Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/خراسان رضوی فرمانده مرزبانی خراسان رضوی گفت: وحدت مرزبانان و مرزنشینان عامل اصلی ایجاد امنیت مطلق در مرزهای شرقی خراسان رضوی است و این موهبت الهی با تلاش شبانه‌روزی نیروهای مرزبانی مستقر در مرزهای استان و همکاری مرزنشینان مداوم خواهد بود.

سردار مجید شجاع در مراسم افتتاح گروهان مرزی هشتادان هنگ مرزی و مرزبانی درجه یک تایباد که چهارشنبه، ۲۰ بهمن ماه، برگزار شد، اظهار کرد: از ابتدای امسال تاکنون مجموع پروژه‌های مرزبانی استان شامل ایجاد و راه‌اندازی پاسگاه مرزی، گروهان مرزی، برق‌رسانی، آبرسانی، روکش آسفالت و.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

.. با هزینه‌ ۳۵۰ میلیارد ریال از محل اعتبارات استانی و کشوری افتتاح شده و یا آماده بهره‌برداری است.

وی افزود: تاکنون در راستای کنترل و پایش مرزها اقدامات بسیار خوبی صورت گرفته و نیروهای مرزبانی نیز با تمام امکانات و تجهیزات اپتیکی و الکترونیکی و به روز در حفاظت و حراست از سرحدات کشور شبانه‌روزی انجام وظیفه می‌کنند.

در ادامه این مراسم فرماندار شهرستان تایباد خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه مرز دوغارون یکی از کریدورهای اقتصادی مهم در کشور به حساب می‌آید، برقراری امنیت پایدار در این نقطه بسیار حائز اهمیت است و نیروهای مرزبانی با تلاش‌های شبانه‌روزی فعالیت‌های ارزشمندی در این منطقه ایفا می‌کنند. مرزبانان نه تنها مدافع امنیت هستند بلکه از آغاز شیوع کرونا تاکنون به عنوان مدافعین سلامت نیز نقش بی‌بدیلی در تامین سلامت مرز داشته‌اند.

محسن سیاح تصریح کرد: از آنجا که روزانه تردد بیش از ۱۰۰۰ دستگاه خودروی ترانزیت و هزاران مسافر تبعه افغانستان از طریق مرز دوغارون انجام می‌شود، مرزبانان هنگ مرزی تایباد توانسته‌اند با ایجاد امنیت در مرز سبب توسعه اقتصادی و تعامل بیشتر ۲ کشور ایران و افغانستان شوند.

وی اظهار کرد: انتظار می‌رود مسئولان تلاش کنند در شرایطی که مرزبانان شبانه‌روزی برای ایجاد امنیت در مرزها از جان خود می‌گذرند، همه امکانات رفاهی و خدماتی را برای‌شان فراهم کنند.

خراسان رضوی بیش از ۸۰۰ کیلومتر مرز مشترک با افغانستان و ترکمنستان دارد که در شهرستان درگز محل تلاقی این مرز باجگیران و لطف‌آباد و در شهرستان سرخس خود این شهرستان است که هم به صورت ریلی و هم زمینی راه‌های ارتباطی بین ۲ کشور ایجاد شده است. در شهرستان تایباد نیز نحل تلاقی و راه ارتباطی از مسیر مرز دوغارون است. این حوزه‌ها توسط مرزبانان سه هنگ مرزی درگز، سرخس و تایباد حفاظت می‌شود. در حال حاضر هنگ مرزی و مرزبانی درجه یک تایباد از ۳۰۰ کیلومتر مرز مشترک با کشور افغانستان پاسداری می‌کند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی شهرستانها مرز تایباد خبرهای شهرستان تایباد خراسان رضوی شبانه روزی هنگ مرزی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۳۴۳۲۳۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

٧ طلا، سهم دختران وزنه‌بردار کرمانی در مسابقات وزنه‌برداری قهرمانی کشور

مسابقات چهار وزن نخست وزنه‌برداری قهرمانی نوجوانان ایران در بخش دختران، با درخشش وزنه‌برداران کرمانی که موفق به کسب هفت مدال طلا شدند، پایان پیدا کرد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کرمان و به نقل از روابط عمومی اداره کل ورزش و جوانان استان، چهار وزن نخست مسابقات وزنه‌برداری قهرمانی نوجوانان ایران در بخش دختران که از روز گذشته در سالن امام علی (ع) دانشگاه آزاد همدان آغاز شد، با درخشش وزنه‌برداران کرمانی که موفق به کسب هفت مدال طلا شدند، پایان پیدا کرد.

در این دوره از مسابقات، ۱۲۶ وزنه‌بردار (۵۳ ورزشکار در بخش نوجوانان و ۷۳ ورزشکار در بخش جوانان) در کنار ۴۱ مربی از ۲۸ استان در بخش دختران مسابقات وزنه‌برداری قهرمانی نوجوانان و جوانان ایران در همدان به روی تخته می‌روند.

دسته ۴۰ کیلوگرم نوجوانان

یک‌ضرب: زهرا پورامین (کرمان): ۴۴ کیلوگرم‌

دوضرب: زهرا پورامین (کرمان): ۵۰ کیلوگرم

مجموع: زهرا پورامین (کرمان): ۹۴ کیلوگرم

دسته ۴۵ کیلوگرم نوجوانان

یک‌ضرب: هدیه سهراب پور پاریزی (کرمان): ۳۸ کیلوگرم، حنانه بیژنی (ایلام): ۳۷ کیلوگرم، پرنیا افشار (خراسان رضوی): ۳۵ کیلوگرم

دوضرب: حنانه بیژنی (ایلام): ۵۲ کیلوگرم، هدیه سهراب پور پاریزی (کرمان): ۴۶ کیلوگرم، پرنیا افشار (خراسان رضوی): ۳۵ کیلوگرم

مجموع: حنانه بیژنی (ایلام): ۸۹ کیلوگرم، هدیه سهراب پور پاریزی (کرمان): ۸۴ کیلوگرم، پرنیا افشار (خراسان رضوی): ۷۰ کیلوگرم

دسته ۴۹ کیلوگرم نوجوانان

یک‌ضرب: ساغر حاج محمدی (کرمان): ۴۰ کیلوگرم، متینا ثاقب ذبیحی (خراسان رضوی): ۳۵ کیلوگرم، فاطمه طهماسبی (چهارمحال و بختیاری): ۳۲ کیلوگرم

دوضرب: ساغر حاج محمدی (کرمان): ۴۹ کیلوگرم، متینا ثاقب ذبیحی (خراسان رضوی): ۴۹ کیلوگرم، فاطمه طهماسبی (چهارمحال و بختیاری): ۴۰ کیلوگرم

مجموع: ساغر حاج محمدی (کرمان): ۸۹ کیلوگرم، متینا ثاقب ذبیحی (خراسان رضوی): ۸۴ کیلوگرم، فاطمه طهماسبی (چهارمحال و بختیاری): ۷۲ کیلوگرم

دسته ۵۵ کیلوگرم نوجوانان

یک‌ضرب: مریم کشتکار (فارس): ۶۰ کیلوگرم، مهسا قیاسی (همدان): ۴۸ کیلوگرم، نگین سهراب پور پاریزی (کرمان): ۴۳ کیلوگرم

دوضرب: مریم کشتکار (فارس): ۸۰ کیلوگرم، مهسا قیاسی (همدان): ۶۵ کیلوگرم، نگین سهراب پور پاریزی (کرمان): ۵۱ کیلوگرم

مجموع: مریم کشتکار (فارس): ۱۴۰ کیلوگرم، مهسا قیاسی (همدان): ۱۱۳ کیلوگرم، نگین سهراب پور پاریزی (کرمان): ۹۴ کیلوگرم

کد خبر 750973

دیگر خبرها

  • کشف ۳ میلیون لیتر سوخت قاچاق در مرزهای هرمزگان
  • زنگ خطر کاهش ولادت در خراسان رضوی به صدا در آمد
  • کشف بیش از ۳میلیون لیتر سوخت قاچاق در مرزها از ابتدای سال تاکنون
  • کشف بیش از یک میلیارد ریال پارچه قاچاق در مرز آستارا
  • زوج تایبادی مراسم عقد خود را در مزار شهدای گمنام برپا کردند
  • بهره‌برداری از ۱۱ واحد تولیدی با سرمایه‌گذاری خارجی در شهرک‌های صنعتی استان خراسان‌رضوی
  • ٧ طلا، سهم دختران وزنه‌بردار کرمانی در مسابقات وزنه‌برداری قهرمانی کشور
  • الحاق ۴۳ دستگاه خودرو و موتورسیکلت به ناوگان فرماندهی مرزبانی خراسان رضوی
  • دشمن به دنبال ایجاد ناامنی و موج سواری است/ ان‌شاءالله شاهد انتخابات میان دوره‌ای با شکوه باشیم
  • رئیس جمهور در نشست مشترک هیأت دولت با استانداران: دشمن به دنبال ایجاد ناامنی و موج سواری است