Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «اقتصاد آنلاین»
2024-04-28@19:16:50 GMT

قطعات اصلی خودرو در بازار غیب شد؛ حبس لوازم یدکی در انبارها

تاریخ انتشار: ۲۰ بهمن ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۳۴۱۹۸۳

‍‍‍‍‍‍

اقتصادآنلاین - آوا فلاح؛ تقریبا تمامی قطعات اصلی خودرو در بازار کمیاب است و کمبود قطعات موتور خودرو بسیاری از مشتریان را سرگردان فروشگاه های مختلف کرده است. این در حالی است که وفور قطعات تقلبی و تولیدات زیرپله باعث شده است که مراجعه مشتریان به تعمیرگاه ها بیشتر شود و هزینه اضافه به رانندگان تحمیل کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

این موارد نکاتی است که حسین آوند، رییس اتحادیه تعمیرکاران خودروهای سبک و سنگین شیراز به آن اشاره می کند. 

او درباره وضعیت بازار لوازم یدکی خودرو به اقتصاد آنلاین می گوید: تقریبا تمامی قطعات اصلی خودرو در بازار کمیاب است و کمبود قطعات موتور خودرو در بازار به شدت احساس می شود.

آوند ادامه می دهد: بازار قطعات خودرو هر روز یک قیمت جدید دارد و ثبات قیمت در آن دیده نمی شود و جالب است زمانی که قیمت دلار صعودی شود قطعات خودرو افزایش ۳۰ تا ۴۰ درصدی قیمت را به خود می بینند اما زمانی که بهای دلار روند نزولی می گیرد تنها ۵ تا ۱۰ درصد از قیمت این قطعات کاسته می شود.

رییس اتحادیه تعمیرکاران خودروهای سبک و سنگین شیراز همچنین با اشاره به وفور قطعات تقلبی در بازار لوازم یدکی خودرو می گوید: جنس اصلی در بازار به شدت کم است و جنس های تقلبی تا دلتان بخواهد در بازار وجود دارد و بیشترین قطعات تقلبی که در بازار وجود دارد مربوط به  سیستم برقی و انژکتوری خودرو است و لوازم یدکی تقلبی مربوط به سیستم مکانیکی و موتوری کم تر اما آشکارتر است.

آوند تاکید می کند: برای خرید یک محصول با اصالت، کالا باید دارای بارکد بوده یا برچسب شرکتی داشته باشد و همچنین از نمایندگی خریداری شود. البته بعضی مواقع شرکت ها نیز محصولات و جنس های بی کیفیت وارد بازار می کنند که تفاوت چندانی با قطعات تقلبی ندارد. 

آوند همچنین به احتکار لوازم یدکی اشاره کرده و توضیح می دهد: معمولا قیمت لوازم یدکی در ماه های ابتدای سال افزایش قابل توجهی دارد و فروشندگان از برج ۱۰ و ۱۱ سال قبل لوازم خودرو را از انبارهای خود خارج نمی کنند و کالا را برای سال بعد نگه می دارند تا ۲۰ الی ۳۰ درصد گران تر بفروشند. به همین دلیل کمبود قطعات خودرو در فصل زمستان تشدید می شود. 

رییس اتحادیه تعمیرکاران خودروهای سبک و سنگین شیراز همچنین درباره سهم لوازم یدکی خارجی در بازار می گوید: اغلب لوازم یدکی موجود در بازار، تولید داخلی هستند چرا که با نرخ فعلی دلار واردات این قطعات صرفه ندارد اما قطعات خودروهای خارجی معمولا از چین وارد می شود. 

این مطلب برایم مفید است بلی ۰ نفر این پست را پسندیده اند لینک کوتاه لینک کپی شد قطعات خودرو لوازم یدکی اتحادیه تعمیرکاران قطعات اصلی خودرو حسین آوند بازار قطعات خودرو اخبار مرتبط فروش روغن موتورهای تقلبی در بازار زیاد شد چگونه از لوازم یدکی تقلبی در امان بمانیم؟ قطعات خودرو، کد رهگیری می گیرند فعالیت زیرپله‌ای در بازار لوازم یدکی واردات قطعات اتومبیل‌های جدید از چین قاچاق قطعات خودرو داغ شد ارسال نظر

قیمت مسکن صرافی ارز دیجیتال خرید ارز دیجیتال نقشه مترو تهران تقویم ۱۴۰۰ آخرین خبر ها قطعات اصلی خودرو در بازار غیب شد؛ حبس لوازم یدکی در انبارها مصوبه جنجالی تلفیق: نمایندگان مجلس از انتشار حقوق مستثنی شدند! نخستین اپیزود دادکست فردا منتشر می‌ شود قیمت خودروهای لوکسژن + جدول قیمت کامل (۲۰ بهمن ۱۴۰۰) قیمت خودروهای ریگان + جدول قیمت کامل (۲۰ بهمن ۱۴۰۰) پادکست منهای اقتصاد گزیده خبرها ۱۴۰۰/۱۱/۲۰ در بازار مسکن چه خبر است؟؛ علت تغییر رفتار بازار ملک اپل به دنبال تسهیل استفاده از رمزارزها در آیفون قیمت خودروهای چانگان + جدول قیمت کامل (۲۰ بهمن ۱۴۰۰) قیمت روز پوشک بچه + جدول فیتنس، اقلیم ها و مشاغل (۱) پدافند غیرعامل وزارت خارجه هم رونمایی شد قیمت خودروهای بورگوارد + جدول قیمت کامل (۲۰ بهمن ۱۴۰۰) پیش بینی قیمت طلا و سکه برای ۲۱ بهمن / سکه ۱۱ میلیونی خریدار ندارد تلاش مخالفان برجام برای فاصله باقی مانده تا توافق شاسی بلندهای لوکس چری چند؟ + جدول قیمت کامل (۲۰ بهمن ۱۴۰۰) بریتانیا: تبادل نظر صریح با باقری داشتیم پادکست عصرگاه اقتصادآنلاین ۱۴۰۰/۱۱/۲۰ قیمت خودروهای ام وی ام + جدول قیمت کامل (۲۰ بهمن ۱۴۰۰) حقوق زنان در افغانستان روغن پالم دوباره حاشیه ساز شد گوشی های ۲۰ میلیونی بازار (جدول) ۵۰ هزار نفر در آموزش و پرورش استخدام می‌شوند تهران از توسعه روابط با توکیو استقبال می کند فونیکس تیگو ۷ پرو به زودی در خیابان ها پیش بینی دلار برای ۲۱ بهمن / ریسک خرید دلار بالاست قیمت خودروهای بی وای دی + جدول قیمت کامل (۲۰ بهمن ۱۴۰۰) بحران سوء تغذیه در افغانستان کودکان را تهدید می‌کند توافق پرسپولیس با بیرانوند برای باز شدن پنجره قیمت خودروهای هاوال + جدول قیمت کامل (۲۰ بهمن ۱۴۰۰) وزیر ارتباطات: ایرانسل در توسعه ظرفیت شبکه پهن‌ باند پیشگام است فرمانده بعدی داعش از عراق می‌ آید؟ تارا در نمایندگی ها ۱۶۵ میلیون ارزان تر از بازار + جدول قیمت کامل (۲۰ بهمن ۱۴۰۰) آتش زیر خاکستر روابط تجاری ایران و امارات شعله ­ور می‌­شود؟ زنجیره فولاد کشور از معدن تا محصول نهایی به فولادی ها سپرده شود لوکس ترین گوشی شیائومی چند؟ (جدول) روسیه رمزارزها را قانونی می کند رویکرد محیط زیستی دولت‌ها متفاوت است؟ / اصلاح‌طلبان فقط قشنگ‌تر صحبت می‌کنند ۱۰ پرسش کرمان موتور برای بررسی آینده خودروهای برقی در ایران قیمت خودروهای ولوو + جدول قیمت کامل (۲۰ بهمن ۱۴۰۰) مقام چینی: مذاکره تنها راه‌‌ حل موضوع هسته‌ ای ایران است آغاز آموزش سواد دیجیتال در مدارس به زودی خشکبار بدهید موبایل وارد کنید! تور وارنا بلغارستان چند؟ (جدول) تهران از دریچه دوربین اقتصاد آنلاین مدل های مختلف سانگ یانگ چند؟ + جدول قیمت کامل (۲۰ بهمن ۱۴۰۰) آغاز واگذاری طرح فیبرنوری از هفته آینده خرید خودرو تنها با پرداخت نصف قیمت با طرح خرید اقساطی همراه مکانیک تهران به یک کارگاه عمرانی تبدیل شده است! همه خدمات بانکی غیرحضوری شد؟ بازارچه آنلاین گوشی موبایل گوشی ال جی گوشی اپل، آیفون گوشی آنر DokwxNAm2RGmAAYq(1)-svg حوزه های پوشش خبری صفحه نخست  اقتصاد کلان  مسکن  طلا و ارز  خودرو  بورس  بیمه  بازرگانی  انرژی  صنعت  شهر  فناوری شبکه های اجتماعی  درباره ما  تماس با ما آرشیو  تبلیغات اخبار بیمه

کلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ و متعلق به

پایگاه خبری اقتصادآنلاین

میباشد و استفاده از آن با ذکر منبع بلامانع است.

طراحی سایت خبری و خبرگزاری آسام

منبع: اقتصاد آنلاین

کلیدواژه: قطعات خودرو لوازم یدکی اتحادیه تعمیرکاران قطعات اصلی خودرو بازار قطعات خودرو قطعات اصلی خودرو در بازار اتحادیه تعمیرکاران جدول قیمت کامل قیمت خودروهای ۲۰ بهمن ۱۴۰۰ قطعات خودرو قطعات تقلبی لوازم یدکی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۳۴۱۹۸۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رانت ۴ میلیارددلاری مونتاژکاران؛ التهاب بازار خودرو نخوابید

آفتاب‌‌نیوز :

 اخیراً گمرک ایران لیست ۱۰۰ واردکنندۀ نخست به‌لحاظ ارزش دلاری در سال ۱۴۰۲ را منتشر کرد، نکتۀ قابل‌توجهی که در این لیست و بین شرکت‌هایی که بیشترین میزان ارز را در سال گذشته دریافت کرده‌اند به چشم می‌خورد، نقش پررنگ شرکت‌های خودروساز مونتاژی است.

همان‌طور که در پیوست شماره ۲ گمرک مشخص است، اکثر خودروسازان مونتاژی، در لیست بیشترین دریافت‌کنندگان ارز در سال ۱۴۰۲ قرار دارند، به‌عنوان مثال در سال ۱۴۰۲ صنایع خودروسازی مدیران حدود ۱ میلیارد دلار، کرمان موتور حدود ۷۵۰ میلیون دلار، کوروش موتور آریا حدود ۶۳۵ میلیون دلار و بهمن موتور حدود ۴۰۰ میلیون دلار ارز دریافت کرده‌اند.

واردات ۸.۴ میلیارددلاری قطعات خودرو و موتورسیکلت در سال ۱۴۰۲

لازم به ذکر است محمد رضوانی‌فر معاون وزیر اقتصاد و رئیس‌کل گمرک ایران درباره حجم واردات قطعات خودرو و موتورسیکلت در سال گذشته عنوان داشت: در سال ۱۴۰۲ به‌میزان ۸ میلیارد و ۳۸۰ میلیون دلار اجزاء و قطعات خودرو و موتورسیکلت از گمرکات ترخیص و وارد کشور گردید.

همچنین رضوانی‌فر اضافه کرد: این میزان واردات قطعات خودرو و موتورسیکلت در سال ۱۴۰۲ به‌لحاظ ارزش ۳۲.۶۹ درصد نسبت به مدت مشابه سال ماقبل رشد داشته است.

وی در خصوص عمده‌ترین شرکت‌های واردکننده اجزاء و قطعات خودرو در سال ۱۴۰۲ بیان کرد: صنایع خودروسازی مدیران با ۱۳ درصد، کرمان موتور با ۹.۶۵ درصد و کوروش موتور آریا با ۵.۳۵ درصد از ارزش کل واردات اجزاء و قطعات خودرو، بیشترین میزان را به خود اختصاص دادند.

چرا با تخصیص میلیارد‌ها دلار به شرکت‌های مونتاژکار همچنان بازار خودرو ملتهب است؟

سؤالی که در اینجا مطرح می‌شود این است؛ با توجه به سهم بخش خودرو در سبد ارزی کشور، که سهم بسیار قابل‌توجهی است چرا همچنان چالش خودرو در اقتصاد ایران حل نشده است؟ گفتنی است دیگر نکته‌ای که باید به آن اشاره کرد، عدم ایجاد اشتغال برای جمعیت قابل‌توجهی توسط شرکت‌های مونتاژکار با توجه به تخصیص ارز ۳-۴ میلیارد دلاری به آنهاست.

همچنین دیگر نکته‌ای که برخی از کارشناسان مطرح می‌کنند این است؛ آیا این امکان وجود نداشت بخشی از ارز‌های تخصیص داده‌شده به شرکت‌های مونتاژکار صرف واردات خودرو شود؟ چرا که با این میزان ارزی که به این شرکت‌ها تخصیص داده شده است، می‌توان تعداد قابل‌توجهی خودروی باکیفیت وارد کشور کرد که یقیناً می‌تواند از التهابات بازار خودرو بکاهد.

منبع: خبرگزاری تسنیم

دیگر خبرها

  • ۲۵ درصد زعفران تولیدی در داخل مصرف می‌شود
  • جریمه بیش از ۵ میلیارد ریالی، فرجام قاچاق لوازم یدکی خودرو در تایباد
  • قیمت روز خودرو صفر داخلی در کارخانه و بازار آزاد(۸ اردیبهشت ۱۴۰۳)+جدول
  • قیمت محصولات ایران‌خودرو +جدول
  • رانت ۴ میلیارددلاری مونتاژکاران؛ التهاب بازار خودرو نخوابید
  • قیمت خودرو امروز ۸ اردیبهشت +جدول
  • قیمت خودرو امروز ۸ اردیبهشت + جدول
  • قیمت جدید ۲۲ محصول ایران خودرو و سایپا در بازار + جدول
  • چالش تغییر تعرفه های گمرکی برای بازرگانان و فعالان اقتصادی
  • ترمز ریزش قیمت خودرو کشیده شد/ آخرین قیمت پژو، سمند، شاهین، کوییک و دنا + جدول