Web Analytics Made Easy - Statcounter

باشگاه خبرنگاران جوان شیراز - در یک سال گذشته، ۷ رویداد بزرگ شعرخوانی با حضور شعرای مطرح کشوری و جهانی از سوی کنگره جهانی «محمد (ص)، پیامبر رحمت در آیینه ادب و هنر» برگزار شد و به نشرفراخوان کنگره در سطح جهان کمک قابل توجهی کرده است. در این رویداد‌ها نزدیک به ۱۰۰ شاعر، سروده‌های خود را خوانش کردند که فیلم این رویداد‌ها در سایت کنگره به نشانی www.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

wcam.ir برای تماشای همگان، بارگزاری شده است.

آیین فرجامین کنگره جهانی «محمد (ص)، پیامبر رحمت در آیینه ادب و هنر» با افتتاح نمایشگاه آثار هنری برگزیده از ۷ اسفند در مرکز اسناد و کتابخانه ملی فارس در شیراز آغاز می‌شود و با پخش فیلم‌های راه‌یافته در سینما فرهنگ و شب شعر مجازی شعرای برگزیده عربی و انگلیسی زبان، از صفحه اینستاگرام کنگره در روز ۷ اسفند ماه و ۸ اسفند شب شعر شعرای برگزیده زبان فارسی در حرم مطهر حضرت شاه چراغ (ع) ادامه خواهد یافت. آیین پایانی و تجلیل از برگزیدگان نیز بامداد ۹ اسفند در تالار حافظ اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس برگزار می‌شود.

حامد تقوایی، دبیرکل کنگره جهانی «محمد (ص)، پیامبر رحمت در آیینه ادب و هنر» و غلامرضا کافی دبیر علمی بخش ادبی این کنگره در دیدار با حجت‌الاسلام ابراهیم کلانتری، تولیت آستان شاهچراغ (ع) به برنامه‌‍ریزی برای برگزاری بخشی از رویداد‌های پایانی نخستین دوره کنگره جهانی محمد (ص)، پیامبر رحمت در آیینه ادب و هنر در حرم مطهر شاهچراغ (ع) پرداختند.

تقوایی، دبیرکل کنگره در این دیدار گفت: دومین شب شعر «هور حرا»، به روال سال گذشته و در راستای بزرگداشت بعثت پیامبر اکرم (ص) و همزمان با آیین فرجامین کنگره جهانی محمد (ص)، در آستان حضرت احمدبن موسی شاهچراغ (ع) برگزار خواهد شد.

او با یادآوری اینکه این رویداد در شامگاه هشتم اسفندماه بعد از نماز مغرب و عشاء برگزار خواهد شد، افزود: شعرای برگزیده و شایسته تقدیر این کنگره در بخش شعر فارسی سروده‌های خود را به صورت حضوری خواهند خواند. همچنین شب شعر شعرای برگزیده عربی و انگلیسی نیز بر بستر مجازی و صفحه اینستاگرام کنگره شامگاه هفتم اسفند خواهد بود.

غلامرضا کافی، دبیر علمی کنگره نیز گفت: ادبای بیش از ۳۰ کشور جهان، ۱۶۴۴ شعر و ۷۵۸ داستان کوتاه را به دبیرخانه این کنگره فرستاده‌اند و برگزیدگان و آثار شایسته تقدیر بخش ادبی کنگره از کشور‌های ایران، هند، صربستان، عراق، مغرب، کنیا، مصر، الجزایر و لبنان هستند.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: کنگره جهانی محمد پیامبر رحمت در آئینه ادب و هنر کتابخانه ملی فارس کنگره جهانی شب شعر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۳۴۴۶۴۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کسب رتبه برتر کیفیت نان‌های تولیدی استان در اسفند ۱۴۰۲

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای زنجان؛ زمانی گفت: نان لواش زنجان امتیاز ۹۷.۶، تافتان ۱۰۰، نان بربری ۹۷ و سنگک امتیاز ۹۸ کسب و در مجموع در بخش تافتان و بربری رتبه اول کشوری و در بخش سنگک پس از استان البزر و در بخش لواش پس از استان کرمان در رتبه دوم کشوری در اسفند ماه سال گذشته قرار گرفت.

وی افزود: میانگین نمره کشوری کیفیت در نان لواش ۸۴.۸۱، تافتان ۸۵.۲۲ و بربری ۸۵.۹۶، و سنگگ ۸۷.۹۱ لحاظ می‌شود که میانگین امتیاز همه نان‌های تولیدی استان زنجان در اسفند سال گذشته نمره ۹۸.۱۵ بوده است.

مدیرکل غله و خدمات بازرگانی استان ادامه داد: مرکز پژوهش‌های غلات کشور با توجه به استاندارد ۲۶۲۸ (روش آزمون نان‌های سنتی) وضعیت کیفی نان‌های تولیدی در سطح کشور را بررسی و سپس نتایج را اعلام می‌کند.

زمانی گفت: بر اساس آخرین ارزیابی انجام شده توسط مرکز پژوهش‌های غلات کشور همه نان‌های تولیدی استان زنجان رتبه اول و دوم را به لحاظ کیفیت در کشور کسب کرده است.


دیگر خبرها

  • لزوم بازشناسی بقیع به جهان اسلام
  • صندوق نوآوری حامی زیست‌بوم پیشگیری و درمان سرطان
  • این رویداد در خدمت ایجاد مشارکت میان جامعه پژوهشگران برگزار شد
  • سفر نخست‌وزیر پاکستان به عربستان
  • کسب رتبه برتر کیفیت نان‌های تولیدی استان در اسفند ۱۴۰۲
  • لزوم ایجاد فضا‌های آموزشی و تربیتی در آموزش و پرورش
  • رویداد روز جهانی مالکیت فکری برگزار می‌شود
  • مسیرهای دسترسی تقاطع محور فردوسی و بلوار پیامبر اعظم(ص) تکمیل می‌شود
  • میزبانان رقابت‌های وزنه برداری قهرمانی جهان ۲۰۲۷ و ۲۰۲۸ مشخص شدند
  • بزرگداشت حمزه سیدالشهدا در کشور کم‌رنگ است