Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-04-30@04:57:01 GMT

۵۹ طرح کشاورزی در مازندران به بهره‌برداری رسید

تاریخ انتشار: ۲۱ بهمن ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۳۴۵۰۱۰

۵۹ طرح کشاورزی در مازندران به بهره‌برداری رسید

گروه استان‌ها ـ همزمان با ایام الله دهه فجر ۵۹ طرح کشاورزی مازندران با حضور معاون وزیر جهاد کشاورزی به بهره‌برداری رسید. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از آمل، صبح امروز با حضور علی اکبر متکان معاونت امور توسعه و مدیریت منابع وزارت کشاورزی، استاندار مازندران، رئیس سازمان جهاد کشاورزی مازندران 59 پروژه بخش کشاورزی این استان با بهره‌برداری گلخانه پرورشی آنتریوم به شکل هیدروپونک در آمل به طور نمادین افتتاح شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رییس سازمان جهاد کشاورزی مازندران در این مراسم گفت: این پروژه‌ها با اعتباری بالغ بر 252 میلیارد 637 میلیون تومان به  بهره‌برداری رسید که شامل 16 پروژه گلخانه‌ای با 99 میلیارد و 580 میلیون تومان، 24 پروژه آب و خاک با 17 میلیارد و 657 میلیون تومان، 13 پروژه کشاورزی با 105 میلیارد و 300 میلیون تومان و شش پروژه دام و طیور با 30 میلیارد و 100 میلیون تومان است.

عزیزالله شهیدی فر بیان کرد: در مجموع این پروژه‌ها برای 423 نفر ایجاد اشتغال شده است.

وی خاطرنشان کرد: توسعه بخش کشاورزی در سال جاری با شعار سال وزارت یعنی جهاد کشاورزی، پشتیبانی از تولید، اقتدار غذایی در نظر گرفته شد.

شهیدی فر با اشاره به اینکه مازندران 2.5 درصد اراضی کشاورزی کشور را به خود اختصاص داده است، افزود: از این مقدار با سیاست‌گذاری مسئولان استانی و تلاش تولیدکنندگان با هشت تن تولید کشاورزی به افزایش هشت درصدی کشور قرار گرفته است. 

رییس جهاد کشاورزی مازندران با تاکید بر اینکه امسال با افزایش تولید 8 درصدی کشاورزی بدنبال افزایش 10 درصدی تولید هستیم، اظهار داشت: این استان باید به عنوان کریدور و گمرک کشور شناخته شودچرا که 20 هزار تن انواع محصولات کشاورزی سایر کشور و سایر کشور صادر می‌شود.

وی ادامه داد: مازندران در تولید برنج رکوددار، صنعت طیور با 14 میلیون و 600 هزار قطعه جایگاه برتر است و این یعنی بخش اعظم تولید مرغ و تامین نیمی از مصرف پایتخت از این استان است.

شهیدی فر افزود: اکنون مازندران با200 هزار تن ذخیره سازی برنج، نیمی از ذخیره برنج کشور در این استان، ذخیره سازی نیم میلیون مرکبات تا آخر فروردین و صادرات به انواع کشورها بغیر از هندوستان در جایگاه ویژه قرار دارد.

وی اصلاح نژادها را از مهمترین حوزه تولید دامی جهاد کشاورزی استان عنوان و مطرح کرد: مازندران در صنعت اصلاح نژاد دام، تولید نهال، تولید انواع بذر گندم، جو و برنج حرفی دارد و به تولید انواع بذر می پردازد.

این مسئول گفت: در پروژه‌های امروز 80 درصد این محصولات محصولات گلخانه‌ای و تبدیلی غذایی است.

معاون وزیر جهاد کشاورزی: تولید گوشت در کشور به یک‌میلیون تن در سال می‌رسدرئیس کل دادگستری استان مازندران: ‌مأموران جهاد کشاورزی می‌توانند بناهای غیر‌مجاز را قلع و قمع کنند + فیلمنماینده مردم قزوین در مجلس: در حدنگاری اراضی کشاورزی به نظر معتمدان محلی هم توجه شود

سرپرست فرمانداری ویژه آمل نیز در این مراسم با بیان اینکه در این شهرستان50 پروزه با 240 میلیارد تومان در ایام الله دهه فجر بوده، بیان کرد: امروز همزمان با افتتاح 59 طرح شاخص بخش کشاورزی مازندران، پنج پروژه در آمل با 31 میلیارد تومان به بهره‌برداری رسیده است.

سیدعباس حسینی افزود: پروژه‌های مهم دیگری در این شهرستان در حال اجراست که با تامین اعتبار بزودی به بهره‌برداری می‌رسد. 

به گزارش تسنیم، پروژه گلخانه پرورشی هیدروپونیک آنتریوم با 3 هزار مترمربع و هزینه 180 میلیارد ریال با 14 نفر اشتغال مستقیم و غیرمسقیم افتتاح شد.

انتهای پیام/ش

منبع: تسنیم

کلیدواژه: کشاورزی مازندران بهره برداری جهاد کشاورزی میلیون تومان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۳۴۵۰۱۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کیفیت‌سنجی بیش از ۳۵هزار تُن انواع کود وارده به استان گلستان

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مرکز گلستان؛ سید صمد ضیائی درخصوص نظام کنترل کیفیت کود‌های وارداتی و تولید داخل توسط شرکت خدمات حمایتی کشاورزی کشور گفت: علاوه بر آنکه ثبت کود توسط مؤسسه تحقیقات آب و خاک انجام می‌شود، طرحی در کل کشور ازسوی دفتر مرکزی این شرکت به اجرا گذاشته می‌شود تا کل فرآیند را تحت کنترل درآورد.

وی افزود: پارسال از ۱۹۲ پارت، درمجموع ۳۵ هزار و ۷۲۵ تُن انواع کود‌های ازته، فسفاته و پتاسه توسط تیم نمونه برداری انجام و نمونه پس از پلمپ به مرکز تحقیقات کاربردی نهاده‌های کشاورزی شرکت خدمات حمایتی کشاورزی کشور ارسال شد.

ضیائی به بیان اهمیت نظام کنترل کیفی نهاده‌های کشاورزی در این شرکت تاکید کرد: با این روش خواهیم فهمید که کودشیمیایی در کجا تولید، توزیع و به چه ترتیبی حمل می‌شود، تا اثرات مثبت آن بتواند به همه بهره‌برداران تعمیم داده شود.

وی خاطرنشان کرد: این نظام همچون گواهی‌های ایزو که کاملاً استاندارد هستند، کمک می‌کند تا محموله‌های کودی، در صحت و سلامت تولید شود و سپس به دست بهره‌برداران برسد.

دیگر خبرها

  • ‌بیمارستان نیایش خرم‌آباد کی به بهره‌بردا‌ری می‌رسد؟ + فیلم
  • مراقبت کنید طرح هادی درزمین‌های مرغوب کشاورزی و روستایی اجرا نشود
  • جهاد آبرسانی در ۶۹ روستای ایلام از ابتدای سال جاری آغاز شده است
  • خرید تضمینی دانه‌های روغنی به بیش از ۶۰ هزارتن رسید
  • بهره‌برداری از بزرگراه آستارا – آستارا تا پایان تابستان
  • با افتتاح نیروگاه زباله‌سوز، معضل زباله ساری حل می‌شود
  • بهره‌برداری از بازار گل و گیاه ارغوان تا پایان ۱۴۰۳
  • پایداری تولید شرط اولیه امنیت غذایی است
  • فعالیت ۸ سایت تبدیل بقایای کشاورزی به خوراک دام در کشور
  • کیفیت‌سنجی بیش از ۳۵هزار تُن انواع کود وارده به استان گلستان