Web Analytics Made Easy - Statcounter

جشنواره فیلم ایرانی به مناسبت چهل و سومین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی با حضور چهره‌های مطرح هنری، فرهنگی و سیاسی پاکستان و ایرانی‌های مقیم به میزبانی خانه فرهنگ کشورمان امروز در شهر «لاهور» گشایش یافت.

به گزارش قدس آنلاین، در مراسم افتتاحیه این جشنواره "سید نور" کارگردان مشهور پاکستانی، "مبشر لقمان" تحلیل گر صاحب نام پاکستانی، "اقبال صلاح الدین" نوه علامه اقبال لاهوری، "وحید الزمان" اقبال شناس و شاعر پارسی گو، خانم "تنزیله عمران" از رهبران حزب حاکم پاکستان در ایالت پنجاب، خانم دکتر "فلیحه کاظمی" رئیس بخش فارسی دانشگاه بانوان لاهور و جمعی از فرهیختگان شرکت کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

«مرتضی فراتی» معاون سرکنسولگری جمهوری اسلامی ایران در لاهور، دیپلمات‌ها و اعضای خانواده آنان نیز در مراسم باشکوه بزرگداشت سالگرد پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی و جشنواره فیلم ایرانی حضور یافتند.

شخصیت های پاکستانی در سخنانی ضمن تبریک چهل و سومین سالگرد انقلاب اسلامی به مقام معظم رهبری و مردم ایران یاد و نام امام خمینی (ره)  بنیان گذار کبیر جمهوری اسلامی ایران را گرامی داشتند. 

"جعفر روناس" رئیس خانه فرهنگ کشورمان در لاهور در سخنانی گفت: ملت ایران ۴۳ سال قبل به رهبری امام خمینی (ره) با سرنگونی رژیم شاهنشاهی برای اولین بار در جهان حکومت مردم سالاری دینی را تاسیس کردند.

وی با اشاره به  نقش رژیم شاه به عنوان تامین کننده منافع غرب در منطقه گفت: انقلاب اسلامی ایران دگرگونی عمیق در جامعه ایران بوجود آورد به نحوی که این انقلاب در کنار منافع ملی این کشور، منافع جهان اسلام و حمایت از مظلومان و ستمدیدگان جهان را در سرلوحه سیاست خارجی خود قرار داد. 

روناس گفت: سینما در ایران هنر هفتم نامیده می شود و ما از امروز به مدت سه روز ۵ فیلم مطرح ایرانی را به نمایش خواهیم گذاشت که هدف از آن آشنایی شهروندان پاکستانی با زائقه فیلم های ایرانی است. 

وی افزود: فیلم های ایرانی به دلیل رویکرد و نگاه منحصر به فرد خود به جامعه، توانسته است در جهان دارای جایگاه شود و طی دهه ها و سال های گذشته ده ها جایزه بین المللی در جشنواره های جهانی را از آن خود کند. 

"مبشر لقمان" مجری صاحب نام و تحلیلگر ارشد پاکستانی نیز با تبریک چهل و سومین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی به مقام معظم رهبری و مردم ایران گفت: زمانی که در  انقلاب اسلامی به رهبری امام خمینی(ره) پیروز شد خیلی ها تصور می کردند که این انقلاب دوام نخواهد یافت و در این راستا جنگ هشت ساله نیز بر این کشور تحمیل شد اما ملت ایران پس از پایان جنگ ضمن بازسازی کشور خود و همزمان مقابله با دسیسه های غرب، با سرعت غیر قابل تصور در همه عرصه ها پیشرفت های چشمگیری کرد که همه این تحولات باعث حیرت همگان شد.

وی رهبران شجاع جمهوری اسلامی ایران را عامل اصلی ثبات و دوامی انقلاب در این کشور دانست و گفت: مردم ایران دارای رهبرانی هستند که آنها به چیزهای مادی مانند کاخ، ماشین، ثروت، شهرت و قدرت بی توجهند و تنها اهداف انقلاب برای آنها مهم است به همین علت مردم جهان نیز آنها را می پسندند. 

"سید نور" از کارگردانان مشهور پاکستان نیز در جشنواره فیلم ایرانی در لاهور گفت: سینمای ایران به جایگاه مهمی در جهان رسیده است و ما همیشه فیلم های ایرانی را می پسندیم. 

وی با تاکید بر همکاری های ایران و پاکستان در حوزه تولیدات فیلم افزود: دو کشور همسایه و مسلمان دارای ظرفیت های فراوان در حوزه همکاری های هنری هستند.

در ادامه تعدادی دیگر از شخصیت های هنری و علمی پاکستان نیز با تبریک چهل و سومین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی به مردم و دولت ایران گفتند: با وجود اقدمات خصمانه آمریکا و متحدانش انقلاب اسلامی ایران با اقتدار کامل در مسیر انقلابی خود حرکت می کند. 

در حاشیه این جشنواره نمایشگاه فرهنگی، صنایع دستی ایران و پوشش بانوان و حجاب نیز به نمایش گذاشته شد که مورد استقبال خوب بازدید کنندگان قرار گرفت.

بسیار از شبکه‌های خبری پاکستان و نمایندگان رسانه‌های چاپی مستقر در شهر لاهور نیز مراسم افتتاحیه جشنواره فیلم ایران و بزرگداشت سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی را به صورت گسترده پوشش دادند.

منبع: ایرنا

منبع: قدس آنلاین

کلیدواژه: پاکستان فیلم سینمایی سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی جشنواره فیلم ایرانی جشنواره فیلم ایران چهل و سومین سالگرد انقلاب اسلامی اسلامی ایران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.qudsonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «قدس آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۳۴۲۱۱۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سفر رئیس کل بانک مرکزی به عربستان

رئیس‌کل بانک مرکزی ایران امروز به دلیل حضور در پنجاهمین سالگرد تأسیس بانک توسعه اسلامی راهی عربستان شد.   مدیر روابط عمومی بانک مرکزی در صفحه شخصی خود در فضای مجازی نوشت دکتر محمدرضا فرزین رئیس‌کل ‎بانک مرکزی کشورمان به منظور توسعه همکاری‌ها و مناسبات پولی و بانکی و همچنین شرکت در پنجاهمین سالگرد تأسیس بانک توسعه اسلامی، تهران را به مقصد ریاض پایتخت عربستان ترک کرد. کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • سینما بدون چهره کارگر ایرانی
  • رویداد صدرا با حضور ۳۱ شرکت صنعتی در دانشگاه آزاد دزفول گشایش یافت
  • مدرسه ملی روایت در سمنان افتتاح شد
  • حضور نیکی کریمی و حامد بهداد در جمع داوران جشنواره فیلم اقوام
  • هنرمند انقلابی در راستای توحید الهی گام برمی دارد
  • چهره برتر هنر انقلاب اسلامی خوزستان معرفی شد
  • چهره برتر سال ۱۴۰۲ هنر انقلاب اسلامی خوزستان معرفی شد
  • مهم‌ترین نکته جشنواره امام رضا(ع) امسال، حضور میدانی است/ جشنواره فیلم رضوان به برکت جشنواره امام رضا(ع) برگزار می‌شود
  • افتتاحیه نمایشگاه «در ستایش سعدی» در موزه خوشنویسی ایران
  • سفر رئیس کل بانک مرکزی به عربستان