Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-05-02@02:25:02 GMT

۱۳۲ بیمار کرونایی جدید در استان گیلان شناسایی شدند

تاریخ انتشار: ۲۱ بهمن ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۳۴۴۵۰۴

۱۳۲ بیمار کرونایی جدید در استان گیلان شناسایی شدند

گروه استان‌ها- روند افزایش بیماران کرونایی در استان گیلان همچنان ادامه دارد و ۱۳۲ بیمار کرونایی جدید در استان شناسایی شدند. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از رشت، براساس آخرین اعلام دانشگاه علوم پزشکی استان گیلان در حال حاضر 541 بیمار مبتلا به کرونا در بیمارستان‌های استان گیلان بستری هستند و روند صعودی آمار بستری‌شدگان که از چند هفته گذشته آغاز شده همچنان ادامه دارد‌.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گفته سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی استان گیلان 132 بیمار کرونایی جدید در شبانه‌روز گذشته به آمار بستری‌شدگان کرونایی در بیمارستان‌های استان گیلان افزوده شده‌اند که 71 نفر از این تعداد بیماران کرونایی حال مساعدی نداشته و بدحال هستند.

طبق اعلام دانشگاه علوم پزشکی استان گیلان سرعت بالای سویه امیکرون کرونا سبب افزایش سریع مبتلایان به کرونا در گیلان شده و اکنون خواسته مسئولان دانشگاه علوم پزشکی گیلان تزریق دز سوم واکسن کرونا توسط هم‌استانی‌ها است.

زنگ خطر وضعیت قرمز کرونا در شهرستان‌های گیلان به صدا در آمد شمار بستری‌شدگان کرونایی در استان گیلان 3 برابر شد 5 شهرستان گیلان به رنگ قرمز کرونایی درآمد

اگر چه تزریق واکسن از ابتلا به کرونا جلوگیری نمی‌کند اما احتمال مرگ ناشی از کرونا را کاهش می‌دهد چنان‌که شاهد هستیم اکثر بیماران بدحال و یا بستری‌شدگان در بخش مراقبت‌های ویژه بیمارستان‌های استان از افراد واکسینه نشده هستند.

در حال حاضر بیش از 36 درصد جمعیت گروه‌های هدف در استان گیلان معادل 833 هزار نفر نوبت سوم واکسن کرونا، بیش از 87 درصد جمعیت نوبت دوم و بیش از 92 درصد افراد 9 سال به بالا در نخست واکسن کرونا را دریافت کرده‌اند‌.

طبق آخرین اعلام رنگ‌بندی کرونایی از سوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در حال حاضر 5 شهرستان استان گیلان شامل شهرستان‌های رودبار، لاهیجان، لنگرود، آستانه‌اشرفیه و ماسال در وضعیت قرمز کرونایی قرار گرفته و آمار مبتلایان کرونایی بالایی دارند.

همچنین  12 شهرستان استان اعم از شهرستان‌های املش، رشت، خمام، بندرانزلی، تالش، آستارا، سیاهکل، رودسر، رضوانشهر، صومعه‌سرا، شفت و فومن نیز در رنگ‌بندی نارنجی کرونایی هستند و احتمال تغییر رنگ به قرمز را دارند.

انتهای پیام/614/س

منبع: تسنیم

کلیدواژه: دانشگاه علوم پزشکی استان گیلان بستری شدگان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۳۴۴۵۰۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خیّران سلامت یک میلیارد ریال به حوزه سلامت شهرستان کاشمر کمک کردند

 

  به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز خراسان رضوی، سرپرست دانشکده علوم پزشکی و شبکه بهداشت و درمان شهرستان کاشمر گفت: این خانواده خیر سلامت مبلغ یاد شده را برای خرید یک دستگاه اسلیت لمپ که در انجام معاینات چشم کاربرد دارد به حساب مشارکت‌های مردمی دانشگاه علوم پزشکی مشهد واریز کردند.

 دکتر جواد یزدانی افزود :  قیمت این دستگاه ۲ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال است که با توجه به مشارکت یک میلیاردی این خیرنیک اندیش، دانشگاه علوم‌پزشکی مشهد نیز در خرید این دستگاه یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال مشارکت نموده است.

وی بیان کرد : شماره حساب‌های مجمع خیرین سلامت شهرستان کاشمر در صندوق همت کاشمر به شماره ۴۶۱۰ و در بانک ملی ایران به شماره ۰۱۴۴۱۰۴۴۱۰۰۰۱ است.

دانشگاه علوم پزشکی مشهد با ارائه خدمات بهداشتی و درمانی در ۱۷ شهرستان خراسان رضوی، ۸۰ درصد از جمعیت ۶ میلیون و ۸۷۰ هزار نفری این استان را زیر پوشش دارد و ارائه خدمات بهداشتی و درمانی به جمعیت ۱۷ شهرستان دیگر این استان بر عهده دانشگاه‌های علوم پزشکی سبزوار، گناباد، تربت‌حیدریه و دانشکده‌های علوم پزشکی نیشابور و تربت‌جام است.

دیگر خبرها

  • بهره‌برداری از بیمارستان ۴۲۱ تخت‌خوابی رشت از مطالبات نظام سلامت است
  • مجازات دریافت وجه اضافی از بیماران چیست؟
  • اعضای بیمار مرگ مغزی در مشهد جان چهار نفر را نجات داد
  • مراجعه روزانه ۴۰۰ بیمار چشمی به بیمارستان امام (ره) اهواز
  • خیّران سلامت یک میلیارد ریال به حوزه سلامت شهرستان کاشمر کمک کردند
  • افتتاح دستگاه MRI بیمارستان رازی رشت، به زودی
  • باند سارقان سابقه‌دار در تالش زمین‌گیر شدند
  • بیش از ۲۳ هزار خدمت روانپزشکی در غرب خراسان رضوی ارائه شد
  • مراجعه بیش از ۱۰۰۰ بیمار تنفسی به مراکز درمانی خوزستان
  • مراجعه بیش از یک هزار بیمار تنفسی به مراکز درمانی خوزستان