Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «انرژی امروز»
2024-04-28@06:47:11 GMT

افزایش 5 ین در هر لیتر به یارانه بنزین در ژاپن

تاریخ انتشار: ۲۱ بهمن ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۳۴۴۱۵۲

افزایش 5 ین در هر لیتر به یارانه بنزین در ژاپن

وزارت صنعت ژاپن اعلام کرد یارانه بنزین برای توزیع کنندگان نفت از هفته آینده که از روز پنج شنبه آغاز می شود، به پنج ین در هر لیتر افزایش پیدا می کند.

به گزارش رویترز، منابع دولتی آگاه پیشتر به رویترز اعلام کرده بودند ژاپن یارانه بنزین را برای هفته از ۳.۷ ین به پنج ین در هر لیتر افزایش می دهد تا تاثیر افزایش قیمتهای سوخت را تعدیل کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

تحت برنامه ای که در ۲۷ ژانویه به اجرا گذاشته شد، اگر قیمت خرده فروشی بنزین از سقف ۱۷۰ ین عبور کند، دولت ژاپن میزان یارانه را هر هفته تعیین می کند.

هیروکازو ماتسونو، دبیر اول هیات دولت ژاپن روز جاری اعلام کرد: دولت قصد دارد روز پنج شنبه دیداری پیرامون افزایش قیمتهای نفت برگزار کند و در این دیدار، وزرا درباره کارآمدی تدابیری که دولت تاکنون اجرا کرده و اقدامات بیشتر برای محدود کردن افزایش قیمتها بحث و گفت و گو خواهند کرد.

ژاپن پیش از این در راستای اقدام هماهنگ با متحدانش و با هدف کنترل قیمتها، برنامه فروش نفت از ذخایر ملی خود را اعلام کرده بود. این توافق غیرمعمول میان کشورهای مصرف کننده برای برداشت هماهنگ از ذخایر نفت استراتژیک با هدف مهار افزایش قیمت‌های انرژی پس از بی اعتنایی تولیدکنندگان اوپک پلاس به درخواست‌های مکرر آمریکا و کشورهای دیگر برای افزایش سریع تر تولید صورت گرفته است. کوییچی هاگیودا، وزیر بازرگانی ژاپن در نوامبر اعلام کرده بود این کشور همزمان با جایگزین سازی نفت، به برداشت از ذخایر اقدام خواهد کرد. اگرچه ژاپن به طور مرتب این رویه را دنبال می کند اما در حمایت از اقدام کشورهای مصرف کننده، زمان آن را جلو انداخته است. ژاپن در گذشته برای رفع کمبود نفت در زمان جنگ خلیج فارس در دهه ۱۹۹۰ و زلزله و سونامی مرگبار در سال ۲۰۱۱ از ذخایر خود بهره داری کرده بود.

قیمتهای نفت پس از افزایشی که در ابتدای معاملات روز چهارشنبه داشتند، تحت تاثیر سودگیری معامله گران کاهش پیدا کردند و نفت برنت با هشت سنت کاهش، به ۹۰ دلار و ۷۰ سنت و وست تگزاس اینترمدیت آمریکا با ۱۸ سنت کاهش، به ۸۹ دلار و ۱۸ سنت در هر بشکه رسید.

برچسب هاخبرگزاری بین‌المللی رویترز (Reuters) ژاپن قیمت نفت یارانه بنزین

منبع: انرژی امروز

کلیدواژه: ژاپن قیمت نفت یارانه بنزین آسیا اروپا اقتصاد انرژی امروز ایران بین الملل تحریم خبرگزاری بین المللی خبرگزاری داخلی خبرگزاری دانشجویان ایران ایسنا ریاست جمهوری سازمان های بین المللی سایتهای اینترنتی شرکت ملی نفت ایران NIOC شرکت های بین المللی مجلس شورای اسلامی وزارت نفت وزارت نیرو یارانه بنزین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت energytoday.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «انرژی امروز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۳۴۴۱۵۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش انتقال باکتری‌های مقاوم به دارو به طبیعت

گروهی از متخصصان در مؤسساتی از جمله دانشگاه «هوکایدو» ژاپن می‌گویند باکتری‌هایی که به آنتی‌بیوتیک‌ها مقاوم هستند هم در ژاپن و هم در خارج از کشور به یک مشکل جدی تبدیل شده‌اند.

متخصصان می‌گویند باکتری‌های مقاوم به دارو به دلیل استفاده بیش از حد یا استفاده نادرست از آنتی‌بیوتیک‌ها به طور فزاینده‌ای شیوع پیدا می‌کنند از جمله در بیمارانی که مصرف داروها را بدون در نظر گرفتن دستورالعمل تجویز شده توسط پزشک متوقف می‌کنند در حالی که میکروب‌ها در بدن آنها باقی می‌مانند.

تمرکز تحقیقات این گروه بر کلون E.coli ST۱۳۱ بود که مقاومت آنتی‌بیوتیکی بالایی دارد.

طی این مطالعه، ST۱۳۱ را از نمونه‌های آب دریاچه و رودخانه و همچنین مدفوع حیوانات در حیات وحش از جمله راکون‌ها و گوزن‌ها که در استان‌هایی از جمله «گیفو» و «شیگا» گرفته شده بود به مدت شش سال تا سال ۲۰۲۱ جدا کردند. سپس محققان ویژگی‌های ژنتیکی آن ها را تجزیه و تحلیل کردند.

آن ها همچنین ST۱۳۱ مشتق شده را که از نمونه‌های ادرار افراد در همان منطقه به دست می‌آمد، تجزیه و تحلیل کردند تا آن ها را با پس‌زمینه ژنتیکی نمونه‌های مشتق شده از محیط زیست مقایسه کنند.

آنالیزها حاکی از شباهت ژنتیکی نزدیک بین ST۱۳۱ انسان و محیط‌های آبی و حیات وحش است که نشان‌دهنده گسترش احتمالی باکتری از جامعه انسانی به محیط طبیعی است.

به گزارش شبکه تلویزیون ملی ژاپن (NHK)، این گروه می‌گوید این  نخستین‌بار در ژاپن است که گسترش باکتری‌های مقاوم به دارو بر اساس اطلاعات ژنتیکی آن ها نشان داده شده است.

این متخصصان همچنین هشدار می‌دهند اگر اقداماتی انجام نشود، باکتری‌های مقاوم به دارو می‌توانند بیشتر در طبیعت گسترش پیدا کنند و سپس از حیوانات به مردم بازگردند و سبب شیوع بیماری‌های عفونی جدید شوند.

ساتو تویوتاکا، دانشیارِ دانشکده تحصیلات تکمیلی دامپزشکی دانشگاه هوکایدو در این باره گفت که در مطالعات آتی می‌خواهد شناسایی کند چگونه باکتری‌های مقاوم به دارو از مردم به طبیعت پخش می‌شوند و چگونه می‌شود از گسترش آن ها جلوگیری کرد.

سازمان جهانی بهداشت (WHO) در بیانیه‌های پیشین خود بارها تاکید کرده است مقاومت ضدمیکروبی یکی از مهمترین تهدیدات بهداشت عمومی و توسعه جهانی است.

این سازمان و دیگر نهادهای بهداشتی می‌گویند باکتری‌های مقاوم به ضدمیکروب‌ها مسئول حدود ۱.۲۷ میلیون مرگ و میر جهانی در سال ۲۰۱۹ بوده‌اند و اگر تدابیری اتخاذ نشود، ممکن است تا سال ۲۰۵۰ موجب مرگ ۱۰ میلیون نفر در سال شود.

منبع: خبرگزاری ایسنا

دیگر خبرها

  • شارژ کالابرگ الکترونیک یک ماه زودتر از یارانه نقدی است
  • بازدید سرلشکر رحیم صفوی از دستاوردهای پالایشگاه ستاره خلیج فارس
  • افزایش انتقال باکتری‌های مقاوم به دارو به طبیعت
  • تخصیص یارانه دارو به خوبی انجام نمی شود / تلاش دولت برای تثبیت قیمت نان در 1403 با سه برابر کردن یارانه
  • زمان و مبلغ پرداخت مستمری مددجویان بهزیستی توسط سازمان هدفمندی یارانه‌ها
  • ضربه سنگین خودروهای بی‌کیفیت تولید داخل به تشدید ناترازی بنزینی و کسری بودجه ارزی کشور
  • دریافت وام قرض الحسنه 10 تا 100 میلیونی برای یارانه بگیران
  • ۱۳ میلیون خودروی فرسوده روزانه ۶۳ میلیون لیتر سوخت مصرف می‌کنند
  • خودروسازان؛ متهم ردیف اول ناترازی بنزین
  • بیژن زنگنه متهم ناترازی بنزین/ احیای پالایشگاه‌سازی در دولت سیزدهم