Web Analytics Made Easy - Statcounter

نماینده قزوین، البرز و آبیک در مجلس شورای اسلامی گفت: احیای اراضی بایر توسط مردم و محترم شمردن مالکیت خصوصی همه افراد باید از سوی مدیران دستگاههای اجرایی جدی گرفته شود.

به گزارش خبرگزاری برنا از قزوین؛ جلسه شورای هماهنگی سازمان جهاد کشاورزی عصر چهارشنبه با حضور مسعود منصور معاون وزیر جهاد کشاورزی، لطف الله سیاهکلی نماینده قزوین، البرز و آبیک در مجلس شورای اسلامی، مهدی رجحانی معاون عمرانی استانداری، افلاطونی رئیس سازمان جهاد کشاورزی و معاونان و مدیران بخش کشاورزی در سالن باغستان برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

لطف الله سیاهکلی در این جلسه اظهارداشت: اجرای طرح کاداستر و رفع تداخلات از اقدامات بسیار خوبی است که امیدواریم در دو سال آینده به پایان برسد اما لازم است به چند نکته نیز توجه شود.

وی اضافه کرد: به نظر می رسد نگاه مدیران در این زمینه بیشتر دولتی است و فکر می کنیم وظیفه داریم زمینها را به هرحال برای دولت بگیریم و این کار را نوعی خدمت تلقی می کنیم در حالی که اگر کوچکترین اجحافی حتی با رعایت قانون به مردم صورت گیرد باید در آخرت پاسخگو باشیم.

نماینده قزوین، البرز و آبیک در مجلس شورای اسلامی یادآورشد: برای تعیین حدود اراضی کشاورزی در کنار همه ابزارهای پیشرفته و نقشه هوایی لازم است به نظر پیش کسوتان و افراد معتمد محلی روستاها در مالکیت گذشته افراد هم توجه شود.

وی بیان کرد: باید بین یک روستایی زحمتکش و یک دلال و زمین خوار تفاوت قائل شویم و به رعایت حقوق مردم توجه بیشتری داشته باشیم تا حقی ضایع نشود.

سیاهکلی اظهارداشت: اگر مدیری فقط به اجرای قانون و مقررات توجه کند و به حق مردم اهمیت ندهد به نوعی در ظلم به مردم سهیم بوده لذا دقت کنید تا حقوق روستاییان ضایع نشود.

وی گفت: در اجرای قانون بین مردم و دولت باید به سمت مردم گرایش داشته باشیم تا اعتماد عمومی خدشه دار نشود.

سیاهکلی اضافه کرد: ما مدیران دولتی معمولا به رعایت قانون احترام می گذاریم اما هرچند عمل به قانون واجب است اما هدف اصلی نیست بلکه قانون ابزاری است تا احقاق حق کنیم و مدیران باید این محور را مورد توجه قرار دهند البته اگر قانون هم نقص و ایرادی داشت به نمایندگان منتقل کنید تا اصلاح شود.

احیای زمین یک اصل مهم است

این نماینده مجلس با اشاره به جایگاه زمین های «دایر» و «بایر» گفت: مهمترین وظیفه ما احیای زمینهای بایر است لذا هر زمینی که قابلیت احیا شدن دارد باید به مردم واگذار شود زیرا دولت قادر به انجام این کار نیست و در این میان حتی می توانید اراضی کوهستانی را هم با کمک خود مردم احیا کنید.

وی یادآورشد: در موضوع چرای بی رویه دام نیازمند بازنگری و تغییر روشها هستیم و با کمک دهیاران و بخشداران می توانیم اطلاعات دقیق تری از تعداد دام روستاییان کسب کنیم و درست تصمیم بگیریم.

سیاهکلی گفت: در خصوص مجوزهای صادر شده برای صاحبان استخرهای پرورش ماهی اخیرا مشکلاتی ایجاد شده و با ایجاد محدودیت فعالیت آنها اعلام شده که بایستی از حریم رودخانه خارج شوند در حالی که حیات ماهی با آب رودخانه است و بایستی با نگاه حل مشکل کمک کنیم تا صاحبان استخرها نسبت به دیوارکشی و ایمن کردن استخرها اقدام کنند و کارشان تعطیل نشود.

مالکیت های روستاییان محترم شمرده شود

نماینده قزوین در مجلس شورای اسلامی در ادامه گفت: مالکیت در اسلام بسیار محترم است و ما حق نداریم آن را زیر سوال ببریم و نفی کنیم لذا انتظار داریم به توصیه مقام معظم رهبری که فرمودند هر جا بین دولت و مردم قرار گرفتید حتما به سمت مردم تصمیم بگیرید لازم است به این رهنمود عمل کنیم.

وی گفت: از مدیران دستگاههای دولتی بویژه منابع طبیعی انتظار داریم همانگونه که به مردم سخت گیری می کنند در زمین های وقفی هم ورود کنند و تعیین تکلیف این اراضی را هم جدی بگیرند.

انتهای پیام

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: برنا جهاد کشاورزی مجلس شورای کشاورزی بخش کشاورزی دولت قانون مجلس شورای اسلامی زمین حقوق مجلس پرورش ماهی شورای اسلامی مقام معظم رهبری منابع طبیعی لطف الله سیاهکلی نماینده قزوین در مجلس شورای اسلامی مجلس شورای اسلامی نماینده قزوین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۳۴۱۹۷۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رفع تداخل ۵ هزار و ۲۵۳ هکتار از اراضی کشاورزی استان قزوین

در نشست کمیسیون رفع تداخل اراضی استان، پلاک‌های موسی لو کهنه در شهرستان بوئین زهرا، غوره در از توابع شهرستان قزوین، توداران و کذلک در شهرستان آبیک پس از اتمام کار کارشناسی و اتخاذ آرا مراحل رفع تداخل آنها به پایان رسید.

از مجموع هزار و ۲۰۲ پلاک در استان قزوین ۱۹۰ پلاک مستثنیات بوده و یک هزار و ۱۲ پلاک مشمول رفع تداخل است که تاکنون کار کارشناسی ۹۱۸ پلاک به پایان رسیده است.

باشگاه خبرنگاران جوان قزوین قزوین

دیگر خبرها

  • ادارات فرهنگ و ارشاد، نقش ویژه‌ای در ترویج فرهنگ ثبت رسمی دارند
  • واگذاری استقلال و پرسپولیس، ضرورت رقابت با حرفه ای‌ها
  • تخصیص ۴۰ میلیارد تومان برای تکمیل ۲ طرح بازآفرینی شهری در نجف آباد
  • مشکلات مالکیت اراضی آبپخش حل شود
  • رفع تداخل ۵ هزار و ۲۵۳ هکتار از اراضی کشاورزی استان قزوین
  • نامه سازمان خصوصی سازی به فدراسیون فوتبال درباره مالکیت استقلال و پرسپولیس
  • تولید مسکن با اخذ مالیات از اراضی بایر و رها شده رونق می گیرد/ممانعت قیمت گذاری های کاذب مسکن در سکوهای آنلاین بازار مسکن
  • ۳۳۷ سند مالکیت منطقه دوم دریایی سپاه استان بوشهر صادر شد
  • مدیران فرهنگی به احیای آموزش هنر خوشنویسی توجه داشته باشند
  • پیگیر اصلاح قانون شوراها در کشور هستیم