Web Analytics Made Easy - Statcounter

باشگاه خبرنگاران جوان - دهمین روز جشنواره فیلم فجر (۲۰ بهمن) در برج میلاد با نمایش دو فیلم سینمایی پیگیری شد؛ ابتدا فیلم «ضد» به کارگردانی امیرعباس ربیعی به نمایش در آمد. فیلمی که روایت داستانی‌اش تخیلی، اما در زمینه واقعی حادثه هفتم تیر و ترور شهید بهشتی به دست منافقین شکل گرفت.

فیلمی که به گفته شفیعی تهیه‌کننده اش، جرقه ساختش از صحبت‌های رهبر انقلاب زده شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سال ۹۵ بود که رهبر انقلاب فرمودند چرا به واقعه هفت تیر توجه رسانه‌ای و هنری نشده است؟! در حالی که این واقعه جزو مهمترین اتفاقات بود که هفتاد و چند نفر از مسئولان نظام در آن به شهادت رسیدند و شروع عملیات منافقین علیه انقلاب بود.

پس از فیلم ضد، «خائن کشی» به کارگردانی مسعود کیمیایی در برج میلاد برای اهالی رسانه و منتقدان به نمایش درآمد. فیلمی که البته کارگردانش بعد از اعلام اسامی داوران، از حضور در جشنواره و داوری در بخش کارگردانی انصراف داد.

از همان ابتدا هم مشخص بود که مسعود کیمیایی و پسرش پولاد برای نشست خبری این فیلم حاضر نمی‌شوند؛ علی اوجی درباره عدم حضور کیمیایی پدر در این جلسه گفت: آقای کیمیایی دوست داشتند در این نشست حاضر شوند، اما به دلیل جراحی پا نتوانستند؛ که البته بلافاصله مهران مدیری صحبت او را نقض کرد و گفت: نه اینگونه نیست؛ جراحی پا بهانه است کمیایی اصلاً دوست نداشت اینجا باشد.

این صحبت‌ها باعث شد، اوجی بگوید: آقای کیمیایی با ۵۵ سال سابقه فیلمسازی دوست نداشت فیلمش قضاوت شود؛ من به خواست او احترام می‌گذارم و به این دلیل در جشنواره امسال حاضر نشد.

به گفته اوجی، امیر آقایی هم به دلیل ابتلا به کرونا در نشست خبری حاضر نشده است. 

در ادامه نشست خبری «خائن کشی» سوالاتی هم از علی اوجی درباره بودجه ساخت این اثر و پارتی بازی برای حضور همسرش در فیلم‌ها شد. او در پاسخ بیان کرد در هر فیلمی که ارزش داشته باشد و بجا باشد، از گوهری مثل نرگس محمدی استفاده می‌کند. درباره هزینه ساخت هم به فروش ماشینش اشاره کرد. البته مدیری باز هم با او کل کل کرد و گفت: هیچ وقت درباره هزینه ساخت آثار راستش را نمی‌گوییم.

اما یکی از حاشیه‌های جشنواره امسال شک و شبهه‌ها درباره آرای مردمی است؛ اتفاقی که باعث شد رئیس سازمان سینمایی در نامه‌ای خطاب به مسعود نقاش‌زاده - دبیر جشنواره - بخواهد تا به‌خاطر اظهارات متناقض بعضی از صاحبان آثار مبنی بر تشکیک در زمینه فرآیند آراء مردمی برای حفظ و صیانت از حقوق همه آثار در این زمینه شفاف‌سازی شود.

در پاسخ به نامه خزاعی، دبیر جشنواره فیلم فجر هم تاکید کرده که صیانت از آرای مردمی و صحت نتایج نظرسنجی برای جشنواره یک اصل است و در این‌باره یک کمیته متشکل از مدیر امور سینماها، مدیر کمیته نمایش، مدیر روابط عمومی، مدیر حراست سازمان سینمایی، مدیر فناوری اطلاعات جشنواره و مدیر سمفا تشکیل شده است.

در حال حاضر در آرای مردمی فیلم‌های ملاقات خصوصی، موقعیت مهدی، علف زار، شادروان و مرد بازنده به ترتیب اول تا پنجم هستند.

روز گذشته همچنین بنیاد سینمایی فارابی اعلام کرد، در تولید ۶ فیلم از آثار راه یافته به چهلمین جشنواره فجر مشارکت داشته که فیلم سینمایی «بدون قرار قبلی» ساخته بهروز شعیبی با ۸۰ درصد مشارکت معادل ۷ میلیارد و ۱۸۷ میلیون تومان، «نگهبان شب» به کارگردانی رضا میرکریمی و ۵۰ درصد مشارکت معادل ۴ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان، «دسته دختران» به کارگردانی منیر قیدی تا ۶۰ درصد مشارکت معادل ۱۱ میلیارد و ۱۷۵ میلیون تومان، «شادروان» حسین نمازی با ۳۰ درصد مشارکت معادل ۲ میلیارد تومان، «بیرو» با ۳۰ درصد مشارکت معادل دو میلیارد و ۴۰ میلیون تومان، «لایه‌های دروغ» به کارگردانی رامین سهراب با ۲۰ درصد مشارکت معادل یک میلیارد تومان را شامل می‌شود. البته درباره دسته دختران ۴۰ درصد باقی مانده توسط حوزه هنری مشارکت صورت گرفته است.

امروز آخرین روز جشنواره فجر و نمایش فیلم در برج میلاد است؛ دو فیلم سینمایی «درب» و «نمور» امروز برای اهالی رسانه و منتقدان اکران می‌شوند و پس از آن اسامی نامزد‌ها در بخش‌های مختلف اعلام می‌شود.

تنها یک روز باقی مانده تا ببینیم سیمرغ‌های چهلمین جشنواره فیلم فجر را کدام هنرمندان به خانه می‌برند.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: جشنواره فجر جشنواره فیلم فجر مسعود کیمیایی مهران مدیری درصد مشارکت معادل میلیون تومان آرای مردمی نشست خبری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۳۴۳۹۶۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کمبود پنالتی‌زن داریم

سرمربی تیم فوتبال ذوب آهن در نشست خبری توضیحاتی ارائه کرد.

به گزارش ایسنا، محمد ربیعی در نشست خبری اظهار کرد: قبل از صحبت درباره بازی، فوت دو هفته پیش هوادار محترم تراکتور را به مردم تبریز و جامعه فوتبال ایران تسلیت می‌گویم. واقعا ناراحت شدم روحشان شاد باشد.

به بچه های خودم خدا قوت می‌گویم و به تیم تراکتور تبریک. ۱۲۰ دقیقه تلاش کردیم ولی در پنالتی ها بیش از همه چیز شانس هم کمک کننده است و دقت ضربات هم مهم است. تیم ما در طول فصل تا الان ۲ پنالتی زده بود که هر دو را خراب کردیم و شاید کمبود پنالتی زن داریم.

خبر تکمیل می‌شود...

دیگر خبرها

  • نشست خبری سرمربی برزیلی تیم ملی والیبال ایران
  • پرداختی بیمه‌ها به داروخانه‌ها شفاف‌سازی شود
  • پرداختی بیمه ها به داروخانه ها شفاف سازی شود
  • چگونگی مردمی‌سازی توسعه بالادست صنعت نفت و گاز با توان بخش خصوصی و سرمایه‌های خرد مردمی
  • نشست خبری معاونت علمی ریاست جمهوری
  • رتبه برتر معاونت مشارکت های مردمی اداره کل نوسازی مدارس خوزستان در کشور
  • کمبود پنالتی‌زن داریم
  • کارآفرینان با مشارکت اتاق بازرگانی مشارکت فعالانه مردم در اقتصاد را زمینه سازی کنند
  • مشارکت مردمی در بهزیستی خراسان جنوبی ۱۱۶ درصد افزایش یافت
  • توسعه کشور و مردمی سازی صنعت نفت و گاز بدون نیاز به مدیریت و بودجه دولت