Web Analytics Made Easy - Statcounter

باشگاه خبرنگاران جوان - آرارات میرزویان، وزیر امور خارجه ارمنستان، امروز (چهارشنبه) در نامه تبریکی به حسین امیرعبداللهیان، همتای ایرانی خود به مناسبت سی‌اُمین سالگرد برقراری روابط دیپلماتیک دوکشور، اعلام کرد که ارمنستان مایل است روابط دوستانه خود را با ایران برای رفاه دو ملت و برقرای صلح در منطقه تقویت کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گزارش پایگاه خبری آرکا، آرارات میرزویان، در پیام خود با اشاره به اینکه روابط ارمنستان و ایران مبتنی بر احترام متقابل و همکاری‌های نزدیک   ناگسستنی است، اعلام کرد که رابطه دو کشور همچنین در طول این چند صد سال پر از چالش‌های فراوان بوده است.

در ۲۰ بهمن سال ۱۳۷۰ ایران و امرنستان با امضای قراردادری در تهران، برقراری روابط دیپلماتیک بین جمهوری ارمنستان و ایرام را اعلام کردند. چند ماه بعد از این قرارداد، سفارت‌های دوکشور در تهران و ایروان افتتاح شد.

ایران یکی از شرکای مهم سیاست خارجی و اقتصادی ارمنستان است. پروژه‌های زیربنایی بزرگی توسط دو کشور در زمینه‌های انرژی، حمل‌ونقل، کشاورزی، داروسازی و سایر بخش‌ها در حال اجراست. ارمنستان از میان ۴ کشور همسایه خود فقط با ایران و گرجستان مرز‌های دولتی باز دارد. مقامات ایرانی نیز به دنبال تقویت روابط تجاری و سیاسی با کشور‌های اتحادیه اروپا از طریق خاک ارمنستان هستند.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: وزیر امور خارجه ارمنستان حسین امیرعبداللهیان آرارات میرزویان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۳۴۱۶۶۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سنگال دنبال روابط تجاری و اقتصادی با ایران است

به گزارش خبرنگار مهر، «سالیو نیانگ دینگ» بعد از ظهر چهارشنبه در دیدار با رئیس اتاق بازرگانی گیلان اظهار کرد: هدف از سفر به گیلان توسعه همکاری و ارتباط بیشتر با تجار و بازرگانان این استان است.

سفیر سنگال با اشاره به ظرفیت‌های گیلان در ابعاد مختلف بیان کرد: سفر به استان‌ها موضوعی است که همیشه پیگیری می‌کنیم تا ظرفیت‌ها و توانمندی‌های مناطق مختلف را بشناسیم.

دینگ با تاکید بر گسترش روابط و مناسبات تجاری سنگال با ایران اضافه کرد: سفر به استان‌ها بر اساس نیازسنجی کشور و برای رفع این نیازها صورت می‌گیرد.

به گفته وی توسعه روابط تجاری و اقتصادی خروجی نشست‌ها، سفرها و دیدارهای دیپلماتیک است.

سفیر سنگال با بیان اینکه پس از یک دهه کمیسیون مشترک میان ایران و سنگال در دسامبر (دیماه) گذشته شکل گرفت، گفت: تصمیمات مهمی در بخش‌های مختلف کشاورزی در این کمیسیون مشترک اتخاذ شد که نتیجه آن سفر سه گروه اقتصادی از سنگال در بخش‌های دامداری، پرورش ماهی و مکانیک به ایران بود.

دینگ با اشاره به حضور و بازدید رئیس اتاق بازرگانی کشورش از غرفه استان گیلان در نمایشگاه اکس پو۲۰۲۴ تهران، گ اضافه کرد: گیلان یکی از استان‌های هدف برای توسعه روابط تجاری با سنگال است و در سه سال گذشته گروهای تجاری مختلفی از ۲ کشور بازدید داشتند و در این راستا زمینه‌های سرمایه گذاری‌های زیادی بین دو کشور بررسی و پیگیری شد.

به گفته وی سطح سیاسی ۲ کشور بسیار عالی بوده و دیدار ۲ رئیس جمهور ایران و سنگال در آفریقای جنوبی نیز موجب شد در بخش‌های مختلفی مانند کشاورزی، پتروشیمی و سایر حوزه‌ها برای مستحکم‌تر کردن روابط تلاش بیشتری داشته باشیم.

سفیر سنگال با اشاره به اینکه این کشور برای کاهش همکاری‌ها با کشورهای غربی به دنبال برقراری ارتباط بیشتر با ایران است، گفت: ایران یکی از برترین مدل‌های جهان در حوزه توسعه اقتصادی است تا بتواند مسیر پیشرفت را طی کند.

گشایش اقتصادی از طریق ریل رشت_ کاسپین

«قاسم رضائیان» رئیس اتاق بازرگانی گیلان هم در این دیدار با تاکید بر ارتباط بیشتر بین اتاق‌های بازرگانی ۲ کشور ایران و سنگال اظهار کرد: رسالت اتاق بازرگانی گیلان برقراری ارتباط بیشتر و افزایش تراز تجاری است.

وی با بیان اینکه گیلان استانی سرسبز و برخوردار از آب و هوای دلنشین است، افزود: حدود ۹۰ درصد چای ایران در گیلان تولید می‌شود که طبیعی‌ترین چای دنیاست، همچنین این استان با کیفیت ترین برنج دنیا، سالم‌ترین و لذیذ ترین زیتون جهان، بیشترین تولید کیوی، ۲۲ نوع دمنوش، محصول بادام زمینی، پنج گمرک و سه بندر دارد.

رئیس اتاق بازرگانی گیلان با بیان اینکه افتتاح ریل راه آهن رشت- کاسپین به ریل سراسری روابط تجاری بین ۲ کشور را گسترش می‌دهد، گفت: بسیاری از شرکت‌های تولیدی ایران در کشورهای آفریقایی تجارت فرا سرزمینی دارند که امیدواریم در این زمینه با کشور سنگال هم این همکاری‌ها را بسط دهیم

کد خبر 6100854

دیگر خبرها

  • رایزنی ایران و تاجیکستان درمورد تقویت روابط دوجانبه
  • تقویت روابط تجاری ایران و کره جنوبی
  • باقری:همکاری تهران و دوشنبه برای مقابله با تروریسم ضروری است
  • ایران و تاجیکستان باید از ظرفیت‌های سازمان‌های منطقه‌ای بهره برند
  • سنگال به دنبال روابط تجاری و اقتصادی با ایران است
  • سنگال دنبال روابط تجاری و اقتصادی با ایران است
  • سفر بارزانی به تهران، یک تحول مهم
  • تقویت زیرساخت‌های شرق کشور، همکاری‌های اقتصادی ایران و افغانستان را به دنبال دارد
  • اهمیت پیام‌های رئیس اقلیم کردستان عراق در تهران
  • بارندگی شدید و سیل از دبی به سمت ارمنستان روان شد | فیلم