Web Analytics Made Easy - Statcounter

باشگاه خبرنگاران جوان مشهد - آبشار ارتکند دقیقا همان بهشت افسانه ای است که به دنبال آن می‌گردید.

ارتکند یک مکان تفریحی است که متشکل از مجموعه‌ای از کوه، رودخانه، جنگل و آبشار است و طبیعت چشم نواز آن، سالانه هزاران نفر را به سوى خود مى‌خواند.

آبشار ارتکند در جاده کلات نادری و حدود چهل کیلومتر مانده به  کلات، در منطقه روستای قطعه نو کلات، واقع شده است؛ برای رسیدن به این آبشار زیبا ابتدا باید از روستای سررود که در فاصله هفت کیلومتری از جاده اصلی قرار دارد، گذر کرد؛ بعد از روستا جاده‌ای فرعی و خاکی وجود دارد که بعد از دو ساعت راهپیمایی می‌توان به این آبشار رسید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در ابتدای این جاده، چند مجموعه از جمله پرورش ماهی و نیز شالیزار‌های برنج معروف و خوش عطر کلات خودنمایی می‌کنند؛ همینطور که در امتداد رودخانه و به سمت شمال آن حرکت می‌کنیم آب، شفاف‌تر و دره باریک‌تر می‌شود و کم کم علف‌های بلند و درختان انبوه، حالتی نیمه جنگلی را در این منطقه به وجود می‌آورند.

آبشار اول در انتهای غاری ۱۰ متری واقع شده که در کنار صخره‌ای لزج و خیس قرار دارد، برای اینکه بتوان مسیر را ادامه داد و به آبشار بعدی رسید بایستی با اصول اولیه سنگ نوردی آشنا بود و با استفاده از ریشه قطور درختان کنار آن، از این قسمت بالا رفت.

آبشار دوم که ارتفاع آن نسبت به آبشار اولیه بلندتر بوده و در حدود ۳۵ متر می‌باشد، در انتهای دره‌ای باریک واقع است؛ در کنار این آبشار، از طریق مسیر رول کوبی شده و یا تنوره کنار آن می‌توان به بالای آبشار و بکرترین منطقه آن رسید که البته انجام این کار توسط هرکسی امکان پذیر نیست.

مسیر دره اصلی با شیب تند و عمق زیاد، تا گذرگاه قله قره داغ بالا می‌رود و ارتفاع قله تا کف دره به هزار متر می‌رسد؛ بعد از طی مسافتی کوتاه، تونلی غار مانند به چشم می‌خورد که آب رودخانه از یک طرف آن وارد و از سمت دیگر خارج می‌شود؛ در داخل این غار کوچک، آب زلال و سرد در داخل حوضچه‌هایی جمع می‌شود.

نردبان های تاریخی و هیجان انگیز ارتکند

در داخل این غار علاوه بر آب زلال، هوای مطبوع و بسیار خنکی وجود دارد که رفتن و ماندن در زیر این آبشار، لذتی وصف ناپذیر را برای گردشگران رقم خواهد زد؛ در کنار غار، نردبان‌هایی در دو ردیف ساخته شده است که پس از بالا رفتن از آنها، آبشار ارتکند در سمت راست دیده می‌شود که سه طرف آن را دیواره‌های سنگی احاطه کرده اند.

به جرات می‌توان گفت این مجموعه یکی از بهترین و در عین حال تمیز‌ترین مجموعه‌های حفاظت شده در کل کشور می‌باشد؛ به این دلیل که در بدو ورود به شما یک پلاستیک بزرگ برای جمع آوری زباله داده شده و از شما مبلغی به عنوان حق ورودی دریافت می‌کنند.

پس از آن اگر شما پلاستیک زباله‌های خودتان را برگردانید، مبلغ گرفته شده به شما برگشت داده خواهد شد؛ با اجرای این طرح، تقریبا هیچ زباله‌ای در محل موجود نیست و در مقایسه با سایر اماکن دیدنی خراسان، بسیار تمیز و مناسب است؛ در این مکان همچنین امکانات لازم برای اسکان مسافرین شامل چادر‌های برزنتی و آب شیرین و همچنین سرویس‌های بهداشتی برای عموم تدارک دیده شده است.

انتهای پیام//ص.ب.

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: کلات نادری آبشار ارتکند مکان های تفریحی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۳۴۳۳۰۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

علت عمده «سقط جنین» چیست؟

 به گزارش تابناک، دکتر انسیه خزعلی در همایش هم اندیشی و راهبردی مدیران بنیاد بین المللی خیریه آبشار عاطفه ها که در مشهد مقدس برگزار شد بیان کرد: امیدواریم بنیاد آبشار عاطفه‌ها در سال جدید بر دو مطلب بیش از امور دیگر متمرکز شود، اول با اشاره به شعار مقام معظم رهبری مبنی بر مشارکت در جهش تولید فراهم کردن شرایط اشتغال برای همه کسانی که در شرایط نامساعد قرار دارند و به طور خاص برای بانوان سرپرست خانوار لازم است و این امر ضمن کمک به تولید موجب زندگی عزتمندانه این بانوان خواهد شد.

به گزارش روابط عمومی معاونت ریاست جمهوری در امور زنان و خانواده؛ وی ادامه داد: مسئله دوم با توجه به چالش بزرگ جمعیتی تمرکز بر حمایت از خانواده‌ها در جنبه‌های اقتصادی و فرهنگی برای پیشگیری از سقط جنین است، آنچه پژوهش‌ها نشان می‌دهد علت عمده سقط جنین مسائل فرهنگی و بخشی از آن هم اقتصادیست که آبشار عاطفه‌ها می‌تواند با پشتیبانی از گروه‌های حامی جنین این امر را حمایت کند.

دیگر خبرها

  • شش دانگ حواس حردانی به محمد نادری
  • مایه کوبی ۲۶ هزار رأس دام سبک در منطقه بارز و شوارز
  • شش دانگ حواس حردانی به استقلالی سابق!
  • بازگشت «افسانه بروسلی» و «پوآرو» به تلویزیون
  • ۱۶ روستای هدف گردشگری در کهگیلویه و بویراحمد وجود دارد
  • آبشار زیبای تخت‌چو در استان لرستان
  • (ویدئو) جشن تولد ۴۱ سالگی افسانه پاکرو
  • نادری با جدایی ری از تهران مخالفت کرد
  • علت عمده «سقط جنین» چیست؟
  • نمایی از دریاچه طبیعی کیو خرم آباد + تصاویر