Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «الف»
2024-04-28@19:49:49 GMT

توصیه دز چهارم واکسن برای این دسته از افراد

تاریخ انتشار: ۲۱ بهمن ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۳۴۳۳۶۵

توصیه دز چهارم واکسن برای این دسته از افراد

به گزارش فارس به نقل از دیلی‌میل، مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری‌ها توصیه می‌کند، افراد دارای نقص ایمنی سه ماه پس از دریافت سومین دز واکسن کووید، دز  چهارم را دریافت کنند.

این مرکز زمان توصیه شده بین سومین و چهارمین دز تزریق  واکسن کووید برای افراد دارای نقص ایمنی را از پنج ماه به سه ماه کاهش داده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این تغییر در تلاشی برای حمایت از آسیب پذیرترین افراد به منظور نزدیک شدن به پایان بیماری همه گیری انجام می‌شود.

کارشناسان از مقامات بهداشتی خواسته‌اند تا پاسخ خود به کووید را بر آسیب‌پذیرترین افراد متمرکز کنند تا کل جمعیت و از این طریق نتیجه موفق‌تری کسب کنند. از پاییز گذشته، افراد دارای نقص ایمنی در مقایسه با جمعیت عمومی واجد شرایط دریافت یک واکسن اضافی برای کووید هستند.

براساس آمار، بیش از ۲۵ درصد از آمریکایی‌ها واکسن تقویت کننده کووید دریافت کرده و حدود ۶۴ درصد به طور کامل واکسینه شده‌اند. در حالی که نوع امیکرون خفیف‌تر از سویه‌های دیگر است، اما هنوز هم می‌تواند باعث مرگ و مرگ روزانه  بیش از ۲۰۰۰ آمریکایی شود.

به گزارش سی ان ان، CDC تخمین می‌زند که حدود هفت میلیون آمریکاییآمادگی دریافت چهارمین دز واکسن را دارند.

منبع: الف

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.alef.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «الف» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۳۴۳۳۶۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آزمایش واکسن سرطان پوست وارد فاز نهایی شد

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از اینترستینگ انجینرینگ، آزمایش بالینی واکسن مذکور توسط صندوق بنیاد NHS بیمارستان های کالج لندن رهبری می شود.

دکتر هدر شاو به پتانسیل این واکسن برای درمان افراد مبتلا به ملانوما نیز اشاره کرده است. واکسن هم اکنون برای بررسی کارآمدی در درمان سرطان های دیگر مانند ریه، مثانه و کلیه تحت آزمایش است. در مرحله قبلی آزمایش واکسن ریسک عود کردن ملانوما در بیماران را کاهش داد.

این واکسن که به طور دقیقmRNA-۴۱۵۷ (V۹۴۰) نام دارد، درمان نئو آنتی ژن است که سیستم ایمنی بدن را تحریک می کند تا نوع خاصی از سرطان را در بدن بیمار دنبال کند. هنگامیکه این واکسن با یک داروی ایمونو تراپی به نام پمبرولیزوماب (کیترودا) ترکیب می شود، خطر مرگ و میر ناشی از سرطان پوست را تا ۵۰ درصد کاهش می دهد.

شاو در این باره می گوید: این روش یک درمان شخصی سازی شده و از بسیاری جهات بسیار هوشمندتر از واکسن است.

او در ادامه افزود: هدف اصلی این تحقیقات درمان دائمی بیماران مبتلا به سرطان است.

یکی از نخستین افرادی که این واکسن را دریافت می کند استیویانگ ۵۲ ساله از انگلیس است. او در این باره می گوید: این بهترین شانس من برای متوقف کردن مسیر سرطان است.

به گفته شاو به نظر می رسد درمان مذکور عوارض جانبی قابل تحملی مانند خستگی و درد در بازو دارد.

۲ سال قبل مرحله دوم آزمایش این واکسن نتایج نویدبخشی را نشان داد. در آن مرحله بیماران یک میلی گرم واکسن ام آر ان ای را به مدت ۳ هفته دریافت کردند. آنها همچنین هر ۳ هفته یکبار به مدت یک سال ۲۰۰ میلی گرم کیترودا مصرف کردند.

کد خبر 6089678 شیوا سعیدی قوی اندام

دیگر خبرها

  • ویروس کرونا در بدن این مرد هلندی بیش از ۵۰ بار جهش داشت
  • کمبود این ویتامین باعث سرطان پروستات و سرطان سینه می‌شود
  • دو میلیون بریتانیایی هنوز درگیر کرونا هستند
  • افرادی که سهام عدالت دریافت نکرده‌اند بخوانند
  • بازیگر ایرلندی برای حمایت از فلسطین تهدید شد/ خطر شغلی در پیش است
  • آزمایش واکسن سرطان پوست وارد فاز نهایی شد
  • همه افراد فاقد پوشش بیمه می‌توانند بیمه سلامت دریافت کنند
  • افرادی که سهام عدالت دریافت نکرده اند این مطلب را بخوانند
  • سالرنیتانا به سری بی سقوط کرد
  • پرسپولیس حریف گربه سیاه نشد/ حضور یک تیم از لیگ دسته اول