Web Analytics Made Easy - Statcounter

بسته ویژه خبری «تابناک» هر روز سعی دارد با انتخاب تیترهایی، شما را در جریان اخباری مهم و اثرگذار قرار دهد که قطعا باید شنیده و خوانده شوند. در این بسته خبری، نگاهی به آخرین مواضع جناح‌های سیاسی و تحولات مهم داخلی انداخته می‌شود که مخاطبان با مطالعه آن به رهیافت‌های مهمی از سیر وقایع اثرگذار کشور دست خواهند یافت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مرگ و میر در واکسن نزده‌ها ۵۰ برابر بیشتر است
معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه گفت: براساس بررسی که صورت گرفته، میزان مرگ بر اثر کرونا در جمعیت واکسن نزده‌ها تقریبا ۵۰ برابر بیشتر از جمعیتی بوده که واکسن کرونا تزریق کرده‌اند. دکتر ابراهیم شکیبا، با اشاره به تاثیر چشمگیر تزریق واکسن در کاهش مرگ و میر ناشی از کرونا، اظهار کرد: براساس نتایج بررسی که در استان انجام دادیم، میزان مرگ بر اثر کرونا در هر ۱۰۰ هزار نفر جمعیت واکسن نزده ۵۷۱ نفر و در هر ۱۰۰ هزار نفر جمعیت واکسن زده ۱۰ نفر بوده است. وی با اشاره به تاثیر بسیار چشمگیر تزریق واکسن کرونا در کاهش آمار فوت شدگان ناشی از کرونا بر اساس نتایج این بررسی، از همه مردم خواست برای تزریق واکسن کرونا و تکمیل هر سه دوز - براساس دستورالعمل های موجود- اقدام کنند. رییس مرکز بهداشت کرمانشاه به آمار واکسیناسیون کرونا در استان هم اشاره کرد و گفت: تاکنون ۹۰.۵ درصد جمعیت هدف استان دوز اول، ۸۰.۶ درصد دوز دوم و ۳۳ درصد نیز دوز سوم واکسن کرونا را تزریق کرده اند.

حمله بی سابقه و دسته جمعی شکارچیان به محیط بانان میانکاله
بیش از یکصد شکارچی غیرمجاز سوار بر قایق‌های خود با سلاح های شکاری به محیط بانان شبه جزیره میانکاله حمله کردند. ابراهیمی مدیر کل حفاظت محیط زیست مازندران گفت: این شکارچیان غیرمجاز در منطقه آشوراده در حالی که صورت‌های خود را پوشانده بودند با سلاح‌های شکاری به سمت محیط بانان تیراندازی کردند که در اثر این تیراندازی‌ها تعدادی از محیط بانان مورد اصابت ساچمه‌های تفنگ شکاری این افراد قرار گرفتند. هرچند حمله شکارچیان غیرمجاز به محیط بانان میانکاله در سال‌های گذشته نیز سابقه داشت و بطور مثال در ۲۵ بهمن ۱۳۹۸ سبب زخمی شدن چهار محیط بان شده بود، حملات اخیر این بار گسترده‌تر از گذشته و به نوعی بی سابقه بوده است.

رنجبران در دولت رئیسی هم حکم گرفت
علی اکبر محرابیان، وزیر نیرو و رییس شورای موسسه گنجینه ملی آب ایران در حکمی «محمدحسین رنجبران» را به ریاست گنجینه ملی آب ایران منصوب کرد. «گنجینه ملی آب ایران» مصوب شورای عالی انقلاب فرهنگی است که به‌منظور حفظ ارزش‌ها، فرهنگ و تمدن غنی و گران‌بهای گذشتگان کشور و ارائه تلاش بی وقفه آنان در استفاده هرچه مفیدتر از آب تشکیل شده است. رنجبران مجری صداوسیماست که در دولت احمدی‌نژاد در وزارت رفاه مشغول به کار شده بود. او در زمان حضور علی‌عسگری در سازمان صداوسیما مدیرکل روابط عمومی این سازمان بود و حالا در دولت رئیسی به وزارت نیرو رفته است.

نزار زکا موقعی که مذاکرات برقرار نبود، با وساطت سید حسن نصرالله آزاد شد
ابوالفضل عمویی عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در رابطه با مطرح شدن بحث تبادل زندانیان از سوی آمریکایی‌ها در جریان مذاکرات وین، گفت: موضوع تبادل زندانیان به مذاکرات هسته‌ای ارتباطی ندارد و اشکال و نقد ما به هیات آمریکایی این است که آن‌ها تلاش می‌کنند این دو موضوع را به هم مرتبط کنند. از همین جهت مصاحبه چند هفته قبل رابرت مالی در این رابطه با رویترز به نظر ما یک مصاحبه سازنده‌ای نبود چراکه این دو موضوع با هم ارتباطی ندارد.عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در پاسخ به این که «ایران حتی در مواقعی که مذاکرات هسته‌ای برقرار نبوده مانند دوران ترامپ نسبت به آزادی نزار زکا با درخواست رئیس‌جمهور لبنان و وساطت سید حسن نصرالله اقدام کرده و همواره نشان داده که مسائل حقوق بشری برای ایران اهمیت بالایی دارد»، ابراز داشت: بین ما و آمریکایی‌ها عموماً طرف‌های واسطی شکل می‌گیرند که سعی می‌کنند برای مسائل انسانی این افراد بازداشت شده را تبادل کنند. در این میان ایران تاکید دارد که رسیدگی به این پرونده‌ها کامل صورت بگیرد، افراد به جرم خودشان هم آشنا شوند و هم اعتراف کنند.

یک منبع مطلع: امیرعبداللهیان نامه‌ای در مورد مذاکرات وین به رهبری ننوشته
ایسنا از قول این منبع مطلع اعلام کرد: اخبار منتشره در مورد نامه وزیر امور خارجه به مقام معظم رهبری در مورد مذاکرات وین از اساس کذب و ادعاهای دیگر مطروحه در این خبر هم ساختگی و در راستای اختلاف افکنی و تلاش برای شکست اجماع ملی در مورد مذاکرات وین است‌.

طالبان: آب کافی داشته باشیم حقابه ایران را می‌دهیم
«ذبیح الله مجاهد» سخنگوی دولت طالبان در گفت‌وگو با شبکه تلویزیونی سحر افغانستان از روابط حسنه بین ایران و افغانستان ابراز خرسندی کرد. سخنگوی طالبان در این مصاحبه موضوع حقابه بین افغانستان و ایران را حل شده دانست و گفت: «در صورتی که طرف افغانستان به اندازه کافی آب داشته باشد جمهوری اسلامی ایران نیز از آب مستفید خواهد شد.» سخنگوی طالبان همچنین افزود: «نگرانی کشورهای همسایه از بابت قاچاق مواد مخدر از افغانستان  قابل درک و حکومت افغانستان متعهد به جلوگیری از قاچاق مواد مخدر است؛ اما کشاورزان افغان با مشکلات اقتصادی دست و پنجه نرم می‌کنند و نمی توان بدون فراهم کردن کشت بدیل کشاورزان افغان را از کشت خشخاش منع کرد.» وی گفت برای توقف کشت خشخاش در افغانستان نیاز به کمک و همکاری جامعه جهانی برای فراهم کردن کشت بدیل به کشاورزان افغان است.

علی لاریجانی از عامل انحطاط یک جامعه می‌گوید
علی لاریجانی در ارتباط مجازی با «همایش بین‌المللی انسان‌شناسی در حکمت ابن سینا» در سخنانی با موضوع «حکمرانی مطلوب» اظهار کرد: برای پاسخ به این پرسش که چرا ابن‌سینا که نظراتی درباره سیاست داشته است، کتابی مستقل درباره سیاست ندارد، باید به متن شرایطی که او در آن زیست کرد رجوع کنیم. در آن زمان شرایطی بود که ایران بزرگ تحت سیطره خلافت بغداد و شرایط خاصی از نظر سیاسی بر آن حاکم بود. وی یادآور شد: در زمینه عدالت ابن‌سینا معتقد است که عدالت صرفاً اقتصادی نیست و نیز برای اینکه عدالت در جامعه رخ دهد باید طبقه متوسط فربه شود. همچنین ایشان در زمینه از میان رفتن یک جامعه معتقد است که عامل انحطاط یک جامعه حتماً به امر درونی مربوط است نه تهاجم خارجی، چراکه تهاجم خارجی همیشه از خلل داخلی استفاده می‌کند؛ بنابراین، اگر در جامعه‌ای همبستگی و حکومت بر اساس عقلانیت و فرهیختگی باشد دچار انحطاط نمی‌شود. همچنین حکومت قانونگرا دچار انحطاط نمی‌شود. ابن‌سینا در زمینه آشفتگی در امور هم معتقد است یا با سخت‌گیری در قانونگذاری یا سهل‌گیری در آن ایجاد بهم ریختگی می‌کند. همچنین مسئله عدم اقناع و اعتماد را منجر به انحطاط جامعه می‌داند و می‌گوید آن هیات قانونگذاری باید خطیب باشند تا مردم را قانع کنند.

توئیت سعید جلیلی درباره مذاکره با آمریکا در دولت قبل
سعید جلیلی در توییتر نوشت: می گفتند فروش نفت ایران باید به صفر برسد، در حالی که بعد از سه سال، ما یک میلیون و ۲۰۰ هزار بشکه به جز میعانات و فرآورده ها و... داریم می فروشیم و این تعداد در حال افزایش است. او ادامه داد: اینکه امریکا که امروز در موضع شکست است بخواهد برای ما شرط بگذارد، همان قدر مضحک است که آلمان نازی در پایان جنگ جهانی دوم که شکست خورده بود برای رقبایش شرط می گذاشت و می گفت باید بیایید گفت و گو کنید! او نوشت: اینکه رهبری در پایان دولت قبل گفتند این دولت (در مذاکره با امریکا) مایه عبرت شد، یک راهنمایی دلسوزانه به همه بود.

نمایندگان مجلس ششم هم اجازه نمی‌دادند به خاتمی انتقاد کنیم
جلال جلالی‌زاده، فعال سیاسی بیان کرد: «مجلس یازدهم در قبال دولت هم سکوت کرده است؛ درصورتی که به یاد داریم وقتی دولت روحانی روی کار بود، نمایندگان چون دولت را از جناح رقیب می‌دیدند، هر نقدی را مطرح می‌کردند اما امروز سکوت کرده‌اند چون دولت را هم‌سوی طیفی و جناحی خود می‌بینند و این یکدستی قوا به مردم ضرر می‌رساند». این نماینده مجلس ششم درباره مواجهه مجلس اصلاح‌طلب ششم با دولت اصلاحات بیان کرد: «متأسفانه در زمان مجلس ششم هم اصلاح‌طلبان در مجلس اجازه نمی‌دادند به دولت اعتراض ویژه‌ای شود؛ یعنی تقریبا همین حالت در آن زمان که ما نماینده بودیم هم وجود داشت اما نه به شکل کنونی. به هر حال نمایندگان مجلس ششم افراد قدرتمندی بودند که فکر و ایده داشتند اما آن زمان هم اگر طرح سؤالی از رئیس‌جمهور می‌شد، هیات‌رئیسه فشار می‌آورد که سؤال مطرح نشود؛ مثلا به یاد دارم که قرار شد سؤالی از رئیس‌جمهور شود. هیات‌رئیسه فشار آورد تا سؤال مطرح نشود که نشد و گفتند بین دولت و مجلس جلسه‌ای مشترک برگزار شود تا ما سه نماینده منتقد با دولت سخن بگوییم. باز هم باز بر ما فشار آوردند تا آنکه فقط من بحث‌هایی را مطرح کردم و آن دو نماینده دیگر هم کنار کشیدند.»

نمایندگان مجلس نشسته‌اند چون از وزرا می‌ترسند
هدایت‌الله خادمی، فعال سیاسی اصولگرا: سطح مجلس خیلی پایین آمده است. الان یک وزیر حتی سفر داخل کشور هم می خواهد برود چند نماینده را با خود می برد که کار درستی نیست چون چنین نماینده ای کارمند دولت می شود؛ در حالیکه این نماینده می تواند رئیس جمهور و وزیر استیضاح کند و هیچ کسی نمی تواند به نماینده بگوید «بالا چشمت ابرو»، الان نمایندگان حکم یک دفتردار اداره کوچک از دولت را پیدا کردند. این فعال سیاسی اصولگرا اظهار کرد: مجلس باید طوری باشد که وقتی دولت آن را می بیند بترسد اما الان نمایندگان از دولت و وزرا می ترسند چون در سطح نمایندگی نیستند. مجلس یازدهم به خیلی از باورهای مردم آسیب زد. این نمایندگان خودشان باید قدری وجدان داشته باشند و خدمتی به نظام و مردم کنند، نه آنکه فقط دنبال موضوعات شخصی بروند و هرازچندگاهی شعار بدهند. وی ادامه داد: متأسفانه نمایندگان مجلس یازدهم سطح خود را نمی شناسند. سطح نمایندگان نظارت بر رئیس جمهور و دولت است. وقتی تمام دغدغه یک نماینده آن می شود که آشنایان و بستگان خودش را در مسئولیت های محلی بگذارد، دیگر کسی کاری به شایسته سالاری ندارد. در چنین وضعیتی حتی اگر کشور بالاترین سطح فروش نفت را هم داشته باشد، پولش دست یکسری افراد ناکارآمد می رود.

منبع: تابناک

کلیدواژه: مذاکرات وین راهپیمایی 22 بهمن دهه فجر چهلمین جشنواره فیلم فجر بسته ویژه خبری علی لاریجانی نزار زاکا مذاکرات وین راهپیمایی 22 بهمن دهه فجر چهلمین جشنواره فیلم فجر نمایندگان مجلس واکسن کرونا مذاکرات وین محیط بانان رئیس جمهور یک جامعه ابن سینا مجلس ششم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۳۴۲۲۰۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رژیم صهیونیستی عامل ریشه ای وخامت اوضاع در منطقه است

به گزارش خبرگزاری مهر، «پائولو رانگل» وزیر امور خارجه جدید پرتغال در گفت‌وگوی تلفنی با امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه کشورمان در خصوص مناسبات دو جانبه و اوضاع منطقه به خصوص تحولات فلسطین به گفتگو و تبادل نظر پرداخت.

وزیر امور خارجه کشورمان در ابتدای این گفت‌وگوی تلفنی، تشکیل دولت جدید پرتغال و انتصاب آقای پائلو رانگل به عنوان وزیر امور خارجه جدید این کشور را تبریک گفت و به سابقه روابط خوب و دیرینه فی‌مابین دو کشور اشاره کرد.

امیرعبداللهیان بار دیگر بر ضرورت پایان جنگ و نسل‌کُشی رژیم صهیونیستی در غزه و احترام به حقوق مردم مظلوم فلسطین تاکید کرد و رژیم صهیونیستی را به عنوان عامل ریشه‌ای تمامی این تنش‌ها و وخامت اوضاع در منطقه دانست.

پائلو رانگل وزیر امور خارجه پرتغال نیز در این گفت‌وگوی تلفنی بر ضرورت برقراری آتش بس فوری در غزه تاکید کرد و افزود: دولت پرتغال از تشکیل دولت مستقل فلسطینی حمایت می‌کند و خواستار تلاش تمامی کشورهای منطقه برای کاهش تنش‌ها در منطقه است.

طرفین آخرین دیدگاه‌های خود را در مورد کشتی توقیف شده اسرائیلی حامل پرچم پرتغال تبادل کردند.

امیرعبداللهیان در این ارتباط اظهار داشت: موضوع انسانی رهایی خدمه کشتی، مورد توجه جدی ماست و به سفرای‌شان در تهران دسترسی کنسولی، آزادی و تحویل‌شان را اعلام کرده‌ایم.

کد خبر 6089465 نفیسه عبدالهی

دیگر خبرها

  • درخواست کریمی قدوسی از دولت افغانستان برای بررسی رگ و ریشه اش /سخنگوی سپاه ادعای جنجالی را تکذیب کرد /گاف تاریخی نماینده مشهد چه بود؟
  • سیناپس «آپاراتچی» و «آسمان غرب» و فیلمنامه «یادآوری» در فیلم‌نگار
  • رژیم صهیونیستی عامل ریشه‌ای تمام تنش‌ها در منطقه است
  • امیرعبداللهیان: رژیم صهیونیستی عامل تنش‌ها در منطقه است
  • امیرعبداللهیان: رژیم صهیونیستی عامل ریشه‌ای وخامت اوضاع در منطقه است
  • امیرعبداللهیان: رژیم صهیونیستی عامل تمامی تنش‌ها در منطقه است
  • رژیم صهیونیستی عامل ریشه ای وخامت اوضاع در منطقه است
  • دولت صنعا از سرگیری مذاکرات با عربستان را تکذیب کرد
  • جنجالی که نماینده مشهد درباره «بمب اتم» برپا کرد؛ کریمی قدوسی کیست؟
  • نماینده سابق مجلس عزادار شد /پیام لاریجانی