Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-05-04@02:29:17 GMT

رایزنی تلفنی سید ابراهیم رئیسی و نخست‌وزیر ژاپن

تاریخ انتشار: ۲۰ بهمن ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۳۴۱۳۸۸

رایزنی تلفنی سید ابراهیم رئیسی و نخست‌وزیر ژاپن

رئیس‌جمهور ایران و نخست‌وزیر ژاپن در گفت‌وگویی تلفنی درخصوص تقویت روابط دوجانبه به رایزنی پرداخت.

به گزارش ایسنا، وزارت خارجه ژاپن روز چهارشنبه با صدور بیانیه‌ای نوشت: فومیو کیشیدا، نخست‌وزیر ژاپن و آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی، رئیس‌جمهور ایران گفت‌وگویی تلفنی داشتند.

در این بیانیه آمده است: نخست‌وزیر کیشیدا تمایل خود را نسبت به همکاری با رئیس‌جمهور رئیسی جهت تقویت هرچه بیشتر روابط تاریخی و دوستانه میان ایران و ژاپن ابراز کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس‌جمهور رئیسی نیز در پاسخ تمایل خود را نسبت به همکاری با نخست‌وزیر کیشیدا جهت توسعه روابط میان ایران و ژاپن - که روابط دیپلماتیک آن‌ها به بیش از ۹۰ سال پیش بازمی‌گردد - ابراز کرد.
در ادامه بیانیه آمده است: سران دو کشور با توجه به شرایط اخیر درخصوص برنامه‌ جامع اقدام مشترک(برجام) به تبادل نظر صریح پرداختند.

نخست‌وزیر کیشیدا عنوان کرد که ژاپن به طور مداوم از برجام حمایت کرده و نسبت به بازگشت به پایبندی‌های برجامی توسط طرفین ابراز امیدواری می‌کند. دو طرف توافق کردند درخصوص این مسئله ارتباطات نزدیکی داشته باشند.


در انتهای این بیانیه نوشته شده است: سران دو کشور همچنین درخصوص شرایط پیرامون خاورمیانه از جمله یمن به تبادل‌نظر پرداختند.
انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: سید ابراهیم رئیسی روابط ایران ژاپن فومیو کیشیدا نخست وزیر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۳۴۱۳۸۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تماس تلفنی پوتین و امامعلی رحمان

روسای جمهور تاجیکستان و روسیه در تماس تلفنی به رایزنی درباره روابط دوجانبه و همکاری برای مقابله با تهدیدهای مشترک پرداختند.

به گزارش ایسنا، «امامعلی رحمان» رییس‌جمهور تاجیکستان و «ولادیمیر پوتین» رئیس‌جمهور روسیه در تماسی تلفنی به تبادل نظر درباره همکاری میان دو کشور و مقابله با تهدید تروریسم و مهاجرت پرداختند.

در بیانیه کرملین آمده است رؤسای‌جمهور درباره برخی مسائل مربوط به روابط دوجانبه گفتگوی سازنده‌ای داشتند، از جمله درباره همکاری در مبارزه با تهدید تروریسم و مهاجرت.

به گفته کرملین، در این باره توافق شد که سازوکارهای تعامل میان وزارتخانه‌ها و ادارات مربوطه در دو کشور بهبود یابد.

این دو تن همچنین اظهار کردند تلاش‌های شدت‌یافته برخی جریانات برای تشدید تصنعی تنش‌ها بر سر مسئله نیروهای کاری مهاجر، خنثی خواهد شد و این مسائل نمی‌توانند به روابط دوستانه میان دو کشور آسیبی وارد کنند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • تماس تلفنی پوتین و امامعلی رحمان
  • انتقاد وزیر خارجه اسرائیل از رئیس‌جمهور کلمبیا
  • نشان خورشید تابان از سوی امپراطور ژاپن به معصومه ابتکار اعطا شد + عکس ها
  • حکم رئیس دانشگاه تهران برای جمیله علم الهدی، همسر ابراهیم رئیسی
  • حکم رئیس دانشگاه تهران برای جمیله علم‌الهدی، همسر ابراهیم رئیسی
  • رایزنی سفیر ایران با معاون نخست وزیر عمان در امور دفاعی
  • رایزنی تلفنی وزیران خارجه ایران و قطر در مورد آخرین تحولات فلسطین
  • دیدار امیرعبداللهیان با نخست‌وزیر بورکینافاسو
  • دیدار نخست‌وزیر بورکینافاسو با امیرعبداللهیان
  • تحولات غزه؛ محور رایزنی تلفنی امیر قطر و رئیس‌جمهور مصر