Web Analytics Made Easy - Statcounter

فرمانده عملیات مدیریت بیماری کرونا در کلانشهر تهران گفت: در روزهای اخیر همچنان شاهد رشد فزاینده بیماران مبتلا به کرونا در تهران بوده‌ایم که این آمار هم در ابعاد شاخص‌های آماری سرپایی و هم بستری قابل رویت است.

به گزارش برنا؛ علیرضا زالی عصر چهارشنبه در حاشیه افتتاح نمایشگاه بزرگ سرو سلامت درباره آخرین وضعیت ویروس کرونا در تهران و دستاوردهای نظام سلامت در دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی در جمع خبرنگاران افزود: تا امروز چهارشنبه ۲۰ بهمن ماه بیش از ۳۹۰۰ بیمار در تهران به علت کرونا بستری هستند که ۱۰۱۰ نفر آنها در بخش مراقبت‌های ویژه به سر می برند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی خاطرنشان کرد: اما طی ۲۴ ساعت گذشته حدود ۹۹۰ بیمار جدید در تهران بستری شدند که ۲۱۰ نفر از آنها در بخش مراقبت‌های ویژه هستند.

فرمانده عملیات مدیریت بیماری کرونا در تهران ادامه داد: مجموع بیماران سرپایی که در ۲۴ ساعت گذشته در حوزه بهداشت و درمان پذیرفته شدند از ۱۹ هزار و ۲۰۰ نفر فراتر رفته و به نظر می رسد با یک شرایط رو به گسترش روبه رو هستیم.

وی تاکید کرد: همانگونه که در سایر استان ها هم شاهد هستیم در تهران نیز رشد چشمگیر و فزاینده میزان ابتلا به کرونا در بخش بستری و سرپایی را داریم.

خدمات چشمگیر حوزه درمان دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی پس از انقلاب

زالی با اشاره به اینکه پس از پیروزی انقلاب اسلامی در حوزه درمان خدمات خوبی در دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی انجام شده،  گفت: از ابتدای سال ۱۴۰۰ تاکنون یک میلیون عمل بزرگ در این دانشگاه انجام شده و بیش از ۲۵۶ هزار بستری بیمارستانی شامل بیماران غیرکرونایی صورت گرفته است.

وی تصریح کرد: همچنین یک میلیون و ۲۰۰ هزار نفر خدمات اورژانسی دریافت کرده‌اند و این حجم بزرگ از خدمات بسیار چشمگیر است و همه این خدمات به برکت انقلاب اسلامی و ادغام آموزش در پژوهش و تحقیقات است که در حوزه بهداشت و درمان صورت پذیرفته است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی خاطرنشان کرد: پیش از انقلاب این خدمات وجود نداشت و دانشگاه ها محدودتر بودند اما امروز شمه ای از افتخارات دانشگاه را در قالب نمایشگاه سرو سلامت به مناسبت دهه مبارک فجر به نمایش گذاشته ایم.

وی تصریح کرد: امروز ۱۵۰۰ نفر در حوزه دانشگاه در حال تحقیق و آموزش هستند و این عدد، معدل مشخصی از خدمات را به ما نشان می‌دهد.

زالی ادامه داد: ۱۲ دانشکده در دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی  و ۷۸ مرکز تحقیقاتی فعال در این دانشگاه فعالیت دارند و ۲۰۰ شرکت دانش بنیان نیز در این دانشگاه مشغول فعالیت هستند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی افزود: امروز افتخار بزرگ این دانشگاه این است که هفت مرکز تحقیقاتی و آموزشی دانشگاه همکار بین‌المللی با سازمان بهداشت جهانی است که پیش از انقلاب چنین مراکزی نداشتیم.

وی تصریح کرد: این مراکز در سطح بین‌المللی و مدیترانه شرقی ارتباط بین‌المللی، عنوان نماینده تام الاختیار سازمان بهداشت جهانی را ایفا می کنند.

نمایشگاه سرو سلامت با هدف ارائه گزیده ای از دستاوردهای دانشگاه در حوزه آموزش، پژوهش، بین الملل، دانشجویی، دارویی و تجهیزات، بهداشت و درمان و مدیریت پس از انقلاب اسلامی، امروز (چهارشنبه) با حضور بهرام عین اللهی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی افتتاح شد.

این نمایشگاه بخش هایی همچون «دانشگاه در یک نگاه»، «گذری بر افتخارات»، «در مسیر توسعه»، «چهره های ماندگار»، «سرو سپید»، «کتب و نشریات»، در کنار تولیدات دارویی و تجهیزات کمک درمانی که به همت پژوهشگران دانشگاهی روانه بازار مصرف شده است را شامل می شود. 

انتهای پیام//

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: سلامت ویروس علوم پزشکی شهید بهشتی حوزه بهداشت و درمان رشد دانشگاه علوم پزشکی پیروزی انقلاب درمان شهید بهشتی انقلاب اسلامی بهداشت و درمان علوم پزشکی سازمان بهداشت جهانی درمان و آموزش پزشکی دانشگاه شهید بهشتی تهران کرونا دکتر زالی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی کرونا در تهران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۳۴۱۸۳۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پلمب یک رستوران متخلف در آستانه اشرفیه

 پایگاه اطلاع‌رسانی دانشگاه علوم پزشکی گیلان (گیل وب‌دا) اعلام کرد: یک واحد صنفی متخلف (رستوران) به دلیل داشتن نواقص متعدد بهداشتی و رعایت نکردن شیوه‌نامه‌های بهداشتی توسط کارشناسان بهداشت محیط و اداره اماکن پلمب شد.

پلمب یک مرکز درمانی غیرمجاز در چوکام 

دکتر احمد لسانی، مدیر شبکه بهداشت و درمان خمام هم از پلمب یک مرکز درمانی غیرمجاز در بخش چوکام این شهرستان خبر داد.

او با اشاره به فعالیت این مرکز ارائه خدمات عمومی پزشکی گفت: در این راستا شبکه بهداشت خمام با همراهی پلیس نظارت بر اماکن عمومی، این واحد متخلف را با اخذ دستور قضایی پلمب کرد.

به گفته مدیر شبکه بهداشت و درمان خمام، برای مدیریت این مرکز درمانی غیرمجاز تشکیل پرونده و به دانشگاه علوم پزشکی گیلان ارجاع شد.

دکتر لسانی از شهروندان خواست در صورت مشاهده مراکزی که به صورت غیرمجاز اقدام به ارائه خدمات پزشکی می‌کنند، موضوع را به شبکه بهداشت و درمان اطلاع رسانی کنند.

باشگاه خبرنگاران جوان گیلان رشت

دیگر خبرها

  • بیمارستان رازی کوهدشت سال ۱۴۰۴ افتتاح می‌شود
  • جزییات درمان رایگان کودکان زیر ۷ سال/ کدام هزینه‌ها سهم دولت است
  • جزییات درمان رایگان کودکان زیر ۷ سال/ کدام هزینه ها سهم دولت است؟
  • جزییات درمان رایگان کودکان زیر ۷ سال/ کدام هزینه ها سهم دولت است
  • ضرورت استفاده از تکنولوژی هوش مصنوعی در علوم‌ پزشکی
  • پرداخت «فوق العاده خاص» کارکنان نظام سلامت از سال جاری
  • ۸۱ پروژه بهداشت و درمان گیلان آماده بهره برداری
  • پلمب یک رستوران متخلف در آستانه اشرفیه
  • توضیحات وزیر بهداشت درمورد رایگان شدن درمان کودکان زیر ۷ سال
  • درمان رایگان هدیه به کودکان