Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «اقتصاد آنلاین»
2024-04-28@14:53:36 GMT

شکار دیدنی ناسا از سیاره زهره + عکس

تاریخ انتشار: ۲۱ بهمن ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۳۴۳۳۱۵

‍‍‍‍‍‍

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از فارس، زهره یا ناهید به ترتیب نزدیکی به خورشید، دومین سیاره زمین‌سان منظومه خورشیدی است که در مداری میان مدارهای زمین و عطارد قرار گرفته‌است.

 اداره کل ملی هوانوردی و فضا ایالات متحده، ناسا، می‌گوید: «زهره اطلاعات زیادی را در خود پنهان کرده که می‌تواند به ما در درک بهتر زمین و سیارات فراخورشیدی یا آن سیارات خارج از منظومه شمسی کمک کند».

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

آزمایشگاه رانش جت ( JPL ) یک مرکز تحقیق و توسعه با بودجه فدرال و مرکز میدانی ناسا در کالیفرنیا در حال طراحی مفاهیم ماموریتی برای زنده ماندن در دماهای شدید و فشار جوی سیاره است.

زهره نزدیکترین همسایه سیاره زمین است. هدف دو ماموریت جدید در سیاره زهره درک این موضوع است که چگونه این سیاره زمانی که ویژگی‌های بسیار مشابه ما را دارد به جهانی جهنمی مانند تبدیل شده و اینکه ممکن است اولین جهان قابل سکونت در منظومه شمسی باشد که دارای اقیانوس و آب و هوای مشابه زمین است.

این تصویر ترکیبی از داده‌های فضاپیمای ماژلان ناسا و مدارگرد ونوس پایونیر است.

منبع: فارس این مطلب برایم مفید است بلی ۰ نفر این پست را پسندیده اند لینک کوتاه لینک کپی شد عکاسی منظومه شمسی ناسا سیاره ناهید سیاره زهره جهان هستی اخبار مرتبط هر روز در سیاره مشتری چقدر طول می‌کشد؟ حلقه‌های زحل از چه چیزی ساخته شده اند؟ شکل مدار تلسکوپ جیمز وب چگونه است؟ تصویر کم نظیر ناسا از سیاره زهره +عکس تصویر جدید مشتری از نگاه هابل +عکس کشف نشانه‌های حیات در سیاره زهره ارسال نظر

قیمت مسکن صرافی ارز دیجیتال خرید ارز دیجیتال نقشه مترو تهران تقویم ۱۴۰۰ آخرین خبر ها شکار دیدنی ناسا از سیاره زهره + عکس چه افرادی دوز چهارم واکسن کرونا را تزریق کنند؟ زمین در سال ۲۱۰۰چه شکلی است؟ چگونه زخم دهانه رحم را درمان کنیم؟ ویژگی های جدید اینستاگرام حرکت بهتر نابینایان با فناوری جدید هواوی آغاز واکسیناسیون کودکان ۵تا ۹سال در مشهد پرونده های کثیرالشاکی و کثیرالمتهم مهم ترین چالش قضایی تهران است مسئولان بهشت زهرا: پذیرش ۱۷۰ تا ۲۰۰فوتی در تهران حاشیه های جالب دنیای فوتبال سیگار کشیدن عملکرد شناختی مغز را مختل می کند گفت و گوی ملک سلمان و جو بایدن در مورد ایران تقدیر عجیب از زاکانی بر روی سنگ قبر نیما یوشیج! + عکس کنایه مجری معروف صداوسیما به افزایش قیمت گوشت نمایش آبرومندانه الهلال برابر چلسی ‏هزار روز تا بازگشت پمپئو یا ترامپ؟! ادامه مذاکرات اولیانوف و مورا در خصوص احیای برجام موافقت کمیسیون تلفیق با افزایش حقوق محیط بانان قیمت خودروهای آمیکو + جدول قیمت کامل (۲۰ بهمن ۱۴۰۰) پنجره‌ هوشمندی که دمای اتاق را تنظیم می‌ کند حضور مقام عالی‌رتبه در سفارت ایران در وین قیمت خودروهای بایک + جدول قیمت کامل (۲۰ بهمن ۱۴۰۰) قیمت خودروهای کی ام سی + جدول قیمت کامل (۲۰ بهمن ۱۴۰۰) حضور معاون وزیر خارجه بریتانیا در کنگره آمریکا در مورد مذاکرات وین فاجعه تهیه آبمیوه از پرتقال های فاسد در شمال + فیلم قیمت لوکس ترین مدل های آبمیوه گیری + جدول سرگیجه ناشی از کرونا چه نشانه هایی دارد؟ اگر بایدن این توافق را امضا نکند هیچ اتفاقی نمی افتد وضعیت مدارس ایران را با جهان مقایسه کنید، گریه‌ تان می‌ گیرد بازار گوشت قرمز به ثبات می‌رسد معیار برگزاری راهپیمایی خودرویی ۲۲ بهمن اعلام شد کاهش قیمت مسکن در راه است؟ نیروهای مسلح تا پایان شیوع اومیکرون آمادگی داشته باشند منشا جنایت اهواز فضای مجازی بود سی ان ان: دولت بایدن مهلت توافق را پایان فوریه تعیین کرد مسیر راه آهن تهران - ارومیه بازگشایی شد افزایش مبتلایان کرونا در تهران برکناری عزیزی خادم رسمی شد قیمت یخچال‌ فریز به ۲۰۰ میلیون هم رسید (جدول) احتمال ۴ سال زندان برای لگد به گربه + فیلم کاهش دمای هوا در سواحل شمالی کشور قیمت خودروهای جیلی + جدول قیمت کامل (۲۰ بهمن ۱۴۰۰) بازار خودرو در انتظار معجزه است؟ خودروسازان آلمانی در چه وضعیتی هستند؟ بایدن بین ایران و اسرائیل یکی را انتخاب کند سفر ارزان به شیراز چند؟ (جدول) داشتن ماسک و دو دوز واکسن الزامی است هشدار آتش سوزی برای خودروهای هیوندا و کیا سود پالایش یکم بالاخره اعلام شد + جزییات مذاکرات در وین، کری‌خوانی در پایتخت‌ها بازارچه آنلاین گوشی موبایل گوشی ال جی گوشی اپل، آیفون گوشی آنر DokwxNAm2RGmAAYq(1)-svg حوزه های پوشش خبری صفحه نخست  اقتصاد کلان  مسکن  طلا و ارز  خودرو  بورس  بیمه  بازرگانی  انرژی  صنعت  شهر  فناوری شبکه های اجتماعی  درباره ما  تماس با ما آرشیو  تبلیغات اخبار بیمه

کلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ و متعلق به

پایگاه خبری اقتصادآنلاین

میباشد و استفاده از آن با ذکر منبع بلامانع است.

طراحی سایت خبری و خبرگزاری آسام

منبع: اقتصاد آنلاین

کلیدواژه: عکاسی منظومه شمسی ناسا سیاره ناهید سیاره زهره جهان هستی جدول قیمت کامل قیمت خودروهای ۲۰ بهمن ۱۴۰۰ سیاره زهره

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۳۴۳۳۱۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فناوری ناسا برای غبارزدایی از ماه به قمر زمین می‌رود

به گزارش خبرگزاری علم و فناوری آنا به نقل از اسپیس، ناسا تصمیم دارد ماموریت خصوصی آتی که با عنوان «فایرفلای بلو گوست ۱» (Firefly Blue Ghost ۱) نامگذاری شده را به منظور آزمایش نحوه دفع و حذف گرد و غبار ماه با استفاده از برق به قمر زمین عملیاتی کند.

در این ماموریت نحوه دفع و حذف گرد و غبار با استفاده از الکتریسیه مورد آزمایش قرار می‌گیرد؛ در این راستا ناسا توضیحاتی ارائه کرده و گفته است، گرد و غبار خانه‌ای که حتی مدتی تمیز نشده و جرم آنها ضخیم شده به آسانی و بدون هیچ دردسری پاک می‌شوند و سطح دوباره تمیز می‌شود، اما برای فضانوردان و فضاپیماها، گرد و غبار به دلیل ماهیت خشن و چسبنده غبار روی آنها خطر بسیار بیشتری ایجاد می‌کند. حتی ماه و مریخ هم از این خطر در امان نیستند.

تفاوت بین گرد و غبار روی ماه و زمین این است که گرد و غبار روی ماه و سایر اجرام مانند شیشه ناهموار و تیز هستند

چارلز بولر، پژوهشگر ارشد آزمایشگاه الکترواستاتیک و فیزیک سطحی مرکز فضایی کندی ناسا در این باره چنین توضیح می‌دهد: "تمیز کردن سنگ پوشه (گرد و خاک سطح ماه) از روی سطوح، مشکل را بدتر خواهد کرد؛ چرا که آنها بار الکتریکی بالایی دارند و درعین حال به شدت عایق هستند.

بولر در بیانیه‌ای گفت: قرار گرفتن مأموریت‌های آینده ماه در معرض این گرد و غبار خطر بالقوه و خطرناک هستند و مدیریت کردن شرایطی که گرد و غبار آن بسیار متفاوت‌تر از آن چیزی است که ما در سطح زمین مشاهده کرده‌ایم دشوار است و می‌تواند مشکلات زیادی را برای فضاپیما‌ها و فضانوردان ایجاد کند. 

یکی از راهکار‌های ممکن برای کاهش آسیب‌های ناشی از این گرد و غبار، بهره‌گیری از تکنولوژی جدید ایرودینامیکی ناسا به نام تکنولوژی Dust Shield یا به اختصار (EDS) است.

ناسا از سال ۲۰۰۴ مشغول توسعه و آزمایش این فناودپری در مرکز کندی است؛ این فناوری از ترکیبی از الکترود‌ها و میدان‌های الکتریکی برای برداشتن و حذف گرد و غبار از اجسامی مانند رادیاتور‌های حرارتی و پنل‌های خورشیدی، لنز‌های دوربین و لباس فضانوردان استفاده می‌کند.

یکی از عوامل مهم در توسعه این فناوری ایجاد شرایط حمل و نقل پایدار به سطح ماه است که ناسا طراحی کلیدی آن را برای محافظت از ماه در مقابل گرد و غبار برعهده گرفته و این تلاش نشان می‌دهد، چگونه همکاری بین نهاد‌های خصوصی و دولتی می‌تواند به توسعه فضایی کمک کند و فناوری‌های جدید را در فضای خارج از جو زمین بیازماید.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • (عکس) عنکبوت‌های درحال حرکت روی سطح مریخ
  • تصاویر عنکبوت‌های درحال حرکت روی سطح مریخ
  • ویدئو دیدنی از بازیگرانی که از کودکی مشهور شدند
  • کشف گاز متان در سیاره سرخ
  • تقویم نجوم ۱۴۰۳ (بخش ششم) + دانلود جدول رصد
  • تقویم نجوم 1403 (بخش ششم) + دانلود جدول رصد
  • سیاره مشتری به شکل‌گیری قمر زمین کمک کرده است
  • فناوری ناسا برای غبارزدایی از ماه به قمر زمین می‌رود
  • قیمت جالب خانه‌های شرق تهران/ با ۳ میلیارد تومان خانه بخرید + جدول قیمت
  • حقه عجیب این ماهی برای شکار کردن را ببینید (فیلم)