Web Analytics Made Easy - Statcounter

زندان‌های آمریکا از زمان آغاز همه گیری ویروس کرونا یکی از اصلی‌ترین مراکز پخش و گسترش این ویروس بوده اند.

خبرگزاری میزان - اداره پلیس شهر کوک کانتی در ایالت ایلینوی آمریکا گزارش داد که حداقل ۴۳۰ نفر از زندانیان در ۱۰ ژانویه به کووید-۱۹ مبتلا بوده اند.

به گزارش «اینجاستیس واچ»، زندانیانی که بین ۱۱ ژانویه و ۶ فوریه با آن‌ها مصاحبه شده، ترس از بیمار شدن را ابراز کردند و زندان را به انجام ندادن آزمایشات کافی و اقدامات قرنطینه ای، فاصله گذاری اجتماعی نامناسب و شرایط غیربهداشتی متهم کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این مسائل جدید نیست؛ شکایات در مورد شرایط زندان و دسترسی به مراقبت‌های بهداشتی مربوط به قبل از همه گیری است.

در سال ۲۰۲۰، با گسترش ویروس در زندان ها، زندانیان یک شکایت دسته جمعی اضطراری در دادگاه فدرال تنظیم کردند که می گفت مدیریت زندان در موضوع بحران کووید-۱۹ جان هزاران نفر را به خطر انداخته است.

بر اساس مطالعات متعدد، زندان‌های آمریکا برای مبارزه با شیوع ویروس‌های مسری مانند کووید-۱۹ با چالش‌های خاصی روبرو هستند.

جریان پذیرش‌های بالای زندانیان جدید، موانع فاصله‌گذاری اجتماعی و شرایط غیربهداشتی همگی می‌توانند به گسترش آسان‌تر ویروس‌ها کمک کنند.

به گفته اداره پلیس شهر کوک کانتی، تا ۸ فوریه (۱۹ بهمن)، ۱۰ زندانی و پنج افسر پس از ابتلا به کووید-۱۹ در این زندان جان خود را از دست دادند.

بیشتر افرادی که در زندان کوک کانتی محبوس شده اند، متهمان پرونده‌های جنایی بوده که در انتظار محاکمه هستند؛ آن‌ها همچنان از نظر قانون بی گناه تلقی می‌شوند.

حدود ۷۶ درصد از جمعیت زندانیان این زندان سیاه‌پوست هستند و ۱۷ درصد از جمعیت زندانیان را لاتین تبار‌ها تشکیل می‌دهند.

بیشتر بخوانید: بالاترین میزان حبس در کرونازده ترین کشور جهان استفاده از پهپاد برای قاچاق به زندان‎های آمریکا

برای افراد داخل زندان، اقدامات زندان برای ایجاد احساس امنیت کافی نیست.

از طرفی دیگر، اداره زندان‌های فدرال آمریکا تمام ۱۴۶ هزار زندانی خود را برای دو هفته آینده در تلاش برای کاهش سرعت شیوع ویروس کرونا در سلول‌های خود حبس می‌کند.

این اقدام در پی مرگ دو زندانی و بستری شدن ۲۰ زندانی یک زندان در لوئیزیانا در بیمارستان‌ها اعمال شده است.

وضعیت در زندان «اوکدِیل» به حدی وخیم است که اداره بهداشت محلی به دولت فدرال اعلام کرده که دیگر نیازی به آزمایش ویروس کرونا از زندانیان نیست و کسانی که علائم را نشان می‌دهند باید تصور شود که به ویروس مبتلا شده اند.

این زندان به تازگی اعلام کرد که یک زندانی ۴۳ ساله در این زندان به دلیل ابتلا به ویروس کرونا جان خود را از دست داده است.

این در حالی است که چند روز قبل نیز اعلام شد که یک زندانی ۲۷ ساله در همین زندان بر اثر کووید جان خود را از دست داده است.

به گفته رسانه‌های محلی، تاکنون آزمایش ۱۱ زندانی اوکدیل مثبت، ۱۹ نفر دیگر در بیمارستان بستری و مشکوک به ابتلا به این بیماری هستند، ۳۲ نفر با داشتن علائم قرنطینه شده و ۸۲ نفر دیگر به دلیل قرار گرفتن در معرض احتمالی افراد بیمار قرنطینه شده اند.

همچنین آزمایش تشخیصی کرونای ۱۳ افسر زندان مثبت شده و ۱۶ افسر دیگر تا مشخص شدن نتیجه آزمایش فعلا در محل کار حاضر نمی‌شوند.


انتهای پیام/

برچسب ها: آمریکا جو بایدن حقوق بشر

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: آمریکا آمریکا جو بایدن حقوق بشر زندان های آمریکا ویروس کرونا کووید ۱۹ زندان ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۳۴۳۳۵۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کمک ۵۰ میلیون تومانی معلمان نیکوکار برای آزادی همکارشان

به گزارش خبرگزاری مهر، با پیگیری مددکاران اجتماعی این مرکز، همزمان با دوازدهم اردیبهشت ماه، گروهی از معلمان نیکوکار در اقدامی انسان دوستانه با اهدای پنجاه میلیون تومان در پرداخت بدهی یک نفر معلم که با بدهی مالی در زندان به سر می‌برد، سهیم شدند.

همچنین این زندانی ۵۱ ساله که جز زندانیان جرایم غیرعمد بود، پس از راه اندازی یک شرکت دچار مشکلات مالی شده، حتی منزل مسکونی‌اش را هم فروخته و پس از زندانی شدن و جدایی همسرش، فرزندانش در شرایط معیشتی نامساعد به سر می‌بردند.

زندانی یاد شده با پرداخت مبلغ اهدایی از سوی معلمان و کمک‌های نیکوکاران دیگر استان، عصر امروز آزاد شده و نزد فرزندانش باز خواهد گشت.

شایان ذکر است خیرین و نیکوکارانی که قصد کمک به آزادی زندانیان جرایم غیر عمد را دارند همواره می‌توانند از طریق شماره کارت ۶۰۳۷۹۹۱۸۹۹۶۷۵۹۱۶ در این امر خیر سهیم باشند. همچنین در صورت تمایل ضمن مراجعه حضوری به ستاد دیه استان تهران واقع در خیابان کریمخان زند، خیابان سنایی، اعرابی ۵، پلاک ۱۹، طبقه اول، شماره تلفن ۸۸۸۶۱۹۹۲ با نحوه ارسال کمک‌های مالی و آزادی زندانیان استان آشنا شوند.

کد خبر 6094342

دیگر خبرها

  • سال‌گذشته زمینه اشتغال ۴۵ هزار نفر زندانی کشور در داخل و خارج زندان فراهم شد
  • آزادی ۱۵۵ زندانی از زندان های هرمزگان
  • آزادی ۱۵۵ زندانی در هرمزگان
  • شرایط تحصیل زندانیان البرزی مهیا شد
  • ادامه تحصیل زندانیان البرزی در تمام مقاطع تحصیلی
  • معلم آران و بیدگلی ۲ زندانی را آزاد کرد
  • معلمان نیکوکار زمینه آزادی همکار خود را فراهم کردند
  • کمک ۵۰ میلیون تومانی معلمان نیکوکار برای آزادی همکارشان
  • خیران برای آزادی ۲۴۷ زندانی جرائم غیر عمد در کرمان پیش قدم شوند
  • انسان چه زمانی برای اولین بار سرما خورد؟