Web Analytics Made Easy - Statcounter

تیم‌های فولاد سیرجان، لبنیات هراز، سایپا، راه‌یاب ملل مریوان، مقاومت شهداب یزد، پاس گرگان و هورسان رامسر در هفته بیست‌وپنجم لیگ برتر والیبال مقابل حریفان به پیروزی رسیدند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از روابط عمومی فدراسیون والیبال، هفته بیست‌و‌پنجم مرحله مقدماتی مسابقات والیبال قهرمانی باشگاه‌های برتر ایران جام «سردار دل‌ها» امروز (چهارشنبه 20 بهمن‌ماه) با ۷ دیدار در شهرهای سیرجان، آمل، تهران، ورامین، یزد، گنبد و رامسر پیگیری شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



*فولاد سیرجان ۳ - سپاهان صفر
فولاد سیرجان از جمله تیم‌های میان جدولی است که این هفته برای قطعی کردن حضورش در جمع ۸ تیم برتر مرحله دوم، مقابل قهرمان نیم‌فصل نمایش خیره‌کننده‌ای داشت و با نتیجه ۳ بر صفر از سد مستحکمی چون سپاهان عبور کرد و راهی پلی‌آف شد.
شاگردان سعید رضایی در این رقابت موفق به کسب امتیازات 25 بر 22 در ست‌های اول و دوم شدند و با ثبت امتیاز 26 بر 24 کار را در ست سوم تمام کردند تا انتقام باخت سه بر صفر دور رفت را نیز از حریف بگیرند.
فولاد سیرجان با ثبت سیزدهمین پیروزی، سی‌وهشت امتیازی شد و تیم سپاهان نیز پنجمین شکست فصل خود را تجربه کرد.
پیش از این صعود تیم‌های سپاهان، پیکان، لبنیات هراز، مقاومت شهداب یزد، شهرداری ارومیه و مس رفسنجان به مرحله پلی‌آف قطعی شده بود.
رقابت دو تیم در مدت زمان 88 دقیقه برگزار شد. شهباز صدری، حسین پورکاشیان، محمد آقایی و علیرضا پوردهقان به‌عنوان ناظر فنی، ناظر داوری، داور اول و دوم، نظارت و قضاوت این بازی را برعهده داشتند.
 
 *هورسان ۳ - پیکان صفر
شاگردان پیمان اکبری در تیم پیکان در هفته بیست‌وپنجم درحالی به مصاف هورسان رامسر رفتند که هدفی جز تثبیت جایگاه دومی در جدول رده‌بندی نداشتند؛ به‌خصوص آن‌که پیکان در جدال با تیم‌های 16 بردی، رقابت تنگاتنگی داشت و یک لحظه غفلت موجب پشیمانی‌اش برای این تیم بود. اما هورسان رامسر در این دیدار به بهترین شکل ممکن از امتیاز میزبانی استفاده کرد و در ۳ ست متوالی و با کسب امتیازات 25 بر 15، 25 بر 22 و 25 بر 21 مقابل حریف به پیروزی رسید تا پیکانی‌ها شکست بدهنگامی را تجربه کنند.
این هشتمین برد هورسان بود که جمع امتیازات آن‌ها را به عدد 27 رساند.
خودروسازان پیکان با این شکست جایگاه خود در رتبه دوم جدول را به مخاطره انداختند و باید منتظر نتیجه دیدارهای لبنیات هراز آمل و مقاومت شهداب یزد مقابل رقبا باشند.
پیش از این و در هفته دوازدهم پیکان با نتیجه سه بر صفر مقابل هورسان به پیروزی رسیده بود.
یونس حسن‌زاده و نادر انصاری ناظران فنی و داوری این مسابقه بودند که 89 دقیقه طول کشید. محمد محبوب عشق‌دوست و علی‌اکبر پاکدلان نیز به عنوان داوران اول و دوم، بازی را قضاوت کردند.
در این مسابقه، فرهاد سال‌افزون بازیکن شماره 24 هورسان رامسر در ست اول کارت زرد دریافت کرد.

*مقاومت شهداب ۳ - مس رفسنجان ۱
مقاومت شهداب یزد از جمله تیم‌های 16 برده لیگ برتر والیبال تا پایان هفته بیست‌وچهارم بود که برای حفظ و ارتقای رتبه نیازمند پیروزی برابر مس رفسنجان بود.
شاگردان علیرضا طلوع‌کیان در تیم مقاومت این هفته موفق شدند با نتیجه ۳ بر یک مقابل مس رفسنجان به پیروزی برسند و به رتبه سوم جدول صعود کنند.
این رقابت درحالی با ثبت امتیازات 25 بر 22، 25 بر 18 و 25 بر 22 در ست‌های اول، دوم و چهارم به سود یزدی‌ها تمام شد که مس رفسنجان تنها در ست چهارم موفق به کسب امتیاز 27 بر 25 شد.
به این ترتیب مقاومت شهداب یزد به هفدهمین پیروزی و چهل و هشتمین امتیاز رسید و انتقام شکست هفته دوازدهم را از مس گرفت.
رقابت دو تیم در مدت زمان 173 دقیقه انجام شد. خضراله ترابی و حمید حق‌‌بین، نظارت فنی و داوری بازی را برعهده داشتند. وحید پورکاشیان و مجتبی اسپرغم نیز داوران اول و دوم بودند.
طی این رقابت تیم مس رفسنجان و مهدی مهدوی بازیکن شماره 13 مقاومت در ست چهارم کارت زرد دریافت کردند. ضمن این که جواد حسین‌آبادی بازیکن شماره 13 مس نیز کارت زرد و قرمز گرفت.
 
*لبنیات هراز ۳ - شهرداری ارومیه ۱
شاگردان بهروز عطایی در تیم لبنیات هراز دیگر تیم 16 امتیازی لیگ بودند که این هفته برای حفظ و ارتقای جایگاه نیازمند پیروزی بودند.
نماینده آمل در نهایت موفق شد با نتیجه ۳ بر یک و ثبت امتیازات 25 بر 22 در ست‌های دوم و سوم و 25 بر 15 در ست چهارم به سود خود، از سد حریف بگذرد و هفدهمین پیروزی و چهل‌ونهمین امتیاز را در کارنامه ثبت کند. نماینده آمل به رتبه دوم جدول صعود و جایگاه پیکان را تصاحب کرد.
شهرداری ارومیه هم تنها در ست اول با نتیجه 25 بر 20 از حریف پیشی گرفت.
پیش از این شاگردان محمدرضا تندروان در تیم شهرداری ارومیه در هفته دوازدهم موفق شده بودند لبنیات هزار آمل را با نتیجه سه بر دو شکست دهند.
این مسابقه در مدت زمان 125 دقیقه انجام شد و محمد ابراهیم‌زاده و علی‌اصغر حاجی‌کاظمی، نظارت فنی و داوری آن را برعده داشتند. داود نافعی و مهرداد شوشتری هم داوران اول و دوم بازی بودند.
در این رقابت رضا قرا بازیکن شماره 17 لبنیات و عادل غلامی بازیکن شماره 9 شهرداری ارومیه کارت زرد گرفتند. امیرحسین اسفندیار بازیکن شماره 12 لبنیات نیز کارت قرمز دریافت کرد.

*پاس گرگان ۳ - شهرداری گنبد ۱
نبرد سنگین و تعیین‌کننده شهرداری گنبد و پاس گرگان به سود شاگردان عیسی سنگدوینی تمام شد تا هشتمین سهمیه پلی‌آف به سود گرگانی‌ها ثبت شود.
این رقابت درحالی با نتیجه ۳ بر یک تمام شد که در دور رفت نیز پاس گرگان با نتیجه ۳ بر یک از سد شهرداری گنبد گذشته بود.
در رقابت گرگانی‌ها در ست‌های اول، سوم و چهارم به ترتیب به امتیازات 27 بر 25، 25 بر 22 و 25 بر 20 رسیدند. شهرداری گنبد هم در ست دوم موفق به پیروزی 25 بر 20 شد.
بازی در مدت زمان یک ساعت و 59 دقیقه برگزار شد و طی آن کامبیز یعقوبی کمک مربی گنبد کارت زرد گرفت. مصطفی باقری بازیکن شماره 15 پاس گرگان نیز کارت زرد گرفت.
علیرضا گیلانی، نورقلی نیازی، علی یاوری به عنوان ناظران فنی، ویژه و داوری، بازی را نظارت کردند. مسعود ذوقی و اسماعیل رزقی نیز داوران اول و دوم بازی بودند.
 
*سایپا ۳ - آذرباتری ۲
خودروسازان سایپا با پیروزی سخت مقابل آذرباتری ارومیه در رالی پنج‌سته، از رتبه دوازدهمی جدول صعود کرد.
شاگردان سهراب به‌نژاد در تیم سایپا در این رقابت با نتیجه سه بر دو و کسب امتیازات 25 بر 18، 25 بر 20 و 17 بر 15 در ست‌ها اول، چهارم و پنجم به پیروزی رسیدند.
آذرباتری ارومیه هم در ست‌های دوم و سوم به امتیازات 25 بر 22 و 28 بر 26 رسید و یک امتیاز از این بازی گرفت.
در دور رفت آذرباتری با نتیجه ۳ بر صفر مقابل سایپا تن به شکست داده بود.
احمد دامغانی‌نژاد، محمد منصوری و بهروز جعرفی ناظران فنی، ویژه و داوری این رقابت بودند که در 141 دقیقه طول کشید. محمدرضا درفش‌کاویان و حامد آقابراری نیز به عنوان داوران اول و دوم، بازی را قضاوت کردند.
در این بازی امیر افشار بازیکن شماره 5 آذرباتری ارومیه و سجاد سیفی‌نیا بازیکن شماره 18 سایپا کارت قرمز گرفتند. ضمن این که کمک مربی تیم آذرباتری و مربی سایپا اخطار دریافت کردند.

 *شهرداری ورامین ۲ - راه‌یاب ملل ۳
راه‌یاب ملل مریوان درحالی در هفته بیست‌وپنجم به میهمانی ورامینی‌ها رفت که موفق شد با نتیجه ۳ بر ۲ مقابل میزبانش شهرداری ورامین به پیروزی برسد.
در این رقابت شاگردان آرش صادقیانی در ست‌های اول، سوم و پنجم به امتیازات 25 بر 17، 25 بر 22 و 15 بر 9 رسیدند تا صاحب یازدهمین پیروزی و سی‌ودومین امتیاز شوند.
اما با توجه به این که صعود پاس گرگان و فولاد سیرجان ایرانیان به پلی‌آف قطعی شده بود، راه‌یاب ملل مریوان دیگر امیدهایش به صعود را از دست داد و تنها یک پله در جدول صعود کرد و در جایگاه نهم ایستاد.
پیش از این  شهرداری ورامین در دور رفت با نتیجه ۳ بر یک مقابل راه‌یاب به پیروزی رسیده بود.
ابراهیم محبوب‌ عشق‌دوست، مسعود قاری، احمد سرمست و اکبر شرقی به عنوان ناظر فنی، ناظر داوری، داور اول و داور دوم، تیم نظارت و قضاوت بازی را تشکیل دادند.
این رقابت به مدت 156 دقیقه طول کشید و طی آن آرش تقوی بازیکن شماره 5 شهرداری ورامین در ست چهارم کارت زرد گرفت و سپس از بازی اخراج شد. ابوالفضل قلی‌پور بازیکن شماره 16 مریوانی‌ها نیز در ست دوم کارت زرد گرفت.
مسابقه دو تیم شهرداری ورامین و راه‌یاب ملل مریوان دوبار متوقف شد که رفتار همراهان تیم میزبان در سالن مسابقه و قطعی برق سالن دلایل این توقف مسابقه بود.

*تابلوی نتایج هفته بیست‌وپنجم و جدول رده‌بندی لیگ برتر والیبال
در پایان هفته بیست‌وپنجم تیم‌های پاس گرگان و فولاد سیرجان با پیروزی مقابل حریفان، ۲ سهمیه باقی‌مانده پلی‌آف را دریافت کردند. پیش از این صعود تیم‌های سپاهان، پیکان، لبنیات هراز، مقاومت یزد و شهرداری ارومیه و مس رفسنجان به مرحله پلی‌آف قطعی شده بود. به این ترتیب ۸ سهمیه پلی‌آف تکمیل شد.
 
نتایج کامل دیدارهای هفته بیست‌وپنجم لیگ برتر والیبال به قرار زیر است:
*فولاد سیرجان 3 – سپاهان صفر؛ (25-22)، (25-22)، (26-24)
*لبنیات هراز 3 – شهرداری ارومیه 1؛ (20-25)، (25-22)، (25-22)، (25-15)
*سایپا 3 – آذرباتری ارومیه 2؛ (25-18)، (22-25)، (26-28)، (25-20)، (17-15)
*شهرداری ورامین 2 – راه‌یاب ملل مریوان 3؛ (17-25)، (25-18)، (22-25)، (25-15)، (9-15)
*مقاومت شهداب یزد 3 – مس رفسنجان 1؛ (25-22)، (25-18)، (25-27)، (25-22)
*هورسان رامسر 3 – پیکان صفر؛ (25-15)، (25-22)، (25-21)
*شهرداری گنبد 1 – پاس گرگان 3؛ (25-27)، (25-20)، (22-25)، (20-25)
 
جدول لیگ برتر والیبال در پایان هفته بیست‌وپنجم بدین شکل است:
سپاهان / 20 برد و 59 امتیاز
لبنیات هراز / 17 برد و 49 امتیاز
مقاومت شهداب یزد / 17 برد و 48 امتیاز
پیکان / 16 برد و 47 امتیاز
شهرداری ارومیه / 15 برد و 44 امتیاز
فولاد سیرجان / 13 برد و 38 امتیاز
مس رفسنجان / 13 برد و 35 امتیاز
پاس گرگان / 12 برد و 38 امتیاز
راه‌یاب ملل مریوان / 11 برد و 32 امتیاز
شهرداری گنبد / 10 برد و 33 امتیاز
سایپا / 9 برد و 28 امتیاز
شهرداری ورامین / 8 برد و 28 امتیاز
هورسان رامسر / 8 برد و 27 امتیاز
آذرباتری ارومیه / 6 برد و 19 امتیاز

*برگزاری همزمان 6 دیدار آخرین هفته مرحله مقدماتی
سازمان لیگ فدراسیون والیبال اعلام کرد که شش دیدار هفته بیست‌وششم مرحله مقدماتی لیگ برتر مردان به صورت همزمان برگزار خواهد شد.
 
هفته بیست‌وششم و پایانی مرحله مقدماتی مسابقات والیبال قهرمانی باشگاه‌های برتر ایران جام «سردار دل‌ها» روز یکشنبه 24 بهمن‌ماه با هفت دیدار در شهرهای ارومیه (دو دیدار)، آمل، رفسنجان، گرگان، تهران و رامسر پیگیری خواهد شد.
سازمان لیگ فدراسیون والیبال در اطلاعیه‌ای اعلام کرد که با توجه به حساسیت دیدارهای هفته پایانی دور برگشت، ۶ مسابقه این هفته از رقابت‌های لیگ برتر به صورت همزمان از ساعت 15 آغاز می‌شود و تنها دیدار دو تیم آذرباتری و سپاهان ساعت 18 برگزار خواهد شد.
جایگاه دو تیم آذرباتری و سپاهان در جدول قطعی شده است و دیدار هفته پایانی آن‌ها تاثیری در رتبه دو تیم ندارد.
 
** برنامه جدید و کامل هفته پایانی مرحله مقدماتی لیگ برتر والیبال به قرار زیر است:
 
ارومیه، سالن غدیر، ساعت 15
شهرداری ارومیه – فولاد سیرجان
 
آمل، سالن پیامبر اکرم (ص)، ساعت 15
لبنیات هراز – راه‌یاب ملل
 
رفسنجان، سالن 9 دی، ساعت 15
مس رفسنجان – سایپا
 
گرگان، سالن امام خمینی (ره)، ساعت 15
پاس گرگان – شهرداری ورامین
 
تهران، خانه والیبال، ساعت 15
پیکان – مقاومت شهداب یزد
 
رامسر، سالن شهید صدر، ساعت 15
هورسان رامسر – شهرداری گنبد
 
ارومیه، سالن غدیر، ساعت 18
آذرباتری ارومیه – سپاهان

*قرعه‌کشی پلی‌آف 25 بهمن‌ماه در فدراسیون والیبال
سازمان لیگ فدراسیون والیبال در اطلاعیه‌ای اعلام کرد که قرعه‌کشی مرحله نخست پلی‌آف لیگ برتر مردان ساعت 10 روز دوشنبه 25 بهمن‌ماه به صورت آنلاین در فدراسیون والیبال برگزار خواهد شد.
مرحله نخست پلی‌آف لیگ برتر از سوم تا هشتم اسفندماه به صورت متمرکز در سالن فدراسیون برگزار خواهد شد و این قرعه‌کشی به منظور مشخص شدن ساعت این دیدارها است.
تیم‌های سپاهان، لبنیات هراز، مقاومت شهداب یزد، پیکان، شهرداری ارومیه، فولاد سیرجان، مس رفسنجان و پاس گرگان تیم صعود کرده به مرحله پلی‌آف لیگ برتر مردان هستند.
انتهای پیام/

منبع: دانا

کلیدواژه: راه یاب ملل مریوان فدراسیون والیبال لیگ برتر والیبال مقاومت شهداب یزد آذرباتری ارومیه داوران اول و دوم برگزار خواهد شد هفته بیست وپنجم نتیجه ۳ بر یک شهرداری ارومیه شهرداری ورامین امتیازات 25 بر 22 مرحله مقدماتی کارت زرد گرفت بازیکن شماره ست های اول هورسان رامسر شهرداری گنبد لبنیات هراز مدت زمان ست چهارم پاس گرگان هفته بیست مس رفسنجان کسب امتیاز جدول صعود بهمن ماه قطعی شده قرعه کشی موفق شد دور رفت رتبه دو دو تیم بر صفر پلی آف ساعت 15

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۳۴۱۹۷۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رهاسازی حقابه کامل تالاب‌های اقماری دریاچه ارومیه+فیلم

مدیرکل حفاظت محیط زیست آذربایجان‌غربی در جمع خبرنگاران و اصحاب رسانه که در قالب تور رسانه‌ای از تالاب‌های حاشیه پارک ملی دریاچه ارومیه در شهرستان نقده بازدید کردند گفت:  ۷۷ میلیون مترمکعب حقابه ۱۱ تالاب حاشیه پارک ملی دریاچه ارومیه در سال آبی جاری رهاسازی شده است که این میزان ۱۳ میلیون مترمکعب بیشتر از حقابه مصوب این تالاب‌ها بوده است.

سعید شهند با بیان اینکه امسال پس از ۲۰ سال تالاب‌های طالقان، قوپی باباعلی و گرده قیط و ممیند آبگیری شده و شاهد جریان یافتن حیات و بازگشت پرندگان به این تالاب‌ها هستیم، افزود: امسال نیز همانند سال گذشته وضعیت محیط زیستی تالاب‌های اقماری پارک ملی دریاچه ارومیه مطلوب است و با شرایط موجود این تالاب‌ها در زمره زنده‌ترین اکوسیستم‌های طبیعی کشور شاهد تنوع زیستی و گونه‌ای در این تالاب‌ها هستیم.

این مقام زیست محیطی ادامه داد: طبق برنامه‌ریزی انجام شده و بر اساس مصوبه کارگروه مدیریت زیست بومی تالاب‌های استان، تابستان امسال نیز حقابه محیط زیستی سه تالاب شورگل حسنلو، سولدوز و کانی‌برازان تامین و رهاسازی خواهد شد.

وی اظهار کرد: با رهاسازی حقابه تالاب‌های حاشیه پارک ملی دریاچه ارومیه هم اکنون این تالاب‌ها از وضعیت بسیار مطلوبی برخوردار هستند، به عنوان نمونه بسیار موفقی در سطح کشور به شمار می‌آیند.

جمعی از خبرنگاران و اصحاب رسانه آذربایجان غربی در قالب تور رسانه‌ای از تالاب‌های حاشیه پارک ملی دریاچه ارومیه در شهرستان نقده بازدید کردند.

شهریستان نقده دارای ۱۷ تالاب فصلی و دایمی است که سالانه میزبان هزاران قطعه انواع پرندگان مهاجر و بومی بوده و از بین تالاب‌های این شهرستان، تالاب‌های درگه‌سنگی یا سیران گولی، حسنلو و یادگارلو جزو تالاب‌های بین‌المللی (کنوانسیون رامسر) است.

تالاب‌های بین‌المللی و فصلی نقده با پوشش گیاهی و نیزاری و شرایط مساعد زیست‌محیطی، همواره به عنوان یکی از مراکز مهم مهاجرت، تخمگذاری و جوجه‌آوری پرندگان آبزی و کنار آبزی در کشور به شمار می‌رود.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

 

باشگاه خبرنگاران جوان آذربایجان غربی ارومیه

دیگر خبرها

  • فجر با این تماشاگران شایسته لیگ برتر است
  • صعود گل گهر به یک چهارم با پیروزی مقابل فجرسپاسی
  • صعود دانش‌آموزان والیبالیست ایران به جمع چهار تیم برتر جهان
  • رهاسازی حقابه کامل تالاب‌های اقماری دریاچه ارومیه+فیلم
  • اعتراض باشگاه نیروی زمینی به همزمان نبودن ساعت بازی‌ها
  • خوشحالی ستاره سیتی: همه باید از ما بترسند
  • پاری‌سن‌ژرمن برد و در آستانه قهرمانی قرار گرفت
  • دیدار معوقه هفته دوازدهم لیگ برتر هندبال مردان؛ مس به قهرمانی نزدیکتر شد
  • مس کرمان یک قدم به قهرمانی نزدیک‌تر شد
  • قرعه کشی جشنواره نوروزی ۱۴۰۳ پاکشوما برگزار شد