Web Analytics Made Easy - Statcounter

موسی بزرگ‌اصل در نشست خبری امروز با بیان اینکه امروز ٩٠ درصد حسابرسی‌ها توسط بخش خصوصی انجام می‌شود، اظهارداشت: تنها حدود ١٠ درصد از حسابرسی‌ها از سوی سازمان حسابرسی انجام می‌شود و سازمان فقط برای شرکت‌های دولتی حسابرسی را انجام می‌دهد.

وی ادامه داد: از حدود ٣٧٠ شرکت‌های پیوست ٣ قانون بودجه، ٣٣٠ شرکت توسط سازمان حسابرسی مورد بررسی قرار می‌گیرند و حسابرسی می‌شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بین این شرکت‌ها فقط بانک مرکزی و صدا و سیما را مورد حسابرسی قرار نمی‌دهیم.

مدیرعامل سازمان حسابرسی کشور با اشاره به انواع سطح حسابرسی گفت: گزارش مقبول، گزارش مشروط، گزارش مردود و گزارش عدم اظهار نظر از جمله سطوح گزارش‌های حسابرسی هستند.

بزرگ‌اصل ادامه داد: در حالی در سال ١٣۶٨ گزارش‌های مقبول یک درصد بوده امسال این عدد به ۵٠ درصد رسیده‌است.

وی تاکید کرد: در حال حاضر تعداد گزارش‌های مشروط ۵٠ درصد است که این عدد رضایت بخش نیست.

مدیرعامل سازمان حسابرسی با اشاره به سو استفاده‌های انجام شده در بازار سرمایه درباره تجدید ارزیابی‌ها تاکید کرد: استانداردهای حسابرسی پایه شفافیت و کارآمدی شرکت‌ها و اقتصاد محسوب می‌شود و رعایت دقیق آنها ضروری است. برخی از استانداردها مربوط به تجدید ارزیابی شرکت‌ها و افزایش سرمایه از محل تجدید ارزیابی‌ها است و اتفاقا یکی از آسیب‌های بازار سرمایه در سال‌های ٩٨ و ٩٩ به همین موضوع برمی‌گردد.

وی ادامه داد: تجدید ارزیابی هیچ اثری بر ارزش شرکت‌ها ندارد و در این روند فقط دفاتر شرکت‌ها به روز می‌شود و بر شفافیت می‌افزاید و اساسا در شرکت‌ها ملاک سودآوری‌های آتی است.

بزرگ‌اصل تاکید کرد: عده‌ای به دلیل بی‌اطلاعی مردم از این موضوعات از بازار سرمایه سو استفاده کردند و ارزش شرکت را چند برابر نشان دادند و مردمی که از این موضوعات اطلاعی نداشتند در بازار سرمایه متوجه ضرر و زیان شدند.

وی ادامه داد: البته سازمان حسابرسی در استانداردها این موضوع را ممنوع اعلام کرده است اما فکر نمی‌کردیم تجدید ارزیابی و افزایش سرمایه ناشی از آن چنین موجی را ایجاد کند و عده‌ای در بازار سرمایه در این حوزه از آب گل آلود ماهی بگیرند.

موسوی اصل در پاسخ به سوالی مبنی بر شرکت‌های زیانده دولتی گفت: از ۳۳۰ شرکتی که ما بررسی کردیم ۲۰۰ تای آنها زیان ده بودند به طور کلی شرکت های پیوست ۳ قانون بودجه ۳۵ هزار میلیارد تومان زیانداشتند که به صورت تلفیقی و با حذف معاملات درون سازمانی انجام شده است.

وی با بیان اینکه بالای ۹۰ درصد این زیان مربوط به ۱۰ شرکت دولتی است افزو:در سوددهی شرکت های دولتی ۴۸ هزار میلیارد تومان بوده است که شرکت ملی نفت با ۱۴ هزار میلیارد تومان، صندوق توسعه که البته در پیوست قانون بودجه نمی‌آید، ایمیدرو و شرکت ملی صنایع پتروشیمی که واقعا هم سودده هست با ۳۰ همت که ۷ تای ان مربوط به دولت است در راس آنها قرار دارد.

وی افزود در مورد شرکت‌های زیانده دولتی بانک ملی با ۱۴ هزار میلیارد تومان، برق حرارتی با ۱۳ هزار میلیارد تومان، توانیر و شرکت بازرگانی دولتی با هزار میلیارد تومان، شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده های نفتی با ۹ هزار میلیارد تومان، شرکت مدیریت منابع آب با سه هزار و هفتصد میلیارد تومان آب،سازمان بیمه سلامت با ۱۸۰۰میلیارد تومان، آب و فاضلاب با ۱۶۰۰، شرکت گاز و هواپیمایی جمهوری اسلامی هرکدام با ۱۵۰۰ میلیارد تومان با از جمله آنها قرار دارد.

مدیرعامل سازمان بازرسی تاکید کرد: البته باید توجه داشت اکثر این اینها مربوط به تکالیفی است که دولت بر عهده آنها گذاشته است مثل خرید و فروش گندم برای شرکت بازرگانی دولتی یا تسهیلات تکلیفی که بر عهده بانک ملی گذاشته شده است و در واقع می توان گفت این مبالغ زیان نیستند و یارانه پنهانی هستند که دولت می‌دهد.

وی افزود: از این جهت که نمی توان فهمید شرکت‌های دولتی حاکمیتی هستند یا تجاری عملکردشان مخدوش است و نمی توان قضاوت صحیحی درباره آنها کرد.

۲۲۳۲۲۷

کد خبر 1601473

منبع: خبرآنلاین

کلیدواژه: دولت سیزدهم سازمان صدا و سیما بانک ملی هزار میلیارد تومان سازمان حسابرسی تجدید ارزیابی بازار سرمایه شرکت ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khabaronline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرآنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۳۴۱۵۸۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

15 درصد حقوق بازیکنان استقلال پرداخت شد

هلدینگ خلیج فارس‌ محدودیتی برای مدیرعامل باشگاه استقلال ایجاد نکرده است.

طرفداری | با پیگیری مدیرعامل استقلال و مساعدت مدیرعامل مالک جدید این باشگاه، 15درصد مطالبات بازیکنان تیم پرداخت شد.

با پیگیری و مساعدت مدیرعامل هلدینگ خلیج فارس، بازیکنان استقلال پیش از دیدار با تراکتور شارژ مالی شدند. در جلسه مدیران باشگاه با عبدالعلی علی‌عسکری پیشنهاد پرداخت ۱۵ درصد از مطالبات اعضای تیم توسط مدیرعامل ارائه شد.

خطیر در این جلسه اعلام می‌کند با توجه به اینکه بانک شهر مبلغی را به بازیکنان پرسپولیس پرداخت کرده، بهتر است مالک جدید استقلال نیز این کار را انجام بدهد تا قبل از بازی حساس و مهم مقابل تراکتور، انگیزه و روحیه تیم بالاتر برود.

احمد شهریاری نماینده هلدینگ خلیج فارس در باشگاه استقلال، توصیه می‌کند این پول پس از بازی پرداخت شود تا بازیکنان قبل از بازی درگیر مسائل مالی نشوند. بااینحال مدیرعامل استقلال با پیگیری مستقیم از طریق علی‌عسکری مدیرعامل هلدینگ خلیج فارس، پرداخت ۱۵ درصد مطالبات اعضای تیم را پیش از بازی با تراکتور، عملی می‌کند.

همچنین براساس پیگیری‌ها مشخص شد، هلدینگ خلیج فارس‌ محدودیتی برای مدیرعامل باشگاه استقلال ایجاد نکرده است و آن‌ها با نظارت شهریاری در جلسات هیات مدیره، به کارشان ادامه خواهند داد.

از دست ندهید ????????????????????????

کری عجیب ستاره سپاهان برای پرسپولیس؛ داستان پلنگ و تمساح هالند سیبیلو؛ استایل عجیب غول نروژی تعجب بایرن مونیخ از پدرخوانده: چرا آن حرف‌ها را زدی؟  سرمربی شمس‌آذر: بین ما و پرسپولیس فرق نگذارید

دیگر خبرها

  • ایجاد ۵ هزار مترمکعب ظرفیت مخازن آب در طرح جهاد آبرسانی به روستا‌های کردستان
  • نامه سرپرست سازمان خصوصی‌سازی به تاج درباره پرسپولیس و استقلال
  • 15 درصد حقوق بازیکنان استقلال پرداخت شد
  • برق حرارتی یک ساله ۲۰ همت ضرر کرد
  • تامین ۶۵ درصد اعتبارات شرکت‌های دولتی از محل نفت
  • موافقت مجلس با جدول مربوط به هزینه‌کرد یک درصد از هزینه‌های شرکت‌های دولتی
  • ضریب نفوذ گاز طبیعی در شهر قم ۹۹.۵ درصد است
  • ۲۳ درصد درآمد بودجه از سودِ سهام روی دوش بانک مرکزی
  • مدیرعامل سازمان پسماند: شکایت تهرانی‌ها در حوزه پسماند ۶۵ درصد کاهش یافت/ تهران از پاریس تمیزتر است
  • تولید متانول سبلان ۶۹ درصد افزایش یافت