Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تابناک»
2024-04-28@09:48:17 GMT

پالایشی یکم چقدر سود تقسیم کرد؟

تاریخ انتشار: ۲۰ بهمن ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۳۴۲۲۴۵

به گزارش بورس تابناک، صندوق سرمایه‌گذاری پالایشی یکم با نماد پالایش که دومین صندوق ETF واگذار شده توسط دولت است، مطابق اطلاعیه منتشره در سامانه کدال امروز مجمع خود را برگزار کرد. 

ساعت برگزاری مجمع تغییر کرد

اطلاعیه ای از صندوق پالایشی یکم بر روی کدال منتشر شد که در آن ساعت و زمان برگزاری اعلام شده بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این اطلاعیه آمده بود:

پیرو آگهی منتشر شده در سامانه کدال به اطلاع سرمایه‌گذاران محترم میرساند، مجمع صندوق سرمایه‌گذاری پالایشی یکم (پالایش) به منظور تصمیم‌گیری در خصوص پرداخت سود نقدی به سرمایه‌گذاران در ساعت ۱۶ روز چهارشنبه مورخ ۲۰ بهمن ماه برگزار می‌گردد که قبل تر از این قرار بود این مجمع در ساعت ۱۱:۰۰ برگزار شود.


"صندوق سرمایه گذاری پالایشی یکم" از کلیه دارندگان واحد‌های ممتاز، وکیل یا قائم مقام قانونی صاحبان واحد‌های ممتاز و همچنین نماینده و یا نمایندگان اشخاص حقوقی دعوت می‌کند در جلسه مجمع شرکت کنند.

اطلاعیه ای درباره سود و تاثیر آن بر NAV | سود به چه کسانی تعلق می گیرد؟

امروز همچنین مدیریت ابزارهای نوین مالی شرکت بورس اوراق بهادار تهران اطلاعیه به شرح زیر منتشر کرد:

پیرو آگهی منتشر شده در سامانه کدال به اطلاع سرمایه‌گذاران محترم میرساند، مجمع صندوق سرمایه‌گذاری پالایشی یکم (پالایش) به منظور تصمیم‌گیری در خصوص پرداخت سود نقدی به سرمایه‌گذاران، در تاریخ ۱۴۰۰/۱۱/۲۰ برگزار می گردد. در صورت تصویب پرداخت سود به سرمایه‌گذاران، NAV صندوق مذکور به میزان سود مصوب کاهش خواهد یافت. لازم به ذکر است اشخاصی مشمول پرداخت سود نقدی می‌باشند که در پایان معاملات روز جاری، دارنده واحد سرمایه‌گذاری صندوق مذکور باشند.

وعده عشقی محقق می شود؟

حالا به نظر می رسد که با تقسیم سود و کاهش ارزش ذاتی وعده رئیس سازمان بورس محقق شود! در ۹ دی ماه مجید عشقی رئیس سازمان بورس که در برنامه تلویزیونی تهران ۲۰ حاضر شده بود گفت: برنامه‌ای داریم که منابعی را بگیریم و بازارگردانی را برای سهم‌های ETF داشته باشیم و قیمت این صندوق‌ها به قیمت‌های ذاتی خود برسند. تلاش می‌کنیم که تا پایان سال صندوق‌های دولتی (پالایشی‌ها) به قیمت‌های ذاتی خود برسند.

NAV پالایشی یکم چقدر است؟

در معاملات امروز ۲۰ بهمن ۱۴۰۰ قیمت پایانی هر واحد پالایشی یکم با افزایشی ۱.۲۳ درصدی نسبت به روز گذشته به ۷۳۱۴ تومان رسید. همچنین NAV ابطال این صندوق ۸۹۳۱ تومان اعلام شد؛ بنابراین بین قیمت پایانی و NAV ابطال این صندوق تفاوتی ۱۶۱۷ تومانی در پایان معاملات امروز وجود داشت.  

مجمع برگزار شد، چقدر سود تقسیم شد؟ کی پرداخت می شود؟

در اطلاعیه‌ای که بر روی کدال قرار گرفت به ازای هر سهم ۶۰۰ تومان سود نقدی تقسیم شد. در این اطلاعیه که مربوط به تصمیمات مجمع بود آمده بود:

با توجه به تبصره ماده ۱۹ اساسنامه، مجمع مقرر نمود مبلغ ۶,۰۰۰ ریال سود نقدی به ازای هر واحد سرمایه گذاری (ممتاز و عادی) بین دارندگان واحد‌های سرمایه گذاری صندوق تقسیم گردد. مقرر گردید سود مذکور تا پایان بهمن ماه به سرمایه گذاران پرداخت گردد.

بنابراین بعد از تقسیم سود NAV هر واحد صندوق پالایشی یکم با کسر ۶۰۰ تومان و با وضعیت پالایشی یکم در تابلوی امروز بورس به ۸۳۳۱ تومان کاهش خواهد یافت و اختلاف قیمت پایانی و ارزش ذاتی به ۱۰۱۷ تومان خواهد رسید که با دو روز معاملات خوب این صندوق می‌توان این اختلاف را هم جبران کرد!

شایان ذکر است پرتفوی صندوق پالایشی یکم متشکل از سهام چهار شرکت شامل سهام پالایشگاه‌های تهران، تبریز، اصفهان و بندر عباس می‌باشد بطوریکه این شرکت‌ها مطابق با آخرین صورت‌های مالی منتشره در سامانه کدال در سال مالی قبل عملکرد مناسبی داشته اند.

منبع: نبض بورس

منبع: تابناک

کلیدواژه: مذاکرات وین راهپیمایی 22 بهمن دهه فجر چهلمین جشنواره فیلم فجر پالایشی یکم سود سهام مجمع عمومی مذاکرات وین راهپیمایی 22 بهمن دهه فجر چهلمین جشنواره فیلم فجر صندوق سرمایه گذاری پالایشی یکم سرمایه گذاران سامانه کدال پرداخت سود سود نقدی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۳۴۲۲۴۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رایزنی سئول و واشنگتن درباره تقسیم هزینه‌های حضور سربازان آمریکایی

مذاکره کننده ارشد واشنگتن گفت مقامات ایالات متحده و کره جنوبی دیدگاه‌های مربوط به یک توافق جدید در مورد تقسیم هزینه‌های حضور نیروهای آمریکایی در کره جنوبی را مورد بحث قرار دادند و در صورت لزوم به مشورت ادامه خواهند داد.

به گزارش ایسنا، آمریکا و کره جنوبی ماه گذشته میلادی نمایندگانی را برای آغاز مذاکرات زودهنگام با هدف اجرای یک توافق جدید در سال ۲۰۲۶ معرفی کردند.

به نقل از خبرگزاری رویترز، رسانه‌های کره جنوبی گزارش کردند که هدف از این گفت‌وگو دستیابی به توافق پیش از هر گونه بازگشت دونالد ترامپ به کاخ سفید است که در دوران ریاست جمهوری خود سئول را به «سواری گرفتن از قدرت نظامی آمریکا» متهم کرده بود.

«لیندا اسپچت»، مذاکره کننده ارشد آمریکایی پیش از نخستین دور مذاکرات در هاوایی که سه شنبه تا پنجشنبه برگزار می‌شود، گفت واشنگتن به دنبال یک نتیجه عادلانه و برابر است.

وی افزود: «آمریکا و کره جنوبی دورنماهای خود را برای این نشست مطرح کرده‌اند. ما تا هر زمان که لازم باشد به رایزنی‌ها ادامه می‌دهیم.»

یک مقام ارشد دولت بایدن ماه گذشته میلادی اعلام کرد مذاکرات در مسیر و زودتر از موعد مقرر انجام شده، اما ایالات متحده انتخابات ریاست جمهوری نوامبر را به عنوان«مهلت جدی» نمی‌بیند.

بیش از ۲۸ هزار نیروی آمریکایی در کره جنوبی به عنوان بخشی از تلاش‌ها برای بازدارندگی در مقابل کره شمالی مجهز به سلاح هسته‌ای مستقر هستند.

در دوران ریاست جمهوری ترامپ، آمریکا و کره جنوبی پیش از دستیابی به توافقی برای افزایش مشارکت سئول در افزایش ۱۳.۹ درصدی هزینه‌های حضور نیروهای آمریکایی در کره جنوبی چندین ماه دچار تنش بودند. بر اساس قرارداد ۲۰۱۹، کره جنوبی حدود ۹۲۰ میلیون دلار برای این مساله در سال پرداخت می‌کرد اما ترامپ از سئول خواست تا این مبلغ را در سال به پنج میلیارد دلار برساند.

قرارداد کنونی در سال ۲۰۲۵ منقضی می‌شود.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • تقسیم عشق در زندگی زوج مبتلا به «ای‌ال‌اس»/بیماری جزیی از زندگیست
  • حجم سرمایه‌گذاری سه هلدینگ‌ وزارت تعاون در چهارمحال و بختیاری ۴۵۰۰ میلیارد تومان است
  • سفر نخست‌وزیر پاکستان به عربستان
  • نقش کلیدی صندوق‌های سرمایه گذاری بازار سرمایه در جمع‌آوری نقدینگی‌های بلاتکلیف
  • رایزنی سئول و واشنگتن درباره تقسیم هزینه‌های حضور سربازان آمریکایی
  • ساختار امنیتی اوراسیا: از ایده تا عمل
  • صدور حکم بمبگذار میدان تقسیم استانبول
  • برگزاری جلسه بررسی نحوه تقسیم و توزیع آب در دشت هراز
  • مزایده اموال متهم پرونده صندوق سرمایه گذاری بهمئی
  • وضعیت «نارنجی» هوا در خرمشهر