Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه اقتصادی ایسکانیوز، علی عاشوری با تاکید بر اینکه کمیته امداد دو نوع خدمت به عنوان خدمات بلاعوض و خدمات معوض در قالب وام های خرد را به نیازمندان ارایه می دهد، افزود: صندوق قرض الحسنه امداد ولایت از سال ۱۳۹۵ با اخذ مجوز بانک مرکزی فعالیت خود را آغاز کرده و هم اکنون در ۳۰ استان کشور در ۳۴ شعبه فعال فعالیت می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه در دیگر مراکزی که شعبه وجود ندارد به صورت باجه ارایه خدمت به متقاضیان واجد شرایط می شود، گفت: تا پیش از این در اولین گام وام های ۱۰ میلیون تومانی بدون اخذ ضامن به زنان سرپرست خانوار ارائه شده و امروز به همه مددجویان پرداخت می‌شود.

مدیرعامل صندوق قرض الحسنه امداد ولایت با تاکید بر اینکه علاوه بر مددجویان کمیته امداد سایر اقشار آسیب پذیر جامعه نیز از این تسهیلات برخوردار می شوند، تصریح کرد: برای بهره مندی از تسهیلات قرض الحسنه صندوق امداد ولایت نیازی به افتتاح حساب یا سپرده گذاری برای اخذ امتیاز وجود ندارد بلکه پس از محرز شدن نیازمندی متقاضی وام، تسهیلات پرداخت خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه در دریافت اقساط تسهیلات ارائه شده سعی کرده ایم که بازپرداخت به مدت پنج ساله درازمدت باشد تا مشکلی برای دریافت کنندگان وام ها وجود نداشته باشد، ادامه داد: وام های تا مبلغ ۱۰ میلیون تومان قرض الحسنه بوده و درصد سود آن صفر درصد است اما برای وام های بیش از ۱۰ میلیون تومان فقط برای یکبار سه درصد کارمزد دریافت خواهد شد.

عاشوری با بیان اینکه در خصوص تضامین (غیر از مددجویان متقاضی تسهیلات ۱۰ میلیون تومان) نیز سعی کرده ایم کمترین و راحت ترین تضامین را اخذ کنیم تا برای مردم مشکلی پیش نیاید، بیان داشت: برای ارائه تسهیلات متقاضی نیازمند غیر مددجویان کمیته امداد، تا سقف ۱۰ میلیون تومان یک فقره سفته و بالای ۱۰ میلیون تومان یک فقره چک معتبر اخذ خواهد شد.

مدیرعامل صندوق قرض الحسنه امداد ولایت با تاکید بر اینکه فعالیت ما کلا به صورت قرض الحسنه بوده و هیچ گونه سرمایه گذاری و فعالیت اقتصادی سودآوری برای مجموعه نداریم، ادامه داد: بخش دیگری از فعالیت این صندوق ارائه وام به خیرین است.

فعالیت صندوق امداد ولایت با مجوز و تحت نظارت بانک مرکزی است

وی گفت: صندوق قرض الحسنه امداد ولایت با مجوز و تحت نظارت بانک مرکزی فعالیت می کند و سقف تسهیلات قرض الحسنه برای صندوق های قرض الحسنه ۵۰ میلیون تومان بوده در حالی که این رقم تا پیش درخواست ما و موافقت سیستم بانکی ۳۰ میلیون تومان بوده است.

عاشوری با بیان اینکه سعی کرده ایم که بازپرداخت اقساط ارائه شده به صورت ۶۰ ماهه باشد، افزود: منابع مالی و  اصلی این صندوق در ابتدا کمیته امداد است که در این صندوق متمرکز شده و در بخش دوم جذب کمک های مردمی و سپرده گذاری آنان و خیرین و نیز ارائه کمک های بلاعوض از سوی مردم است.

منبع: ایرنا

انتهای پیام/

کد خبر: 1129281 برچسب‌ها اخبار روز

منبع: ایسکانیوز

کلیدواژه: اخبار روز صندوق قرض الحسنه امداد ولایت ۱۰ میلیون تومان امداد ولایت کمیته امداد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iscanews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسکانیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۳۴۴۴۰۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش ۳۰ درصدی مستمری مددجویان ایلام در سال جاری

مدیرکل کمیته امداد امام استان ایلام از افزایش ۳۰ درصدی مستمری مددجویان در سال جدید خبر داد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از ایلام و به نقل از روابط عمومی کمیته امداد امام خمینی استان ایلام؛ ناصر مرادی پویانی اظهار کرد: بیش از ۳۵۷ میلیارد تومان کمک معیشت و مستمری به مددجویان و نیازمندان زیر پوشش این نهاد در سال گذشته پرداخت شده است.

وی ادامه داد: این میزان مستمری به تعداد بیش از ۲۵ هزار و ۸۶۰ هزار خانواده در قالب حدود ۶۲ هزار نفر پرداخت شده است.

مدیرکل کمیته امداد استان ایلام با بیان اینکه مستمری مددجویان این نهاد امسال نسبت به سال گذشته حدود ۳۰ درصد افزایش داشته است گفت: مستمری امسال مددجویان پس از افزایش ۳۰ درصدی برای خانوارهای یک نفره یک میلیون تومان، دو نفره یک میلیون و ۴۲۰ هزار تومان، سه نفره دو میلیون تومان، چهار نفره دو میلیون و ۵۵۰ هزار تومان و پنج نفره به بالا سه میلیون و ۱۵۰ هزار تومان است.

مرادی پویانی اضافه کرد: پرداخت مستمری تنها یکی از خدمات کمیته امداد به خانواده‌های مددجو است، و این خانواده‌ها در طول سال خدمات متنوع دیگری از این نهاد دریافت می‌کنند.

کد خبر 748561

دیگر خبرها

  • پرداخت ۶۰ درصد بودجه مصوب اشتغال مددجویان کمیته امداد اردبیل
  • افزایش ۳۰ درصدی مستمری مددجویان ایلام در سال جاری
  • پرداخت ۶۰درصد بودجه مصوب اشتغال مددجویان کمیته امداد اردبیل
  • چقدر وام بدون ضامن پرداخت شد ؟
  • پرداخت ۱۱۷ همت تسهیلات بدون ضامن
  • چقدر وام بدون ضامن پرداخت شد؟
  • لزوم سرعت بخشی بانک‌ها به پرداخت تسهیلات مددجویان کمیته امداد
  • توانمندسازی مددجویان راهبرد اصلی کمیته امداد است
  • بانک‌ها پرداخت تسهیلات مددجویان را سرعت ببخشند
  • دریافت وام قرض الحسنه 10 تا 100 میلیونی برای یارانه بگیران