Web Analytics Made Easy - Statcounter

باشگاه خبرنگاران جوان رشت - رضا زمانی گفت: در سفر اخیر رئیس جمهور به استان گیلان علاوه بر اینکه اعتبارات حفظ و احیای تالاب انزلی ۲ برابر شد، ۱۵۰ میلیارد ریال اعتبار هم برای مبارزه با گونه مهاجم سنبل آبی مصوب شد.

به گفته او به دلیل اهمیت بالا و وضعیت نگران‌کننده تالاب انزلی، لازم بود در سال‌های گذشته و همزمان با ستاد ملی دریاچه ارومیه از اعتبارات ملی استفاده شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

با توجه به تشکیل ستاد ملی احیای تالاب انزلی برای نخستین بار، اعتبارات ملی به این تالاب بین المللی و اکوسیستم با ارزش گیلان اختصاص خواهد یافت که این موضوع فرصت مناسبی برای مدیریت و احیای این تالاب است.

سرپرست اداره‌ کل حفاظت محیط زیست گیلان می‌گوید: فاضلاب‌های خانگی شهر رشت به عنوان یکی از منابع اصلی آلودگی ۲ رودخانه زرجوب و گوهررود و نهایتا سرزیر این ۲ رودخانه به تالاب انزلی هستند.

برای نخستین بار اعتبارات بسیار مناسب برای احداث و تکمیل تصفیه خانه‌های فاضلاب شهر رشت برای جلوگیری و مدیریت این فاضلاب‌ها اختصاص پیدا کرد.

احیای تالاب انزلی و نیز تخلیه نکردن فاضلاب‌های شهری و آلودگی رودخانه زرجوب و گوهررود از اصلی‌ترین معضلات استان و از مطالبات دیرینه همه شهروندان است که با پیگیری نماینده عالی دولت در استان، اعتبارات ملی خوبی برای مدیریت این موارد اختصاص پیدا کرد.

انتهای پیام/ع

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: تالاب انزلی رودخانه های رشت محیط زیست احیای تالاب انزلی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۳۴۲۹۴۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش ۴ برابری مالیات پرداختی بانک های اروپایی به روسیه

به گزارش خبرنگار مهر به نقل از فایننشال تایمز، بانک های اروپایی گزارش داده اند که طی سال گذشته ۸۰۰ میلیون یورو به دولت روسیه مالیات داده اند که نسبت به پیش از آغاز درگیری مسکو و کی یف ۴ برابر شده است.

دلیل افزایش پرداخت مالیات از سوی بانک های اروپایی در روسیه بالا رفتن درآمد آنها در این کشور اعلام شده است.

فقط ۷ بانک اروپایی از جمله دویچه بانک، ای ان جی و کومرتس بانک اعلام کرده اند که از حضور در بازار روسیه ۳ میلیارد یورو درآمد داشته اند.

درآمد این بانک ها در سال ۲۰۲۳ نسبت به سال ۲۰۲۱ معادل ۳ برابر رشد کرده است.

مالیات پرداخت شده از سوی بانک های اروپایی به دولت روسیه معادل ۰.۴ درصد کل مالیاتی بوده که کرملین انتظار داشت از فعالیت های غیر نفتی و گازی در این کشور دریافت کند.

افزایش نرخ بهره بانکی و تحریم های اعمال شده علیه روسیه از جمله عوامل موثر بر افزایش درآمد بانک های خارجی در این کشور بوده است.

فقط نیمی از مالیات پرداختی از سوی بانک‌های اروپایی به دولت روسیه از سوی بانک رایفایزن اتریش پرداخت شده چرا که این بانک بیشترین حضور و فعالیت را نسبت به دیگر بانک‌های دیگر اروپایی در روسیه دارد.

کد خبر 6092784 محمدحسین سیف اللهی مقدم

دیگر خبرها

  • اختصاص ۱۰ همت برای پرداخت فوق‌العاده شغل پرستاران
  • اختصاص ۵۹میلیارد تومان برای اجرای عملیات آبخیزداری در ایلام
  • اختصاص ۱۰ همت برای پرداخت فوق‌العاده پرستاران
  • هزینه ۱۰۵ میلیارد تومانی دولت به پروژه های آبفا در کردستان
  • افزایش ۴ برابری مالیات پرداختی بانک های اروپایی به روسیه
  • تعیین اعتبارات محرومیت‌زدایی استانی در لایحه بودجه ۱۴۰۳ در مجلس
  • افزایش یک و نیم برابری کشت دانه روغنی در پارس آباد
  • تالاب‌های نقده از وضعیت مطلوب برخودار هستند
  • دلشوره دریاچه ارومیه ادامه دارد/ وعده‌ها محقق می‌شود؟
  • تلاش برای احیای کامل تالاب نئور