Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-29@08:03:24 GMT

برگزاری مسابقه کتاب‌خوانی تا غبارروبی مزار شهدا

تاریخ انتشار: ۲۰ بهمن ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۳۴۲۸۶۴

برگزاری مسابقه کتاب‌خوانی تا غبارروبی مزار شهدا

ایسنا/قم معاون فرهنگی پردیس فارابی دانشگاه تهران برنامه‌های این دانشگاه در ایام دهه مبارک فجر انقلاب اسلامی را تشریح کرد.

حسن مهرنیا در گفت‌وگوی اختصاصی با ایسنا که به مناسبت ایام الله دهه مبارک فجر انقلاب اسلامی برگزار شد، با اشاره به برنامه‌های پردیس فارابی دانشگاه تهران در سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی، اظهار کرد: اصولا برنامه‌هایی در دانشگاه‌ها برای این ایام در نظر گرفته می‌شود دو گروه به سرپرستی دانشجویان و دیگری به سرپرستی بسیج کارکنان و اساتید، نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری، کانون مساجد و معاونت دانشجویی و فرهنگی هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی با بیان اینکه شیوع کرونا فعالیت دانشجویان در دانشگاه‌ها به مناسبت دهه فجر را کاهش داده است، عنوان کرد: در این برنامه‌ها که دانشجویان متولی آن هستند شاهد فضایی با شور و نشاط بودیم که متاسفانه به دلیل شیوع کرونا ما از حضور دانشجویان و فعالیت انجمن‌ها و کانون‌ها محروم هستیم.
معاون فرهنگی پردیس فارابی دانشگاه تهران ادامه داد: در مورد بخش دوم خوشبختانه جلسات متعددی قبل از ایام الله دهه فجر برگزار شده و برنامه‌‎ریزی‌هایی نیز در این زمینه انجام شده و این جلسات همچنان استمرار دارد.
وی با اشاره به آذین‌بندی فضاهای اداری و آموزشی و مسجد، مطرح کرد: مسابقاتی نیز در این راستا ترتیب داده شده که ازجمله آن‌ها می‌توان به مسابقه کتاب‌خوانی و برگزاری کارگاه‌ها اشاره کرد، که از طریق فضای مجازی به دانشجویان اطلاع‌رسانی شده و جوایزی هم برای آن در نظر گرفته شده است.
مهرنیا با بیان اینکه در تلاش هستیم یک فعالیت رسانه‌ای با سخنرانی اساتید دانشگاه داشته باشیم، خاطرنشان کرد: همچنین ایوان اندیشه‌ای از طریق تلویزیون دانشگاه تهران راه‌‎اندازی شده و نشست‌هایی در مسجد و بعد از نماز ظهر و عصر برگزار می‌شود.
وی از مراسم غبارروبی مزار شهیدان یاد کرد و افزود: همچنین مراسم‌های متعدد دیگری نیز در این دانشگاه و به مناسبت ایام دهه فجر انقلاب اسلامی برگزار می‌شود.

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اجتماعی استانی فرهنگی و هنری دهه فجر انقلاب اسلامی دانشگاه تهران برنامه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۳۴۲۸۶۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تشییع و تدفین چهار شهید گمنام در ایام شهادت امام صادق(ع) در استان کرمان

ایسنا/کرمان مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان کرمان در ایام شهادت امام جعفر صادق علیه السلام چهار شهید گمنام در استان کرمان تشییع و تدفین خواهند شد.

سرهنگ محمود مهدوی فرد عصر امروز، هشتم اردیبهشت ماه در جلسه شورای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت استان کرمان از تشییع و تدفین پیکرهای مطهر شهدا در ایام شهادت امام جعفر صادق علیه‌السلام خبر داد و افزود: ۲۳۱ نقطه از استان برای میزبانی از شهدای گمنام درخواست دارند.

وی بیان کرد: از هشت مکانی که سال گذشته مصوب شده بود، چون ساخت و ساز اولیه یادمان در سه نقطه انجام شده، پیکرهای مطهر شهدا در این نقاط تدفین می‌شوند که شامل کوهپایه کرمان، سیرجان و رفسنجان است.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان کرمان گفت: در حال حاضر ۱۴۵ یادمان شهدای گمنام با ۳۲۲ شهید در استان کرمان وجود دارد.

همچنین محمدمهدی فداکار باستاندار کرمان در این جلسه اظهار کرد: مکان‌های عمومی مانند معراج شهدا، یادمان‌ها، ساختمان‌های بسیج در شهرستان‌ها که پاتوق اعزام رزمندگان دوران دفاع مقدس بوده، ثبت ملی شود.

وی بیان کرد: برنامه‌های اختصاصی، دیدار با خانواده معظم شهدا، حضور راویان برای جهاد تبیین، تبلیغات محیطی و تجلیل از پیشکسوتان و جانباران به‌مناسبت سوم خرداد سالروز آزادسازی خرمشهر در استان کرمان برگزار می‌شود.

استاندار کرمان همچنین از شهدای گمنام به‌عنوان عزیزان مردم نام برد و بر تکریم و احترام آنها تاکید کرد و ادامه داد: باید ابتدا یادمان شهدای گمنام ساخته شود و بعد شهید را دفن کنند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • ۳۰ برنامه در هفته عقیدتی و سیاسی در همدان برگزار می‌شود
  • ثبت عملکرد دستگاهها برای برگزاری کنگره شهدا در سامانه دولت
  • اجرای بیش از ۱۰ عنوان برنامه در هفته عقیدتی و سیاسی مهرستان
  • تشییع و تدفین چهار شهید گمنام در ایام شهادت امام صادق(ع) در استان کرمان
  • روایتگری عملیات وعده صادق به سبک پرده خوانی
  • برگزاری ۳۸۱ یادواره در شهرستان کهگیلویه / استقبال از اجلاسیه شهدا
  • نمایشگاه شهدا سمنان برای بازدید رهبر معظم انقلاب آماده می‌شود
  • برگزاری کنگره شهدای دانشگاه آزاد اسلامی استان تهران در روز دهم خرداد
  • کنگره شهدای دانشگاه آزاد اسلامی استان تهران برگزار می‌شود
  • سومین کنگره شهدای دانشگاه آزاد اسلامی استان تهران برگزار می‌شود