Web Analytics Made Easy - Statcounter

به دنبال تلاش صهیونیست‌ها برای امتیازگیری از ابوظبی در زمینه امنیتی، این بار تل‌آویو درباره احتمال بروز بحران با امارات هشدار داده است. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، چند روز قبل رژیم صهیونیستی بعد از مدتی اختلاف بر سر برخی تهمیدات امنیتی با خطوط هواپیمایی دبی توافق کرد که پروازهای میان دو طرف متوقف نگردد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اما رژیم صهیونیستی نسبت به بحران احتمالی با امارات هشدار داده، مگر اینکه این اختلافات برطرف شود.

پروازهای مستقیم از تل‌آویو به دبی برای خطوط هوایی رژیم صهیونیستی «العال»، «اسرایر» و «آرکیا»، از جمله ثمرات توافق عادی سازی میان امارات و رژیم صهیونیستی در سال 2020 است و از آن زمان تاکنون صدها هزار شهرک‌نشین صهیونیست به دبی سفر کرده‌اند.

اما سرویس امنیت داخلی رژیم صهیونیستی نگرانی‌های خود را درباره ترتیبات انجام شده در فرودگاه بین‌المللی دبی ابراز و اعلام کرد که سه شرکت هواپیمایی مذکور پروازهای خود را در این فرودگاه متوقف خواهند کرد، مگر اینکه راه حلی برای مشکلات امنیتی پیدا شود.

یک مقام ارشد صهیونیستی که خواست نامش فاش نشود در این زمینه اعلام کرد، اگر پروازهای خطوط هوایی اسرائیل به دبی متوقف شود این عملا به معنای پایان پروازهای آن‌ها در امارات خواهد بود و به همین دلیل رفتار متقابل اسرائیل را می‌طلبد.

این مقام صهیونیست با اشاره به نقش محوری امارات در توافق عادی‌سازی کشورهای عربی با رژیم صهیونیستی گفت که بحران احتمالی با امارات می‌تواند یک بحران منطقه‌ای به وجود بیاورد نه صرفا یک بحران دو جانبه.

این مقام اسرائیلی که نام خود را فاش نکرده در ادامه گفت، اما ممکن است که اسرائیل یک‌سری اقدامات امنیتی انجام دهد که از جمله این اقدامات می تواند استفاده از مکان‌های ویژه در فرودگاه‌ها و فرود هواپیماهای اسرائیلی با حضور محافظان مسلح باشد.

ساز ناکوک سفارت آمریکا با ژنرال «مک‌کنزی» و مقامات امارات بعد از انفجارهای مشکوک ابوظبیتماس تلفنی ولیعهد امارات با اردوغان و آرزوی سلامتی برای ویادعای فرمانده سنتکام آمریکا: امارات خیلی امن است!

چند روز قبل وبسایت عبری زبان «والا» گزارش داد که اختلاف‌ها میان دستگاه امنیت داخلی اسرائیل (شاباک) و مقامات امنیتی امارات باعث توقف همه پروازها میان دو طرف شد.

از سویی سازمان تلویزیون اسرائیل هم اعلام کرد که مذاکرات برای حل اختلاف‌ها با مقامات دبی درخصوص تامین امنیت پروازهایی که مسافران اسرائیلی را به دبی و برعکس منتقل می‌کند به بن‌بست رسیده است.

ظاهراً مهمترین اختلاف در این مسئله است که دستگاه امنیت داخلی رژیم صهیونیستی اصرار دارد، امنیت پروازهای هواپیمایی رژیم صهیونیستی، تنها در اختیار خود آنها باشد نه اینکه با مشارکت صورت گیرد؛ مسئله‌ای که به شدت مورد مخالفت اماراتی‌ها واقع شده است.

در واقع صهیونیست‌ها می‌خواهند با در اختیار گرفتن کامل امنیت پروازهای خود، اولاً اماراتی‌ها را از این عرصه خارج کنند، دوم، با ورود انحصاری در عرصه پروازی هر اقدامی که می‌خواهند را در پروازهای داخلی خود انجام داده و مانع درز کمترین اطلاعات از مخفی کاری‌های آنها در عرصه‌های مختلف شوند.

انتهای پیام/

منبع: تسنیم

کلیدواژه: رژیم صهیونیستی اسرائیل اخبار امارات رژیم صهیونیستی اسرائیل اخبار امارات رژیم صهیونیستی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۳۴۴۵۷۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مقام صهیونیست: اگر نتانیاهو نبود ظرف چند روز به توافق می‌رسیدیم

یکی از مقامات ارشد کابینه صهیونیستی بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر این رژیم را متهم کرد که نمی‌خواهد با گروه‌های فلسطینی در نوار غزه توافقی را منعقد کند و حتی امکان تکمیل آن را با موانعی مواجه می‌کند. 

براساس گزارش عربی پست، رادیو و تلویزیون رسمی رژیم صهیونیستی به نقل از یک مقام ناشناس گفت: نتانیاهو به هیچ وجه نمی‌خواهد به توافق برسد و مشکلات و موانع بر سر راه آن ایجاد می‌کند.

این مقام صهیونیست خاطرنشان کرد: امکان دستیابی به توافق (با جناح‌های فلسطینی) ظرف چند روز آینده وجود دارد، اما نتانیاهو خواستار مطالعه یک توافق جامع (غیر از پیشنهاد فعلی طرف مصری) با هدف مانع تراشی در روند دستیابی به توافق در زمان کنونی، شد.

براساس گزارش روزنامه صهیونیستی یدیعوت آحارنوت، اوایل روز جمعه، یک هیات امنیتی مصری به تل آویو سفر کرد و پیشنهادی برای رژیم صهیونیستی مبنی بر آزادی تمامی اسرای صهیونیست در غزه، آزادی صد‌ها اسیر فلسطینی و آتش بس یک ساله را به همراه داشت.

به گزارش رادیو تلویزیون رژیم صهیونیستی سرویس‌های امنیتی این رژیم بر این باورند که این آخرین فرصت برای بازگرداندن اسرای صهیوسنیست از غزه است.

همین مقام صهیونیست اشاره کرد که سازمان امنیتی و اکثریت سطح سیاسی می‌خواهند به پیشنهاد جدید مصر چراغ سبز نشان دهند. اما نتانیاهو چندین ملاحظات در مورد چنین توافق موقتی داشت و خواستار مطالعه جامع حل و فصل شد. 

ااین مقام توضیحی نداد که چرا نتانیاهو این موضع را اتخاذ کرد، اما اپوزیسیون رژیم او را متهم می‌کند که برای اهداف سیاسی از دستیابی به توافق با جناح‌های فلسطینی جلوگیری می‌کند.

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل خاورمیانه

دیگر خبرها

  • شوک به اسرائیل؛ خودروی وزیر امنیت داخلی اسرائیل واژگون شد+ فیلم
  • مقام صهیونیست: اگر نتانیاهو نبود ظرف چند روز به توافق می‌رسیدیم
  • اسرائیل مرتکب نسل کشی در غزه نشده است!
  • آمریکا: اسرائیل مرتکب نسل کشی در غزه نشده است!
  • وزیر دفاع : حمله ایران به اسرائیل یک هشدار محدود بود
  • وزیر دفاع: حمله ایران به اسرائیل یک هشدار محدود بود؛ به دنبال جنگ نیستیم
  • وزیر دفاع : حمله ایران به اسرائیل یک هشدار محدود بود / به دنبال جنگ نیستیم
  • وزیر دفاع: حمله ایران به اسرائیل یک هشدار محدود بود /به دنبال جنگ نیستیم
  • تشدید اختلافات داخلی در اسرائیل؛ وزیر صهیونیستی خواهان برکناری فرمانده ارتش شد
  • تشدید اختلافات داخلی در اسرائیل؛ وزیر دارایی خواهان برکناری فرمانده ارتش شد