفیات 56 درصد بوده که باید افزایش پیدا کنند، سرقت مغازه 31 درصد، سرقت منزل 28 درصد، سرقت اتومبیل 17درصد، سرقت موتور و کیف قاپی 16، سرقت احشام 20 درصد، سرقت داخل خودرو 19 درصد و سرقت قطعات 25 درصد کاهش داشته است.

سردار میرحیدری تصریح کرد: سرقت از اماکن افزایش یافته و با 4درصد رشد مواجه شده، در این حوزه دو کار باید در استان از جمله ساماندهی خریداران ضایعات و همراهی شهرداری در ارتباط با شرایط ساختمان‌های در حال احداث باید انجام شود.

فرمانده نیروی انتظامی استان اصفهان با بیان اینکه 29درصد میزان کیف قاپی و موبایل قاپی افزایش داشته گفت: کیف قاپی یا موبایل قاپی که در روز تشییع شهدای اخیر در روز شهادت حضرت زهرا(س) این موارد را شاهد بودیم این باند دستگیر شدند و تعدادی از گوشی‌ها کشف شده و بقیه هم در حال پیگیری است .

وی افزود: سرقت پلاک خودرو هم به منظور حمل قاچاق، وسرقت‌های خشن انجام می‌شود که 4 درصد افزایش داشته و افراد باید در پارک خودرو در مناطق دقت کنند و مالکان باید مراقب وسیله نقلیه خود باشد، مجرمانی که دستگیر می‌شوند چندین پلاک همراه خود دارند.

سردار میرحیدری خاطرنشان کرد: 10 ماه امسال 15درصد جرایم اقتصادی، جعل و کلاهبرداری 12 درصد و جرایم مالی 15 درصد کاهش یافته است و کلاهبرداری رایانه‌ای هم به دلیل ضعف دانش برخی از افراد جامعه اتفاق می‌افتد.

فرمانده انتظامی استان اصفهان با اشاره به تغییرات کشور همسایه و شکل گرفتن حاکمیت طالبان ، اظهار داشت: میزان قاچاق مواد مخدر تحت الشعاع قرار گرفته و  روند ورود مواد مخدر به کشور کاهشی بوده و در استان اصفهان 12 درصد کاهش داشته، کشفیات مواد مخدر و دستگیری قاچاقچیان 5 درصد افزایش داشته و نزدیک 41 تن مواد مخدر در استان کشف شده که تقریبا نزدیک به  32 تن تریاک، یک تن مورفین، 243 کیلو هرویین، 5 تن حشیش و مابقی سایر موادها بوده است.

وی افزود: دستگیری معتادان 46 درصد افزایش داشتیم و در خرده‌فروشان 11 درصد دستگیری افزایش داشته که مصمم هستیم در راستای بهبود شرایط استان، موضوع برخورد قاطع با خرده‌فروشان سطح محلات را با دستور مقام قضایی در صدر برنامه‌ها قرار دهیم.

سردار میرحیدری تصریح کرد: باندهای منهدم شده 22 درصد افزایش، 10 درصد کشف سلاح جنگی و زیر یک درصد سلاح شکاری، در حوزه قاچاق کالا 136 درصد  افزایش کشفیات سوخت بوده، کشف عتیقه‌جات بسیار افزایش داشته،کشف مواد محترقه کم خطر  3 هزار درصد و پر خطر 19 درصد رشد داشته و اقدامات خاصی برای 4شنبه آخر سال و تشدید نظارت‌ها، برخوردها و اعمال جرائم سنگین در دستور کار است.

فرمانده انتظامی استان اصفهان با بیان  قاچاق کالا و دستگیری، گفت: 32 درصد افزایش دستگیری در حوزه قاچاق کالا داشتیم و ارزش ریالی میزان کشفیات 87 درصد افزایش داشته و تعداد پرونده‌های تشکیل شده در این حوزه 45 درصد رشد داشته، در سال 1400 بیشتر تاکید ما بر قاچاقچیان کلان بوده و  افزایش پرونده‌های بالای 500 میلیون 79 درصد رشد داشته، بالای 100 میلیون 47 درصد رشد و بالای 10 میلیون 8 درصد کاهش داشته است که نشانگر این است سمت و سوی پلیس امنیت اقتصادی به سمت مبارزه با قاچاقچیان کلان است.

وی ادامه داد: تعداد خودروی حمل قاچاق 22 درصد افزایش داشته یکی از مشکلات سطح استان تردد شوتی‌ها است که امنیت محورها را تحت الشعاع قرار داده و طرحی با همکاری پلیس امنیت اقتصادی، پلیس راه، پلیس راهور و پلیس پیشگیری برای برخورد با آنها آغاز شده و کسانی که مبادرت به این کار دارند شناسایی می‌شوند و جرائم سنگینی در انتظار آنهاست.

سردار میرحیدری خاطرنشان کرد: کشفیات مواد الکلی 25 درصد و تعداد برخورد با  تولیدکنندگان مشروبات 23 درصد رشد داشته از مردم می‌خواهیم در صورت مشاهده با 110 تماس بگیرند و اطلاع بدهند.

فرمانده نیروی انتظامی استان اصفهان با اشاره به میزان تصادفات درون شهری حوزه پلیس راهور، اظهار داشت 8 درصد کاهش میزان متوفیان و 5 درصد کاهش میزان جرحی‌ها بوده و متاسفانه تعداد تصادفات شهری 15 درصد افزایش داشته  اما این شرایط در شأن و منزلت اصفهان نیست.

وی افزود: در حوزه برون شهری آمار تصادفات و فوتی‌ها رشد صعودی داشته و امیدواریم با توجه به نزدیک شدن به پایان سال بتوانیم این تصادفات را با رعایت نکات ایمنی و مقررات کاهش بدهیم، حجم قابل توجهی از میزان سفر در استان، عبوری هستند طولانی بودن محورها باعث شده میزان عبوری‌ها افزایش پیدا کند.

سردار میر حیدری تصریح کرد: با توجه به کثرت مهاجر به اصفهان باید اقدامات فرهنگی انجام شود از 4 ماهه گذشته نزاع و درگیری روند کاهشی داشته ولی باز هم زیاد است و باید کم شود، نزاع و درگیری 8 درصد کاهش و متاسفانه دستگیری دسته جمعی 5 درصد افزایش داشته است.

فرمانده انتظامی استان اصفهان با بیان اینکه غیر از طرح‌هایی که کشوری ابلاغ می‌شود طرح‌های استانی هم اجرا می‌شود گفت: طرح‌های قدس از ماه رمضان در 4 مرحله طرح محرم در 4 مرحله طرح ذوالفقار بعد از ماه صفر آغاز شده و مرحله 10 را اجرا می‌کنیم الویت اول ما استقرار نظم و امنیت و برخورد با به هم زنندگان نظم است و با تمام قوا مقابله می‌کنیم.

انتهای پیام/166/ش

منبع: تسنیم

کلیدواژه: فرمانده انتظامی استان اصفهان فرمانده انتظامی استان اصفهان انتظامی استان اصفهان درصد افزایش داشته درصد کاهش داشته سردار میرحیدری درصد رشد داشته انقلاب اسلامی درصد جرایم 8 درصد کاهش مواد مخدر جرایم خشن آغاز شده کشف شده

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۳۴۰۲۸۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دستگیری باند سارقان مشاعات ساختمان در بندرانزلی

فرمانده انتظامی بندرانزلی از دستگیری اعضای باند ۳ نفره سارقان مشاعات ساختمانی‌های این شهرستان و کشف ۴ فقره پرونده سرقت خبر داد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از گیلان و به نقل از پایگاه خبری پلیس گیلان، امیر وهاب‌زاده اظهار کرد: با وقوع چند فقره سرقت از مشاعات ساختمان در شهرستان بندرانزلی، بلافاصله پیگیری موضوع در دستور کار کارآگاهان پلیس آگاهی قرار گرفت.

وی افزود: پس از انجام تحقیقات و اقدامات فنی، سارقان این پرونده‌ها و محل اختفاء آنان شناسایی و این افراد طی عملیات‌های جداگانه دستگیر شدند.

فرمانده انتظامی شهرستان بندرانزلی خاطرنشان کرد: سارقان ۲۹، ۳۲ و ۳۵ ساله به چهار فقره سرقت از مشاعات ساختمان اعتراف کردند و پس از تکمیل پرونده برای سیر مراحل قانونی در اختیار مرجع قضائی قرار گرفتند.

وهاب‌زاده، رعایت نکردن نکات حفاظتی و ایمنی را مهمترین عامل سوء‌استفاده سارقان دانست و تصریح کرد: نقش مردم در این زمینه و توجه به هشدارها و توصیه‌های پلیس نقش به‌سزایی در پیشگیری از وقوع سرقت دارد.

کد خبر 749177

دیگر خبرها

  • دستگیری سارق سابقه‌دار کابل‌های مخابراتی در اسفراین
  • دستگیری سارقان اماکن خصوصی و خانه باغ‌ها در مهاباد
  • پلیس در خرمشهر ۱۳ فقره سرقت کشف کرد
  • باتری‌دزد ارومیه به آخر خط رسید
  • دستگیری باند سارقان مشاعات ساختمان در بندرانزلی
  • ۹۰ درصد از جرایم فضای مجازی در لرستان کشف شد
  • تخصیص ۴۰۰ میلیارد تومان اعتبار به ایمن‌سازی نقاط حادثه‌خیز
  • بارش‌ها در ایران ۹ درصد افزایش یافت / کاهش ۸ درصدی ورودی آب به سدهای کشور
  • وقوع سرقت در سیستان و بلوچستان ۱۸ درصد کاهش یافت
  • سرقت در ورامین دستگیری در مشهد