Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/خراسان رضوی شهردار مشهد با اشاره به اینکه سازندگی در شهر ادامه خواهد داشت، گفت: مبنای ما این است که شبکه ریلی شهر به ویژه خطوط سه و ۲ قطار شهری را گسترش دهیم. همچنین امیدوارم بتوانیم امسال و سال‌های آتی در توسعه ناوگان اتوبوسرانی مشهد تغییر چشمگیری ایجاد کنیم.

سید عبدالله ارجایی امروز در مراسم افتتاح تقاطع غیرهمسطح خلیج فارس و ۴۱ پروژه شهری اظهار کرد: مسلما سیاست اصلی ما حمل و نقل کرامت‌محور و پاک است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

توسعه حمل و نقل عمومی از اولویت‌های مدیریت شهری است.

وی افزود: نیاز به یک جمع‌کننده اصلی در شمال شهر و یک شریان اصلی در جنوب شهر احساس می‌شود تا ارتباط بین شمال جنوب را به خوبی برقرار کند و حجم ترافیک، آلودگی هوا و زمان سفر را نیز کاهش دهد. البته ابتدا اتمام پروژه‌های نیمه‌تمام در اولویت است؛ البته آن دسته از پروژه‌هایی که به صلاح و صرفه است. همچنین پروژه کلان دیگری هم به زودی به بهره‌برداری خواهد رسید.

در ادامه این مراسم یعقوبعلی نظری، استاندار خراسان رضوی، اظهار کرد: امیدواریم همه اقدامات و فعالیت‌هایی که در شهر صورت می‌گیرد، مورد رضایت خداوند متعال باشد. نیات‌ همه عزیزان جلب رضایت الهی و مردم است. به اعتقاد من اگر برای مردم خدمت و مشکلات آنان را حل کنیم تا راضی باشند، رضایت خداوند متعال را هم کسب خواهیم کرد.

همچنین ایمان فرهمندی، رئیس کمیسیون عمران، حمل‌ونقل و ترافیک شورای شهر مشهد، اظهار کرد: خود را متعهد می‌دانیم که شیب خدمات را به سمت نیازهای واقعی مردم سوق دهیم. بر همین اساس در بخش‌هایی که مردم بیشتر درگیر و نیازمند دریافت خدمات هستند، اجرای پروژه‌ها در اولویت قرار می‌گیرد.

وی با بیان اینکه شورا از شهرداری درخواست کرده پروژه‌های نیمه‌تمام را به عنوان اولویت مد نظر داشته باشد، عنوان کرد: یکی از این پروژه‌ها تقاطع غیرهمسطح خلیج فارس بود که امروز به نتیجه رسید.

در این مراسم سید خلیل منبتی، معاون عمران، حمل ونقل و ترافیک شهرداری مشهد، افزود: پروژه خلیج فارس شامل ۲ زیرگذر، ۲ دوربرگردان و یک میدان بود که با توجه به میزان بالای تصادفات و ترافیک سنگینی که در این محدوده دیده می‌شد، پروژه ظرف ۱۵ ماه اجرا و امروز افتتاح شد.

وی اضافه کرد: با اجرای این پروژه مشکلات عدیده ترافیکی و تصادفات این محدوده برطرف شده یا کاهش پیدا خواهد کرد.

معاون عمران، حمل ونقل و ترافیک شهرداری مشهد با بیان اینکه هر چه خودروها مسیر کمتری طی کنند، مصرف سوخت و آلودگی هوا نیز کاهش خواهد یافت، اظهار کرد: اجرای تقاطع غیرهمسطح خلیج فارس در کنار کاهش ترافیک، کوتاه شدن مسیر تردد و تسهیل رفت و آمد را نیز در پی خواهد داشت.

منبتی تصریح کرد: در این پروژه ۲ دستگاه پل بتنی مسلح با تعداد ۱۱۶ شمع به کار گرفته شد. همچنین ۱۵۹ هزار و ۷۰۰ متر مکعب عملیات خاکی، ۵۰۰۰ متر مکعب پی‌کنی، ۵۰ هزار متر مکعب اساس و زیر اساس، ۴۵ هزار تن آسفالت، ۱۹ هزار تن بتن‌ریزی ،۱۳ کیلومتر جدول‌گذاری، ۴۸ هزار متر مربع فضای سبز اجرا شده است.

وی با اشاره به اینکه برای احداث تقاطع غیرهمسطح خلیج فارس ۱۷۰ میلیارد تومان هزینه شده، خاطرنشان کرد: در اجرای پروژه‌های عمرانی و زمان‌بندی آن از جمله پروژه خلیج فارس حرف و حدیث‌هایی گفته می‌شود. البته طبیعی است که برخی اوقات در مقابل کارهای انجام شده کم‌لطفی‌هایی صورت می‌گیرد.

معاون عمران، حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری مشهد ادامه داد: در زمان حضورم در شهرداری مباحثی برای اتمام ۶ یا هفت هفته‌ای پروژه خلیج فارس مطرح بود که هیچکدام اجرایی نشد اما به این موضوع توجه نمی‌شود که اگر ما سازمان عمران شهرداری را به کمک پیمانکار نمی‌آوردیم، این پروژه تا سال آینده نیز به اتمام نمی‌رسید. این در حالی است که هر جا بخشی از پروژه آماده شد، به دستور شهردار منتظر افتتاحیه نماندیم و آن را زیر بار ترافیکی قرار دادیم.

وی اضافه کرد: در اجرای پروژه‌های عمرانی برای اتمام هر پروژه زمان‌بندی‌ پیش‌یینی می‌شود اما در اجرا همیشه معارضاتی پیش می‌آید که بر زمان‌بندی تاثیر می‌گذارد. در پروژه خلیج فارس نیز دکل مخابراتی، خط انتقال گاز، کابل برق فشار متوسط و لوله آب و فاضلاب به عنوان معارض وجود داشت که این عوامل بر زمان‌بندی پروژه تاثیر گذاشت. به این عوامل برخی اوقات وضعیت آب و هوایی را هم باید اضافه کرد.

براساس گزارش روابط عمومی پایگاه اطلاع‌رسانی شهرداری مشهد معاون عمران، حمل‌ونقل و ترافیک این مجموعه ادامه داد: معتقدیم در نقد اجرای پروژه‌های عمرانی در کنار انتقاد بد نیست انصاف نیز مد نظر قرار گیرد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اجتماعی شهرداری مشهد تقاطع غیرهمسطح تقاطع غیرهمسطح خلیج فارس حمل ونقل و ترافیک پروژه خلیج فارس شهرداری مشهد معاون عمران اجرای پروژه زمان بندی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۳۴۱۸۶۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیشرفت ۸ درصدی عملیات اجرایی احداث باغ مشاهیر

مدیرعامل سازمان عمران شهرداری اصفهان با بیان اینکه عملیات اجرایی عملیات اجرایی احداث باغ مشاهیر با احداث مسیرها و خیابان‌های پیرامون پروژه آغاز شده است، گفت: معرفی ارزش‌ها، دستاوردها و زندگی مشاهیر از اهداف ساخت باغ مشاهیر است.

امیرعباس رحمتی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا با اشاره به آغاز عملیات اجرایی احداث باغ مشاهیر در محدوده منطقه ۵ شهرداری اصفهان اظهار کرد: با توجه به برنامه‌ریزی صورت گرفته، عملیات اجرایی این پروژه از بیست‌وپنجم فروردین سال جاری آغاز شده است.

وی با بیان اینکه پروژه احداث باغ مشاهیر با اعتباری بالغ‌بر ۱۸ میلیارد ریال درحال انجام است و ماموریت سازمان اجرای پیاده‌روسازی، فضای سبز و مسیر عبوری رینگ پیرامونی باغ مشاهیر است.

مدیرعامل سازمان عمران شهرداری اصفهان خاطرنشان کرد: در این پروژه بیش از ۱۹۰۰۰ مترمربع زیرسازی می‌شود و پس از آن حدود ۴۷۰۰ تن آسفالت انجام خواهد شد.

کد خبر 749255

دیگر خبرها

  • پروژه احداث کمربندی شهرک فجر به شهرک کارمندان مهاباد آغاز شد
  • احداث «مشهد - گلبهار - چناران» سرعت می‌گیرد
  • بازدید استاندار خراسان رضوی از پروژه ملی قطار «مشهد-گلبهار-چناران» / عملیات احداث سرعت می‌گیرد
  • بازدید استاندار خراسان رضوی از پروژه ملی قطار «مشهد-گلبهار-چناران»/عملیات احداث سرعت می‌گیرد
  • اجرای ۲۰۰۰ پروژه با پیشرفت ۹۰ درصدی در شهرداری قم
  • پیشرفت ۸ درصدی عملیات اجرایی احداث باغ مشاهیر
  • احداث تقاطع سه سطحی در میدان فتح/ تکمیل شاخه غربی بزرگراه یادگار امام (ره) ترافیک غرب تهران را کاهش می‌دهد
  • چاره‌ای جز احداث تقاطع سپاه نداریم
  • وضعیت ترافیک شهرستان همدان بهتر شده است
  • کلنگ‌زنی ۲ پروژه تقاطع تکیه و چمن و پارکینگ طبقاتی در سنندج