Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-05-06@14:01:37 GMT

کشمکش‌های سیاسی از مهم‌ترین علل محرومیت قوچان است

تاریخ انتشار: ۲۰ بهمن ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۳۴۲۸۲۴

کشمکش‌های سیاسی از مهم‌ترین علل محرومیت قوچان است

به گزارش خبرگزاری فارس از قوچان، حجت‌الاسلام علیرضا هراتی مطلق امام‌جمعه قوچان امروز در مراسم افتتاح چند پروژه عمرانی با حضور استاندار خراسان رضوی و معاون وزیر جهاد کشاورزی اظهار کرد: بهره بردن مسؤولین از دنیا خوب کار کردن و خدمت‌رسانی به مردم است و اگر درست کار نشود از این زندگی و دنیا بهره‌ای نمی‌برند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی بابیان اینکه قوچان از همان روزهای اول انقلاب به فرمایش امام خمینی(ره) لبیک گفته و تا به امروز در آن خط و مسیر قرار داشته است، گفت: متأسفانه این شهرستان با محرومیت‌ها دست‌وپنجه نرم می‌کند که یکی از دلایل اصلی آن کشمکش‌های سیاسی است و هر فردی مسؤولیتی گرفته ریسمان را به سمت خود کشیده و همین هم باعث شده که از حداقل‌ها همچون یک آسفالت مناسب برخوردار نباشند.

امام‌جمعه قوچان با تأکید بر این مطلب که در دولت انقلابی و مردمی باید به این شهر رسیدگی شود و مسؤولین مطالبه گر باشند، بیان کرد: گاهی سروصدا می‌کنند که قوچان به این استان یا‌ آن استان ملحق شود درصورتی‌که مشکل ملحق شدن نیست بلکه کم‌کاری است و حتی اگر به پایتخت هم متصل شویم این کم‌کاری‌ها وجود داشته باشد فایده‌ای ندارد.

هراتی مطلق با اشاره به اینکه باید مسؤولین شهرستان همراه و همکار دولت بوده و کارهای زمین‌مانده را به انجام رسانند، تصریح کرد: یکی از خواسته‌ها و مطالبات به‌حق مردم قوچان این بوده که سرنوشت شهرستان به یک نیروی انقلابی، جهادی، مدیر و متعهد واگذار شود.

وی ادامه داد: مدتی قوچان دست دیگران بود و عملکرد خود را نشان دادند حال به یک نیروی حزب الهی و بومی اعتماد کنید زیرا فرماندار سیستان و بلوچستان یا استانی دیگر دردی از مردم این شهر را دوا نمی‌کند و باید این سیاسی‌کاری‌ها تمام شود.

امام‌جمعه قوچان تأکید کرد: شاید در دولت‌های گذشته این سیاسی‌کاری و فامیل بازی وجود داشت اما از دولت مردمی و انقلابی توقع این است که سیاسی‌کاری و باندبازی کنار گذاشته‌شده  و یک نیروی توانمند جایگزین فرماندار فعلی این شهرستان شود و شهر از این حالت خارج شود.

الگوسازی و نمونه‌سازی انقلاب در دنیا یکی از دستاوردهای نظام اسلامی است

استاندار خراسان رضوی نیز در این مراسم بابیان اینکه رهبر معظم انقلاب بر مسئله جهاد تبیین تأکید داشته‌اند و باید در این روزها به دستاوردهای اصلی انقلاب بپردازیم، گفت: راه‌اندازی پروژه‌های صنعتی یک دستاورد فرعی یا حرکت طبیعی بر اساس انقلاب اسلامی بوده اما آنچه از پیروزی انقلاب به وجود آمده است عزت و هویت اعتقادی است.

یعقوبعلی نظری با یادآوری این مطلب که پیش از پیروزی انقلاب این ملت در هیچ حوزه‌ای استقلال نداشت و انقلاب اسلام توانست این استقلال را فراهم کند، بیان کرد: نسل‌های انقلاب به‌ویژه جوانان و نوجوانان باید این دستاوردهای مهم را درک کرده و بدانند چگونه استقلال به وجود آمده است و تحت تأثیر عملیات رسانه‌ای دشمن قرار نگیرند.

وی با اشاره به اینکه جمهوری اسلامی ایران تنها کشور مستقل در دنیا به‌حساب می‌آید که در برابر تمامی دنیای استکبار ایستادگی کرده است، تصریح کرد: این انقلاب و استقرار نظام اسلامی دستاوردهای بزرگی برای مردم و جامعه اسلامی به‌عنوان نمونه‌سازی و الگوسازی در دنیا به وجود آورده است.

سرمایه‌گذاری در ۷۵۰ کارخانه برای تولید خوراک دام و طیور و آبزیان

معاون امور تولیدات دامی وزارت جهاد کشاورزی نیز بابیان اینکه در کشور ظرفیت سرمایه‌گذاری برای تولید ۲۴ میلیون تن خوراک دام و طیور و آبزیان به وجود آمده است، گفت: این سرمایه‌گذاری در قالب ۷۵۰ کارخانه است که متأسفانه ۱۱ میلیون تن آن قابل بهره‌برداری می‌باشد.

حسین دماوندی نژاد با یادآوری این موضوع که در آمایش سرزمین و سرمایه‌گذاری برای این صنعت باید به ظرفیت‌ها بر اساس مطالعات جامع توجه شود، تصریح کرد: دانش و تکنولوژی باید در سطح کارخانه‌ها انجام شود و بر اساس نیاز داخلی سرمایه‌گذاری صورت بگیرد تا تولید مطابق با موازین و استانداردها انجام شود.

گفتنی است استاندار خراسان رضوی و معاون امور تولیدات دامی وزیر جهاد کشاورزی پروژه‌های کارخانه خوراک آبزیان بهین رشد در شهرک صنعتی شماره ۲، تولید قارچ خوراکی ناب پروتئین، چمن مصنوعی روستای علی‌آباد، واحد تولیدی پودر شیر خشک و پودر آب‌پنیر شرکت شهد گستر آساک در شهرک صنعتی شماره ۱ و مرکز جامع سلامت روستای نسیم‌آباد قوچان را به بهره‌برداری رساندند.

برای کارخانه خوراک آبزیان بهین رشد در شهرک صنعتی ۲ و واحد تولیدی پودر شیر خشک و پودر آب‌پنیر شرکت شهد گستر آساک به ترتیب ۴۸ و ۶۰ میلیارد تومان سرمایه‌گذاری توسط بخش خصوصی انجام‌شده است که با ظرفیت تولید ۶۰ هزار و ۲ هزار و ۴۰۰ تن در سال توانسته‌اند مجموعاً برای ۹۰ نفر اشتغال‌زایی به‌صورت مستقیم را به فراهم کنند.

افتتاح واحد پرورش قارچ خوراکی با ظرفیت تولید ۲۰۰ تن در سال بااعتبار ۳ میلیارد و ۲۵۰ میلیون تومان، زمین چمن مصنوعی روستای علی‌آباد به ارزش ۸۰۰ میلیون تومان با مشارکت دهیاری، خیرین و اداره کل ورزش و جوانان خراسان رضوی و مرکز جامع سلامت روستای نسیم‌آباد قوچان با زیربنای ۵۲۵ مترمربع و اعتبار یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان از دیگر پروژه‌های افتتاحیه بود.

 

انتهای پیام/ ۷۰۰۴۳

 

منبع: فارس

کلیدواژه: خبرگزاری فارس خبر فارس نیوز سرمایه گذاری خراسان رضوی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۳۴۲۸۲۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وحدت نیرو‌های انقلاب رمز عبور از تهدیدات است

محسن رضایی در آستانه برگزاری دور دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی در دیدار‌های جداگانه با داوری و روح الامینی، دبیر و معاون امور استان‌های شانا و دبیران جریانات سیاسی دیگر بر وحدت گروه‌های انقلابی تاکید کرد.

وی در دیدار با نادی، جراره و شورای مرکزی شریان، رائفی پور و سعید محمد و شورای مرکزی صبح ایران و احمد نادری و شورای مرکزی جماران گفت: باید از رویش‌های انقلاب استقبال و از هرنوع تفرقه جلوگیری کرد.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با تاکید بر ضرورت حفظ وحدت در جبهه انقلاب، افزود: همبستگی و برادری از ارزش‌های اصیل انقلاب اسلامی است که امروز بیش از هر زمانی باید مورد توجه باشد و اکنون ملت و نظام، نیازمند صف فشرده نیرو‌های انقلاب و کارآمدی جبهه انقلاب است و راه آن قاعده‌محوری به جای شخص‌محوری است.

وی با یادآوری شرایط حساس کشور پس از طوفان الاقصی و عملیات «وعده صادق» اظهار کرد: موقعیت ایران در غرب آسیا بیش از گذشته تعیین‌کننده شده است، بنابراین فرصت‌ها و تهدیدات جدیدی درمقابل کشور قرار گرفته است. در چنین شرایطی وحدت نیرو‌های انقلاب و تلاش همگانی برای بهبود وضعیت اقتصادی کشور رمز عبور از تهدیدات و بهره‌برداری از فرصت‌هاست. هر نوع تک‌روی و سهم‌خواهی آسیب بزرگی به نظام و مردم خواهد زد. امروز بشدت نیازمند عقلانیت جمعی اشخاص و جریانات سیاسی کشور هستیم.

رضایی با تاکید بر اهمیت مشارکت مردم در انتخابات گفت: انتخابات مجلس باوجود شرایط سخت اقتصادی با حضور مردم انجام شد که نشان داد تنها راه اصلاح کشور انتخابات و مردم‌سالاری است. حضور سلیقه‌های مختلف سیاسی، مشارکت مردم را جدی‌تر و بیشتر می‌کند.

وی گفت: رقابت باید برادرانه و به دور از منازعه باشد. انتقادات باید منصفانه و همراه با ضوابط اخلاقی صورت گیرد و فضا برای رویش‌های جدید مهیا باشد. تحمل سلیقه‌های سیاسی علامت بلوغ عقلانیت گروه‌های سیاسی است.

در این نشست‌های جداگانه نادی و جراره از شریان، احمد نادری از جماران، رائفی‌پور و سعید محمد از صبح ایران، با تشریح روند شکل‌گیری جریان‌ها و تشکل‌های خود، به بررسی اجمالی دور اول انتخابات و برخی گله‌مندی‌ها پرداختند و آمادگی خود برای گفتگو با سایر گروه‌های جبهه انقلاب را اعلام کردند.

محسن رضایی نیز در جلسه با داوری و روح الامینی، دبیر و معاون امور استان‌های شانا، بر وحدت همه گروه‌های جبهه انقلاب ازجمله شانا، پایداری، شریان، جماران، صبح ایران و تحول‌خواهان وسایر گروه‌ها تأکید کرد و اعضای شانا هم نظراتشان را بیان کردند.

باشگاه خبرنگاران جوان سیاسی مجلس

دیگر خبرها

  • سرلشکر سلامی: رفع محرومیت تنها با نیروی انسانی مخلص امکان‌پذیر است
  • رفع محرومیت تنها با عمل انقلابی امکان پذیر است
  • رفع محرومیت تنها با روحیه جهادی امکان‌پذیر است
  • رفع محرومیت با تفکر و روحیه جهادی امکان‌پذیر است
  • سرلشکرسلامی: رفع محرومیت تنها با تفکر و روحیه جهادی امکان‌پذیر است
  • رفع محرومیت تنها با روحیه جهادی و عمل انقلابی امکان‌پذیر است
  • حکم 10 ساله محرومیت هوادار سپاهان؛ رسیدگی قضایی به تخلف در دادسرا
  • وحدت نیرو‌های انقلاب رمز عبور از تهدیدات است
  • تک‌روی و سهم‌خواهی به نظام و مردم آسیب می‌زند
  • انقلاب اسلامی تبلور مکتب سیاسی امام صادق(ع)