Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «اقتصاد آنلاین»
2024-04-28@18:59:22 GMT

افرادی که از آمپول می ترسند بخوانند!

تاریخ انتشار: ۲۰ بهمن ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۳۴۰۵۲۴

‍‍‍‍‍‍

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از باشگاه خبرنگاران؛ اکونومیست، بسیاری از مردم از سوزن آمپول هراس دارند و به همین دلیل نیز ممکن است بخش فراوانی از این افراد از تزریق واکسن کرونا تا کنون خودداری کرده باشند؛ چرا که آنها نمی خواهند ناراحتی تزریق به وسیله سوزن را تحمل کنند.

یک اختراع جدید می‌تواند برای بسیاری از افرادی که ازسوزن آمپول هراس دارند، مفید باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مواد حیاتی واکسن کرونا،مولکولهای شکننده mRNA هستند و به همین دلیل این واکسن‌ها را نمی‌توان بصورت خوراکی مصرف کرد؛ چرا که mRNA می تواند به سرعت بوسیله اسیدهای داخل شکم از بین بروند.

دو محقق دانشگاه «ام آی تی» آمریکا به نام های «دکتر لانگر» و «دکتر تراورسو» با توجه به این چالش، به دنبال پاسخ به این پرسش رفتند که آیا ممکن است که بتوان چیزی را طراحی کرد که بتواند داخل شکم باقی مانده و پس از آن داروی خود را در آنجا تزریق کند.

سیستمی که این دو محقق اختراع کرده اند، در ابعاد یک کپسول بزرگ است که با ژلاتین روکش شده و به شکل پوسته لاک پشت شکل گرفته است و با خود سوزنی دارد که می تواند تنها زمانی که قسمت صاف این اختراع در بدن جای می گیرد، این سوزن به لایه شکم وارد شود و دارو را بدون درد وارد دیواره شکم کند.

نتایج کار این دو پژوهشگر نشان داد که می توان بدون نیاز به تزریق ناخوشایند آمپول در بازو، واکسن های مبتنی بر mRNA را به داخل بدن تزریق کرد. گفتنی است این دو محقق دانشگاه ام آی تی آمریکا نتایج کار خود را در مجله « Matter» نیز به چاپ رسانده اند.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان این مطلب برایم مفید است بلی ۰ نفر این پست را پسندیده اند لینک کوتاه لینک کپی شد آمپول ترس از آمپول واکسن کرونا بازارچه آنلاین گوشی موبایل گوشی ال جی گوشی اپل، آیفون گوشی آنر اخبار مرتبط تعطیلی عمومی در اپیدمی ها اثر بخش است؟ هشدار؛ افزایش تصاعدی بستری های اومیکرون به زودی افزایش ۵۰ برابری مرگ و میر کرونایی در واکسن نزده‌ها بیش از ۳۹۴هزار دوز واکسن کرونا تزریق شد ۳۹۰۸۵ بیمار جدید کرونا شناسایی شد توضیح وزارت بهداشت درباره عدم تقلبی بودن این واکسن ارسال نظر

قیمت مسکن صرافی ارز دیجیتال خرید ارز دیجیتال نقشه مترو تهران تقویم ۱۴۰۰ شرایط فروش خودرو ثبت نام ایران خودرو ثبت نام سایپا نمودار تغییرات قیمت طلا . ارز . شاخص بورس آخرین خبر ها تحریم های روسیه چگونه به اتحادیه اروپا ضربه می زند؟ جشنواره زمستانی با من، تخفیف روی فاکتور و قرعه‌ کشی جوایز نقدی خودروهای ۲۰۱۸ فولکس چند؟ + جدول قیمت کامل (۲۰ بهمن ۱۴۰۰) افرادی که از آمپول می ترسند بخوانند! نقشه راه تجاری ایران و عمان تصویب شد خودروی ایرانی هم قیمت خانه شد! + جدول همسان سازی حقوق بازنشستگان در سال آینده ادامه دارد؟ فیسبوک و تیک تاک؛ کدامیک پیروز میدان است؟ میوه ای که برگش سفیدی مو را درمان می کند اگه خریدار ب ام و هستید بخوانید + جدول قیمت کامل (۲۰ بهمن ۱۴۰۰) راهنمای خرید میلگرد آش محلی ای که دوای سرماخوردگی و کم خونی است آمار بستری های مبتلا به اومیکرون ۳ برابر شد آمادگی ایران برای مشارکت در اکتشاف معادن عمان ضرب الاجل مجدد آمریکا برای توافق طرح صیانت یا خودسانسوری بین المللی وضعیت اجاره مسکن کدام شهرها هشدار آمیز است؟ میادین میوه و تره بار تهران ۲۲ بهمن تعطیل است نفت، ۱۲۰ دلاری می شود؟ تعطیلی عمومی در اپیدمی ها اثر بخش است؟ یخچال فریزرهای دوقلوی ارزان (جدول) ورود کامیون پیشرفته امپاور BD۵۰۰ بهمن دیزل به بازار برنج دولتی زیر قیمت تمام شده خرید ارزان ترین پژوی ایرانی چند؟ + جدول قیمت کامل (۲۰ بهمن ۱۴۰۰) زمان اعلام نتایج آزمون استخدامی فرزندان شهدا و جانبازان افزایش تعداد گلبول های قرمز خون با این روش درباره ویتامین B۱۵ بیشتر بدانید! تامین پایدار مواد اولیه ذوب آهن در دستور کار است نحوه محاسبه شمش بلوم و مقاطع طولی تغییر کرد/ تلاش برای جلوگیری از ریزش قیمت‌ ها بیت کوین های سرقت شده از بیتفینکس پیدا شد چرا مرگ و میر اومیکرون سه رقمی شد؟ تشخیص آسان کبد چرب با این علایم! تحرکات روزانه صندوق‌ های قابل معامله / کمند با ۳۳۰میلیارد تومان صدرنشین ارزش معاملات صندوق‌ ها شد ​رانت بزرگ دولت برای صرافان! دوره قرنطینه اومیکرون در کودکان چند روز شد؟ فرود آمدن قو در فضای مه آلود سد کوثر گچساران + فیلم ارزان ترین محصول سایپا چند؟ + جدول قیمت کامل (۲۰ بهمن ۱۴۰۰) هشدار؛ افزایش تصاعدی بستری های اومیکرون به زودی لغو خرید سربازی، افزایش حقوق سربازان را منتفی می کند؟ قیمت ۱۰ رمزارز برتر بازار(۲۰ بهمن) اعطای تسهیلات کلان بانکی شفاف می شود نوسان شدید قیمت وام مسکن؛ یک سوم مبلغ وام مسکن از بین رفت تاثیر زمان خواب در لاغری! قیمت جدید پرفروش‌ترین جاروبرقی‌ های بازار تاثیر گرفتن دست عزیزانتان برسلامتی رییسی: هزینه برای ارتقاء هنر و افزایش خلق آثار هنری سرمایه‌گذاری است درمان لکنت زبان با این تمرینات کوییک از پژو ۲۰۶ گران تر شد + جدول قیمت ها ظهور گونه جدید کرونا در جهان «فزر» چقدر کشف قیمت شد؟ DokwxNAm2RGmAAYq(1)-svg حوزه های پوشش خبری صفحه نخست  اقتصاد کلان  مسکن  طلا و ارز  خودرو  بورس  بیمه  بازرگانی  انرژی  صنعت  شهر  فناوری شبکه های اجتماعی  درباره ما  تماس با ما آرشیو  تبلیغات اخبار بیمه

کلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ و متعلق به

پایگاه خبری اقتصادآنلاین

میباشد و استفاده از آن با ذکر منبع بلامانع است.

طراحی سایت خبری و خبرگزاری آسام

منبع: اقتصاد آنلاین

کلیدواژه: آمپول ترس از آمپول واکسن کرونا جدول قیمت کامل ۲۰ بهمن ۱۴۰۰ واکسن کرونا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۳۴۰۵۲۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ورود واکسن روتاویروس به برنامه ایمن‌سازی کشور

بنابر اعلام وزارت بهداشت واکسن روتاویروس به برنامه ایمن‌سازی کودکان کشور وارد شد.

به گزارش ایسنا، واکسن خوراکی روتاویروس جهت پیشگیری از اسهال‌های ناشی از این روتاویروس برای شیرخواران تجویز می‌شود.

بنابر اعلام وزارت بهداشت شروع این برنامه از دانشگاه‌های علوم پزشکی هرمزگان و بوشهر و در شیرخواران ٢ ماهه است.

دکتر عرشی - رییس مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت پیش از این اعلام کرده بود که واکسن روتاویروس در سنین ۲ و ۴ و ۶ ماهگی تزریق می‌شود و واکسیناسیون روتاویروس حداقل از سالانه ۱۰ هزار بیماری اسهال شدید و نیاز به بستری جلوگیری خواهد کرد.

همچنین اواخر سال گذشته واکسن پنوموکوک به برنامه واکسیناسیون کشوری وارد شد و اجرای آن از بندر خمیر هرمزگان شروع شد. بنابر اعلام رییس مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت این واکسن نیز در سنین ۲ و ۴ و ۱۲ ماهگی تزریق می‌شود و می‌تواند سالانه از ۱۵۰۰ مرگ کودکان جلوگیری کند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • یک واکسن دیگر در لیست واکسیناسیون کودکان ایرانی
  • واکسن روتاویروس به جدول واکسیناسیون کشوری اضافه می‌شود
  • دو میلیون بریتانیایی هنوز درگیر کرونا هستند
  • ورود واکسن روتاویروس به برنامه ایمن‌سازی کشور
  • افرادی که سهام عدالت دریافت نکرده‌اند بخوانند
  • افرادی که سهام عدالت دریافت نکرده اند این مطلب را بخوانند
  • شکایت بازیکن فرانسوی از فایزر و بیونتک به دلیل عوارض واکسن کرونا
  • واکسن کرونا باعث پایان فوتبال من شد!
  • آغاز واکسیناسیون حجاج در آذربایجان شرقی
  • تزریق و تلقیح بیش از ۱۶۱ هزار دز واکسن فلج اطفال در همدان