Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری برنا»
2024-04-29@14:43:40 GMT

آب های رودخانه‌های خوی هدر می روند

تاریخ انتشار: ۲۰ بهمن ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۳۴۱۷۱۵

آب های رودخانه‌های خوی هدر می روند

نماینده خوی و چایپاره گفت: آب های رودخانه‌های خوی هدر می روند و باید فکری به این موضوع کرد.

به گزارش خبرگزاری برنا از آذربایجان‌غربی، عادل نجف زاده در نشست خبری خود با خبرنگاران ضمن اشاره به مشکل کم آبی در خوی گفت: طرح انتقال آب شرب خوی از سد آغچای حدود ۱۶۸۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد که ضمن پیگیری از مجاری دولتی، با توجه به هزینه بالای آن به دنبال فاینانس و استفاده از بخش خصوصی و یا اعتبارات بانکی هستیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با تاکید بر اینکه تامین آب شرب خوی به تنهایی برای رفع مشکل کم آبی خوی کافی نیست، اضافه نمود: متاسفانه در حالی که آب های رودخانه های خوی هدر می روند، دشت خوی به علت استفاده بی رویه از آبهای زیرزمینی دچار نشست شده و برای رفع آن و تامین آب کشاورزی و صنعتی باید سد سازی و ذخیره آب انجام بگیرد.

نماینده مردم خوی و چایپاره تاکید کرد: با پیگیری های مستمر موفق شدیم از وزیر نیرو مجوز احداث سد الند را بگیریم و هم اکنون در منطقه بالاتر از روستای قریس چاه های مطالعاتی حفر شده و در برآورد اولیه مشکلی برای احداث سد مشاهده نشده و مطالعات تکمیلی ادامه دارد و تا خرداد ماه نتیجه نهایی اعلام خواهد شد تا انشاا... کار احداث سد آغاز گردد.

وی گفت: آب رودخانه الند برترین آب است و حتی برای شرب نیاز به تصفیه ندارد. در این سد ۷۵ میلیون متر مکعب ذخیره سازی خواهدشد که ضمن تامین آب کشاورزی و صنعتی و شرب، ذخیره سازی آب می تواند آبهای زیرزمینی دشت خوی را تامین و منطقه را از بحرانی بودن نجات دهد.

نجف زاده همچنین گفت: علاوه بر احداث سد الند، احداث سد یزدکان و فعال سازی سد سکمن آباد را پیگیری می کنیم تا مشکل کمبود آب در خوی برای همیشه رفع گردد.

در این نشست نماینده مردم خوی و چایپاره عملکرد خود در حوزه های مختلف را تشریح و به سوالات خبرنگاران پاسخ داد

انتهای پیام

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: برنا بخش خصوصی کشاورزی نماینده مردم خوی رودخانه آذربایجان غربی عادل نجف زاده هدر رفتن آب احداث سد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۳۴۱۷۱۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آذربایجان شرقی مشکل تامین اتوبوس و حمل و نقل عمومی دارد

به گزارش خبرنگار مهر، مالک رحمتی روز جمعه در جلسه راهبری کاهش تصادفات رانندگی آذربایجان شرقی اظهار کرد: قبلاً در استان یکهزار و ۲۰۰ دستگاه اتوبوس برون شهری داشتیم اما در سه سال گذشته این تعداد به ۴۰۰ دستگاه کاهش یافته است و حمل و نقل جاده‌ای ما وضعیت خوبی ندارد.

وی تاکید کرد: در شأن استان نیست که میزان تلفات درون و برون شهری سالانه هزار نفر باشد ولی این واقعیت تلخی است که اتفاق می‌افتد.

وی با بیان اینکه با افت رام قطارهای استان نیز رو به و هستیم و باید در کنار ایمنی راه‌ها به آن توجه شود، از وزیر راه و شهرسازی خواست تا نسبت به حمل و نقل عمومی و ریلی در تخصیص اتوبوس و رام قطار دستور لازم را صادر کند.

رحمتی با درخواست حداقل ۲ رام قطار برای استان، گفت: امروز سه دستور جهادی از وزیر داشتیم. برای قطعه شش آزادراه تبریز-ارومیه تزریق نقدینگی و اختصاص قیر داشتند و یکی از آرزوهای دیرینه مردم، کمربندی ایلخچی نیز مورد بازدید قرار گرفت و دستورات لازم صادر شد و مقرر شد تا یک باند آن تا تیرماه نکمیل شود.

کد خبر 6089358

دیگر خبرها

  • لزوم همکاری نهادهای دولتی و بخش خصوصی برای توسعه گردشگری اردبیل
  • نتیجه بررسی ادامه روند پرداخت طرح فجرانه به زودی اعلام می شود
  • تامین زمین مورد نیاز برای احداث کتابخانه‌های عمومی در اردبیل
  • افزایش و نوسازی ناوگان حمل و نقل عمومی احترام به شهروندان است
  • ۵ هزار خوابگاه متأهلی تا پایان دولت سیزدهم احداث می‌شود
  • پروژه شهرک بازیافت در مرحله واگذاری به پیمانکار قرار دارد
  • درخواست احداث پل عابر در روستا
  • پیگیری مشکل پل های عابرپیاده اسلامشهر
  • چرا شرکت‌ها مشکل تامین مالی دارند؟
  • آذربایجان شرقی مشکل تامین اتوبوس و حمل و نقل عمومی دارد